De som nu är gamla, så hade de inte nog i sinnet att använda sina sparade slantar mer än att få en normal begravning och att det blev lite till var och en av barnen.
Nu har vi ett annat förhållande, våra ungar får mer i lön än vi nånsin kunde få och de kan spendera sina pengar bäst de vill. Då sitter jag inte heller på bankboken, utan utnjyttjar det så gott det går. Det verkar inte bli så mycket oenighet när man är mer öppen nuförtiden.
Efter vår far blev det inte över mer än hans kläder, och syrran och jag sorterade det och lämnade till hemmet det som var minst slitet, vilket de tog tacksamt emot.
När vår mot går bort så har jag bestämt mig att ge min del till min yngsta syster i efterskott pga. vår kärlek till varandra och hennes ärlighet mot mig och det var ju hon som fick ta hand om mors räkningar innan och när hon körde huvudet i väggen, tog jag vid. (det upptäcktes en större skugga i ena av hennes lungor) astmatiker och rökare som hon är. Hon har fått minst av livets goda så det blir väl unt till henne, men ingen vet om detta och de ska heller få det när den dagen kommer........