|
Full version: Bin Ladin död
Bättre sent än aldrig. Nu är han död. Tror inte att det löser några problem. Men ändå. Skönt!
sqrulan
02-05-2011, 07:46
Det var en bra nyhet så här på morgonkvisten!
*Stintan*
02-05-2011, 07:59
Återstår att se vad det för med sig.
Äntligen har amerikanska säkerhetsstyrkor lyckats ta död på denna terrorledare,han får kanske sin belöning i paradiset med 75 jungfrur. Bin Ladin var en äkta antisemit och hade ett intresse av att elimenera hela Israel.
Huggorm
02-05-2011, 08:14
Får se hur länge jänkarna stannar i Afghanistan nu när de gjort vad de kom för då.
Kanske bäst dom drar, det kommer säkert att komma stora hämdaktioner.
Anki på Öland
02-05-2011, 08:25
CITAT (Vippan @ 02-05-2011, 09:07)  ................han får kanske sin belöning i paradiset med 75 jungfrur........... Lite OT.... Såg ett program om koranen på Kunskapskanalen för ett tag sen, han sa att om man översatte den med någon annan dialekt så skulle ordet för jungfrur betyda vindruvor.... Tänk vad förvånad han ska bli när han kommer "fram" och där står ett fat med 75 vindruvor istället för jungfrurna.....
CITAT (Anki på Öland @ 02-05-2011, 09:25)  Lite OT.... Såg ett program om koranen på Kunskapskanalen för ett tag sen, han sa att om man översatte den med någon annan dialekt så skulle ordet för jungfrur betyda vindruvor.... Tänk vad förvånad han ska bli när han kommer "fram" och där står ett fat med 75 vindruvor istället för jungfrurna.....
Monica M zon 4
02-05-2011, 08:45
Är det ingen som tycker att det är sorgligt? Det hade känts bättre om dom gripit honom och ställt honom inför rätta. Vad är det som ger USA rätt att agera världspolis och ta livet av knäppa religiösa ledare? Vad skulle amerikanarna säga om det dök upp ett gäng muslimer och mördade religiösa knäppgökar i USA? Är hämnd det bästa sättet att nå fred? Hur ska man kunna nå samförstånd mellan folk om man inte kan föra nån dialog? Hur mycket firar dom i den muslimska världen idag? Jag kan förstå amerikanarnas frustration efter 11 september men jag är inte säker på att detta är rätt väg. Det kommer snart nån ny muslimsk ledare och tar över efter Bin Ladin.
Huggorm
02-05-2011, 08:49
CITAT (Monica M zon 4 @ 02-05-2011, 09:45)  Är det ingen som tycker att det är sorgligt? Det hade känts bättre om dom gripit honom och ställt honom inför rätta. Vad är det som ger USA rätt att agera världspolis och ta livet av knäppa religiösa ledare? Vad skulle amerikanarna säga om det dök upp ett gäng muslimer och mördade religiösa knäppgökar i USA? Är hämnd det bästa sättet att nå fred? Hur ska man kunna nå samförstånd mellan folk om man inte kan föra nån dialog? Hur mycket firar dom i den muslimska världen idag? Jag kan förstå amerikanarnas frustration efter 11 september men jag är inte säker på att detta är rätt väg. Det kommer snart nån ny muslimsk ledare och tar över efter Bin Ladin. Jag gissar att de nog gärna hade tagit honom levande, om det varit möjligt. Men eftersom han förstod att det var offentlig förödmjukelse och avrättning som väntade, så såg han nog till att inte överleva attacken.
Gossen Ruda
02-05-2011, 08:55
Pakistan kunde nog inte våga sig på att gripa honom så de överlämnade nog saken till USA med varm hand. Det var ju USA som hade mest att anföra mot honom. Världen är lite lättare att andas i nu men tyvärr finns det en hel del nötter kvar.
Aqvakul
02-05-2011, 09:16
Att det skulle ta nästan 10 år, men bättre sent än aldrig... En propagandavinst för USA, men i längden spelar det nog mindre roll.
Det bästa avslut hade varit efter 11 sept om dom hade släpat honom levande till en domstol,döden var ett lindrigt straff hoppas att det inte finns någon framtid för dessa religösa fundamentalister.
Myosotis
02-05-2011, 09:34
CITAT (Monica M zon 4 @ 02-05-2011, 09:45)  Är det ingen som tycker att det är sorgligt? (...) Jo jag. Obama som verkade så bra i början sänker sig till samma nivå som Bush och hans popularitet stiger genast. Folk dansar på gatan av glädje över ett mord. Bin Laden var otäck och jag är inte ledsen över att han är död, men jag har lite svårt för USAs vilda-västern-mentalitet. Själv fantiserar jag om hämnd på inbrottstjuvar, så jag kan verkligen förstå att man kan hata och önska livet ur någon när man själv är drabbad. Men ger det mig rätten att skaffa ett vapen och jaga inbrottstjuvar? Är det en sådan värld vi vill leva i? Hämnd leder till mothämnd och så tar våldet aldrig slut.
Piccante
02-05-2011, 09:46
Kaoset man skapat i Afghanistan kommer ju i ett nytt ljus nu när USA-allierade Pakistan hela tiden varit fästet för Al Qaidas träningsläger och gömställe för Bin Ladin.
Huggorm
02-05-2011, 10:08
CITAT (Markus_H @ 02-05-2011, 10:46)  Kaoset man skapat i Afghanistan kommer ju i ett nytt ljus nu när USA-allierade Pakistan hela tiden varit fästet för Al Qaidas träningsläger och gömställe för Bin Ladin. Pakistan är ju lite av ett orosmoln. Inte nog med att landet är instabilt och landsbygden mer eller mindre styrs av diverse småpåvar varav en del är islamister och al-qaidatrogna, de har ju kärnvapen också.
alla som utför terrordåd på främmande mark skall jagas intill tidens ände. I första hand för att ställas till svars för sina handlingar. Och Usa ville säkert ha en levande Bin Laden att visa upp. Han har säkert någon "kronprins" som efterträder honom men symbolvärdet av att Bin Laden hittades och signalerna till andra terrorledare är nog så viktiga. Det går inte att gömma sig i all oändlighet.Offrens familjer i Usa efter 11 sept. ser kanske detta som ett slags avslut.
Gossen Ruda
02-05-2011, 11:31
En liten fråga, varför gav sig Bin Ladin på USA? Egentligen hade inte USA gjort honom eller muslimerna så mycket, det var väl bara på rent jävulskap. Det var efter inmarschen i Afganistan, som var en följd av 11 sept, som motsättningarna skärptes. Han bet nog över för stor bit.
Huggorm
02-05-2011, 11:54
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2011, 12:31)  En liten fråga, varför gav sig Bin Ladin på USA? Egentligen hade inte USA gjort honom eller muslimerna så mycket, det var väl bara på rent jävulskap. Det var efter inmarschen i Afganistan, som var en följd av 11 sept, som motsättningarna skärptes. Han bet nog över för stor bit. Talibanerna var ganska västfientliga redan innan 9/11. De flesta hade inte ens hört talas om dem innan dess, men jag minns att de var uppe i media ett halvår tidigare när de rev kristna, historiska statyer som tydligen skändade det afghanska landskapet
ryss_борис
02-05-2011, 12:18
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2011, 12:31)  En liten fråga, varför gav sig Bin Ladin på USA? Egentligen hade inte USA gjort honom eller muslimerna så mycket, det var väl bara på rent jävulskap. Det var efter inmarschen i Afganistan, som var en följd av 11 sept, som motsättningarna skärptes. Han bet nog över för stor bit. Som vanligt har folk inte en jävla aning om vad de snackar om på det här forumet... Jag försvarar absolut inte Osama, för tycker han är en idiot, men så som väst agerat i hela Mellanöstern var attacken inte det minsta konstig. Skillnaden är bara att mycket färre dog i 11 september i jämförelse med antalet dödsfall USA med flera, har orsakat i andra länder. Sen har även västvärlden i många fall hjälpt dessa religiösa fanatiker till makten i respektive länder. Men det är klart, ju mer förtryck som råder, och ju sämre folket har det, desto lättare att kontrollera dem....
Gossen Ruda
02-05-2011, 12:22
CITAT (ryss_бори @ 02-05-2011, 13:18)  Som vanligt har folk inte en jävla aning om vad de snackar om på det här forumet... Jag försvarar absolut inte Osama, för tycker han är en idiot, men så som väst agerat i hela Mellanöstern var attacken inte det minsta konstig. Skillnaden är bara att mycket färre dog i 11 september i jämförelse med antalet dödsfall USA med flera, har orsakat i andra länder.
Sen har även västvärlden i många fall hjälpt dessa religiösa fanatiker till makten i respektive länder. Men det är klart, ju mer förtryck som råder, och ju sämre folket har det, desto lättare att kontrollera dem.... Kan du istället för att bara snacka skit komma med exempel som skulle kunna rättfärdiga 11 sept?
Christa
02-05-2011, 12:37
CITAT (Monica M zon 4 @ 02-05-2011, 09:45)  Är det ingen som tycker att det är sorgligt? Det hade känts bättre om dom gripit honom och ställt honom inför rätta. Vad är det som ger USA rätt att agera världspolis och ta livet av knäppa religiösa ledare? Vad skulle amerikanarna säga om det dök upp ett gäng muslimer och mördade religiösa knäppgökar i USA? Är hämnd det bästa sättet att nå fred? Hur ska man kunna nå samförstånd mellan folk om man inte kan föra nån dialog? Hur mycket firar dom i den muslimska världen idag? Jag kan förstå amerikanarnas frustration efter 11 september men jag är inte säker på att detta är rätt väg. Det kommer snart nån ny muslimsk ledare och tar över efter Bin Ladin. Jag tror inte heller att hämd leder till fred. ALLA måste sluta att skada människor och egendom om det skall bli fred på jorden. Att fira att man dödat någon känns makabert. Troligen kommer det bara att elda på hatet hos dom som redan ser västmakterna som en fiende. Krig är barbariskt och primitivt. Att människan på 2000-talet fortfarande "löser" konflikter genom att slå i hjäl varandra är verkligen både sorgligt och pinsamt.
ryss_борис
02-05-2011, 12:41
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2011, 13:22)  Kan du istället för att bara snacka skit komma med exempel som skulle kunna rättfärdiga 11 sept? Har jag någonstans hävdat att det var rättfärdigat? Nej, tänkte väl det... Sa däremot att det inte var konstigt.. Ta en titt på hur många västvärlden, med USA i spetsen dödad i dessa länder, så kanske det går upp ett ljus. Klart som fan det är enklare för terrororganisationer att rekrytera folk om det redan finns ett utbrett hat mot väst i landet i fråga. Vad du inte tycks inse är att väst har tjänat på att ha dessa religiösa galningar vid makten. Redan på 50-talet, när Iran hade en folkligt vald person vid makten (som vill minska religionens inflytande och använda landets olja), så var ju så klart detta inte bra, så Storbritannien och USA (tror jag det var) störtade honom, och hjälpte istället shahen till makten. Finns massor av liknande exempel. Att de sen bjöd in talibanledaren till USA säger väl det mesta... Mycket handlar även om Israel-Palestina-konflikten... Antar att du var en av dem som blev jävligt förvånad då du förmodligen i samband med wikileakshysterin såg hur amerikanarna sköt ihjäl oskyldiga i Irak för nöjes skull.... Och återigen, har aldrig påstått att det var rättfärdigat, men om man som du är totalt oinsatt, och dessutom har argumentationsteknik som en svagsint bäver, så är det förstås enklare att anklaga en för saker man aldrig skrivit/påstått.
Gossen Ruda
02-05-2011, 13:16
CITAT (ryss_бори @ 02-05-2011, 13:41)  Har jag någonstans hävdat att det var rättfärdigat? Nej, tänkte väl det... Sa däremot att det inte var konstigt..
Ta en titt på hur många västvärlden, med USA i spetsen dödad i dessa länder, så kanske det går upp ett ljus. Klart som fan det är enklare för terrororganisationer att rekrytera folk om det redan finns ett utbrett hat mot väst i landet i fråga.
Vad du inte tycks inse är att väst har tjänat på att ha dessa religiösa galningar vid makten. Redan på 50-talet, när Iran hade en folkligt vald person vid makten (som vill minska religionens inflytande och använda landets olja), så var ju så klart detta inte bra, så Storbritannien och USA (tror jag det var) störtade honom, och hjälpte istället shahen till makten. Finns massor av liknande exempel. Att de sen bjöd in talibanledaren till USA säger väl det mesta...
Mycket handlar även om Israel-Palestina-konflikten...
Antar att du var en av dem som blev jävligt förvånad då du förmodligen i samband med wikileakshysterin såg hur amerikanarna sköt ihjäl oskyldiga i Irak för nöjes skull....
Och återigen, har aldrig påstått att det var rättfärdigat, men om man som du är totalt oinsatt, och dessutom har argumentationsteknik som en svagsint bäver, så är det förstås enklare att anklaga en för saker man aldrig skrivit/påstått. Förutom att komma med nya förolämpningar har du fortfarande inte kommit med några exempel på att USA dödat muslimer i någon större utsträckning före 11 sept.
ryss_борис
02-05-2011, 13:37
Jag tänker inte sitta och leta upp lämpliga källor på en massa händelser. Men läs lite historia själv, så märker du. Men Israel-Palestina för att nämna ett exempel..
Aqvakul
02-05-2011, 13:50
CITAT (ryss_бори @ 02-05-2011, 13:41)  ----------------------- Och återigen, har aldrig påstått att det var rättfärdigat, men om man som du är totalt oinsatt, och dessutom har argumentationsteknik som en svagsint bäver, så är det förstås enklare att anklaga en för saker man aldrig skrivit/påstått. Hade inte detta platsat bättre i "natur"-avdelningen?
Piccante
02-05-2011, 13:52
CITAT (ryss_бори @ 02-05-2011, 14:37)  Jag tänker inte sitta och leta upp lämpliga källor på en massa händelser. Men läs lite historia själv, så märker du. Men Israel-Palestina för att nämna ett exempel.. Nu tror jag iofs inte att den genomsnittlige talibankrigaren i Afghanistan eller eleven på koranskola i Pakistan vet var USA ens ligger än mindre vem som styr där. I det samhällsskikt Al Qaida värvade medlemmar kan man nog piska upp ett hat mot USA och "väst" med hjälp av vilken händelse som helst. Det finns en frustration på bakgatorna och i slummen i mellanösterns diktaturer och den är lätt att utnyttja. Sen har givetvis Palestinakonflikten, invasionen av Irak och stödet till div diktaturer i mellanöstern hjälp till. Men en enskild händelse utlöste nog inte attackerna 11 sept mer än att Al Qaida behövde något mer än att spränga ambassader i Somalia eller vad de gjorde först för att få uppmärksamhet.
Gossen Ruda
02-05-2011, 14:00
CITAT (Markus_H @ 02-05-2011, 14:52)  Nu tror jag iofs inte att den genomsnittlige talibankrigaren i Afghanistan eller eleven på koranskola i Pakistan vet var USA ens ligger än mindre vem som styr där. I det samhällsskikt Al Qaida värvade medlemmar kan man nog piska upp ett hat mot USA och "väst" med hjälp av vilken händelse som helst. Det finns en frustration på bakgatorna och i slummen i mellanösterns diktaturer och den är lätt att utnyttja. Sen har givetvis Palestinakonflikten, invasionen av Irak och stödet till div diktaturer i mellanöstern hjälp till. Men en enskild händelse utlöste nog inte attackerna 11 sept mer än att Al Qaida behövde något mer än att spränga ambassader i Somalia eller vad de gjorde först för att få uppmärksamhet. Något ditåt ja, vad som hände i Iran/Persien i början på 50-talet är säkert lika obekant. Tyvärr är det så att när islam och andra religioner kommer in i skallen på människor lämnar förståndet snart samma plats. Säger ledaren, vem det nu är, något så tror man på det.
Bengalow
02-05-2011, 14:41
Denne man, Usama bin Laden, har inspirerat 10-tusentals muslimer till uppror och vansinnesdåd, inget nämnt inget glömt. Hans fanatiska styrka kan dyka upp precis var som helst, och utföra sina dåd. När mannen nu är död kan betyda två saker - antingen hämnas man honom eller också dör spillran som är kvar. Det förstnämnda verkar mest troligt, men hänvisning till deras fanatism. Lika äcklig som den katolska kyrkans förkämpar på medeltiden, med inkvisitionen och religionskrigen.
andersen
02-05-2011, 15:36
Så som jag har uppfattat det, så är bin ladin ingen hjälte bland dom vanliga muslimerna. Därimot så förstår jag hatet mot USA och dess mördande i världen via ombud eller med sin egna förband där Iraks befolkning har betalt ett för högt pris för USAs krig.
Gossen Ruda
02-05-2011, 15:42
CITAT (andersen @ 02-05-2011, 16:36)  Så som jag har uppfattat det, så är bin ladin ingen hjälte bland dom vanliga muslimerna. Därimot så förstår jag hatet mot USA och dess mördande i världen via ombud eller med sin egna förband där Iraks befolkning har betalt ett för högt pris för USAs krig. De flesta privatpersoner som dött i Irak har gjort det pga självmordsbombare i islams tjänst. Säkert inspirerade och finansierade av Irans mullor. Innan dess blev de istället mördade av Saddam.
För det första var det enorma och historiskt värdefulla mycket gamla Budda-statyer som talibanerna sprängde, inget kristet alltså, men det är av mindre betydelse.
Viktigaste förutsättningen för framgångsrika fundamentalister (kvittar av vilken sort) är okunskap, missnöje och fattigdom. Fundamentalister uppmanar aldrig till upplysning, läskunnighet, internetanvändning etc, då skulle folket inse att det finns alternativ, möjligheter och andra perspektiv på tillvaron.... Finns en orsak till att talibanerna tog över i Afganistan och det kan man läsa hur mycket som helst om. Faktum kvarstår dock - läskunniga individer tror vanligen inte blint på vad andra säger till dem.
Skulle tro att jag läst mer av koranen, ren och skär nyfikenhet:), än de flesta självmordsbombare. Fri läsning är inget som uppmuntras, då kan man ju läsa "fel" stycken......
*Stintan*
02-05-2011, 16:48
Det är en viss skillnad på talibaner och al-Qaida. Det verkar finnas en viss sammanblandning här hos somliga.
Bengalow
02-05-2011, 17:23
Stintan, vägen mot deras mål kanske är olika, men målet är detsamma. Du som känner till skillnaden, beskriv den för oss okunniga!
*Stintan*
02-05-2011, 17:36
Bengalow den som känner att den behöver mer på fötterna kan själv googla!
Myosotis
02-05-2011, 19:00
CITAT (Myosotis @ 02-05-2011, 10:34)  Obama ... sänker sig till samma nivå som Bush... Tar tillbaka det där för jag insåg att jag inte vet säkert. Det lät så på radion i morse men senare sa de att han aktar sig noga för krigsretoriken så jag får hoppas att jag hade fel.
Ingrid Zon3
02-05-2011, 19:54
Svårt att sitta här i denna lugna vrå av världen och ha en bestämd ståndpunkt i en så komplicerad konflikt. Bortsett från en del invektiv har ryss_бори en del poänger i det han skrivit. Liksom en del andra.
Sen kan man ju ta sig en funderare på hur och när misstron mellan USA och den muslimska världen växte till. Jag har inte mycket på fötterna (och kan inte ange några källor!) men jag tycker mig minnas att när järnridån fallit i början på 90-talet och det inte längre var comme-il-faut för Hollywood att ha ryssar och andra östeuropeer som skurkar, så kom kom en räcka filmer och böcker där araberna var "bad guys". Förutom showbiz så hade ju USA en rejäl skara människor som försörjde sig på att hantera USA:s yttre fiender och det kan ju inte varit bra för dem att helt plötsligt vara utan såna. Bättre då att peka ut ett nytt hot.
Och så fanns en grogrund för att bygga på en ömsesidig misstänksamhet.
Jag kanske är överdrivet konspiratoriskt lagd? Men kombinationen av olika finansiella intressen och religioner har i alla tider varit katastrofal för gemene man - för att inte tala om kvinnor och barn.
Dessutom har jag en hemsnickrad teori om att USA utan yttre fiender skulle kollapsa under trycket av sina egna inre motsättningar.
Hotet om yttre fiender brukar vara diktaturens kännemärke, inte i en demokrati som Usa. Att presidenten i Usa kan stärka eller försvaga sin makt beroende på utrikespolitiken, har i regel bara en kortvarig effekt tror jag. Väljarna i Usa, liksom i Sverige, kan ändra åsikt snabbt. Särskilt om det gäller militära operationer utanför landets gränser. Motsättningarna är ju trots allt inte större i Usa än i många andra delar av världen. Jag tror faktiskt att senaste tidens händelser i land efter land i regionen är ett större hot mot al-Qaida än Bin Ladens död.
Piccante
02-05-2011, 21:06
CITAT (gnon49 @ 02-05-2011, 21:36)  Hotet om yttre fiender brukar vara diktaturens kännemärke, inte i en demokrati som Usa. Att presidenten i Usa kan stärka eller försvaga sin makt beroende på utrikespolitiken, har i regel bara en kortvarig effekt tror jag. Väljarna i Usa, liksom i Sverige, kan ändra åsikt snabbt. Särskilt om det gäller militära operationer utanför landets gränser. Motsättningarna är ju trots allt inte större i Usa än i många andra delar av världen. Jag tror faktiskt att senaste tidens händelser i land efter land i regionen är ett större hot mot al-Qaida än Bin Ladens död. Förmodligen är det så. Bin Laden var nog mest en symbolisk "andlig" ledare för Al Qaida. Någon operativ ledare har han nog knappt kunnat vara på länge för skulle han kommunicera så riskerade han ju att avslöja sin position. Al Qaida har ju trots allt inte lyckats genomföra några större terrordåd på många år så nätverket faller nog samman till allt mindre och isolerade celler. Förhoppningsvis rasar hela nätverket samman nu och ingen ny ledare tar över.
CITAT (Myosotis @ 02-05-2011, 10:34)  Jo jag. Obama som verkade så bra i början sänker sig till samma nivå som Bush och hans popularitet stiger genast. Folk dansar på gatan av glädje över ett mord. Bin Laden var otäck och jag är inte ledsen över att han är död, men jag har lite svårt för USAs vilda-västern-mentalitet. Själv fantiserar jag om hämnd på inbrottstjuvar, så jag kan verkligen förstå att man kan hata och önska livet ur någon när man själv är drabbad. Men ger det mig rätten att skaffa ett vapen och jaga inbrottstjuvar? Är det en sådan värld vi vill leva i? Hämnd leder till mothämnd och så tar våldet aldrig slut. Här är en till, som tycker det är sorgligt. Ett mord är ett mord, oavsett vem som utför det. Dessutom sanktionerat av en person som fått Nobels fredspris!!! Försvarar inte Ladins handlingar på något vis, men vill inte att öga för öga ska gälla i en civiliserad värld.
Farbror Blå
06-05-2011, 20:07
SJälv tycker jag det är smaklöst att fira Bin Ladins död. hur det än var och är så var han också bara en människa. Man ska istället ägna sej åt eftertanke. Vad kan nu detta innebära? Vad kan västvärlden göra för att förbättra relationerna med de fundamentalistiska krafterna i öst?
Och sluta säja "muslimerna" i debatter i detta ämne. Lika fel som att säga "de kristna" om västvärlden. Våldsverkare har inget stöd i någon religion och får inte behandlas som utövare av en religion eller rättrogna. De är terrorister, inget annat. Glöm inte att västvärldens utsatthet för terrorism har i sirt sett bara varit kristna irländare och kristna basker, vänsterextrema tyskar och italienare INTE muslimer!
Jag tycker också att världen blir bättre utan Bin Laden !och om han blivit gripen ja då hade han ju blivit Helgonförklarad mm inte bra.Men vi i västvärlden måste förstå att terrorn är inte slut för att Osama Bin Laden är död och dumpad i havet! vedergällning kommer var så säker ! det finns fler idioter och extremister i världen än Osama och dom kommer att hans död ,var så säker !Tycker också det är smaklöst att fira hans död trots att han var en Arabisk Hitler,det gynar ingen att bära sig åt Vänta bara !hämden kommer.
Huggorm
06-05-2011, 21:09
CITAT (Farbror Blå @ 06-05-2011, 21:07)  [b]SJälv tycker jag det är smaklöst att fira Bin Ladins död. hur det än var och är så var han också bara en människa. Man ska istället ägna sej åt eftertanke. Vad kan nu detta innebära? Vad kan västvärlden göra för att förbättra relationerna med de fundamentalistiska krafterna i öst? Jag tror det finns väldigt lite av rimliga åtgärder vi kan ta till för att förbättra relationerna med "de fundamentalistiska krafterna i öst". Och jag anser inte att vi skall göra något för att fjäska för fundamentalister heller. Det är fundamentalisterna som är fel ute och bör anpassa sig, inte vi.
andersen
07-05-2011, 17:07
Nu när Bin Laden själv är borta så återstår dock hans släktingar.....
Först hans lite mörkare bror Choko Laden samt några kusiner; den söta Marme Laden, partyprinsen Pinaco Laden och vegetarianen Sal Laden. Dessutom en farbror, sångaren Bal Laden, och såsälskaren Remo Laden. Sist men inte minst får man inte heller glömma hans senila farbror Var fan var de jag Laden...
Biggan_
07-05-2011, 23:01
CITAT (andersen @ 07-05-2011, 18:07)  Nu när Bin Laden själv är borta så återstår dock hans släktingar.....
Först hans lite mörkare bror Choko Laden samt några kusiner; den söta Marme Laden, partyprinsen Pinaco Laden och vegetarianen Sal Laden. Dessutom en farbror, sångaren Bal Laden, och såsälskaren Remo Laden. Sist men inte minst får man inte heller glömma hans senila farbror Var fan var de jag Laden...
Ja en del mångmillionärer annser att de kan syssla med det de tycker är kul för stunden när de inte har något annat vettigt för sig,som tex att spänga oskyldiga människor i luften bara för de kan och har pengar !jag annser att de är helt pundade i huvudet en hoper Psyckopater med inavel i hela jäkla släkten genom kusingiften mm.Intresant att se att den Musslimska världen reser sig upp nu och kräver frihet och eget tänkande fria från envåldshärskare Präster mm.Allt tack vare Mobiltelefonen och sms .
Aqvakul
08-05-2011, 06:13
CITAT (Motti @ 08-05-2011, 00:22)  Ja en del mångmillionärer annser att de kan syssla med det de tycker är kul för stunden när de inte har något annat vettigt för sig,som tex att spänga oskyldiga människor i luften bara för de kan och har pengar !jag annser att de är helt pundade i huvudet en hoper Psyckopater med inavel i hela jäkla släkten genom kusingiften mm.Intresant att se att den Musslimska världen reser sig upp nu och kräver frihet och eget tänkande fria från envåldshärskare Präster mm.Allt tack vare Mobiltelefonen och sms .
Gunilla T
08-05-2011, 07:46
CITAT (Motti @ 08-05-2011, 00:22)  Ja en del mångmillionärer annser att de kan syssla med det de tycker är kul för stunden när de inte har något annat vettigt för sig,som tex att spänga oskyldiga människor i luften bara för de kan och har pengar !jag annser att de är helt pundade i huvudet en hoper Psyckopater med inavel i hela jäkla släkten genom kusingiften mm.Intresant att se att den Musslimska världen reser sig upp nu och kräver frihet och eget tänkande fria från envåldshärskare Präster mm.Allt tack vare Mobiltelefonen och sms . Ojdå
*Stintan*
08-05-2011, 07:59
Ja tänk vad det är mycket man inte vet
Aqvakul
08-05-2011, 08:06
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|