Full version: Biljett-tråden
Sidor: 1, 2, 3
Farbror Blå
Hej! ville bara äckla er med att jag har biljett till Within Temptation till oktober wink.gif

Har du biljett till Tom Jones, Jerka eller kanske Robert Wells? SKa du se ligafotboll eller, vad har du bokat?=)
ninnisky
Nee, men jag har en flygbiljett till Myanmar. Det du......
Lokan
Jag har en bussremsa till SL! rolleyes.gif
Meriona
jag har biljetter till WestSideStory i oktober och GöteborgHorswShow i februari liggande. smile.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 03-09-2011, 19:23) *
jag har biljetter till WestSideStory i oktober och GöteborgHorswShow i februari liggande. smile.gif

vi går också på West Side Story i oktober tummenupp.gif
Tikka
O jag har tågbiljett till Flen nästa helg biggrin.gif
Ralf
Jag har en biljett till Max Raabe.
Skruttis
CITAT (Meriona @ 03-09-2011, 21:23) *

"Nynnar" Aaaavundsjuk, jag är så aaavundsjuuuuk....... tongue.gif
Rebecca
Jag har biljetter till Les Miserables på Malmö Opera i höst. Såg den i Scandinavium för ett antal år sedan med den brittiska ensemblen. Detta kommer bli riktigt fin nostalgi, dock med svensk uppsättning.
Farbror Blå
Va kul att läsa att ni också rör er ute i konsertvärlden=)
Meriona
CITAT (Meriona @ 03-09-2011, 21:23) *

Får komplettera med biljetter till Rampfeber på Lorensbergsteatern i Mars. Ser fram emot alla tre arrangemangen så in i vassen! yahoo.gif
Whiskuchi
Fribiljetter till bokmässan
KarinSKARA
Förtaklass biljetter med SJ till Stockholm.
Beställer man 90 dagar i förväg är det riktigt bra priser.
Ibland är det bra att beställa i god tid och hinna bygga upp förväntningen på utflykten tummenupp.gif
mosquito
Jag har 1 biljett till David Batras standup-turné när han ska köra i Stockholm. Kanske inte något som man blir jätteavis på men ändå wink.gif

Men jag har också sparat mina gamla konsertbiljetter till Rolling Stones och Black Sabbath senast dom spelade i Sverige.
ninnisky
CITAT (ninnisky @ 03-09-2011, 19:50) *
vi går också på West Side Story i oktober tummenupp.gif

det blev 30 september biggrin.gif
Meriona
Vi går 8 oktober. smile.gif Om den var dålig så säger du inget - lova!
ninnisky
CITAT (Meriona @ 24-09-2011, 19:49) *

lovar högt och heligt att inget säga..... biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 24-09-2011, 21:49) *

Var den bra nu då?
Meriona
Den var helt fantastisk och underbar. wub.gif
Tikka
O jag har biljetter till Julstämning i Hagakyrkan 10 dec smile.gif
Janne Schaffer, Björn J:son Lindh, Stefan Blomquist, Leif Strands Damkör & Scandinavian String.
Margith
Jag har ingen biljett alls, men min man och son har flygbiljetter till Australien i början på nästa månad.
Det gör mig grön av avund crazy.gif
badabing
Jag har biljetter till Elvis Costello's spelning på Rival (13e november). cool.gif

http://www.ticnet.se/event/Elvis-Costello-biljetter/RIS1113
Mollis
CITAT (badabing @ 03-11-2011, 21:38) *
Jag har biljetter till Elvis Costello's spelning på Rival (13e november). cool.gif

Där blev jag lite avis, han är en av mina favoriter sen 70-talet, speciellt gillar jag när han har The Attractions med sig.
blaklocka
CITAT (badabing @ 03-11-2011, 21:38) *

Ska också dit. Han är otrolig, håller lika bra idag som för 30 år sedan. smile.gif
mojan
CITAT (Rebecca @ 04-09-2011, 17:29) *
Jag har biljetter till Les Miserables på Malmö Opera i höst.

Det har jag också! tummenupp.gif
Huggorm
Jag har passat på att köpa en biljett till Bangkok nu när översvämningarna jagat bort alla andra turister och därmed sänkt priset till en överkomlig nivå. Men storstäder är ju inte något som intresserar mig, så jag skall vidare därifrån. Återstår bara att bestämma vart.
ninnisky
CITAT (Huggorm @ 07-11-2011, 16:51) *
Jag har passat på att köpa en biljett till Bangkok nu när översvämningarna jagat bort alla andra turister och därmed sänkt priset till en överkomlig nivå. Men storstäder är ju inte något som intresserar mig, så jag skall vidare därifrån. Återstår bara att bestämma vart.

Åker du nordväst en timma och en halv så kanske vi ses! Annars är sydost inte heller så dumt????
Huggorm
CITAT (ninnisky @ 07-11-2011, 19:08) *
Åker du nordväst en timma och en halv så kanske vi ses! Annars är sydost inte heller så dumt????

Burma är intressant, jag såg högre upp i tråden att du var på väg dit. Men så vitt jag förstår måste man ha visum i förväg för att åka dit, så det är lite jobbigt när det inte ens är två veckor kvar. Men det är ju ett ställe man bör passa på att besöka medan det råkar vara möjligt.
Meriona
Grattis Huggorm till kapet! smile.gif
Anma
Just nu har jag inga biljetter alls liggande förutom till SL, men de blir nog oanvända så sällan som jag kommer till Stockholm. Däremot önskar jag att jag hade flygbiljetter till England. Och tågbiljetter lite hit och dit i det landet. Eller en biljett till en kanalbåt. Fast det kanske det inte finns biljetter till, men hyreskontrakt kanske.
Klint
Nu har jag biljetter till Kikki Danielsson på Lorensberg Det ska bli en födelsedagspresent till min käre gubbe vet inte om det är nån som blir direkt grön av det men
ninnisky
CITAT (Huggorm @ 07-11-2011, 19:15) *
Burma är intressant, jag såg högre upp i tråden att du var på väg dit. Men så vitt jag förstår måste man ha visum i förväg för att åka dit, så det är lite jobbigt när det inte ens är två veckor kvar. Men det är ju ett ställe man bör passa på att besöka medan det råkar vara möjligt.

Visum kan man fixa vid gränsen kostar 30 US $ och två passbilder!
Meriona
Funderar på att köpa biljett till julkonserten med Lasse Kronér och co som kommer hit i december. Har inte lyckats locka med mig någon annan tyvärr, så isåfall får jag gå själv. Men det kan man ju visst göra, så det blir nog köp.
ninnisky
Ja, köp till dig själv och njut av kvällen !
omk
Jag, maken, sonen + 2 par grannar ska kolla på Euskefeurat imorronkväll.
Vet inte om nån av er blir grön direkt, men JAG tycker iaf att det ska bli kul !
Meriona
Vad är Euskefeurat? ohmy.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 10-11-2011, 15:15) *
Vad är Euskefeurat? ohmy.gif

Ett gäng musiker från norrland, och bandnamnet är faktiskt ett ord på pitemål
Berith
Ja just det! Dom ja... Med Ronny Eriksson. Men vad sjutton hette låten dom spelade? g.gif Kommer inte på, men nån låt måste dom ju vara berömda för.
Meriona
CITAT (Meriona @ 08-11-2011, 18:33) *
Funderar på att köpa biljett till julkonserten med Lasse Kronér och co som kommer hit i december. Har inte lyckats locka med mig någon annan tyvärr, så isåfall får jag gå själv. Men det kan man ju visst göra, så det blir nog köp.

Jag fick napp på en hel hög tjejer tillslut som ville gå med, så nu har jag biljetter till detta! yahoo.gif

Nu ska jag bara boka tågbiljett till GÖtet på söndag så att jag kan hälsa på väninna och så bussbiljett till Skåne på adventhelgen, får nog ringa lilla Myo imorgon och höra vilken tid som passar bäst. wub.gif
omk
Ang Euskefeurat; de var JÄTTEBRA !! bravo.gif
Väldigt bra musiker och alla verkade kunna spela på allas instrument. Otroligt tajta ! Och fantastiska texter !!
Ronny E:s mellansnack gjorde att jag, i morse, vaknade med träningsvärk i ansiktet !! laugh.gif

Euskefeurat betyder lite nere, lätt deppig sådär, precis som Huggorm skriver, på pitemål.

Kanske låten du tänker på, Berith, är "Det är hit man kommer när man kommer hem" ? Lite sorglig text, fylld av längtan.
Berith
Får väl youtubea och se om den låten är bekant. tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Meriona @ 11-11-2011, 21:09) *
....
Nu ska jag bara boka tågbiljett till GÖtet på söndag så att jag kan hälsa på väninna och så bussbiljett till Skåne på adventhelgen, får nog ringa lilla Myo imorgon och höra vilken tid som passar bäst. wub.gif

Idag var ingen vanlig dag. Ingen biljett bokat till Skåne och inte till imorgon heller. Men det ordnar sig!
ninnisky
CITAT (Meriona @ 12-11-2011, 21:10) *
Idag var ingen vanlig dag. Ingen biljett bokat till Skåne och inte till imorgon heller. Men det ordnar sig!

Vadan detta?? trostar.gif Hoppas verkligen det ordnar sig till det bästa..
Meriona
Inget allvarligt, bara lite vanligt vardagskaos. :/
Inga större ändringar vad gäller resor iallafall hoppas jag.
Tikka
Jag fick biljetter till extrakonserten på Ullevi 28 juli för att se Bruce Springsteen och E Street Band yahoo.gif
herkules
har också biljett t bruce, den 27 juli. sen förstås min hurtigrutbiljett - 12 dagars med start i bergen 4 augusti! bravo.gif
Tikka
Åhh hurtigrutten va härligt det lät smile.gif
Vi har haft funderingar på den sen år 2000 då vi var på späckhuggarsafari i Lofoten med Anelie Utter...otroligt vackert! Men vi har inte kommit loss än på att boka hurtigrutten.....får jag fråga vem du åker med, vilket bolag företag har sådana resor?
RB9310
Biljett bokad till In Flames konsert i min hemstad i april. Vet inte om speciellt många här blir gröna av avund men jag är iaf glad smile.gif
Huggorm
CITAT (Tikka @ 30-11-2011, 14:15) *
Vi har haft funderingar på den sen år 2000 då vi var på späckhuggarsafari i Lofoten med Anelie Utter...otroligt vackert! Men vi har inte kommit loss än på att boka hurtigrutten.....får jag fråga vem du åker med, vilket bolag företag har sådana resor?

Köper man inte biljetterna direkt från hurtigrutten eller motsvarande pressbyrån och liknande? Det är ju trotts allt kollektivtrafik mellan kustsamhällena från början, även om många åker den på semestern nu för tiden. Fast jag antar att diverse resebyråer också säljer biljetter, kanske tillsammans med utflykter i passerade samhällen
herkules
CITAT (Tikka @ 30-11-2011, 14:15) *

jag kommer att åka med DETTA fartyg och beställde även biljett från den hemsidan. man kan köpa diverse utflykter men det har inte jag gjort, hytt och mat bara, sen klarar jag mig själv. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon