Full version: Frökedja 2, 2010
Sidor: 1, 2, 3
Peztis
Precis Margith, det var lite det jag menade med mitt inlägg - det är ju inte alltid vi i kedjan som är orsaken.

Undrar hur många det är som kommer att pyssla i trädgården nu i påskhelgen! Jisses, jag har inte TID att fira Påsk nu! Åsså ska man hit och dit och folk kommer hit... Suck.

biggrin.gif
Wilmer
Jag känner mig inte orolig för att ni misstror mig sweatingbullets.gif Men jag har blivit av med saker via posten förr, så där kan allting hända. Hoppas verkligen det går vägen nu!
Ewa och Janne
CITAT (Margith @ 20-04-2011, 14:07) *
Vi lägger det här bakom oss tycker jag.
Jag hoppas min post sköter sig, så att du får kuvertet imorgon Ewa smiley_small_hug.gif

och en riktigt Glad Påsk, till er alla!

Tack! Ska stå och vänta vid brevlådan imorgon!
Ewa och Janne
Idag kom det massor av fröer! Ska kolla igenom det imorgon och lägga på lådan igen. Det dröjer nog några dagar innan nästa på listan får det pga helgen. Glad påsk!!! smiley_small_hug.gif
Ewa och Janne
Nu blev jag så glad när fröpaketet kom att resten av posten hamnade på hög. Men vet ni vad? Där låg ett frökuvert till! santa.gif Jag samlar ihop dom till ett kuvert och skickar vidare när allt är genomgånget och analyserat! Den som väntar på något gott... Nu är det MYCKET fröer!

Ewa
Kajsa i Arvika
Nämen, kommer jultomten på påsk i år?! tummenupp.gif
Peztis
Ewa, menar du att du nu fick TVÅ kuvert!??!?!

Jisses! Julafton i april!!!
Wilmer
Posten tar god tid på sig alltså? sweatingbullets.gif
Ewa och Janne
CITAT (Peztis @ 22-04-2011, 19:57) *
Ewa, menar du att du nu fick TVÅ kuvert!??!?!

Jisses! Julafton i april!!!

Ja två stycken! Ett från Marta och ett från Margith. Hur mycket fröer som helst! Nu ligger dom i ett kuvert och väntar på att bli postat till nästa på listan.
tulle
Jaaaa, den som väntar på något gott - väntar aldrig för länge brukar man väl säga.
Även om vi har högsommarvärme just nu ser jag fram emot frökuvertet.
Gåsis
Nästa är jag och till mig har det inte kommit ännu. Men det har ju varit påsk så jag får tåla mig lite. Två paket i samma, jag tycker julafton skulle komma lite tätare varje år. Annars tror jag det är lämpligt så-på-balkongen-väder just nu...

/Åsa
Gåsis
Nu har kuvertet mellanlandat hos mig och är på väg mot nästa. Jösses, vilket kuvert! Det gick nästan inte få på lådan. En hel del godsaker var det allt också.

/Åsa
Gåsis
Jo, vi ska ju egentligen inte prata om vad vi tagit... men jag hittade ett så spännande litet paket. Jättefint vikt och med texten "saknar namn på denna lökväxt fint bladverk". Det kunde jag inte låta bli, dels för jag ville se hur kuvertet var vikt och okänd är ju jättespännande. Kan den som lagt i påsen ha några tips om vad det kan vara, blomning, höjd mm?

/Åsa
tulle
Idag anlände kuvertet till södern. Åh, vad mycket fina frösorter att välja på (inte bara för att det är frökuvert x 2).
Enligt mitt tycke den bästa sorteringen hittills och heller inte många dubletter. Jättenöjd. Skall frossa i fröpåsar i helgen. Sänder vidare på måndag, så nästa kan göra sig beredd redan nu.
Lillpluttan
Ett riktigt tjockt och maffigt kuvert har dykt upp här idag! tummenupp.gif
Ska försöka få iväg det igen imorgon.

Lillpluttan
Kajsa i Arvika
Börjar oroligt ankevanka som en äggsjuker höna..
tulle
CITAT
Börjar oroligt ankevanka som en äggsjuker höna

Du lägger absolut äggen när du får kuvertet och får se ALLA fröpåsarna.
Kajsa i Arvika
Åh så trevligt! tummenupp.gif
tulle
Kajsa i Arvika har du inte lagt äggen ännu, eller har frökuvertet hängt upp sig nu igen?
Kajsa i Arvika
Nope inga ägg här.. Tur jag inte häckat alltför mycket vid postlådan för då hade det vuxit mossa på mig vid det här laget i vätan.. naughty.gif

Ger det en vecka till men sen åker jag bort igen..
sqrulan
ohmy.gif Men sååå konstigt!??
Wilmer
Går det troll i kedjan...??
Kajsa i Arvika
Fortfarande ingenting..
sqrulan
dunno.gif Hur kan detta hända och varför är det just denna kedja som stannar upp eller brev försvinner????
Kajsa i Arvika
inget igår heller, får kika lite EXTRA noga i lådan när jag kommer hem från jobbet idag..
Kajsa i Arvika
Igår var det julafton! tummenupp.gif Kollade igenom den stora högen, plockade ur och plockade i.. stoppar det i lådan idag förhoppningsvis.. Go tur till Margith!
Margith
Nu är kuvertet tillbaka hos mig.

Tack allihopa smiley_small_hug.gif .

Nu är årets frökedja för blommor och perenner avslutad.
I kuvertet finns det 98 fröpåsar om jag inte räknade fel i hastigheten.

Några tänker jag behålla själv tongue.gif men det kommer att bli ett överskott.

Jag har en idé om hur jag ska göra. Jag gör en ny tråd om det.

Glöm nu inte att plocka fröer i sommar/höst, så att vi kan göra en ny frökedja till hösten smile.gif
Wilmer
TACK bäste bäste Margith smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif bravo.gif
Kajsa i Arvika
smiley_small_hug.gif Så bra att det kom fram till tomtemor/påskharen... humm... till slut..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon