Full version: Fjärilstråd 2011
Sidor: 1, 2, 3, 4
Lokan
bravo.gif Jättefint Ingela!
xlxl67
Underbart att se era bilder! smile.gif Ska gräva lite till...wink.gif
xlxl67
Själva fyndögonblicket är alltid lika stort! Här vid ett tistelbestånd kommer jag på en almsnabbvinge.

[attachment=66727:od.jpg]
Lokan
Ooooh så fin!! Den fjärilen tror jag att jag aldrig sett! Är den ovanlig?
Monarda
Hittade en som jag inte riktigt kommer ihåg vad det är. Vacker färg hade den i alla fall.

[attachment=66728:P7191379_01.jpg]
xlxl67
Almsnabbvinge är allmän i södra sverige men anses som hotad då man inte vet hur almsjukan kommer att slå till så bevara alla almdungar som går;)

Snabbvingarna kräver också lite tålamod då de oftast uppträder enstaka o sällan sätter sig på marknivå. Läigia skogsbryn med tistlar eller trädgårdar med ex fruktträd/gullris är andra bra miljöer...

CITAT (Monarda @ 16-12-2011, 23:02) *
Hittade en som jag inte riktigt kommer ihåg vad det är. Vacker färg hade den i alla fall.
...

Snyggt! Vacker guldglans på mindre tåtelsmygare... tummenupp.gif
Lokan
Ja då kanske det inte är så konstigt att jag inte sett den. Väldigt fin var den iaf.!

Snygg tåtelsmygare Monarda! Jag tycker att det fanns väldigt mycket av dom i år... g.gif
Monarda
Snyggt! Vacker guldglans på mindre tåtelsmygare... tummenupp.gif
[/quote]

Tack, det ska jag lägga på minnet. Nu har det precis börjat snöa här, skönt att grotta ner sig i sommarbilder.

[attachment=66730:P8120462.jpg]
Lokan
fear.gif Oj! Snöar det?? Då blir det halt!

Den var fin Monarda, tre solar och en fjäril! rolleyes.gif
Monarda
Underbar och älskad av många, skulle man kunna säga om gulklinten. Ett måste i fjärilsträdgården.

[attachment=66733:P8141591.jpg]
Blomstertanten
En fjäril från i somras

[attachment=68152:Fj_ril_Sk_visund.jpg]
xlxl67
Härligt suggestiv bild på vinbärsfuksen... bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon