Full version: Bin Ladin död
Sidor: 1, 2
Cacki
Och varför dyker ordet "fördomar" upp i skallen på mej då...? g.gif
Gita
CITAT (Farbror Blå @ 06-05-2011, 21:07) *
[b]SJälv tycker jag det är smaklöst att fira Bin Ladins död. hur det än var och är så var han också bara en människa. Man ska istället ägna sej åt eftertanke. Vad kan nu detta innebära? Vad kan västvärlden göra för att förbättra relationerna med de fundamentalistiska krafterna i öst?

Här är jag fullständigt enig med dig. Att ta en annan människas liv, oberoende av vad denne gjort, kan aldrig rättfärdigas. Det är att själv ställa sig på samma nivå som den man vill straffa. Dödsstraff, i det här fallet t.o.m. utan rättegång, är under alla omständigheter lika med mord.
Gita
Gossen Ruda
Har man flera olika sätt att agera på, det ena värre än det andra, måste man nog ta det minst onda. Att ställa en sån person inför rätta skulle bara skapa ännu mer problem. Bara fängslandet skulle utlösa protester och våld för att försöka få honom fri. Rättegången skulle ha behövts hållas på månen för att undvika attacker. Det är inte normalmänniskor som tillhör dyrkarna. Karln levde för att döda andra, fullt naturligt att han dog själv. Nu ställdes alla inför fullbordat faktum, det blev lite protester men det är redan över. In i historien bara tillsammans med andra dårar.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 09-05-2011, 16:47) *
Har man flera olika sätt att agera på, det ena värre än det andra, måste man nog ta det minst onda. Att ställa en sån person inför rätta skulle bara skapa ännu mer problem. Bara fängslandet skulle utlösa protester och våld för att försöka få honom fri. Rättegången skulle ha behövts hållas på månen för att undvika attacker. Det är inte normalmänniskor som tillhör dyrkarna. Karln levde för att döda andra, fullt naturligt att han dog själv. Nu ställdes alla inför fullbordat faktum, det blev lite protester men det är redan över. In i historien bara tillsammans med andra dårar.

Nej, dödsstraff är inte förenligt med demokrati och mänskliga rättigheter.

Tar vi oss rätten att döda, faller vi själva ner på den nivå som vi säger oss bekämpa...
Rihane
ohmy.gif

Bara att konstatera att somliga tar sig rätten att döda andra. En del som gör det kallas hjältar, andra döms till döden med eller då tydligen, utan rättegång.
När en stat dödar, visar dom att det beror på vem som dödar om det är fel eller ej.
Ju större stat desto större rätt har den till mord, så är det i praktiken i världen .

Är det rättvisa?

(Bin Ladin tog sig också rätten till att bestämma över vilka som måste dö. Men den som är död är oåterkalleligt död och blir inte till liv av någon annans död)

Som mor och lejonmamma kan jag till viss del förstå att man vill skydda sin avkomma, men tror mig förstå att det är en primitiv instinkt som man inte ska praktisera stater emellan.

skånepåg
Spela spelet så kan ni själva döda Usama =) http://www.thewindowsclub.com/the-death-of...en-shooter-game
Aqvakul
CITAT (skånepåg @ 09-05-2011, 17:21) *
Spela spelet så kan ni själva döda Usama =) http://www.thewindowsclub.com/the-death-of...en-shooter-game

Aldrig! thumbdown.gif
Huggorm
Monaxe
CITAT (Motti @ 08-05-2011, 00:22) *
Ja en del mångmillionärer annser att de kan syssla med det de tycker är kul för stunden när de inte har något annat vettigt för sig,som tex att spänga oskyldiga människor i luften bara för de kan och har pengar !jag annser att de är helt pundade i huvudet en hoper Psyckopater med inavel i hela jäkla släkten genom kusingiften mm.Intresant att se att den Musslimska världen reser sig upp nu och kräver frihet och eget tänkande fria från envåldshärskare Präster mm.Allt tack vare Mobiltelefonen och sms .

Det finns inte mycket mer än att förstummas över vad en del tror sig veta!
Gossen Ruda
Om en kirurg under en operation hittar en cancersvulst som hotar att förgöra hela kroppen virar han inte in den i ett förband, han tar fram skalpellen. Ett blodigt slut men ibland är det som ter sig ruskigt samtidigt det bästa. Mjäkighet leder nästan aldrig till något gott.
Rihane
Gammeltestamentligt tänkande
"Öga för öga...."
Rihane
Bin Ladin och co såg också "cancersvulster", det gör det inte mer rätt för det.
gnon49
Att ställa Bin Laden inför rätta kanske hade krävt fler offer än vad som nu skedde i samband med stormningen av hans hus. Rättvisan bör ha sin gång men i Al-Qaida o Bin Ladens fall så nog ett kraftfullt agerande det enda dom förstår. Nya terrordåd planeras utan tvivel och då gäller oftast inte lagar o regler utan
man kör det hårda artilleriet. Rätt eller fel? Ja kan det förhindra ett nytt 11 sept så kanske det är försvarbart. Väst kan aldrig sänka garden. Terrorn vilar inte på hanen.
aanderss
undra när de hittar mulla omar
andersen
CITAT (aanderss @ 11-05-2011, 09:43) *
undra när de hittar mulla omar

Osamas familj i förvar

Från välunderrättad nyhetsbyrå meddelas att man i fredags tillfångatog bin Ladens familj i Danmark.

De personer som nu sitter i säkert förvar är bin Ladens mor Marme Laden och hans två bröder Choko Laden och Remu Laden. I lördags kväll tillfångatogs även bin Ladens syster Piña co Laden. Efterspaningar pågår för fullt efter hans kusin, veganen, Sal Laden samt farbrorn tillika musikkompositören Bal Laden. Osamas farfar, Visste inte var han Laden, är dock spårlöst försvunnen. I förvar, och på avgiftning, sedan tidigare, sitter hans bror Kokab Laden.

Bulletiner från USA gör gällande att Usamas svåger i USA, Trash bin Laden har funnits på ett kontor i Pentagon sedan i lördags!

Den långa vistelsen i grottor med lite att göra har resulterat i att familjen har utökats med Vadskavi Ka laden. Grattis(?) till tillökningen Usama.

vi söker även hans svåger, som också är känd för att genomföra gasattacker: Detvar-Hansom-Laden, samt den grymme kocken Skal Laden och kallskänkan De Laden

Inspärrade sedan tidigare är hans sinnesförvirrade morfar; Varvard Etnujag Laden och fotbollshuliganen Jag måste Skal-Laden samt en kusin med förkärlek för nudistbad, Jag måste So Laden.

Hans far den gamle flygaren Rotor B. Laden och hans tyska bror, den lite mesige trädgårdsmästaren, Rosen B. Laden är dock fortfarande på fri fot

Bullentiner når oss att även reklam- och tidningsbranschen infiltreras av Osamas män; lillebror Flygb Laden jobbar sedan länge som reklambladsutdelare och en avlägsen släkting, Afton B. Laden är journalist i Skandinavien.

Vattenfall har länge haft S. Laden hos sig, de har till och med givit honom omfattande svensklektioner för att få bukt med hans rättstavningsproblem.

US Coast Guard gick i veckan ut med en efterlysning efter Ask.E.Laden som senast sågs runt Doggers Bankar och FLaden.

George Bush vill nu även ha tag i Usamas husdjur Ox Rul Laden och Undu Laden. Usamas kiropraktor Skulder B Laden och den kanske farligaste av dem alla, Kniv B Laden står också högt på listan.

I Tyskland finns en man som arbetar i livsmedelsbranschen, Herr Ove G Laden Packen, som han heter efter att ha äktat Frau Inga Packen i förra månaden.

Motti
Hur mycket musslim var Bin Laden ? jag tänker på all porr de hittade i hans hus .
Huggorm
CITAT (Motti @ 15-05-2011, 01:39) *
Hur mycket musslim var Bin Laden ? jag tänker på all porr de hittade i hans hus .

Han var nog en muslim med dubbelmoral. Jag tror det är en ganska vanlig sort...
Aqvakul
Vi bör nog vara medvetna om att det ligger i USA:s intresse att släppa ut just den information som passar dem i syfte att svartmåla Usama och rättfärdiga insatsen. Vi lär inte få reda på hela saningen och dessutom lär det leveraras en del osanningar på köpet. Hur många versioner av själva insatsen har vi t.ex. hört hittills?
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 15-05-2011, 08:14) *
Hur många versioner av själva insatsen har vi t.ex. hört hittills?

Frågan är om sanningen finns bland de versioner vi hört? Jag är inte helt övertygad.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 15-05-2011, 09:34) *
Frågan är om sanningen finns bland de versioner vi hört? Jag är inte helt övertygad.

Inte jag heller. Alltså är det bara att acceptera att vi inte vet och att vi inte kan lita på den infiormation som släpps...
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 15-05-2011, 09:36) *
Inte jag heller. Alltså är det bara att acceptera att vi inte vet och att vi inte kan lita på den infiormation som släpps...

Vilket gäller i princip allt som media förmedlar.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 15-05-2011, 09:59) *
Vilket gäller i princip allt som media förmedlar.

ja, fast i än högre grad när ämnet är politiskt kontroversiellt...
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 15-05-2011, 10:02) *
ja, fast i än högre grad när ämnet är politiskt kontroversiellt...

Absolut! När det gäller nyheter runt melodifestivalen och liknande kan man däremot känna sig relativt säker.
ryss_борис
CITAT (Huggorm @ 15-05-2011, 06:36) *
Han var nog en muslim med dubbelmoral. Jag tror det är en ganska vanlig sort...

Det är väl upp till honom själv. Ska man utgå från att bara folk som följer koranen/bibeln blint är muslimer/kristna, så finns det ganska få av dem................
Huggorm
CITAT (ryss_бори @ 17-05-2011, 23:35) *
Det är väl upp till honom själv. Ska man utgå från att bara folk som följer koranen/bibeln blint är muslimer/kristna, så finns det ganska få av dem................

Ja, som sagt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon