Full version: Ny partiledare?
Sidor: 1, 2, 3
Blomstertanten
CITAT (Gita @ 14-03-2011, 06:27) *
Skönt att någon förstår vad jag försökte säga utan att försöka läsa in något som jag inte sagt. Självklart är inte Kina något gott exempel när det gäller demokrati eller mänskliga rättigheter, men en sak har man förstått och det är just att utbildning och framväxten av en välmående medelklass är det snabbaste och kanske enda sättet för ett land att ta sig ur massfattigdom.
Om det, som jag tycker hänt i Sverige, inte längre lönar sig att vara "duktig", då rasar landet i välståndsligan. Och vilka drabbas snabbast och hårdast när detta händer, jo de svagaste och sämst ställda.
Gita

Samtidigt vet många att ökade klyftor INTE är bra för ett land! (Läs "Fungerande Globalisering" av Joseph Stiglitz) Och ökade klyftor är det vi fått! De rika blir rikare och de fattiga blir fattigare.
smuleborg
Jag har bra läst sista delen av tråden, förlåt. Spontant kan jag känna att vi behöver en "genuin sosse" som partiledare för socialdemokraterna. En "borgerlig" partiledare (för sossarna) tror jag inte på. Vi behöver ett verkligt alternativ till alliansen.
Gossen Ruda
Såg på SVT text att sen Juholt utsågs som partiledarkandidat sprang väljarsympatierna i höjden. Tror att osäkerheten har fått många att tveka.
smuleborg
Tar tillbaka, saken är redan diskuterad.
Blomstertanten
Juholt så kompetent att han inte behöver akademisk examen

Att man inte läst på högskolan säger ingenting om vilka kunskaper man har eller inte har!
Red Top
Instämmer till fullo med dig, Blomstertanten.

De mest begåvade och skickliga människor jag mött i mitt liv, både inom näringsliv, politik och andra sfärer, har aldrig varit det pga några avlagda akademiska examina. De har nått sin framgång genom egna erfarenheter och hårt arbete, kopplat till en vinnande personlighet.
*Stintan*
Håller absolut med om detta.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 14-03-2011, 21:26) *
Såg på SVT text att sen Juholt utsågs som partiledarkandidat sprang väljarsympatierna i höjden. Tror att osäkerheten har fått många att tveka.

Men det säger ju ingenting eftersom väljarsympatierna alltid ökar vid partiledarbyte oberoende av parti,
smekmånaden brukar man ju tala om. Vem minns inte "Westerbergeffekten"+
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 17-03-2011, 17:05) *
Men det säger ju ingenting eftersom väljarsympatierna alltid ökar vid partiledarbyte oberoende av parti,
smekmånaden brukar man ju tala om. Vem minns inte "Westerbergeffekten"+
Gita

Det var det jag menade. S har varit nere i skorna i väntan på ny partiledare. Det slutgiltiga tendensen ser vi kanske om ett halvår eller mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon