|
Irene_L
23-02-2011, 07:50
Jag märker att det ändras lite på forumet och nu hittar jag inte var man ändrar storleken på sidan! Förut kunde man ha olika storlekar och den storleken jag hade gjorde så jag slapp se reklamen till höger! Då kunde man ändra längst ner till vänster men den knappen finns inte längre. Har dom tagit bort den?
Samma här, det finns tydligen bara en storlek. Tidigare i morse kunde jag inte ens ta mej till forumet, sidan fanns inte. Kanske håller dom på att fixa så vi får tillbaka alla funktioner igen? Nu går det inte att klicka bort avdelningarna med -/+-tecknen heller utan det går tillbaka igen när man byter avdelning.  Hoppas dom jobbar på det så det blir som förut igen...
*Stintan*
23-02-2011, 07:56
Ja var sjutton har dom gjort av den funktionen, det här är inte alls bra
Gossen Ruda
23-02-2011, 08:18
Då och då blir man dessutom urloggad.
titti49zon6
23-02-2011, 08:26
Utloggad titt och tätt och sen får jag veta att det är fel lö.ord trots att jag fått ett nytt då det gamla inte godkändes
Red Top
23-02-2011, 08:53
Knappen finns kvar, men den ger bara ett alternativ till upplösning. Har ni kollat in Odla.nu:s startsida? Supermodern och häftig, men det tar nog lite tid att vänja sig vid den nya utformningen. Det verkar vara en trend att göra om väl fungerande hemsidor till något nytt, som definitivt inte är mer överskådligt. Bara för sakens skull, liksom. Jag börjar nog bli riktigt gammal, som inte gillar förändringar. Å andra sidan lär det ju vara bra med förändringar, så hjärnan får jobba lite. Nu finnns Sylvias blogg på startsidan: A Whiter Shade of Pale. I det senaste inlägget pratar hon om förändringen.
Crazy4Flowers
23-02-2011, 08:55
Om man minskar på fönstret så den inte fyller hela skärmen så slipper man reklamen. Har aldrig själv ens tänkt på att man skulle kunna slippa reklamen, man är så van att den är där så den stör inte mig.
Man kan även få lite större om man i tex explorer går på Visa / Textstorlek / Större
Irene_L
23-02-2011, 08:58
Jo jag vet att man kan göra så men jag tyckte det var en sån bra funktion som vi hade förut! Hoppas att den kommer tillbaks!
Red Top
23-02-2011, 08:59
Glömde förresten: Jobbigt att bli utloggad stup i kvarten!!! Men barnsjukdomar är väl ett nödvändigt ont.
Jag stör mig på reklamen. Kommer det sen rörligare reklam än den som är nu ja då blir jag .......  Varför har de tagit bort möjligheten att ändra upplösningen ? Finns det något addblock för Explorer som det finns för Firefox eller måste jag byta webbläsare ?
theseraphim
23-02-2011, 10:00
Men varför har de ingen moderator som går ut och förbereder användarna på att de helt ska göra om sidan plus som kan svara på frågor...ungefär som man gör på många andra forum???
CITAT (theseraphim @ 23-02-2011, 10:00)  Men varför har de ingen moderator som går ut och förbereder användarna på att de helt ska göra om sidan plus som kan svara på frågor...ungefär som man gör på många andra forum???
*Stintan*
23-02-2011, 10:02
CITAT (theseraphim @ 23-02-2011, 10:00)  Men varför har de ingen moderator som går ut och förbereder användarna på att de helt ska göra om sidan plus som kan svara på frågor...ungefär som man gör på många andra forum??? Ja det är verkligen urdåligt!
Nu har jag mailat ansvariga och bett de svara i tråden och sen hålla löpande koll på den.
Huggorm
23-02-2011, 10:07
Om man säger till före spelar väll ingen roll? Vad som är viktigt är att dom fixar tillbaka funktionen där man kan justera bildbredden, för det känns väldigt löjligt att forumet bara täcker upp en tredjedel av skärmytan. Sedan är det jobbigt att inloggningen hoppar ur hela tiden också
Helen i Piteå Zon 5
23-02-2011, 10:14
Jag tycker det nya forumet ser både spännande och intressant ut
När jag går till Odlas hemsida och sen tillbaka till forumet blir jag utloggad. När jag nu skulle skriva detta inlägg blev jag utloggad.
[attachment=58334:Arg2.gif]
Irene_L
23-02-2011, 10:16
Chatten fungerar inte heller! Hoppas att allt fixar till sig snart!
Ingemar
23-02-2011, 10:17
Vi håller på med att jobba med funktionen för att ändra bredden på forumet. Dock kommer det inte att bli så många alternativ som tidigare eftersom det inte går att få till med den nya designen.
Vi jobbar också för fullt med problemen med inloggningen.
Irene_L
23-02-2011, 10:18
 Ingemar för information!
 så bra att du svarar.
*Stintan*
23-02-2011, 10:20
CITAT (Irene_L @ 23-02-2011, 10:18)   Ingemar för information!
Under tiden kan man utforska hemsidan. Den verkar jättefin med mycket info. Ett bra växtlexikon tex. finns där.
Överbölingen
23-02-2011, 10:22
Fenomenet är känt från andra fora. Dvs informationen till alla användare. Fast det kan ju vara programleverantören också som gjort en förändring/uppdatering.
Men jag har inte sett den funktionen när den fanns. (Som så mycket annat okänt). Jag använder "ctrl och "+ / -" beroende på om jag vill öka eller minska. Det går i varje fall med M Firerfox, både på Mac och PC.
Huggorm
23-02-2011, 10:25
CITAT (Överbölingen @ 23-02-2011, 10:22)  Fenomenet är känt från andra fora. Dvs informationen till alla användare. Fast det kan ju vara programleverantören också som gjort en förändring/uppdatering.
Men jag har inte sett den funktionen när den fanns. (Som så mycket annat okänt). Jag använder "ctrl och "+ / -" beroende på om jag vill öka eller minska. Det går i varje fall med M Firerfox, både på Mac och PC. Det blir inte samma. Med ditt sätt så förstorar man hela bilden, text och allt. Det som jag vill, och som fanns tidigare var att man kan välja att få en bredare bild så hela skärmytan fylls upp, men att texten behåller sin ursprungsstorlek. Just nu upptar forumet en remsa i mitten av bilden, med stora tomma fält på sidorna.
Ansiktslyft! Jag gillar det! Minns också att det fanns några som gnällde på att det borde finnas bloggar på odla. Nu finns det ju!
malcolm
23-02-2011, 10:25
Inte går det något vidare att scrolla neråt på sidan heller, inte hos mig i alla fall. Det bara rycker och är inget flyt alls.
CITAT (Överbölingen @ 23-02-2011, 10:22)  Fenomenet är känt från andra fora. Dvs informationen till alla användare. Fast det kan ju vara programleverantören också som gjort en förändring/uppdatering.
Men jag har inte sett den funktionen när den fanns. (Som så mycket annat okänt). Jag använder "ctrl och "+ / -" beroende på om jag vill öka eller minska. Det går i varje fall med M Firerfox, både på Mac och PC. Funkar också för mig att ändra storlek på "fönstret" genom att hålla ner "ctrl" tangenten och samtidigt använda scrollhjulet på musen för större eller mindre "fönster".........
*Stintan*
23-02-2011, 10:28
Rom byggdes inte på en dag så det är nog bara att vänta och se. Vem vet det kanske blir riktigt bra när det är klart
Gossen Ruda
23-02-2011, 10:49
Vi får väl ge oss till tåls. Bra med lite info. Världen fortsätter snurra på som vanligt.
Det flyter mycket bättre redan nu utan hack när man scrollar. Det här blir nog bra ska ni se.
Ingemar
23-02-2011, 11:18
Jag har lagt till ett alternativ för att ändra bredden på forumet. Ska se om vi kan göra något mer men prioriterar att få rätt på inloggningen nu.
Irene_L
23-02-2011, 11:22
Jaaaaa det blev perfekt för mig!!  så jättemycket Ingemar!!
Huggorm
23-02-2011, 11:22
CITAT (Ingemar @ 23-02-2011, 11:18)  Jag har lagt till ett alternativ för att ändra bredden på forumet. Ska se om vi kan göra något mer men prioriterar att få rätt på inloggningen nu. Tack, det hjälpte en del. Jag hade nog gärna sett ännu större bredd, men går det inte så går det inte
Överbölingen
23-02-2011, 11:23
Den funktionen har jag inte noterat, men den har visat sig av misstag och resulterat i svårläst text. En satsyta bör inte vara bredare än 13 cm om läsbarheten skall vara bra.
För övrigt verkar nya hemsidan trevlig. Lite väl mycket att titta på bara. Men jag går direkt till "forumet" så hemsidan har jag nog inte kollat på några år.
Gossen Ruda
23-02-2011, 11:23
CITAT (Irene_L @ 23-02-2011, 11:22)  Jaaaaa det blev perfekt för mig!!  så jättemycket Ingemar!! Bättre men inte helt bra, gärna bredare.
Irene_L
23-02-2011, 11:26
För mig blev det perfekt! Men det kanske är för att jag har en laptop!
Myosotis
23-02-2011, 11:31
Mycket bredare tack. Det är ju fånigt att tråden bara täcker 3/4 av bredden på skärmen, även om det är en liten aning bättre än när den bara täcker halva. Kunde inte logga in igår, men har hittils inte loggats ur sen jag väl kom in. Inga scrollproblem. CITAT (Irene_L @ 23-02-2011, 11:26)  För mig blev det perfekt! Men det kanske är för att jag har en laptop!  Vadå, det har ju jag också, jag trodde det var därför det var värre för mig, för skärmen är ju så bred!
Irene_L
23-02-2011, 11:37
CITAT (Myosotis @ 23-02-2011, 11:31)   Vadå, det har ju jag också, jag trodde det var därför det var värre för mig, för skärmen är ju så bred! Vad konstigt att det blir så olika!! För mig täcker forumet hela sidan så nu slipper jag se reklamen till höger! Sååå skönt!
*Stintan*
23-02-2011, 11:44
Bättre är det men jag vill ha ännu bredare så de så!
En klar skillnad här är att trögheten är borta. Nu fungerar det riktigt snabbt och bra!  Men jag håller med om att det är jobbigt att behöva logga in på nytt varje gång. Är några ändringar i albumen gjorda eller planerade? Som jag tidigare har nämnt tänker jag göra nya album när det går att få bilderna i den ordning man vill ha dem. Så som det gick i de gamla albumen. Olle
Gossen Ruda
23-02-2011, 12:01
Beträffande hur mycket forumet täcker på skärmen så beror det på viklen skärmupplösning ni har. Nuvarande max på forumet är 980 pixlar, jag har 1680 så det finns plats så det räcker och blir över.
Jag föredrar den smala varianten jag. Behöver inte vrida på ögonen så mycket när jag läser.  Reklamen ser jag inte ens om det inte är något hysteriskt blinkande.
Huggorm
23-02-2011, 12:14
CITAT (Anma @ 23-02-2011, 12:06)  Jag föredrar den smala varianten jag. Behöver inte vrida på ögonen så mycket när jag läser.  Reklamen ser jag inte ens om det inte är något hysteriskt blinkande. Så du är inte så vidsynt i alla fall då?
Det verkar som om problemet med inloggning är löst, jag lämnade sidan och var fortfarande inloggad när jag återvände.
Ingemar
23-02-2011, 12:17
Tror jag ska ha löst problemet med inloggningen nu.
Om det för någon inte fungerar så klicka på länken: "Ta bort cookies som du fått i forumet" som ligger rätt långt ner på förstasidan i forumet och börja om så bör det fungera sedan.
malcolm
23-02-2011, 12:23
CITAT (Ingemar @ 23-02-2011, 12:17)  Tror jag ska ha löst problemet med inloggningen nu.
Om det för någon inte fungerar så klicka på länken: "Ta bort cookies som du fått i forumet" som ligger rätt långt ner på förstasidan i forumet och börja om så bör det fungera sedan. Hur går det med att det hackar när man scrollar då? Hopplöst att hamna där man vill på sidan.
*Stintan*
23-02-2011, 12:51
CITAT (Anma @ 23-02-2011, 12:06)  Jag föredrar den smala varianten jag. Behöver inte vrida på ögonen så mycket när jag läser. Reklamen ser jag inte ens om det inte är något hysteriskt blinkande. Därför är det ju bra om man kan ställa in det så att alla får det som man vill ha det
CITAT (Huggorm @ 23-02-2011, 12:14)  Så du är inte så vidsynt i alla fall då?  Nä, det har ingen anklagat mig för att vara ännu, snarare tvärt om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|