|
Full version: Biljett-tråden
Eva i Skåne
30-11-2011, 16:20
Min äldste son och min man har köpt biljetter till Black Sabbath som spelar i Malmö (och Stockholm) i början av sommaren. Jag är inte avundsjuk, tvärtom, men kanske någon här blir det
CITAT (herkules @ 30-11-2011, 15:02)  jag kommer att åka med DETTA fartyg och beställde även biljett från den hemsidan. man kan köpa diverse utflykter men det har inte jag gjort, hytt och mat bara, sen klarar jag mig själv.  Tack för info ska jag kolla in lite tror jag. Hoppas du får en trevlig resa
Bruce Hurtigrutten  (=avundsjuk) Min lilla överraskning till gubben med Kikki Danielsson jag tänkte vi skulle ta några dar i Gtb.med hotell och Universeum +tågresa eftersom det alltid blir han som kör Hur det nu var jag har inte bokat tåg och hotell än.Nu fick jag ett sms att konserten är inställd men man får pengarna tillbaks om man skickar in biljetter.Råkade trycka bort smset så nu står jag här utan nån present alls  (=Allt är skit)
Meriona
04-12-2011, 21:49
men pengarna får du väl tillbaka ändå Klint? Du hittar nog på nåt nytt kul.
Har ingen biljett men önskar mig, hade besök av en kusin idag som för en månadsedan åkte med sin fru på Maharaja Express i Indien, vilken upplevelse, den vill jag göra.
Anja Danmark
05-12-2011, 08:22
CITAT (Eva i Skåne @ 30-11-2011, 16:20)  Min äldste son och min man har köpt biljetter till Black Sabbath som spelar i Malmö (och Stockholm) i början av sommaren. Jag är inte avundsjuk, tvärtom, men kanske någon här blir det  Jeg har også en billet til Black Sabbath her i Danmark d. 27. maj 2012. Har ikke set dem siden i starten af 70'erne, så det bliver spændende med lidt nostalgi!
CITAT (Uggi @ 04-12-2011, 22:16)  Har ingen biljett men önskar mig, hade besök av en kusin idag som för en månadsedan åkte med sin fru på Maharaja Express i Indien, vilken upplevelse, den vill jag göra. Så spännande det lät!
CITAT (Meriona @ 04-12-2011, 21:49)  men pengarna får du väl tillbaka ändå Klint? Du hittar nog på nåt nytt kul.  Nää
Greenroomer
05-12-2011, 18:59
Jag har en 'all inclusive' biljett för hela familjen till Puerto Rico Kanarieöarna.
Ska bli skööönt...
Meriona
11-12-2011, 19:39
Har just köpt biljetter till Galenskaparna & Aftershaves 30-årsjubileum till hösten! Ett måste!  Varför? Jo för att jag inte sett dem live på just 30 år!  CITAT (Klint @ 05-12-2011, 15:00)  Nää  Men det måste du väl få?! Ring arrangören, det kan inte vara rätt att pengarna ska gå upp i rök!
CITAT (Tikka @ 30-11-2011, 13:46)  Jag fick biljetter till extrakonserten på Ullevi 28 juli för att se Bruce Springsteen och E Street Band  Samma här! Är överlycklig!
Aqvakul
11-12-2011, 21:27
Precis köpt två biljette till Carmen i februari..
Meriona
13-12-2011, 11:51
Grattis AQ! Jag har bokat biobiljetter till både Sherlock Holmes 2 och Girl with the Dragon Tattoo, på vår nya fina biograf!  Filmen om StigHelmers liv som har premiär på juldagen ska också ses, men de biljetterna var inte släppta ännu.
Farbror Blå
14-12-2011, 22:52
Jag var och såg Cart Mc Pauly!
hmm..
Paul Mc Cartney heter han ju=) Han var kanon!
En 69-åring som rockade i tre timmar! Andra extranumret kom han in ensam och sjöng Yesterday solo, akustiskt och klarade det med bravur!
Nog den största artist vi har idag.
*Nöjd*
Meriona
20-12-2011, 14:41
CITAT (Meriona @ 13-12-2011, 11:51)  Grattis AQ! Jag har bokat biobiljetter till både Sherlock Holmes 2 och Girl with the Dragon Tattoo, på vår nya fina biograf!  Filmen om StigHelmers liv som har premiär på juldagen ska också ses, men de biljetterna var inte släppta ännu. Nu har vi biljetter till premiären på juldagen.
badabing
22-12-2011, 17:44
Jag har biljetter till Mark Levengoods kommande show, som har premiär i februari. Är ett tag dit, men jag kan ju skryta lite nu datum för hans turné
Meriona
20-01-2012, 13:33
Inte biljetter ännu, men väl bokningsbekräftelse till Jordens Undergång 21/12, första parkett i Mexico.
ninnisky
20-01-2012, 14:00
CITAT (Meriona @ 20-01-2012, 13:33)  Inte biljetter ännu, men väl bokningsbekräftelse till Jordens Undergång 21/12, första parkett i Mexico.  Det låter väldigt spännande  men se för sjutton gubbar till att komma tillbaka efter undergången! Vi vill veta hur det kändes ...
Meriona
20-01-2012, 14:10
De är 7 timmar före Sverige, så jag kan skicka ett SMS så vet ni vad som är att vänta.
CITAT (Meriona @ 20-01-2012, 13:33)  Inte biljetter ännu, men väl bokningsbekräftelse till Jordens Undergång 21/12, första parkett i Mexico.  Vad härligt! Vart i Mexico ska du? Jag har varit på kryssning i karibien och gjorde några stopp i Mexico, bl a i Cozumel, det var riktigt nice då men nu finns det väl en massa nya ställen antar jag.
CITAT (Meriona @ 20-01-2012, 14:10)  De är 7 timmar före Sverige, så jag kan skicka ett SMS så vet ni vad som är att vänta.  Hmmm, dom är nog 7 timmar EFTER oss....
Meriona
20-01-2012, 14:28
CITAT (Lokan @ 20-01-2012, 14:23)  Hmmm, dom är nog 7 timmar EFTER oss....  Ja just det, det har du rätt i, det var ju därför vi reste nästan ett dygn sist på hemvägen.  ingen idé att SMSa då, ni går ju under först.  Snacka om att köpa sig TID! CITAT (Mollis @ 20-01-2012, 14:21)  Vad härligt! Vart i Mexico ska du? Jag har varit på kryssning i karibien och gjorde några stopp i Mexico, bl a i Cozumel, det var riktigt nice då men nu finns det väl en massa nya ställen antar jag. RoyalDet blir Playa del Carmen igen, fast ett annat hotell. Pga att Ving kör från Landvetter men Fritidsresor hade det hotellet vi bodde på. SKönt slippa 2 extra resdagar.
Rebecca
20-01-2012, 16:53
Jag har biljett till Roskilde. Häromdagen släppte de en helt fantastisk bokning - The Cure. Helt otippat. Jag är helt förundrad. Det kommer bli så sinnessjukt bra.
Mycket mycket lycklig.
Åhhh Mexico lät ju härligt Meriona fast inte jordens undergång förstås  Roskilde lät ju skoj  Själv har jag tågbiljetter o ska tillbringa några dagar innan påsk hos Lokan
Meriona
20-01-2012, 20:18
CITAT (Tikka @ 20-01-2012, 20:03)  Åhhh Mexico lät ju härligt Meriona fast inte jordens undergång förstås  Roskilde lät ju skoj  Själv har jag tågbiljetter o ska tillbringa några dagar innan påsk hos Lokan  Men! Finns det svamp då?
Det finns alltid svamp hos Lokan  Om inte annat så i burkar....
Meriona
20-01-2012, 20:42
CITAT (Lokan @ 20-01-2012, 20:38)  Det finns alltid svamp hos Lokan  Om inte annat så i burkar....  Låter som om ni kommer få jättekul!
Meriona
24-01-2012, 16:27
Beställde biljetter till bio. Mission Impossible Ghost Protocol.
Oj, hoppas du inte har anlag för svindel!
Meriona
24-01-2012, 20:24
Jo jag är sket-höjdrädd! Ujuj...
herkules
29-01-2012, 12:54
jag köpte precis 4 biljetter till Dirty Dancingmusikalen på Chinateatern i Sthlm den 8 mars. ska gå med syrran och våra yngsta döttrar
ninnisky
29-01-2012, 13:14
Har en biljett till Taiwan / Taipei någon gång i oktober! Backpackingsemester...kanske den sista!
Jag har biljetter till en weekend i Dublin i Mars. Födelsedagspresent av bästa bästisen. Bara en sån sak. Första gången vi reser tillsammans utan gubbar och barn och allt man annars måste släpa på.
VitaFingrar
02-02-2012, 12:31
CITAT (Rebecca @ 20-01-2012, 16:53)  Jag har biljett till Roskilde. Häromdagen släppte de en helt fantastisk bokning - The Cure. Helt otippat. Jag är helt förundrad. Det kommer bli så sinnessjukt bra.
Mycket mycket lycklig. Guud, vad jag blev avundsjuk nu! Har bara The Cure kvar av de band jag bara MÅSTE se. Du får väl ha det kul nog för oss båda.  Här blir det väl bara peace & love iår igen. Hoppas de släpper nåt bra snart!
Ugglemormor
07-02-2012, 15:53
Väntar på min tur
caprifol
07-02-2012, 17:01
"Grön av avund" - som det står i underrubriken till tråden - behöver knappast någon bli över biljetter till bil- och båtmässa dagen före. Det delas ut MASSOR till dessa "förhandsvisningar" också. Förutom pressen är vi hur många "vanliga" svenssöner som helst som får dessa.
Ugglemormor
07-02-2012, 18:00
Så är det med det ......
Ingela i Segersberg
07-02-2012, 18:09
Och varför tror du nån är avundsjuk?
Jag var på förhandsvisning av pjäsen Den flygande handläggaren i Uppsala statsteater häromveckan. Det borde alla bli avundsjuk på.
Rebecca
07-02-2012, 18:51
CITAT (VitaFingrar @ 02-02-2012, 12:31)  Guud, vad jag blev avundsjuk nu! Har bara The Cure kvar av de band jag bara MÅSTE se. Du får väl ha det kul nog för oss båda.  Här blir det väl bara peace & love iår igen. Hoppas de släpper nåt bra snart! Det ska jag! Är lite nervös dock - nio dagar på festivalcamping och jag som inte sovit en enda natt på festival. Det ordnar sig nog ändå. Vad är det för band hittills på P&L?
lamorran
08-02-2012, 13:39
CITAT (Ugglemormor @ 07-02-2012, 15:53)  Maken brukar få biljetter till alla musikevenemang, men nu har vi inte varit iväg på ett tag. Sedan får han biljetter till både bil o båtmässor då dagen innan för att enbart vissa kommer att få gå på dom. Det är så typiskt att han och kungen snackar om bilmotorer och hur länge som helst, roligt för dem men intresserar mig inte och har inte följd med under de senaste 2 åren. Vi har 3 resor inbokade innan våren och det blir skönt att komma iväg, inga turistgrejer, det trivs vi inte med utan vi reser tillsammans och det räcker så gott..... Jag har lite svårt att fatta att flera fam/bekanta åker ihop, det blir inte samma ro som vi är vana med........ jag har biljett på tåget om en vecka till Stockholm.Det brukar vara Fredrik som möter och sedan en lunch i riksdagsrestaurangen .Vandraromkring iStockhiolm,en underbar stad.Operan på kvällen med C-G OCH Silvia.Dagen efter besök på något museum och lunchträff med Silvia på en mjölkbar på Söder.Ja såhar jag det.
lamorran
08-02-2012, 13:48
Nä ,allvarligt talat så har vi klart med resa i maj till England och ett antal trädgårdar ,plus ett besök på CHELSEA FLOWER SHOW . Ska bli helt fantastiskt ,vi har pratat länge om ett sådant besök och nu ska det bli av.Får skippa lunchtäffen med Silvia den veckan
Ingela i Segersberg
08-02-2012, 13:50
CITAT (lamorran @ 08-02-2012, 13:39)  jag har biljett på tåget om en vecka till Stockholm.Det brukar vara Fredrik som möter och sedan en lunch i riksdagsrestaurangen .Vandraromkring iStockhiolm,en underbar stad.Operan på kvällen med C-G OCH Silvia.Dagen efter besök på något museum och lunchträff med Silvia på en mjölkbar på Söder.Ja såhar jag det.  Tror nog att din beskrivning är mer sann än Ugglemormors svammel!
herkules
08-02-2012, 14:54
CITAT (Ugglemormor @ 07-02-2012, 15:53)  Maken brukar få biljetter till alla musikevenemang/.../ coolt! ge mig de du inte vill ha, älskar konserter!
Ugglemormor
08-02-2012, 15:07
Ja, det svamlas ju alldeles för mycket! .....
lamorran
08-02-2012, 15:46
CITAT (Ugglemormor @ 08-02-2012, 15:07)  Ja, det låter som en "svammel" när jag inte har berättat sanningen bakom alla de evenemang, alla kontakter som finns/har funnits i denna familjen ........ Jag kommer inte heller avslöja det som ligger till grund av våra möjligheter och orsaken är att då avslöjar jag inte endast mig utan hela min familj ...... Där går gränssen ......... Men jag skulle fylla allt vi varit med om och alla vi umgåtts med med fakta, sida upp och sida ner, men jag väljer vem jag litar på ...... Jag behöver inte övertyga okända om det uppenbara, men de irl vet om att det har verkligen varit så annorlunda ........ Om det nu är så att Ugglemormor är en person som rör sig i regeringskretsar och umgås med kungligheter så är frågan:Varför i all världen lever hon sitt liv på en liten sajt i ett trädgårdsforum?
VitaFingrar
08-02-2012, 16:04
CITAT (Rebecca @ 07-02-2012, 18:51)  Det ska jag! Är lite nervös dock - nio dagar på festivalcamping och jag som inte sovit en enda natt på festival. Det ordnar sig nog ändå. Vad är det för band hittills på P&L?  Det är det som är så skönt med just P&L. Eftersom jag bor mitt emellan festivalområdet och campingen kan jag sova hemma. Så man lyssnar på musiken på området, super och umgås på campingen och sedan gåt man hem och sover ostört. Men det går nog bra för din del, The Cure kommer ju att vara värt det om inte annat! Kom bara ihåg att inte lämna värdesaker i tältet och ta med en vattenflaska och vätskeersättning (typ resorb). Det är så jälka många som blir uttorkade och mår dåligt i onödan! Just nu är det väl My Morning Jacket och Hoffmaestro som lockar mest, men de har inte släppt så jättemycket än.
Ugglemormor
08-02-2012, 16:13
Ok, Jag lever i många olika plan, det är väl inte förbjudet?
Ugglemormor
09-02-2012, 01:06
Lamorran, Hälsa dr. Silvia från mig. Nu är det ett tag sedan vi träffade dem ......
Eva i Skåne
22-02-2012, 18:55
CITAT (Eva i Skåne @ 30-11-2011, 16:20)  Min äldste son och min man har köpt biljetter till Black Sabbath som spelar i Malmö (och Stockholm) i början av sommaren. Jag är inte avundsjuk, tvärtom, men kanske någon här blir det  Black Sabbath har ställt in pga sjukdom och ersätts av Ozzy and friends.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|