|
Margith
22-03-2011, 21:07
Det var ju det jag visste! Det tog inte ens en timme! Nu kommer jag att få heta gullefjun hela helgen....
sqrulan
22-03-2011, 21:46
ha ha ha... om det kan va nån tröst så höll jag på att slå ihjäl mej då jag skulle posta detta fröbrev, jag tror att det vilar en förbannelse över det! Det var full snöstorm och timmen efter gick jag till postlådan, allt gick bra tills jag kom till utförsbacken hem då halkade jag på isen under snön och föll handlöst bakåt, smack ner i isen så jag såg stjärnor i hjärnan!  Nu dör jag tänkte jag men som ni ser så lever jag ännu! Vad gör man inte för lite fröer! Ta nu hand om brevet för det är levererat med livet som insats!
Men sqrulan då! Var rädd om dig, för jisse namn!
CITAT (Margith @ 22-03-2011, 21:07)  Det var ju det jag visste! Det tog inte ens en timme! Nu kommer jag att få heta gullefjun hela helgen....  Det här kan bli en riktig win-win  Jag lovar att inte kalla dig gullefjun en enda gång om jag får heta Åsa /Åsa
sqrulan
23-03-2011, 11:28
Margith
23-03-2011, 12:26
CITAT (Gåsis @ 22-03-2011, 22:42)  Det här kan bli en riktig win-win  Jag lovar att inte kalla dig gullefjun en enda gång om jag får heta Åsa /Åsa Det här kallar jag för utpressning Gåsis CITAT (sqrulan @ 22-03-2011, 20:47)   Åhhh!!! Men det är ju gulligt!??? Absolut! Men det stämmer inte riktigt med den bild jag har av mig själv Jag vill iaf tacka dig Sqrulan. Gullefjun mindes jag bara vagt, var det en barnsång eller en ramsa eller nåt som stod i 1:ans läsebok? Farbror Google hänvisade mig till You Tube och det blev rena nostalgitrippen. Den sången har jag inte hört sen jag började skolan (och det var länge sen)
 Jag har inte fått dem än.......... Som jag bevakat lådan
sqrulan
25-03-2011, 08:46
Du borde få brevet idag Wilmer, du vet jag bor ju så lååångt upp i landet!
sqrulan
26-03-2011, 10:48
 Wilmer, har du inte fått fröbrevet ännu jag skickade ju den 22/3, sitter dom och slöar på posten kanske!?
De kom i går!! Jag orkade inte logga in då för att säga något, hade våffelcoma  Funderade på att dö en stund i soffan, kan man föräta sig så på våfflor  Men, jag var redig och googlade fröer i våffeldimman, så nu är jag klar! Vidare till msd  för läckra fröer. Jag valde några som verkade okomplicerade. CITAT (sqrulan @ 25-03-2011, 08:46)  Du borde få brevet idag Wilmer, du vet jag bor ju så lååångt upp i landet! Posten lovar runt och levererar tunnt  det ska ju komma fram dagen efter...
sqrulan
26-03-2011, 15:05
 Åhhh va tur att dom kommit fram före helgen, jag blev lite orolig! Våffelcoma är inte att leka med! Själv så blev jag sjukskriven 2 dagar efter postlåde besöket då jag halkade, varenda sena och muskel på hals, axlar och rygg fick sig en smäll, kunde inte lyfta huvudet från kudden utan att hjälpa till med händerna!!  Men nu känns det bättre. Känns även skönt att fröbrevet är påväg.
CITAT (sqrulan @ 26-03-2011, 16:05)   Åhhh va tur att dom kommit fram före helgen, jag blev lite orolig! Våffelcoma är inte att leka med! Själv så blev jag sjukskriven 2 dagar efter postlåde besöket då jag halkade, varenda sena och muskel på hals, axlar och rygg fick sig en smäll, kunde inte lyfta huvudet från kudden utan att hjälpa till med händerna!!  Men nu känns det bättre. Känns även skönt att fröbrevet är påväg.   Men Sqrulan!! Inte riskera livet för en frökedja  Jag ska nog ta det extra lugnt till brevlådan känner jag. Kuvertet ligger innanför dörren, postar på väg till pålle snart. Inga tömningar före måndag här på vischan tyvärr.. Ska se hur det är i samhället på vägen. Hoppas näste man som är en kvinna blir nöjd
Hallå, hallå jag undrar m kuvertet kommit fram?? Postade det i söndags, men ingen helgtömning här. Hoppas det inte kommer bort igen
sqrulan
01-04-2011, 15:05
 Har inte msd fått fröbrevet ännu??? Hur kan det ta sån tid med denna kedja????
sqrulan
02-04-2011, 09:30
 Men herre guuuud!!! HALLLÅÅÅÅ!!!
Har folk tröttnat på kedjorna? Tycker bara att kuverten fastnar hela tiden...
Lillpluttan
02-04-2011, 17:46
CITAT (Peztis @ 02-04-2011, 10:39)  Har folk tröttnat på kedjorna? Tycker bara att kuverten fastnar hela tiden...  Jag ställer samma fråga!! Båda kedjorna som jag är med i har hakat upp sig! Det vore mer rättvist mot oss andra om de som tröttnat stryker sig på listan och inte är med på fler varv än de orkar med! Lillpluttan
Jag tycker också det är tråkigt att de som anmäler sig till kedjorna inte följer rekommendationerna i kedjorna, men skriver man inga andra inlägg i forumet så skriver man tydligen inte heller att man fått kuvertet. Förstår bara inte varför man då anmäler sig till fröbyte.
På sitt sätt ok om man inget skriver men man kan åtminstone skicka vidare! Ibland kkommer ju hela livet emellan men då är det ju bra om man bara kortfattat skriver det också så alla vet att kuvertet inte är borta.
För er som inte kanske fattat det - DET ALLA ÄR RÄDDA FÖR ÄR ATT KUVERTET KOMMER PÅ AVVÄGAR! Det är därför det är bra om man skriver en rad i resp tråd.
Såg att min mottagare aldrig skrivit ett inlägg här på Odla, så då kommer det nog inget här heller, men det känns som om det kan vara ett minsta krav nästa år? Det är ju lite grejjen att vi har en kedja "ihop" annars kan man ju gå och köpa sina fröer i butiken. Jag har ju fått fröerna, men är mån om resten av er i kedjan. Glad att jag inte åkte 5 extramil på helgen för en helgtömningsbrevlåda med dagens bensinpris när den ändå försvinner  HOPPAS den är på väg och inte är försvunnen
sqrulan
05-04-2011, 08:46
 Dom som inte sköter sig i frökedjorna bör inte få vara med nån annan gång, det tycker jag! Fy så besviken jag blir!!!
Kanske vissa tror "wow, har fått fröer", och stoppar ner allt i fickan utan att veta hur leken går till eller så har man glömt att man var med i den?
Lina och Olav
05-04-2011, 15:32
Jag kan också tycka till nästa år att krav för att gå med är att man skriver i tråden när man tagit emot och skickat det. Jag vet inte om det framgick när man anmäler sig att det är max tre dagar man har på sig eller om det är enbart i brevet som följer med? Tycker man detta är för jobbigt/stressigt så får man faktiskt inse att kedjan inte är något som passar. Vet man med sig att man skall vara borta en längre period tycker jag detta ska meddelas när man anmäler sig. _Kanske_ går det då att undvika förseningar genom att placera personen i fråga tidigt eller sent i listan. Givetvis kan saker komma i vägen som gör att frökuvertet inte hamnar högst på prioriteringslistan det har nog alla förståelse för. MEN jag tycker, att håller man på fröerna en längre tid utan förklaring så ska man strykas till nästa omgång. Det är vad jag tycker! Lina
Lina - det var ord det!  Och jag håller med. Och det står redan i anmälningstråden att det är tre dagar som gäller. Och att man ska skriva här i trådarna. Och och och... Är benägen att hålla med dig om att man åker ur om man inte "sköter sig". Och som Wilmer skrev, meningen är ju att det ska vara lite trevligt och socialt också, inte bara ett sätt att skaffa sig fröer till en kostnad av två frimärken.
Lina och Olav
05-04-2011, 19:36
Jag tog väl i kanske lite väl mycket.... Men som det har varit nu så har jag kollat igenom namnlistan varje gång kedjorna har startat och blivit lite orolig (nåja, liten överdrift...) när okända/inaktiva ligger före en själv - för det är så ofta kedjan har stoppat. Så ska det väl inte behöva vara? Lina - lite överkänslig idag
Lina! Igen fara!
Nu står det avsändare på kuvertet också ifallatt posten skulle få problem på något sätt. Pust pust, var är kuvertet....
Hoppas kedjan rullar på utan vår vetskap. Annars får jag bryta mig in i postlådan och se om den smetat fast därinne och börjat gro???
Kajsa i Arvika
08-04-2011, 16:47
Nu är jag inte snäll, men visst är det på samma ställe kedjan stannat två gånger? Jag kan minnas fel och då ber jag förstås om ursäkt. Jo, jag vet att det är för att jag är med i kedjan....men allt är inte mitt fel /Åsa
Kajsa i Arvika
08-04-2011, 17:51
Det kan precis lika gärna vara mitt fel Gåsis för det har hänt mej med!!!  lika krångligt med santa kedjan också...
Det kanske blev för många av vår sort i den här kedjan  Vi får be margith göra nåt åt oss nästa år! /Åsa
sqrulan
08-04-2011, 19:45
Margith startade ju om kedjan och vi laddade upp med nya fröer men sen dog den igen då msd var på tur, riktigt tråkigt för nu verkar det vara kört. Jag kan då känna att jag blir riktigt arg och att allt var bortkastat, vad som nu än har hänt. Tycker synd om Margith som var gullig (gullef..)  och fixade allt. (förlåt M jag kunde inte hålla mej)
Oj, tänkte inte så långt  att jag måste maskera mig... Jag skulle kunna fråga posten om det fastnat i brevlådan, men eftersom det fastnat i kedjan förr väntar jag nog lite.
Om den fastnat hos samma person finns det kanske inte mycket att stämpla över.
Dags att kolla annonserna på Tradera?
Sorry, kunde inte låta bli! Och det behöver juinte alls vara så - det kan finnas helt vanliga orsaker till stopp eller försening...
Ett minimumkrav inför nästa säsong tycker jag skall vara att man är aktiv medlem på forumet, inte bara att anmäla sig till Margith. Tråkigt för oss andra att bara anmäla sig till fröbyteskedjan och tråkigt för Margith som lägger ner tid och arbete på fröbyteskedjorna.
sqrulan
09-04-2011, 16:47
CITAT (Peztis @ 09-04-2011, 09:14)  Dags att kolla annonserna på Tradera?
Sorry, kunde inte låta bli! Och det behöver juinte alls vara så - det kan finnas helt vanliga orsaker till stopp eller försening...
Margith
11-04-2011, 13:51
Idag har frökedja 1 och 3 landat hemma hos mig. Frökedja 2 är det värre med. Jag vet inte var kuvertet stannat. 3:an har skickat det vidare, 6:an har inte fått det. Så mycket vet jag. Jag har därför skickat PM till nr 4 och 5. Förhoppningsvis får jag svar väldigt snart av iaf en dem. När jag vet var kuvertet stannat upp, fixar jag ett nytt kuvert om det behövs. Kuverten från frökedja 1 och 3 innehåller fortfarande lite godbitar (fast jag varit där och norpat  ) Det kan nog bli ett OK kuvert att skicka vidare i den här kedjan. Håll nu tummarna att jag snabbt får svar på mina PM.
sqrulan
11-04-2011, 19:26
 Håller tummarna! Synd att det blev så här!
Håller stora tummen här också! Stackars dig Margith som får hålla på extra
jag skulle vilja ha Million Bells fröer...någon som har?
Nej tyvärr... Ettåringar har jag mycket få av.
Margith
18-04-2011, 17:54
Jag har inte glömt den här kedjan. Jag har inte fått nåt svar på mina PM, vare sig av nr 4 eller 5. Idag har jag därför skickat dem varsitt vykort, med uppmaning om att höra av sig till mig. Nu får vi se om det kan ge nåt resultat....
Ewa och Janne
19-04-2011, 18:48
Hej Alla! Fick brev från Margith idag. Jag har inte fått fröerna! Jag har inte inloggningningen koplad till min vanliga mail så jag har inte haft koll på att jag har fått pm och har inte heller varit inloggad på ett tag. Ledsen för det. Jag lovar att skriva här så fort fröerna dyker upp (om dom nu gör det, för det varkar ha stannat?)
Hälsn. Ewa
Margith
19-04-2011, 19:21
OK! Nu har jag gjort iordning ett nytt kuvert, med överskottet från de andra 2 kedjorna. Jag tar kvällskissen med hunden ikväll, så att kuvertet hamnar i brevlådan i kväll. Brevlådan töms vardagar 08.00 här i byn och då har jag knappt vaknat. Om det här kuvertet försvinner också tror jag att jag bryter ihop.
Nu hoppas jag att du hinner få kuvertet före påsk Ewa.
Man skulle nästan be posten läsa de här kedjorna för jag tycker att det verkar vara hos dem som det många gånger stannar upp, inte att folk slarvar med att skicka dem. En kollektiv reklamation!
Ewa och Janne
20-04-2011, 04:21
Jag hoppas ingen tror att jag sitter och håller på fröerna. I grönsaksfrökedjan jag var med i verkade det ta stopp efter mig och nu vill det inte inte komma fram till mig. Kan erkänna mig skyldig till att inte följt tråden här på forumet men jag lovar att jag sköter själva kedjan. Hälsn. Ewa
De försvann efter mig, så det är i så fall jag eller min post som inte sköter sig! Jag har iallafall planterat en del fröer från kedjorna under helgen, blir spännande att se om något kommer upp
Margith
20-04-2011, 13:07
De 2 senaste inläggen här visar varför jag är väldigt försiktigt med alltför snabba kommentarer om kuvert som inte kommer fram som det var tänkt. Det är ju lika obehagligt för den som skickat som för den som inte fått kuvertet, när det inte kommer fram Vems felet är vet vi inte. Själv vet man ju om man har "rent samvete" men vad hjälper det, när man inte kan bevisa det.... Vi lägger det här bakom oss tycker jag. Jag hoppas min post sköter sig, så att du får kuvertet imorgon Ewa och en riktigt Glad Påsk, till er alla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|