Full version: Utomjordingar
Sidor: 1, 2
Carl

Tror att någon ifrån en annan planet besökt jorden?
KRT
Knappast
bergvallmo
Det har jag mycket svårt att tänka mig...
fixarn
Hej Carl

Tror du? För min del......nja......fast å andra sidan är det ju lite förmätet att tro att vi är ensamma "herrar på täppan" härute.
KRT
CITAT (fixarn @ 06-05-2011, 18:28) *
Hej Carl

Tror du? För min del......nja......fast å andra sidan är det ju lite förmätet att tro att vi är ensamma "herrar på täppan" härute.

Men det är inte samma sak att tro att utomjordningar besökt jorden som att tro att vi är enda livsformen i universum..... Jag tror absolut att det finns andra livsformer i universum, men knappast att de besökt jorden smile.gif
fixarn
Fast ingen kan ju säkert veta och med spekulationer kommer man inte långt...
Piccante
Självklart
fixarn
Härligt med folk som har humor!
*Stintan*
Nej tror inte att någon utomjording varit här på besök även om en del uppför sig som om dom kom från en annan planet.
Farbror Blå
Varifrån skulle annars Anna Anka komma?? blink.gif ohmy.gif
Huggorm
Utomjordingarna är säkert här i detta nu, och studerar oss som vi studerar farliga bakteriekulturer. Förmodligen överväger de om vår art är intressant nog att spara, eller om vår självdestruktivitet gör oss för farliga. Som något slags ebolavirus, som efter att ha förtärt vår egen planet kanske ger oss av ut i universum och förstör resten också.
Aqvakul
Nej, även om tanken är svindlande..
Meriona
Jag tror att UFO-spanarna är konstigare än UFO:na själva. Jag har stött på Ufo-spanare här på våra syskonberg, det är ganska läskigt att möta TV-pejlare mitt i svampskogen. sad.gif
sommarhumla
CITAT (Farbror Blå @ 06-05-2011, 20:26) *
Varifrån skulle annars Anna Anka komma?? blink.gif ohmy.gif

Anna Anka...hon borde väl i såna fall komma från Pluto whistling.gif
Platinum
Jag tror inte att någon från yttre rymden besökt jorden, möjligen något...vem vet vad som följer med meteoriter och dylikt egentligen?

Fast jag tittar för mycket på Sci-Fi för att svara på en sån här fråga egentligen, man blir som lite mediestyrd om man tittar på program som First Wave och dylikt. Vissa tv-program är så trovärda även som spelserier att även om man inte tror på det så verkar det inte omöjligt om ni förstår hur jag menar.
Motti
Ingen vet sos.gif
Huggorm
CITAT (Motti @ 06-05-2011, 22:07) *
Ingen vet sos.gif

Där kan du mycket väl ha fel.
Motti
Hur då fel ? confused.gif ingen vet ju !varför skulle vi var dom enda i hela universum ?Vet att det visades en Dokumntär från USA där det hände något skumt på 50_talet som mörkades,som sakt ingen vet !
Huggorm
CITAT (Motti @ 06-05-2011, 22:27) *
Hur då fel ? confused.gif ingen vet ju !varför skulle vi var dom enda i hela universum ?Vet att det visades en Dokumntär från USA där det hände något skumt på 50_talet som mörkades,som sakt ingen vet !

Det kan mycket väll finnas folk som haft kontakt med utomjordingar, och dessa vet. Så nog kan det finnas folk som vet.
Motti
Jag fick låna en bok av min far på 70-talet som hette typ Utomjording eller något, av den boken fick man en helt annan tankegång.Den boken handlade om massor med människor som upplevt utomjordingar och haft möten med dom, en del av dom hade blivit hypnotiserade ac psyckologer för att bevisa för omvärlden vad dom varit med om de flesta trodde de var galna,jag som sakt fick mig en tankeställare efter att ha läst den boken! typ utomjordiskt ansikte på .Skulle vilja läsa den boken igen:)

Jag fick låna en bok av min far på 70-talet som hette typ Utomjording eller något, av den boken fick man en helt annan tankegång.Den boken handlade om massor med människor som upplevt utomjordingar och haft möten med dom, en del av dom hade blivit hypnotiserade ac psyckologer för att bevisa för omvärlden vad dom varit med om de flesta trodde de var galna,jag som sakt fick mig en tankeställare efter att ha läst den boken! typ utomjordiskt ansikte på .Skulle vilja läsa den boken igen:)

Ni får ursäkta !alla samma inlägg men min dator är knäpp i kväll confused.gif

pejori
Ett och annat UFO har man nog stött på i sina dagar, men utomjordingar? Njäe.
Det vette katten förstås. ( Tvivlar)
Motti
Men Pejori då :whistling:men har du set UFON vem satt i dom då ?hottentotter då smile.gif
*Stintan*
UFO betyder oidentifierat flygande föremål. Det betyder inte att föremålet är bemannat.
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 07-05-2011, 00:57) *
UFO betyder oidentifierat flygande föremål. Det betyder inte att föremålet är bemannat.

Då har du inte kört bil i Sthlm. giggle.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (malcolm @ 07-05-2011, 01:25) *

rotfl.gif rotfl.gif bravo.gif bravo.gif
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 07-05-2011, 01:25) *

Jag är nog för trött för att förstå vad som är roligt. Förklara gärna!
malcolm
Förklarar imorgon.
Krolliljan
Ja det tror jag.
Det finns ju folk som säger sig ha sett det, men egentligen tycker jag att det inte spelar ngn roll om någon sett det.
Jag tror själv att det vore mycket konstigt om vi vore "ensamma" i universum och att de sen skulle kunna ta sig hit. Ja det tror jag.
silos
Jag tror att utomjordingar finns och att de besöker våran planet!
Chamomille
I så fall har dom väldigt snabba farkoster. Tror minsann att det tar 4 ljusår att hoja till Alfa Centauri, vår näst närmsta stjärna.
Huggorm
CITAT (Chamomille @ 07-05-2011, 10:04) *
I så fall har dom väldigt snabba farkoster. Tror minsann att det tar 4 ljusår att hoja till Alfa Centauri, vår näst närmsta stjärna.

Med tanke på hur snabbt mänsklighetens teknik utvecklats de sista hundra åren, så borde vi kunna bygga sådana farkoster inom ytterligare något hundratal år. Folk från andra planeter kan ha nått det stadiet redan för miljarder år sedan
Chamomille
CITAT (Huggorm @ 07-05-2011, 10:07) *
Med tanke på hur snabbt mänsklighetens teknik utvecklats de sista hundra åren, så borde vi kunna bygga sådana farkoster inom ytterligare något hundratal år. Folk från andra planeter kan ha nått det stadiet redan för miljarder år sedan

Apsepolut.
Myosotis
CITAT (Carl @ 06-05-2011, 17:55) *
Tror att någon ifrån en annan planet besökt jorden?

Vadå "tror"? Jag vet för jag är själv från en annan planet.
Aqvakul

CITAT (Myosotis @ 07-05-2011, 14:17) *
Vadå "tror"? Jag vet för jag är själv från en annan planet.

Det är du faktiskt inte! wub.gif smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 07-05-2011, 14:41) *
Det är du faktiskt inte! wub.gif smiley_small_hug.gif

Är du säker? naughty.gif Visste du om att jag kan flyga? flirting.gif kompiskram.gif

[attachment=60358:alien3.gif]
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 07-05-2011, 14:52) *
Är du säker? naughty.gif Visste du om att jag kan flyga? flirting.gif kompiskram.gif

[attachment=60358:alien3.gif]

Det ser annars ut som om du bara nästan kan flyga biggrin.gif
Myosotis
Jag hade inte tänkt berätta...
malarmaster
givetvis finns det liv i universum.det finns millioner planeter med förutsättningar för liv så varför skulle just vår planet vara den enda där det utvecklats intelligent liv?Om detta innebär att det finns civilisationer som besöker oss är en annan fråga,vår tekniska utveckling har ju bara börjat,hur vår civilisation ser ut om hundra eller tvåhundra år vet vi inget om lika lite som 1700-tals människan kunde se 200 år framåt.Som jag ser det är det inte omöjligt då det i alla tider rapporterats om olika svårförklarade fenomen,följer man litteraturen så finns det mängder med vittnesmål om flygande föremål o kontakter med främmande varelser.Både USA o Sovjet hade avdelningar som sysslade med frågorna.obekräftade (från usa:s sida)utsagor berättar om en tefatskrasch utanför Roslin,USA där tefat o levande varelser togs om hand.Finns vittnesmål från de som såg händelsen samt tog hand om vrakdelar tillverkade av okända metallegeringar som undersökts av oberoende forskare men allt tystas ner av för mig okänd anledning.Sedan finns mängder med rapporter från piloter,radarövervakare m.m som är dokumenterade som UFO och som inte kan förklaras med t.ex naturfenomen,väderballonger m.m.Det kan vara så att vi är övervakade för att se hur vi utvecklas,vi har ju numera potential att föröda vår egen planet flera gånger om antingen med vapen eller massiv miljöförstöring,vi har ju redan kommit en bra bit på väg. Ulf
KRT
Roswell finns det utomordentligt många rapporter om, och de har lite olika syn på saken. Med tanke på fakta så är min personliga uppfattning att det är skitsnack att UFO störtade, däremot tvivlar jag inte på att militären dolde npgot - troligen ett fiasko.
Samma sak med "obduktionen av en utomjording" filmen används som bevis för ailiens och roswell - är ju tom visat att det är fejk ....

Lätt att lura folk som vill tro.

Hade själv en nära-UFO upplevelse för ca 15 år sedan. Ett klart starkt sken som stod still på himlen, helt ljudlöst. Man hinner tänka mycket på kort tid i en sådan situation. Men ganska snabbt insåg jag att det var ett flygplan på kurs rakt mot mig, att jag inte hörde något berodde bara på dopplereffekten. Efter det insåg jag hur lätt det är att se "UFO" och slutade helt tro på det.
Gunilla T
För de som tror krävs inga bevis, för de som tvivlar är alla bevis otillräckliga.
KRT
CITAT (Gunilla T @ 07-05-2011, 18:36) *
För de som tror krävs inga bevis, för de som tvivlar är alla bevis otillräckliga.

Så sant, fast det finns en kategori till - de som tror när de får bevis......
malarmaster
CITAT (KRT @ 07-05-2011, 19:29) *

och beviset måste stå framför dem och vifta........inte lita på andras vittnesmål eller? Ulf
KRT
CITAT (KRT @ 07-05-2011, 19:29) *

Nej, men med tanke på hur usla och opålitliga vi människor är som vittnen (fråga psykologer eller brottsutredare) så är det svårt att se det som bevis. Varför dyker det aldrig upp fysiska bevis? Man kan se på det som ett rättsfall, utan vetenskapliga (forensiska) bevis är det svårt att få något att hålla. Då blir det bara ord mot ord. Varför se på frågan om UFO och utomjordingar på något annat sätt?

Men det är klart, jag är skolad till och arbetar som vetenskapskvinna/forskare. För mig innebär det att jag vill att saker ska klara en vetenskaplig prövning innan jag tror på dem. Vilket är orsaken till att jag inte tror på homeopati, telepati eller EPS, men är säker på att akupunktur fungerar i vissa fall. Självklart är jag präglad av det. Men en hemlis, jag skulle ÄLSKA om någon kunde lägga fram fysiska bevis för att det finns ailiens på jorden - har alltid älskat SF och fantasy smile.gif
pejori
CITAT (Motti @ 06-05-2011, 23:09) *
Men Pejori då :whistling:men har du set UFON vem satt i dom då ?hottentotter då smile.gif

Dom UFO:N jag mött, har gått på två ben och har garanterat varit obemannade... whistling.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 07-05-2011, 21:10) *
Dom UFO:N jag mött, har gått på två ben och har garanterat varit obemannade... whistling.gif

Har dom inte ens haft tomtar på loftet whist.gif
pejori
CITAT (*Stintan* @ 07-05-2011, 21:15) *
Har dom inte ens haft tomtar på loftet whist.gif

En och annan nisse fanns där helt klart. naughty.gif
Två hjärnceller och en av dom var på semester. giggle.gif
Motti
Man kan inte prata om detta utan att bli betraktad som en galning eller en störd !men jag undrar varför vi är så katiga att vi tror att vi är dom enda interligenta varelserna i detta alltet !det säger en del om oss här och nu.Någon sa en gång att universum är så stort att det övergår vårat förstånd.Tänk er Universum och försök tänka slutet på det !iNGEN KAN DET ! Varför tror vi att vi är dom enda i hela altet ? som jag skrev i början på dena tråd ,ingen vet !
pejori
CITAT (Motti @ 07-05-2011, 23:51) *
Man kan inte prata om detta utan att bli betraktad som en galning eller en störd !men jag undrar varför vi är så katiga att vi tror att vi är dom enda interligenta varelserna i detta alltet !det säger en del om oss här och nu.Någon sa en gång att universum är så stort att det övergår vårat förstånd.Tänk er Universum och försök tänka slutet på det !iNGEN KAN DET ! Varför tror vi att vi är dom enda i hela altet ? som jag skrev i början på dena tråd ,ingen vet !

Jag tror inte på något vis att vi är dom enda i universum som är intelligenta, men jag betvivlar att dom besöker oss.
Motti
betvivlar !men vi vet ju inte och dom som säger sig har haft upplevelser med "utomjordingar "betraktar vi som Puckon ju !Kanske för att vi är rädda för att veta.
*Stintan*
CITAT (pejori @ 08-05-2011, 00:00) *
Jag tror inte på något vis att vi är dom enda i universum som är intelligenta, men jag betvivlar att dom besöker oss.

Samma här, tror inte heller dom varit här på besök.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon