Sidor: 1, 2
theseraphim
CITAT (*Stintan* @ 01-04-2011, 13:59) *
Testa får du se om du slipper Jehovas vittnen.

Jehovas är roliga att sätta på pottkanten bara för att jäklas med dem när de väl ringer på dörren. För något år sedan så ringde de på dörren och ville pracka på en massa foldrar osv och förklara vilka de var, de frågade vad jag tyckte om hur det var i världen och om jag inte var rädd för alla hemskheter som sker(Urusel försäljningsteknik!) vilket jag svarade enkelt på...

Jag: Jag tycker inte det är så farligt i dagsläget och jag är inte rädd av mig.

Idioten:Ja men tänk på alla krig och hemskheter då som bara blir mer och mer?

Jag: Vi har ju aldrig haft så få krig i världen som vi har idag tänk bara på början första delen av 1900 talet

idioten: mmmmm men ändå...

jag: eller på medeltiden när alla krigade hela tiden....och alla som inte var kristna förföljdes....

idioten: öhhh jaha men du kan få en folder om du ändrar dig ändå?

Jag: nej tack den kan du gott behålla jag har så mycket att läsa ändå, hejdå!

Jag använder utan skam namnet Idioten på jehovas vittnen för det är ändå snällt mot vad jag skulle vilja kalla dem.
Huggorm
Det var en tjej från något kristet samfund, jag minns inte vilket, som ringde en gång och fösökte övertala mig att bli medlem. Jag försökte göra bort henne med att ställa diverse frågor som borde vara svåra att förklara på kristet vis, men hon hade verkligen bra svar på allt blink.gif
Anma
CITAT (Huggorm @ 01-04-2011, 16:48) *
Det var en tjej från något kristet samfund, jag minns inte vilket, som ringde en gång och fösökte övertala mig att bli medlem. Jag försökte göra bort henne med att ställa diverse frågor som borde vara svåra att förklara på kristet vis, men hon hade verkligen bra svar på allt blink.gif

Är man tillräckligt övertygad själv så har man nog det.
theseraphim
CITAT (Anma @ 01-04-2011, 17:15) *
Är man tillräckligt övertygad själv så har man nog det.

absolut! Det spela ringen roll om det är kristendom, fotboll eller trädgård för ingen annan kan övertala en om att man ska sluta tycka om det för det är en övertygelse man har inom sig....Gu va filosofiskt det lät:-)
gnon49
Vilken är den rätta sanna läran måntro. Beror kanske var man bor här i världen. Att vara kristen i MÖ är att leva farligt t.ex. Lärorna är som hund o katt och går inte att förena konstigt nog. I bästa fall tolererar man varandras religiösa åsikter men allt som oftast utmynnar det i förföljelse o ond bråd död. Sudan är väl det färskaste exemplet.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 01-04-2011, 17:57) *
Vilken är den rätta sanna läran måntro. Beror kanske var man bor här i världen. Att vara kristen i MÖ är att leva farligt t.ex. Lärorna är som hund o katt och går inte att förena konstigt nog. I bästa fall tolererar man varandras religiösa åsikter men allt som oftast utmynnar det i förföljelse o ond bråd död. Sudan är väl det färskaste exemplet.

Det går inte att vara varken kristen eller jude i mellanöstern nu för tiden utan att per automatik utsättas för fara. Men hur ställer de sig till hinuder och buddhister där?
theseraphim
CITAT (Huggorm @ 01-04-2011, 18:06) *
Det går inte att vara varken kristen eller jude i mellanöstern nu för tiden utan att per automatik utsättas för fara. Men hur ställer de sig till hinuder och buddhister där?

Hinduer och kristna=indien Pakistan=KABOOM! Skämt åsido så lever en stor del av muslimer,kristna och judar i samförstånd med varandra fortfarande men det är väl som Öz Nujen sa, varenda gång tv visar någon från mellanöstern oavsett vad som hänt så är det en man som ropar på arabiska och skjuter med Kalaschnikov i luften:-)
Media har ett stort ansvar när det gäller tolerans och även om de säger att de jobbar för fördomsfrihet så är de pigga på att späda på fördomar så fort de får chansen för att sälja lösnummer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon