Sidor: 1, 2, 3
Motti
Tycker som er andra !har fått logga in fyra gånger i kväll angry.gif
abbbe
"Inställningar
Vill du logga in automatiskt.
Rekommenderas ej om du delar dator med andra
Dölja identiteten?
Visa inte att jag är inloggad i forumet"

Detta syns när du loggar in. Testa med att bocka för den första ni som inte orkar logga in varje gång.
*Stintan*
Hur kan ni veta att det kommer att hindra att nya blir medlemmar? Odla.nu är ju så mycket mer än forumet dessutom och det finns ju massor att läsa utanför själva forumet.
Motti
jag testade att logga in anonymt ändå står mitt nickname längst ner här ?
*Stintan*
CITAT (Motti @ 03-05-2011, 23:01) *
jag testade att logga in anonymt ändå står mitt nickname längst ner här ?

Hade du inte varit inloggad innan då?
Motti
Jag har fått logga in fyra gånger i kväll !och fick för mig attesta det där med anonymt ändå står mitt nick här ?tycker det har varit mycket strul över lag på datorn i kväll.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 03-05-2011, 23:18) *
Jag har fått logga in fyra gånger i kväll !och fick för mig attesta det där med anonymt ändå står mitt nick här ?tycker det har varit mycket strul över lag på datorn i kväll.

Ja men namnet står kvar i 15 minuter tror jag det är efter att man loggar ut så loggade du in igen som anonym strax efter igen så står ju namnet kvar en stund till. Nu står det inte där iallafall.
Motti
loggade på facebook en stund ,när jag återvände hit fick jag logga in igen !men nu kan man inte se att jag är inloggad här i alla fall ,fast alla ser ju ändå på inläggen man gör att man är här.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Stintan* @ 03-05-2011, 22:10) *
Jag föreslår att ni som måste logga in varje gång går till forumets indexsida och sen scrollar ner till under Forumteknink. Klicka på "Ta bort cockies som du fått i forumet" och se sedan till att du har rätt forumadress http://forum.odla.nu.

Då kommer du att få logga in vid nästa besök men den automatiska inloggningen ska sen fungera om du x:at i den lilla rutan.
Fungerar det inte så är det antragligen någon inställning i din webläsare som är orsaken.

Har inte ändrat någon inställning i webläsaren men det fungerar ändå inte. Trots ny adress och rensning av cookies osv. Sedan odla ändrade fungerar ingenting.

Elisabeth
Myosotis
Inga problem för min del, jag är ju redan medlem. Men jag undrar hur nya medlemmar ska hitta hit om de inte kan läsa först??? Aldrig i livet att jag skulle blindregistrerat mig på ett forum som jag inte kan läsa först. Jag kom hit för att jag hade en fråga, jag googlade och hittade odla, såg att här var många som ställde frågor och att det finns kunniga, hjälpsamma människor som svarar. Efter att ha läst en stund bestämde jag mig för att bli medlem och ställa min fråga. Är det inte så många nya hittar hit?

Ang. inloggningen så hände det innan forumet gjordes om också att jag fick logga in igen, inte varje gång trots att jag har mobilt bredband, men störigt ofta. det är tjatigt, men jag kan i nödfall leva med det.

Någon seghet har jag inte märkt av.
Meriona
Haha, jag tänkte göra som Stintan skrev, då blev jag utloggad! ranting.gif
Tur facebook finns, inser jag nu. wink.gif

Bettis
Jag blir nästan aldrig utloggad! stänger av datorn på kvällen men loggar inte ut, på morgonen startar jag upp och går in igen, är fortfarande inloggad.
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 04-05-2011, 08:44) *

Det går inte längre att ladda upp albumbilder i en tråd, har det också med detta att göra?

Ja jag skrev ju det flirting.gif men det är ju bara första gången efter att man tagit bort cockies man behöver logga in manuellt. trostar.gif
Anki på Öland
CITAT (Bettis @ 04-05-2011, 08:54) *
Jag blir nästan aldrig utloggad! stänger av datorn på kvällen men loggar inte ut, på morgonen startar jag upp och går in igen, är fortfarande inloggad.

Så funkar det för mig också nu när jag kan använda Google Chrome men loggades oavbrutet ut när jag hade IE trots alla cookieborttagningar och adressändringar - inget fungerade där så man slapp logga in varenda gång man öppnade fönstret.
sommarhumla
CITAT (Meriona @ 04-05-2011, 08:44) *

Vi kanske ska flytta oss från Odla till facebook istället, finns ju en odlaiter-grupp där wink.gif
Meriona
Jag vill ju hänga på båda ställena, alla godingar finns inte på FB. sad.gif

Men nu jäklar i min låda verkar det funka, Stintan verkar ha rätt! w00t.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 04-05-2011, 09:43) *
Jag vill ju hänga på båda ställena, alla godingar finns inte på FB. sad.gif

Men nu jäklar i min låda verkar det funka, Stintan verkar ha rätt! w00t.gif

giggle.gif Hoppas det fortsätter funka!
Gossen Ruda
Rudan finns inte på FB, är med i VFB.
ACÅ
Söker ett inlägg om rådjur men fast jag är inloggad syns inte inlägget - har loggat in flera gånger men det hjälper inte! Är det bara rådjuren som hålls hemliga?
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-05-2011, 07:41) *
Har inte ändrat någon inställning i webläsaren men det fungerar ändå inte. Trots ny adress och rensning av cookies osv. Sedan odla ändrade fungerar ingenting.

Elisabeth

Kolla så att du inte har bockat i automatisk borttagning av webb-historik(tempfiler,cockies mm.)när du avslutar... under verktyg/internetalternativ/allmänt

CITAT (ACÅ @ 04-05-2011, 10:24) *
Söker ett inlägg om rådjur men fast jag är inloggad syns inte inlägget - har loggat in flera gånger men det hjälper inte! Är det bara rådjuren som hålls hemliga?

I vilken avdelning då? Naturavdelningen eller?
gnon49
Alla ni som måste logga in stup i kvarten. Har ni IE som webbläsare? Bara en undran om det är den röda tråden. Har själv inga problem och använder inte IE som webbläsare eftersom den segar så in i vassen.
Myosotis
CITAT (gnon49 @ 04-05-2011, 11:07) *
Alla ni som måste logga in stup i kvarten. Har ni IE som webbläsare? Bara en undran om det är den röda tråden. Har själv inga problem och använder inte IE som webbläsare eftersom den segar så in i vassen.

Nej, blev tvungen att byta till firefox.
Lokan
Jag har IE och har aldrig problem!
KatteLatte
CITAT (andersen @ 03-05-2011, 16:48) *
Möts ni utav samma text. forums ansvariga kräver att ni loggar in, när ni besöker den här sidan? eller är det bara jag som får den här texten?

Mera exakt så står det så här....Forumadministratören kräver att du loggar in för att besöka forumet och läsa det här inlägget

Näpp, har inte det problemet.

Charmoffensiv för nya medllemmar kanske? (Fast det var ju superlänge sen jag reggade mig...)
*Stintan*

Har och har alltid haft IE som webbläsare och har aldrig haft såna problem som omtalas här.

Red Top
Nu är även jag rätt irriterad.

När jag googlar efter något, så dyker ju ofta Odla.nu upp som ett svarsalternativ. Klickar jag på länken måste jag logga in. Det ör väl OK och går rätt snabbt, men......

När jag väl loggat in hamnar jag i det dagsfärska forumet och inte på svaret jag sökte. Alltså måste jag använda Odlas sökfunktion, och den går inte att jämföra med Google, när det gäller snabbhet och enkelhet.

Mycket irriterande! angry.gif

Fortsätter det så här blir det nog många, även gamla medlemmar, som tröttnar totalt och hittar andra vägar att söka information.

Inte lockar det fler besökare/presumtiva medlemmar heller. Möter jag en sådan kommentar går jag aldrig in på den adressen igen.

"Forumadministratören kräver att du loggar in för att besöka forumet och läsa det här inlägget".

Måste finnas ett trevligare sätt att säga det på.

Så,
Skärpning!!!! Inför bokstavsidentifiering, som alla andra gör för att undvika spamrobotar, eller flytta forumet till en server med bättre kapacitet!!

Alba
CITAT (Red Top @ 04-05-2011, 11:57) *
Nu är även jag rätt irriterad.

När jag googlar efter något, så dyker ju ofta Odla.nu upp som ett svarsalternativ. Klickar jag på länken måste jag logga in. Det ör väl OK och går rätt snabbt, men......

När jag väl loggat in hamnar jag i det dagsfärska forumet och inte på svaret jag sökte. Alltså måste jag använda Odlas sökfunktion, och den går inte att jämföra med Google, när det gäller snabbhet och enkelhet.

Fortsätter det så här blir det nog många, även gamla medlemmar, som tröttnar totalt och hittar andra vägar att söka information.

Inte lockar det fler besökare/presumtiva medlemmar heller. Möter jag en sådan kommentar går jag aldrig in på den adressen igen.

"Forumadministratören kräver att du loggar in för att besöka forumet och läsa det här inlägget".

Måste finnas ett trevligare sätt att säga det på.

Så,
Skärpning!!!! Inför bokstavsidentifiering, som alla andra gör för att undvika spamrobotar, eller flytta forumet till en server med bättre kapacitet!!

Det problemet har jag också upptäckt när man googlar.
Så kan vi ju inte ha det.
Ingemar
CITAT (Red Top @ 04-05-2011, 11:57) *

Om du är inloggad i forumet kommer du direkt till rätt inlägg vid en sökning på Google.

Jag tror problemet för många är att de avmarkerar alternativet "Vill du logga in automatiskt" eller loggar ut efter varje besök. Det är inte meningen utan något man eventuellt gör om man lånar en dator, är på ett internetcafé eller bibliotek.
*Stintan*
CITAT (Alba @ 04-05-2011, 12:04) *
Det problemet har jag också upptäckt när man googlar.
Så kan vi ju inte ha det.

Testade och jag behövde inte logga in utan kom direkt till inlägget när jag googlade.
Anki V
För mig fungerar det att söka i Google bara om jag surfar med flikar och är inloggad på Odla i en flik. Om inte måste jag logga in. En mycket klar försämring och några nya "medlemmar" tror jag inte man får i och med detta.

Jag skulle nog snarare dra åt mig öronen och jag blev tvingad att registrera mig på ett "oprovat" forum. Jag är normalt väldigt rädd om min e-postadress

/Anki
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 04-05-2011, 10:15) *
giggle.gif Hoppas det fortsätter funka!

Japp funkar fortfarande! blomma.gif
Red Top
CITAT (Ingemar @ 04-05-2011, 12:20) *
Om du är inloggad i forumet kommer du direkt till rätt inlägg vid en sökning på Google.

Jag tror problemet för många är att de avmarkerar alternativet "Vill du logga in automatiskt" eller loggar ut efter varje besök. Det är inte meningen utan något man eventuellt gör om man lånar en dator, är på ett internetcafé eller bibliotek.

Fel, fel! Jag är alltid inloggad. Loggar aldrig ut.

Skrev förut i den här tråden att jag inte hade några problem, men upptäckte sen att jag visst har det.

Tillägg: Jag har alltid Odla öppet på en flik i Google Chrome, eller iGoogle. Problemet uppstår i alla fall.
Red Top
Nu fungerade det plötsligt! [attachment=60290:smiley_happy093.gif]
Gossen Ruda
Jag använder rätt adress: http://forum.odla.nu, loggar aldrig ut, tillåter alla typer av cookies, har rensat cookies, har bockat i att jag skall vara inloggad men måste ALLTID logga in mig på nytt varje gång jag av någon anledning stängt ner IE eller bara den aktuella fliken.
Red Top
CITAT (Red Top @ 04-05-2011, 13:21) *

Och nu fungerade det INTE!!!!!!! [attachment=60292:girl_cray3.gif]
*Stintan*
va synd sad.gif själv är jag så konstig så jag tycker inte man ska behöva installera andra webbläsare för att det ska fungera så jag kör med IE9 nu som funkar utmärkt. Vad har du för AV-program?
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 04-05-2011, 14:23) *
va synd sad.gif själv är jag så konstig så jag tycker inte man ska behöva installera andra webbläsare för att det ska fungera så jag kör med IE9 nu som funkar utmärkt. Vad har du för AV-program?

Nej man skall egentligen inte behöva mer än en webbläsare, men ibland försvinner en del problem om man just byter webbläsare. Varför? Ja inte vet jag.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 04-05-2011, 13:22) *
Jag använder rätt adress: http://forum.odla.nu, loggar aldrig ut, tillåter alla typer av cookies, har rensat cookies, har bockat i att jag skall vara inloggad men måste ALLTID logga in mig på nytt varje gång jag av någon anledning stängt ner IE eller bara den aktuella fliken.

samma här
pejori

Jag använder google chrome och får logga in varje gång jag lämnar odla, oavsett vad jag kryssar i eller rensar.
Har vant mig och ser det inte som något problem.
Myosotis
CITAT (Ingemar @ 04-05-2011, 12:20) *

angry.gif Om man hade avmarkerat eller loggat ut skulle man väl inte klaga på att man loggats ut sen!! duh.gif Jag har alltid en flik med odla, loggar aldrig ut och stänger inte ens firefox för jag låter bara datorn gå ner i viloläge. På andra fora är jag på det sättet inloggad månader i sträck, loggas aldrig ut där.
*Stintan*
Webbläsaren kanske är inställd så att den ska ta bort cockies mm varje gång ni stänger ner sidan?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 04-05-2011, 15:14) *
Webbläsaren kanske är inställd så att den ska ta bort cockies mm varje gång ni stänger ner sidan?

Nix. Men däremot märkte jag en annan skum sak. Går jag in och visar exempelvis Cookies via Kontrollpanelen och Inställningar för Internet hittar jag en massa cookies som dessutom är urgamla, tillkomna före jag rensade tempfilerna senaste gången. Öppnar jag däremot utforskaren hittar jag inte dessa filer, jag hittar inte ens mappen trots att jag har sökvägen. Skumt. Måste ut och ta en promenad och rensa skallen och angripa problemet sen.
Alba
CITAT (Red Top @ 04-05-2011, 13:21) *
.

CITAT (Red Top @ 04-05-2011, 13:31) *
Och nu fungerade det INTE!!!!!!! [attachment=60292:girl_cray3.gif]

Det här är skumt - ibland går det bra - ibland inte.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 04-05-2011, 15:39) *
Nix. Men däremot märkte jag en annan skum sak. Går jag in och visar exempelvis Cookies via Kontrollpanelen och Inställningar för Internet hittar jag en massa cookies som dessutom är urgamla, tillkomna före jag rensade tempfilerna senaste gången. Öppnar jag däremot utforskaren hittar jag inte dessa filer, jag hittar inte ens mappen trots att jag har sökvägen. Skumt. Måste ut och ta en promenad och rensa skallen och angripa problemet sen.

Ja i kontrollpanelen under internetalternativ/ sekretess/Platser kan du skriva in Odlas adress och sen tillåta.

Kanske gamla cockies kan spöka till det humhum.
Gossen Ruda
Detta är märkligt. Jag går in under Internetalternativ och rensar all webhistorik inklusive cookies, det tar ett bra tag. Sen går jag in på knappen bredvid som heter Inställningar och sen Visa filer. Då dyker en mapp upp med hur många filer som helst inklusive cookies, som jag just rensat. Jag kan inte göra nånting i mappen för då låser sig Utforskaren. Adressen är C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Temporary Internet Files. Tar jag upp Utforskaren igen så finns det ingen mapp som heter Lokala inställningar men lägger jag in hela sökvägen i adressfältet dyker den plus lite mer upp. Den måste ha legat gömd på något sätt. Försöker jag igen öppna mappen Temporary Internet Files låser sig Utforskaren direkt, förmodligen är mappen för stor eller skyddad på något sätt. Kollar jag storleken på Lokala Inställningar och drar ifrån alla andra mappar verkar det ligga ca 13 000 filer i temp-filsmappen. Om någon som känner till XP och har någon lösning så varsågod. biggrin.gif
*Stintan*
Har du mycket i Favoriter så skulle jag tro att filerna hör dit men jag är inte säker. Hos mig ser det ut som om så skulle vara fallet. Du ska isåfall inte ta bort dom.

Testa att ta bort Odla från favoriter och töm cockies på vanligt sätt o sen lägg dit Odla igen. humhum.
Meriona
Stintan, jag testade ditt tips på dator nummer två, och det funkade här med! yaay.gif
Myosotis
Jag gjorde ingenting annat än vanligt, men nu behövde jag inte logga in.
*Stintan*
yahoo.gif va kul att man kan bidra med något.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 04-05-2011, 18:15) *
Har du mycket i Favoriter så skulle jag tro att filerna hör dit men jag är inte säker. Hos mig ser det ut som om så skulle vara fallet. Du ska isåfall inte ta bort dom.

Nej, favoriterna finns i en annan mapp. Så många som 13 000 är de iaf inte. Men nu upptäckte jag en annan sak. Jag höll på att laborera så mycket att IE hängde sig så jag fick stänga ner den via Aktivitetshanteraren. Sen startade jag om datorn också. När jag därefter startade IE igen fick jag en fråga om de tidigare sessionerna skulle startas eftersom IE inte stängdes ok och jag klickade ja. Odla och Postvagnen startades och jag kom in direkt i Odla. Jag funderade på om det löst sig så jag stängde fliken och gick in igen, tvärstopp. Loggade in och stängde ner och gick in igen, tvärstopp. Eftersom IE loggade in automatisk första gången finner jag bara två möjligheter, antingen plockar IE bort alla cookies vid normal stängning eller så struntar den i dem när jag startar. Undersökningen fortsätter vid tillfälle, det är iaf INTE Odla som slänger ut mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon