|
CITAT (Flemming @ 11-09-2011, 21:01)  Pajkastning utförs av dom som inte har något att tillföra (positivt) en tråd och i det här fallet är det många...
Varför inte bara önska henne välkommen åter,vilka många har gjort ?
Någon som har tagit reda på hur Silos uppfattar pajkastningen eller känns det helt rätt att fortsätta ? Precis det jag menar. Man behöver inte ha något vettigt att komma med på ett allmänt forum om man vill svara i ett inlägg, inte minst på odla.
tomas99
12-09-2011, 08:41
Å nej hoppas att det inte handlar om mobbning. Om du vill så skicka Pm till mej Silos.
Aqvakul
12-09-2011, 08:53
Jag uppfattar absolut inte att Silos mobbas. Ibland kan hon bli lite tjatig och då brukar det reageras på det. Men det gäller oss andra också.
ängsvädd
12-09-2011, 09:41
Vad tråkigt silos - kommer att sakna dig även om jag aldrig läser dina kristna trådar - jag är inte kristen själv - tillhör ingen speciell religion - men är sökande och hoppas att det finns någon form av god, högre makt
Jag vill tacka er alla för era svar här,fastän jag inte vill mera skriva här.jag började med att svara er alla personligt,men det tar för lång tid. Så tack allihoppa för era svar! P.S. Jag vet nu att jag har gjort många fel som en troende människa inte skall göra i mina skriverier och jag ber om förlåtelse att jag har sårat er!
Red Top
12-09-2011, 09:55
Ingen fara Silos!
*Stintan*
12-09-2011, 09:59
CITAT (silos @ 12-09-2011, 10:45)  Jag vill tacka er alla för era svar här,fastän jag inte vill mera skriva här.jag började med att svara er alla personligt,men det tar för lång tid. Så tack allihoppa för era svar! P.S. Jag vet nu att jag har gjort många fel som en troende människa inte skall göra i mina skriverier och jag ber om förlåtelse att jag har sårat er! Tror inte du har sårat någon.
Ugglemormor
12-09-2011, 10:05
Silos, Jag upplever dig som en varm och god människa, därför känns det jobbigt när det blir så här. .
Aqvakul
12-09-2011, 10:30
CITAT (silos @ 12-09-2011, 10:45)  Jag vill tacka er alla för era svar här,fastän jag inte vill mera skriva här.jag började med att svara er alla personligt,men det tar för lång tid. Så tack allihoppa för era svar! P.S. Jag vet nu att jag har gjort många fel som en troende människa inte skall göra i mina skriverier och jag ber om förlåtelse att jag har sårat er! Gillar dig, Silos!
Ugglemormor
12-09-2011, 10:55
jo, en liten undring igen. Får inte ihop det att ni hackar och mobbar en medlem och i en annan tråd önskar ni den samma allt gott? Liknar lite som en skitzrofen inställning, varken ej eller ja ......
malcolm
12-09-2011, 11:12
CITAT (silos @ 12-09-2011, 10:45)  P.S. Jag vet nu att jag har gjort många fel som en troende människa inte skall göra i mina skriverier och jag ber om förlåtelse att jag har sårat er! Mig har du i alla fall inte sårat på något sätt, hoppas du snart är tillbaka!
*Stintan*
12-09-2011, 11:13
CITAT (Ugglemormor @ 12-09-2011, 11:55)  jo, en liten undring igen. Får inte ihop det att ni hackar och mobbar en medlem och i en annan tråd önskar ni den samma allt gott? Liknar lite som en skitzrofen inställning, varken ej eller ja ......  Finns ingen som mobbat Silos och det är jag övertygad om att hon förstår och det är mycket viktigare än att du vill få det till något annat. Du verkar ha svårt att förstå det som skrivs om du gör såna tolkningar.
Jubbe063
12-09-2011, 11:17
CITAT (Ugglemormor @ 12-09-2011, 11:55)  jo, en liten undring igen. Får inte ihop det att ni hackar och mobbar en medlem och i en annan tråd önskar ni den samma allt gott? Liknar lite som en skitzrofen inställning, varken ej eller ja ......  SkillnAD på sak och person. Att hårt kritisera kristendom, missionerande mm är inte att mobbad Silos utan kritik mot tron, åsikten och innehållet.....
Ugglemormor
12-09-2011, 11:26
Japp, Erkänner det ni vill förmedla till mig, men jag hade mitt hjärta hos silos, som jag hann upptäcka som en människa med mycket värme, trots sina diskussioner, det lilla jag har sett ännu. Jag förstår att det kan irritera om det återkommer ofta men har någon tänkt att man når en sådan person bättre med kärlek eller goda ord för att stoppa den långrandiga tjatandet hit och dit, bara en undring..... Svårt att säga, men kanske skulle det ge henne mer ro än att hacka på det hon kommer med, om det inte är helt tokigt, men det får ju var och en bestämma sig. Det finns säkert fler troende i forumet, men alla vill inte ta del i detta pga. vad som händer med Silos.....
Jubbe063
12-09-2011, 11:39
CITAT (Ugglemormor @ 12-09-2011, 12:26)  Japp, Erkänner det ni vill förmedla till mig, men jag hade mitt hjärta hos silos, som jag hann upptäcka som en människa med mycket värme, trots sina diskussioner, det lilla jag har sett ännu. Jag förstår att det kan irritera om det återkommer ofta men har någon tänkt att man når en sådan person bättre med kärlek eller goda ord för att stoppa den långrandiga tjatandet hit och dit, bara en undring..... Svårt att säga, men kanske skulle det ge henne mer ro än att hacka på det hon kommer med, om det inte är helt tokigt, men det får ju var och en bestämma sig. Det finns säkert fler troende i forumet, men alla vill inte ta del i detta pga. vad som händer med Silos.....  Silos skickar PM till mig, jag svarar, vi har trevliga samtal om ditt och datt och om kristendom kontra Buddhism och New age.... Silos känner sig nog inte mobbad vad jag vet, däremot slåss hon mellan att ägna all tid till Jesus och att sitta här på odla, och nu har hon valt Jesus. Men, när eller om hon kommer tillbaka hit så är hon hjärtligt välkommen.
*Stintan*
12-09-2011, 11:47
Märkligt så många nykomlingar det dykt upp som vill styra och ställa på forumet.  Är ni bara här för att tjafsa eller vadå
Anki på Öland
12-09-2011, 11:48
CITAT (Jubbe063 @ 12-09-2011, 12:39)  .......Men, när eller om hon kommer tillbaka hit så är hon hjärtligt välkommen. Det vet hon med all säkerhet eftersom hon kommit och gått så många gånger under åren!
Jubbe063
12-09-2011, 11:52
CITAT (Anki på Öland @ 12-09-2011, 12:48)  Det vet hon med all säkerhet eftersom hon kommit och gått så många gånger under åren! Mmm, det var ju det jag så, att hon är välkommen  CITAT (*Stintan* @ 12-09-2011, 12:47)  Märkligt så många nykomlingar det dykt upp som vill styra och ställa på forumet.  Är ni bara här för att tjafsa eller vadå  Ser inget tjafs i den här tråden, bara ett samtal i sansad ton.
CITAT (Ugglemormor @ 12-09-2011, 12:26)  Japp, Erkänner det ni vill förmedla till mig, men jag hade mitt hjärta hos silos, som jag hann upptäcka som en människa med mycket värme, trots sina diskussioner, det lilla jag har sett ännu. Jag förstår att det kan irritera om det återkommer ofta men har någon tänkt att man når en sådan person bättre med kärlek eller goda ord för att stoppa den långrandiga tjatandet hit och dit, bara en undring..... Svårt att säga, men kanske skulle det ge henne mer ro än att hacka på det hon kommer med, om det inte är helt tokigt, men det får ju var och en bestämma sig. Det finns säkert fler troende i forumet, men alla vill inte ta del i detta pga. vad som händer med Silos.....  Håller med. Fint sagt. Men det är ju lite det där igen att man vill skapa tjafs och sådant ibland
Fjortispower
12-09-2011, 12:17
CITAT (*Stintan* @ 12-09-2011, 12:47)  Märkligt så många nykomlingar det dykt upp som vill styra och ställa på forumet.  Är ni bara här för att tjafsa eller vadå  Det är det som är det roliga med odla!
*Stintan*
12-09-2011, 13:04
CITAT (Jubbe063 @ 12-09-2011, 12:52)  Ser inget tjafs i den här tråden, bara ett samtal i sansad ton. Njae då ser väl inte du heller ännu sånt som bäddar för tjafs. Sen finns det såna som inte vågar stå för sina åsikter utan sitter här och smörar men sen skickar oförskämda PM till andra medlemar. Inte du vad jag vet men det finns andra. Därav min kommentar.
Jubbe063
12-09-2011, 13:15
CITAT (*Stintan* @ 12-09-2011, 14:04)  Njae då ser väl inte du heller ännu sånt som bäddar för tjafs. Sen finns det såna som inte vågar stå för sina åsikter utan sitter här och smörar men sen skickar oförskämda PM till andra medlemar. Inte du vad jag vet men det finns andra. Därav min kommentar.  Ja, jag ser andra saker än dig, och andra uppfattar saker på ett tredje sätt. Jag känner inte till oförsämda PM så det kan jag inte uttala mig om. Men sådant beteende är riktigt riktigt dåligt där det förekommer, icke försvarbart.
Aqvakul
12-09-2011, 13:49
Känns som det blev väldigt mycket tjafs om egentligen ingenting.
Silos deklarerade att hon tänker sluta skriva på Småprat. Några konstaterade att hon sagt det ett antal gånger tidigare, men alltid kommit igen. Ugglemormor envisas med att Silos mobbas. Fjortispower och Abbe, som gillar när det hettar till, blåser under.
Min bestämda uppfattning är att Silos är en omtyckt medlem, men som ibland kan bli lite tjatig och ensidig. Då får hon mothugg och ibland slutar det med att hon deklarerar att hon inte vill skriva här mer. That´s all!
Biggan_
12-09-2011, 15:05
CITAT (Aqvakul @ 12-09-2011, 14:49)  Känns som det blev väldigt mycket tjafs om egentligen ingenting.
Silos deklarerade att hon tänker sluta skriva på Småprat. Några konstaterade att hon sagt det ett antal gånger tidigare, men alltid kommit igen. Ugglemormor envisas med att Silos mobbas. Fjortispower och Abbe, som gillar när det hettar till, blåser under.
Min bestämda uppfattning är att Silos är en omtyckt medlem, men som ibland kan bli lite tjatig och ensidig. Då får hon mothugg och ibland slutar det med att hon deklarerar att hon inte vill skriva här mer. That´s all! Ja, så är det!
Ugglemormor
12-09-2011, 17:01
Då så, Hoppas att hon inte blir illa berörd av det i sitt hjärta, önskar inte någon illa, främst personer som visar en förståelse att de har gått för långt med sin sak och det blir bara tjafs. Kan det inte lösas med mindre tjafs, ni vet/känner henne, så det vore nog ingen konst. Gå inte i fighter om vem som har rätt och vem som har fel ----- det leder ingenstans än i elände. Man är inte sämre människa när man ger med sig i en het diskussion, tvärtom........
Ugglemormor
12-09-2011, 17:31
till Silos -----  .
Gossen Ruda
12-09-2011, 17:36
CITAT (Ugglemormor @ 12-09-2011, 18:01)  Då så, Hoppas att hon inte blir illa berörd av det i sitt hjärta, önskar inte någon illa, främst personer som visar en förståelse att de har gått för långt med sin sak och det blir bara tjafs. Kan det inte lösas med mindre tjafs, ni vet/känner henne, så det vore nog ingen konst. Gå inte i fighter om vem som har rätt och vem som har fel ----- det leder ingenstans än i elände. Man är inte sämre människa när man ger med sig i en het diskussion, tvärtom........  Lägg ner, du gör ett berg av en mullvadshög.
Ugglemormor
12-09-2011, 17:42
Om du Gossen ruda inte har mer att komma med så kan du behålla dina ord. Här görs inget av ingenting egentligen, en enkel och normal växling av tankar i godan ro, och det finns inget mer att orda om detta.
Vill du ha batalj så skaffa det på annat ställe......
Jubbe063
12-09-2011, 17:43
Tråkigt när en del tar på sig att bli kränkta för andras räkning. Den som känner sig kränkt/mobbad/retad etc kan nog säga till själv eller anmäla till moderator / Abuse. Helt onödigt att någon helt utomstående ska försöka utröna om den eller den blir mobbad. Alla är vi vuxna nog här inne.
[attachment=64686:School_start.jpg] 026.JPG
Piccante
12-09-2011, 17:57
CITAT (silos @ 12-09-2011, 10:45)  Jag vill tacka er alla för era svar här,fastän jag inte vill mera skriva här.jag började med att svara er alla personligt,men det tar för lång tid. Så tack allihoppa för era svar! P.S. Jag vet nu att jag har gjort många fel som en troende människa inte skall göra i mina skriverier och jag ber om förlåtelse att jag har sårat er! Ingen fara Silos  Du går in för din tro och utforskandet av Jesus med stor entusiasm. Ibland blir det lite väl mycket för oss när du i alla diskussioner hänvisar till Jesus/ Gud och ibland blev du väldigt svart/ vit och dömande. Kanske inte så trevligt att skriva att folk borde ångra sig innan det är för sent osv... Du har en stark tro men även om man har en bestämd övertygelse och gärna vill berätta om den så behöver man en nypa omdöme också och acceptera att alla kanske inte är mottagliga elelr ens intresserade och det är deras val. Du kan säga vad tycker men det är upp till andra om de vill ta efter och tycka så. Jag tror en paus från de djupa diskussionerna gör dig gott så kan du återkomma när du känner för det.
*Stintan*
12-09-2011, 18:24
CITAT (Ugglemormor @ 12-09-2011, 18:42)  Om du Gossen ruda inte har mer att komma med så kan du behålla dina ord. Här görs inget av ingenting egentligen, en enkel och normal växling av tankar i godan ro, och det finns inget mer att orda om detta.
Vill du ha batalj så skaffa det på annat ställe...... EEhhhhhhh
ingrid fuxwall
12-09-2011, 19:44
De som tänker slutar skriva gör just detta - slutar att skriva och skriver inte ett ämne om att man tänker sluta och går sedan in och skriver i ämnet.
Har inte läst solis ämnen så jag vet inte hur hon blivit bemött men tror säkert att hon klarar det mesta - välkommen tillbaka Solis !
Gossen Ruda
12-09-2011, 20:09
CITAT (*Stintan* @ 12-09-2011, 19:24)  EEhhhhhhh  Öhhhhhh.
CITAT (Ugglemormor @ 12-09-2011, 18:42)  Om du Gossen ruda inte har mer att komma med så kan du behålla dina ord. Här görs inget av ingenting egentligen, en enkel och normal växling av tankar i godan ro, och det finns inget mer att orda om detta.
Vill du ha batalj så skaffa det på annat ställe...... Brukar hålla mig borta från bråktrådar men nu måste jag bara få säga ifrån lite... DU Ugglemormor vill ju verka göra ett problem av någonting som inte finns???? Jag gillar Silos och håller med majoriteten här...hon är en superempatisk människa! Vad är du ute efter egentligen???
sqrulan
12-09-2011, 21:32
 En ny bråktråd!?
Piccante
12-09-2011, 21:46
CITAT (sqrulan @ 12-09-2011, 22:32)   En ny bråktråd!? Det är ju lite synd att det blir så för Silos ville ju bara berätta att hon inte ska skriva mer just nu eftersom hennes ämnen blir lite kontroversiella ibland. Ffa behöver man ju inte elda på när det blir diskussioner om silos.
Flemming
12-09-2011, 22:25
CITAT (Markus_H @ 12-09-2011, 22:46)  Det är ju lite synd att det blir så för Silos ville ju bara berätta att hon inte ska skriva mer just nu eftersom hennes ämnen blir lite kontroversiella ibland. Ffa behöver man ju inte elda på när det blir diskussioner om silos. Vi kanske skulle starta Stora bråktråden ? Fem pajer till varje unge och alla mot alla Nä,nu låter vi Silos vara ifred och önskar henne välkommen tillbaka när hon känner för det.
merlin68
12-09-2011, 22:32
CITAT (Flemming @ 12-09-2011, 23:25)  Vi kanske skulle starta Stora bråktråden ? Fem pajer till varje unge och alla mot alla Nä,nu låter vi Silos vara ifred och önskar henne välkommen tillbaka när hon känner för det. Amen.
*Stintan*
12-09-2011, 22:37
Det var ett fasligt tjat
VitaFingrar
12-09-2011, 22:39
CITAT (*Stintan* @ 12-09-2011, 23:37)  Det var ett fasligt tjat  Av alla andra utom dig eller?
*Stintan*
12-09-2011, 22:47
CITAT (VitaFingrar @ 12-09-2011, 23:39)  Av alla andra utom dig eller?  Såklart!
Detta är bra bevis på att jag borde inte skriva här överhuvudtaget,eftersom det blir ju till slut bråk ändå Men samtidigt är det trevligt att vara välkommen tillbaka hit,det var nog det som jag ville veta när jag startade denna tråd!  ...........kanske lika bra att stanna kvar och skriva av hjärtans lust,alltså de dagar som skrivarlusten är stark. Hi hi hi...den lusten är alltd stark!!!!! 27.7.09.jpg
malcolm
13-09-2011, 09:08
Ugglemormor
13-09-2011, 09:42
CITAT (Suz @ 12-09-2011, 21:39)  Brukar hålla mig borta från bråktrådar men nu måste jag bara få säga ifrån lite... DU Ugglemormor vill ju verka göra ett problem av någonting som inte finns???? Jag gillar Silos och håller med majoriteten här...hon är en superempatisk människa! Vad är du ute efter egentligen??? .  .  Då är det bara för dig att inte lägga dig i, enkelt? Jag har endast hjärta för Silos när jag ser hur det går till i detta forum och det göjorde att jag ville stödja henne, så hon inte känner sig ensam. vi PM nu om det och hoppas att ni låter henne vara. Om något annat vet jag inte om, men är det att vara ute efter någon så är det DU, jag ville endast väl... Jag håller med dig Silos, Att så här borde det inte vara, men en enda kan inte styra detta till rätta om dom flesta nosar efter bråk. Som jag nämnde till dig så i det andra blomsterforumet är det lugnt och goa människor som inte jagar livet ur en. Jag blev varnad för Odla och nu ser jag vad det är för skit......
*Stintan*
13-09-2011, 09:52
CITAT (Ugglemormor @ 13-09-2011, 10:42)  Då är det bara för dig att inte lägga dig i, enkelt? Jag har endast hjärta för Silos när jag ser hur det går till i detta forum och det göjorde att jag ville stödja henne, så hon inte känner sig ensam. vi PM nu om det och hoppas att ni låter henne vara. Om något annat vet jag inte om, men är det att vara ute efter någon så är det DU, jag ville endast väl... Jag håller med dig Silos, Att så här borde det inte vara, men en enda kan inte styra detta till rätta om dom flesta nosar efter bråk. Som jag nämnde till dig så i det andra blomsterforumet är det lugnt och goa människor som inte jagar livet ur en. Jag blev varnad för Odla och nu ser jag vad det är för skit...... Jag hoppas att inte Silos lyssnar på dig Ugglemormor! Är det någon som nosar efter bråk så är det du! The same procedure as last year
Myosotis
13-09-2011, 10:25
CITAT (Ugglemormor @ 13-09-2011, 10:42)  ...Jag blev varnad för Odla och nu ser jag vad det är för skit...... Om du tycker det är skit så kan du hålla dig härifrån. Vi är många som trivs här, det enda som är skit är folk som är ute efter att bråka, och det verkar nästan som om du är en av dem.
Gossen Ruda
13-09-2011, 10:54
CITAT (*Stintan* @ 13-09-2011, 10:52)  Jag hoppas att inte Silos lyssnar på dig Ugglemormor! Är det någon som nosar efter bråk så är det du! The same procedure as last year  Det mesta upprepar sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|