Sidor: 1, 2
batski
Beklagar sad.gif Hur känns det hela nu?
malcolm
Har inte hunnit smälta det hela riktigt ännu men det var ju en väntad utgång och de senaste åren har inte varit något liv.
Piccante
CITAT (malcolm @ 19-08-2011, 10:13) *
Har inte hunnit smälta det hela riktigt ännu men det var ju en väntad utgång och de senaste åren har inte varit något liv.

Beklagar hennes bortgång trostar.gif men det låter som om det kom som en befrielse för henne om hon har varit så dålig länge och du har varit mentalt inställd på det under en längre tid.
ninnisky
CITAT (malcolm @ 19-08-2011, 08:13) *

trostar.gif och sköt om dig !
kerstin z5-6
Beklagar din sorg.
Aqvakul
Sköt om dig! kompiskram.gif trostar.gif
Eva i Skåne
Tråkigt Malcolm trostar.gif men kanske en lättnad på samma gång. Hon var gammal och sjuk och det fanns ingen ljusning. Nu slipper hon ligga som ett paket och familjen slipper oro och dåligt samvete.
Nu ska du ta hand om dig själv på bästa sätt. Har du ringt vårdcentralen ännu?
Styrkekramar till dig. smiley_small_hug.gif
Krolliljan
Var rädd om dig själv nu. trostar.gif
Biggan_
trostar.gif
Beklagar din sorg!
Ta väl hand om dej själv nu och sök hjälp för din huvudvärk!
Ett helt fång styrke- och tröstekramar!

smiley_small_hug.gif
*Stintan*
trostar.gif ta hand om dig själv nu.
batski
Styrkekramar trostar.gif
malcolm
Tack för alla deltagande inlägg! smiley_small_hug.gif
Berith
Som andra har sagt här - ta hand om dej nu! trostar.gif
Bettis
kram2.gif som så många andra har sagt så ta hand om dig och barnen nu!
Alba
En stor smiley_small_hug.gif - ta hand om dig.
Meriona
Malcolm, önskar jag kunde skriva nåt vettigt. Men din sorg är lika stor oavsett hur er relation var de sista åren, det är väl bara det jag ville säga. trostar.gif
Eva-Helene
smiley_small_hug.gif
Peztis
Tänker på dig. Men sköt om dig och din familj.

trostar.gif
malcolm
Begravningen kommer att bli den 16/9 och jag bävar för allt praktiskt som skall lösas framöver med bouppteckning, tömning och försäljning av villan (259 kvm) mm.
Biggan_
Jovisst är det jobbigt! Men du har ju syskon som delar din börda. Dom vet väl hur du har det och hur du mår, så dom tar väl förhoppningsvis hänsyn till det. Bouppteckning och villaförsäljning kan man ha proffshjälp till.

smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Kan du inte få dom som bor närmare att ta hand om den biten? Det mesta av det där kan man ju faktiskt leja bort annars. Dina bröder måste ju förstå att du inte mår bra och orkar. Hoppas det löser sig på ett bra sätt.
malcolm
Förmodligen får någon firma ta hand om inventarierna i huset, finns ju sådana som köper upp hela dödsbon men i alla fall. Varken jag eller mina bröder är speciellt intresserade av något som finns i huset eftersom vi alla tre har grejor så det räcker och blir över men man vill kanske gå igenom sakerna lite i alla fall.
Eva i Skåne
Jag tycker ni gör rätt om en firma får köpa upp inventarierna, men förstår att ni vill titta lite först. Även om de flesta i dag har mer än tillräckligt med prylar finns det oftast något man vill ha som minne från barndomshemmet och kanske barnbarnen vill ha nån minnessaker från farmor.
Det är en jobbig tid som kommer, men du måste i första hand tänka på din hälsa och inte ta dig an sysslor som du inte orkar med.
Som någon skrev tidigare så finns det firmor som kan ordna det mesta.
smiley_small_hug.gif
Tikka
Beklagar sorgen, sköt nu om dig smiley_small_hug.gif
Kryddan03
Mitt djupaste deltagande.
Även jag tycker att det viktigaste är vad du känner och inte vad andra i din omgivning tycker och tänker. rose.gif
Låt någon annan ta hand om kvarlåtenskapen om det känns bra.
Det kan dock vara bra att gå igenom en del. Jag kommer ihåg när en släkting till mig dog som hade minst sagt rörigt hemma. Min mor och jag bestämde dock att vi skulle åtminstone ögna igenom alla högar och hittade sedlar undangömda i böcker och högar. Det gick naturligtvis in i dödsboet, men det kan ju kännas dumt att det skall gå till någon helt främmande. Det kan också vara saker som man glömt av genom åren men som ändå väcker trevliga minnen. Men, som sagt det viktigaste är att du gör vad som känns bra för dig. trostar.gif

Aqvakul
CITAT (Kryddan03 @ 21-08-2011, 00:58) *
Mitt djupaste deltagande.
Även jag tycker att det viktigaste är vad du känner och inte vad andra i din omgivning tycker och tänker. rose.gif
Låt någon annan ta hand om kvarlåtenskapen om det känns bra.
Det kan dock vara bra att gå igenom en del. Jag kommer ihåg när en släkting till mig dog som hade minst sagt rörigt hemma. Min mor och jag bestämde dock att vi skulle åtminstone ögna igenom alla högar och hittade sedlar undangömda i böcker och högar. Det gick naturligtvis in i dödsboet, men det kan ju kännas dumt att det skall gå till någon helt främmande. Det kan också vara saker som man glömt av genom åren men som ändå väcker trevliga minnen. Men, som sagt det viktigaste är att du gör vad som känns bra för dig. trostar.gif

Instämmer i dessa kloka synpunkter!
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 21-08-2011, 07:03) *
Instämmer i dessa kloka synpunkter!

Jag också! tummenupp.gif

Vi hittade en del guldkorn efter pappa som hade varit tråkigt att missa. Det kan vara allt från foton till någon vas som är värd lite pengar.
Myosotis
CITAT (malcolm @ 19-08-2011, 09:55) *
Nu är det hela över, mamma somnade in klockan tre inatt.

trostar.gif smiley_small_hug.gif

Hur mår du?
malcolm
Jag mår förhållandevis bra med tanke på omständigheterna men jag oroar mig lite för hur jag skall orka med allt i framtiden.
Skruttis
Jag beklagar sin sorg Malcolm!

Om du inte redan har tänkt på det så:
Jag vill bara be dig att tänka en stund på barnbarnen till din mor. Hör efter med dem om de vill ha någon minnessak från henne, innan ni låter någon ta hand om allt.
Hon har ju alltid funnits i deras liv, och det kan ju göra att man har riktigt starka minnen från vissa saker. Även om man "bara" är barnbarn.

Så skedde inte när min mormor gick bort, och det kändes rent ut sagt för ******.
malcolm
Jag har redan frågat döttrarna om det är något speciellt de önskar från henne men innan sakerna börjar delas upp skall bouppteckningen vara klar.
herkules
kram malcolm, jag beklagar sorgen.
sköt om dig nu!
ninnisky
CITAT (malcolm @ 22-08-2011, 07:46) *
Jag har redan frågat döttrarna om det är något speciellt de önskar från henne men innan sakerna börjar delas upp skall bouppteckningen vara klar.

Ett tips Malcom! Bouppteckningen kan ni göra tillsammans. Det finns mycket bra underlag på Skatteverkets hemsida. Du kan direkt på nätet skriva in det som behövs .Du kan även ringa dit och få mycket hjälp. Jag måste säga att jag för en gång skull blev imponerad av Skatteverket av all den hjälp jag fick där. Tyvärr tog det sedan över fem veckor innan jag fick tillbaka bouppteckningen - då godkänd utan problem!
Skruttis
CITAT (malcolm @ 22-08-2011, 09:46) *

Jättebra Malcolm!
Jag är säker på att det uppskattas.
malcolm
Nu ligger mammas hus ute för försäljning, känns märkligt att se det på mäklarens hemsida med tomma rum.
Eva i Skåne
Är det där du växt upp? Jag kan tänka mig att det känns som ett avslut, bara en massa minnen kvar att bevara.
malcolm
Huset byggdes 1974 och jag bodde där tills jag flyttade hemifrån -77 så det blev inte så många år men jag hjälpte till väldigt mycket när det byggdes. Min pappa var snickare så huset byggdes i egen regi men han hann tyvärr bara bo där i sex år innan han gick bort i cancer. Skulle ha råd att lösa ut mina bröder kontant om jag sålde mitt radhus men jag vill inte, lär inte få något nytt jobb däromkring vid min ålder och jag tror inte sonen skulle vara intresserad att flytta heller med tanke på kompisar och annat. Annars är det ett fint hus, 234 kvm med sex rok.
Eva i Skåne
Fint hus tror jag säkert, men det vore ju vansinnigt med så stor plats till bara dig och sonen.
Alldeles för mycket plats för dig att samla saker på flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon