|
fuchsian
14-03-2011, 14:13
CITAT (*Stintan* @ 14-03-2011, 13:37)  Menar du verkligen att du inte kan se det? Här har en enorm katastrof inträffat och F börjar genast återigen babbla om knyppelkurser och en massa privata sorger. Vad har knyppelkurser och en kusins frus död med jordbävning i Japan att göra. Snart handlar hela forumet om F tamefan.  Faasen, det gäller ju min väninna sen långt tillbaka som bor i Tokyo, din pucko! Jag vore omänsklig om jag inte oroade mig för henne och hennes familj. Familjen bor mot det drabbade området och det hon fick fram till mig var att hon skulle iväg och leta efter dem för att hon hade inte fått någon kontakt med dom sen katastrofen. ....... Visst ser jag det att det har hänt en enorm katastrof, men där råkar också befinna en kär vän med sin familj. Fatta nån gång!!!!! Att det hände ett plötsligt dödsfall i fredags i min familj gör mig inte gladare...
CITAT (*Stintan* @ 14-03-2011, 13:37)  Menar du verkligen att du inte kan se det? Här har en enorm katastrof inträffat och F börjar genast återigen babbla om knyppelkurser och en massa privata sorger. Vad har knyppelkurser och en kusins frus död med jordbävning i Japan att göra. Snart handlar hela forumet om F tamefan.  Det var Gunilla jag frågade om varför hon tyckte att inlägget var osmakligt. Två personer har här berättat att dom har bekanta som drabbats av jordbävningen i Japan. Är inte bådas inlägg lika osmakliga? Fruktansvärt! det som händer där borta. Och alla upplevelser om det hör väl hemma i den här tråden?
smörblomma
14-03-2011, 14:38
fuchsian har de hittat honom? Jag fick ditt mail.
fuchsian
14-03-2011, 14:43
CITAT (Berith @ 14-03-2011, 14:19)  Det var Gunilla jag frågade om varför hon tyckte att inlägget var osmakligt.
Två personer har här berättat att dom har bekanta som drabbats av jordbävningen i Japan. Är inte bådas inlägg lika osmakliga?
Fruktansvärt! det som händer där borta. Och alla upplevelser om det hör väl hemma i den här tråden? OK, Berit, Jag missuppfattade dig där, så ursäkta mig. Om det hade varit fler anhöriga, vänner i denna tråd som hade tappat kontakten med sina anhöriga/vänner där borta så tror jag att det hade blivit en annan ton i tråden. Nu är vi endast 2 st som har sina nära/vänner där borta, så då är det visst inte nån katastrof, verkar det som. Jag hoppas att den andra får också besked hur det har gått. Min väninnans föräldrar bor längre upp i landet mot det drabbade området, så jag förstår hur min väninna mår och nu får jag ingen kontakt mer med henne så jag hoppas att hon kommer åter så fort hon vet mera. Vi har ju umgåtts så länge och meilat mellan oss och planerade att hon kommer igen hit i sommar. Hon är ensamstående, utan barn, men enda barnet. ... Fuchsian....
Anki på Öland
14-03-2011, 14:53
CITAT (fuchsian @ 14-03-2011, 14:43)  ..................Hon är ensamstående, utan barn, men enda barnet. ... Fuchsian.... CITAT (smörblomma @ 14-03-2011, 13:55)  fuchsian är det sant som du skrev till mig att din väninnas sambo jobbade i kärnkraftsverk som exploderade. Tydligen inte.....
*Stintan*
14-03-2011, 14:58
CITAT (smörblomma @ 14-03-2011, 13:55)  fuchsian är det sant som du skrev till mig att din väninnas sambo jobbade i kärnkraftsverk som exploderade. Så väninnan är inte ensamstående längre?
*Stintan*
14-03-2011, 15:21
CITAT (Berith @ 14-03-2011, 14:19)  Det var Gunilla jag frågade om varför hon tyckte att inlägget var osmakligt.
Två personer har här berättat att dom har bekanta som drabbats av jordbävningen i Japan. Är inte bådas inlägg lika osmakliga?
Fruktansvärt! det som händer där borta. Och alla upplevelser om det hör väl hemma i den här tråden? Jag svarade eftersom jag tycker likadant som Gunilla men hon får naturligtvis svara för sig själv det kan ju inte jag göra och det var inte heller min avsikt. Om jag så kände 10 japaner som drabbats hade jag inte nämnt någon av dem här i forumet. Inte heller skulle jag plåga okända att behöva läsa om mina privata sorger och tragedier. Jag väljer med omsorg vem jag berättar för och hur. Hade F nöjt sig med att berätta om sin vän i ett inlägg i en tråd så hade varken jag eller någon annan reagerat som vi gjort.
Gossen Ruda
14-03-2011, 15:34
Hur kan en ensamstående person som bor i Tokyo samtidigt vara sambo med en person som jobbar i ett kärnkraftverk långt norrut? Nu har F trasslat in sig så långt i sina lögner att ingen kan reda ut smörjan. En närvarande moderator hade för länge sen kastat ut F i Sverkers soptunna.
herkules
14-03-2011, 15:42
CITAT (Gossen Ruda @ 14-03-2011, 15:34)  Hur kan en ensamstående person som bor i Tokyo samtidigt vara sambo med en person som jobbar i ett kärnkraftverk långt norrut? Nu har F trasslat in sig så långt i sina lögner att ingen kan reda ut smörjan. En närvarande moderator hade för länge sen kastat ut F i Sverkers soptunna. snacka om att ha stenkoll!
fuchsian
14-03-2011, 15:54
CITAT (herkules @ 14-03-2011, 15:42)  snacka om att ha stenkoll!  Ja, det säger jag också! Det måste jag missat helt. De blandar samman min kusins frus öde och min väninna är fortf. ensamstående, annars hade jag fått veta det om hon hade en sambo. Jag orkar inte kolla trådarna, men det var ju en överraskning !!!!!!! Där ser man, andra känner henne bättre än jag, eller? ..... Fuchsian..... de få putsa glasögonen el. söka optiker. Det är Gossen Rudas troll som spökar eller vem det nu var som gjorde honom illa som barn.
Gunilla T
14-03-2011, 16:34
CITAT (Berith @ 14-03-2011, 12:40)  Kan du förklara det här för mej? Varför är inlägget osmakligt? Egentligen vill jag inte det därför att hela denhär historien är tragisk. Men...dethär var för mig iaf ett gränsöverskridande. Jag har följt det som händer i Japan och det är en ofantlig katastrof och mänskligt lidande...och den fasa det måste innebära, när det akuta är över, när tankarna börjar komma om ev. strålningskador. Att använda sig av denna tragik för egna behov av bekräftelse är i mina ögon osmakligt. Säkert har även du noterat mönstret, varje gång någon ifrågasätter Fuchsian så händer det något dramatiskt i familjen, dödsfall, svåra sjukdomar eller något annat tragiskt. Det är ingen hjälp att spela med i dethär, tvärtom. Dethär är det svar du får av mig och jag tänker inte utveckla det mera.
fuchsian
14-03-2011, 17:12
Det var min egen lilla dragik, låt den vara och håll till med era STORA DRAGIK i gång. Hoppar innerligt att ni får smaka eran soppa någon gång!!!!!så ni blir ordentligt radioaktiva.
Du har fått det på bakfoten, men vad gör det? Dör mina vänner, fine! mindre folk på jorden, samt att de tar med sig en del av dina, ändå bättre.
Och här är det som det alltid har varit!
Gossen Ruda
14-03-2011, 21:23
CITAT (silos @ 14-03-2011, 20:34)  Och här är det som det alltid har varit!  Japp, det finns en del saker man aldrig kommer ifrån. Skatterna, döden och bråket på Odlas småprat.
Och så finns det dom som säger att vi måste skänka pengar till Japan. Till ett av jordens rikaste länder. Jag undrar verkligen varför man säger sånt? Är man dåligt allmänbildad eller lider man av någon sorts Florence Nightingale-syndrom och gillar att tycka synd om andra?
CITAT (*Stintan* @ 14-03-2011, 15:21)  Jag svarade eftersom jag tycker likadant som Gunilla men hon får naturligtvis svara för sig själv det kan ju inte jag göra och det var inte heller min avsikt.
Om jag så kände 10 japaner som drabbats hade jag inte nämnt någon av dem här i forumet. Inte heller skulle jag plåga okända att behöva läsa om mina privata sorger och tragedier. Jag väljer med omsorg vem jag berättar för och hur.
Hade F nöjt sig med att berätta om sin vän i ett inlägg i en tråd så hade varken jag eller någon annan reagerat som vi gjort. Menar du på allvar att du känner dej plågad av okända personers privata sorger och tragedier?? Det finns ju hur många såna trådar som helst här! Jag förstår heller inte varför man inte får nämna samma sak i flera trådar. Om jag varit tvungen att ta bort min vovve Otto och skrivit om det i flera trådar så hade du bett mej att bara skriva om det en gång? Eller om jag känt 10 japaner och berättat om min oro i flera trådar så hade du gnällt över det? Sorgligt....
CITAT (Gunilla T @ 14-03-2011, 16:34)  Egentligen vill jag inte det därför att hela denhär historien är tragisk. Men...dethär var för mig iaf ett gränsöverskridande. Jag har följt det som händer i Japan och det är en ofantlig katastrof och mänskligt lidande...och den fasa det måste innebära, när det akuta är över, när tankarna börjar komma om ev. strålningskador.
Att använda sig av denna tragik för egna behov av bekräftelse är i mina ögon osmakligt. Säkert har även du noterat mönstret, varje gång någon ifrågasätter Fuchsian så händer det något dramatiskt i familjen, dödsfall, svåra sjukdomar eller något annat tragiskt.
Det är ingen hjälp att spela med i dethär, tvärtom.
Dethär är det svar du får av mig och jag tänker inte utveckla det mera. Jag undrade en annan gång - ni som hela tiden i inlägg efter inlägg, i tråd efter tråd, sida upp och sida ner, klagar och gnäller - om det är personen ni inte gillar. Eller är det antalet inlägg som personen skriver? Eller ämnena? Jag fick nog inte nåt svar då och det får jag väl inte nu heller antar jag. Det är bara så förbenat tråkigt att läsa om allas gnäll hela tiden. Och om du tycker att det är att använda sej av andras tragik för att få egen bekräftelse så finns det hur många trådar som helst som berättar om medlemmars tragiska upplevelser. Hoppas att dom inte läser det du skriver här, att du upplever sånt som osmakligt.
*Stintan*
15-03-2011, 08:28
CITAT (Berith @ 15-03-2011, 07:59)  Menar du på allvar att du känner dej plågad av okända personers privata sorger och tragedier?? Det finns ju hur många såna trådar som helst här!
Jag förstår heller inte varför man inte får nämna samma sak i flera trådar. Om jag varit tvungen att ta bort min vovve Otto och skrivit om det i flera trådar så hade du bett mej att bara skriva om det en gång? Eller om jag känt 10 japaner och berättat om min oro i flera trådar så hade du gnällt över det?
Sorgligt.... Du läser ju som fan läser bibeln. Vinkla inte till det jag skriver! Kan du inte se skillnad på F:s beteende och övriga odlaiters så är du bara att beklaga och inte värd att bemöta.
CITAT (*Stintan* @ 15-03-2011, 08:28)  Du läser ju som fan läser bibeln. Vinkla inte till det jag skriver! Kan du inte se skillnad på F:s beteende och övriga odlaiters så är du bara att beklaga och inte värd att bemöta. Är det där ett hot eller ett löfte? Nej, men allvarligt - det är faktiskt skitjobbigt att i tråd efter tråd se era sura och otrevliga inlägg. Kanske kan du föregå med gott exempel och helt enkelt strunta i att kommentera Fuchsian hela tiden? Vem vet, då kanske fler slutar upp med det och vi får ett vänligare forum igen.
Red Top
15-03-2011, 08:53
CITAT (Ralf @ 15-03-2011, 07:35)  Och så finns det dom som säger att vi måste skänka pengar till Japan. Till ett av jordens rikaste länder. Jag undrar verkligen varför man säger sånt? Är man dåligt allmänbildad eller lider man av någon sorts Florence Nightingale-syndrom och gillar att tycka synd om andra? På papperet är nog Japan ett av de rikaste länderna i världen, men de flesta av deras tillgångar är ju bundna i lån till andra länder, om jag förstått det rätt. Skulle Japan kräva tillbaka alla utestående lån, skulle många fattigare länder också drabbas hårt. Att skänka pengar är kanske inte rätt sätt, men däremot att andra industriländer gör en gemensam humanitär insats. Att Japan själva skulle klara av det mitt i pågående kris tvivlar jag på. Där är nog rätt kaotiskt just nu.
*Stintan*
15-03-2011, 09:11
CITAT (Berith @ 15-03-2011, 08:46)  Är det där ett hot eller ett löfte? Nej, men allvarligt - det är faktiskt skitjobbigt att i tråd efter tråd se era sura och otrevliga inlägg. Kanske kan du föregå med gott exempel och helt enkelt strunta i att kommentera Fuchsian hela tiden? Vem vet, då kanske fler slutar upp med det och vi får ett vänligare forum igen.  När fick du ensamrätt att ha synpunkter på andras inlägg?
CITAT (*Stintan* @ 15-03-2011, 09:11)  När fick du ensamrätt att ha synpunkter på andras inlägg? Det har jag absolut inte, men jag behåller oftast min åsikt för mej själv. Det jobbiga är inte att ni har åsikter om inläggen, utan att ni måste påpeka det hela tiden. Som nu tex, du har säkert åsikter om mitt svar här. Prova att inte svara på det! Du får gärna ha mej och mina inlägg som test om du vill.
Aqvakul
15-03-2011, 09:28
Det är tråkigt med gnäll, men visst måste man få markera mot det man tycker är uppenbart galet. En del reagerar mot språkfel, själv reagerar jag mest mot uppenbara förfalskningar av verkligheten.
*Stintan*
15-03-2011, 09:43
CITAT (Berith @ 15-03-2011, 09:21)  Det har jag absolut inte, men jag behåller oftast min åsikt för mej själv. Det jobbiga är inte att ni har åsikter om inläggen, utan att ni måste påpeka det hela tiden. Som nu tex, du har säkert åsikter om mitt svar här. Prova att inte svara på det! Du får gärna ha mej och mina inlägg som test om du vill.  haha varför skulle jag inte svara? Bara för att du säger det eller? Nej såna inlägg som dina här får mig bara att bli obstinat
CITAT (Berith @ 15-03-2011, 08:06)  Jag undrade en annan gång - ni som hela tiden i inlägg efter inlägg, i tråd efter tråd, sida upp och sida ner, klagar och gnäller - om det är personen ni inte gillar. Eller är det antalet inlägg som personen skriver? Eller ämnena? Jag fick nog inte nåt svar då och det får jag väl inte nu heller antar jag.
Det är bara så förbenat tråkigt att läsa om allas gnäll hela tiden.
Och om du tycker att det är att använda sej av andras tragik för att få egen bekräftelse så finns det hur många trådar som helst som berättar om medlemmars tragiska upplevelser. Hoppas att dom inte läser det du skriver här, att du upplever sånt som osmakligt. Visst är det så,men samtidigt kan man låta bli att läsa det som man inte tycker om!
Gossen Ruda
15-03-2011, 10:50
Tyvärr är det som pågår här nu exakt vad trollet bakom F-nicket är ute efter, en diskussion mellan medlemmarna och som hon har skapat och rycker i trådarna bakom. Om vi alla slutar kommentera henne blir det kanske lugnt här så småningom.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-03-2011, 10:50)  Tyvärr är det som pågår här nu exakt vad trollet bakom F-nicket är ute efter, en diskussion mellan medlemmarna och som hon har skapat och rycker i trådarna bakom. Om vi alla slutar kommentera henne blir det kanske lugnt här så småningom. Är det så illa? Att jag gått på en sån nit som dom som gick på Pias alias för länge sen?
Gossen Ruda
15-03-2011, 11:22
CITAT (Berith @ 15-03-2011, 10:54)  Är det så illa? Att jag gått på en sån nit som dom som gick på Pias alias för länge sen? Risken finns och den är nog dessutom ganska stor.
Aqvakul
15-03-2011, 13:17
Och även om man inte tror att F är ett troll, så är det bäst att inte ge för mycket respons.
fuchsian
15-03-2011, 14:30
Aqva,  - jag har förstått och undviker det som drabbat mig personligt. Fuchsian..
CITAT (Red Top @ 15-03-2011, 08:53)  På papperet är nog Japan ett av de rikaste länderna i världen, men de flesta av deras tillgångar är ju bundna i lån till andra länder, om jag förstått det rätt.
Skulle Japan kräva tillbaka alla utestående lån, skulle många fattigare länder också drabbas hårt. Att skänka pengar är kanske inte rätt sätt, men däremot att andra industriländer gör en gemensam humanitär insats. Att Japan själva skulle klara av det mitt i pågående kris tvivlar jag på. Där är nog rätt kaotiskt just nu. Hela jorden kommer att drabbas ekonomiskt, det har nog redan börjat. Och pengarna finns nog bundna på olika sätt, så det som behövs kommer att skaffas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|