Sidor: 1, 2, 3
silos
Från och med denna stund kommer jag att sluta att skriva om min tro här på småprat!
Dessutom kommer jag inte att skriva någonting annat heller,eftersom mitt viktigast uppgift här i livet är att känna Jesus Kristus så jag kommer inte att ha tid till mycket annat!

Några kommer att se denna tråd som "suicide tråd" och på sätt och vis är det alldeles sant:jag måste dör från mitt gamla jag för att kunna följa Jesus med hela mitt hjärta själ och ande.Och detta är ett mycket krävande arbete så jag måste sluta med all onödig babbel inom forumvärlden.

Jag vet att jag har sagt adjö många gånger tidigare,men anledningar har varit barnsliga.Nu är det allvar i högsta grad!

Jag önskar er alla en härlig höst,ja ett härligt liv överhuvudtaget!
Från Kyllikki
smiley_small_hug.gif
Meriona
Ok.
Huggorm
Nu får jag lite Deja Vu-känsla
gunsta
CITAT (silos @ 09-09-2011, 22:02) *
Från och med denna stund kommer jag att sluta att skriva om min tro här på småprat!
Dessutom kommer jag inte att skriva någonting annat heller,eftersom mitt viktigast uppgift här i livet är att känna Jesus Kristus så jag kommer inte att ha tid till mycket annat!

Några kommer att se denna tråd som "suicide tråd" och på sätt och vis är det alldeles sant:jag måste dör från mitt gamla jag för att kunna följa Jesus med hela mitt hjärta själ och ande.Och detta är ett mycket krävande arbete så jag måste sluta med all onödig babbel inom forumvärlden.

Jag vet att jag har sagt adjö många gånger tidigare,men anledningar har varit barnsliga.Nu är det allvar i högsta grad!

Från Kyllikki
smiley_small_hug.gif

Min erfarenhet av dina trådar Kyllikki är mycket begränsad, men jag har läst allt vad du skrivit (den korta tid jag varit här på forumet). Nej, jag är s a s inte troende. Men jag önskar dig all lycka och en härlig höst.

Allt gott önskar jag dig smile.gif.
Anma
Ok. Ha ett bra liv du också, Kyllikki!
gnon49
Silos, följ din tro men låt det inte bli en börda. Man skall följa sin tro med lätta axlar och njuta av livet, inte grubbla. Det finns ingen smal väg här i livet utan bara krokiga stigar där vi alla går, troende som icketroende. Se världen genom dina konstnärsögon Silos.
*Stintan*
Ha en härlig höst du också Silos och njut av livet!
ninnisky
Välkommen tillbaka när du känner för det! smiley_small_hug.gif
Fjortispower
Och jag är nog en av få som vill ha dig kvar. Alltid roligt med en kontroversiell jesus-fetisch på odla, det stickeer ut! biggrin.gif
Red Top
Lycka till Kyllikki!

Och välkommen tillbaka!
Biggan_
CITAT (Red Top @ 09-09-2011, 23:37) *
Lycka till Kyllikki!

Och välkommen tillbaka!

Samma säger jag! smiley_small_hug.gif
herkules
ha det bra solis, njut av hösten! smile.gif
Rihane
Njut av hösten och välkommen tillbaka
Jubbe063
Trevlig höst och ta väl hand om dig.
Whiskuchi
Jag tycker mig ha läst detta flera gånger tidigare men ok, ta hand om dig!
merlin68
Kommer att sakna alla intressanta trådar du skapade, även om diskussionerna blev till "småkrig" ibland tongue.gif Ta väl hand om dig, hoppas du kommer tillbaka snart smiley_small_hug.gif
xlxl67
Kom tillbaka snart! Hoppas du skapar ngt fint under tiden som du kan visa upp här eller länka till smile.gif Du är en härlig person!
sqrulan
confused.gif Tänk va olika vi är och hur olika vi tycker!
Överbölingen
Synd, för du är en bra debattör.
Känsliga ämnen i öppen debatt möter tufft motstånd. Du behöver inte ge dig men respektera att det finns andra uppfattningar.
Lycka till!
zaaritha
Ha Det Bra!
Kan ej dela din tro--men önskar dej allt gott!
Aqvakul
Det kan vara bra med ett litet break ibland. För jag är övertygad om att du snart är tillbaks.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Aqvakul @ 11-09-2011, 09:14) *
Det kan vara bra med ett litet break ibland. För jag är övertygad om att du snart är tillbaks.

som vanligt yes.gif
*Stintan*
Varför startar man en tråd om det kan ju jag undra när man ändå har för vana att rätt snart vara tillbaka blink.gif
Är det bara för att kolla om det finns några som kommer att sakna en unsure.gif
malcolm
Nu skrev silos iof. sig att det var på småprat hon skulle sluta skriva, inget om de andra forumen.
Gossen Ruda
Dessutom har hon inte lämnat Odla, hon var inloggad senast i morse. biggrin.gif Hon är snart tillbaka.
Ugglemormor
Bara en liten fundering kring detta som trådstartaren började med...... Hur kan det bli så att en enda ska hoppa av och att hennes skriverier inte skulle duga? Kan förstå om det är tjatigt eller elakt, men upplever det inte så, kanske att jag inte har varit med så länge........
Ni verkar ju känna henne rätt så bra så finns det inte mer tålamod och medmänsklighet så att man inte ta åt sig om hon skulle strida för sin sak?
Varför måste hon över huvudtaget strida om det? Bättre att acceptera henne och det går ju hoppa över de inläggen man inte vill vara med........ confused.gif
Cacki
Det handlar nog mest om att detta nog inte är rätt forum att predika guds ord i helt enkelt. Hon får ju inget gehör och blir ju själv ganska frustrerad över det och verkar fara lite illa av det själv.
Annars är väl silos självklart lika välkommen som alla andra. Nu valde hon ju dessutom att ägna sej åt något annat en tid.
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 11-09-2011, 14:48) *
Bara en liten fundering kring detta som trådstartaren började med...... Hur kan det bli så att en enda ska hoppa av och att hennes skriverier inte skulle duga? Kan förstå om det är tjatigt eller elakt, men upplever det inte så, kanske att jag inte har varit med så länge........
Ni verkar ju känna henne rätt så bra så finns det inte mer tålamod och medmänsklighet så att man inte ta åt sig om hon skulle strida för sin sak?
Varför måste hon över huvudtaget strida om det? Bättre att acceptera henne och det går ju hoppa över de inläggen man inte vill vara med........ confused.gif

Det är väl helt upp till Silos om hon väljer att ta paus. Varifrån har du fått att hon inte skulle vara accepterad? Silos är inte avstängd från forumet som en del andra utan hon kan när hon vill skriva här igen. Läser gör hon ju.
skånepåg
Uttjatat, hon har traggat om det i flera år och varje år ska hon lämna sajten och sluta med allt.
Vad händer?
Religion är snart utdött =)
Ugglemormor
OK, då missuppfattar jag läget helt enkelt. .... confused.gif
CITAT (Ugglemormor @ 11-09-2011, 16:37) *
OK, då missuppfattar jag läget helt enkelt. .... confused.gif

Kan man säga....
Ugglemormor
tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
herkules
jag tycker inte alls att du har missuppfattat något ugglemormor, mycket utav det du skrev är precis så och om fler tänkte som du skulle det vara bra!
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 11-09-2011, 14:48) *

För mig spelar det ingen roll, alla får skriva om vad de vill och önskar. Vill jag inte läsa om sådant så går jag inte in på de trådar som tar upp sådana ämnen.
Men jag har ju rätt att kommentera eller ge min syn på saker och ting. Nu tror jag inte att Silos tog paus för att folk sagt saker här utan för att hon helt enkelt känner att en paus är det hon behöver för att göra annat. Sen kan hon väl komma tillbaka när hon känner för det igen. Hon är så välkommen så.....
Ugglemormor
Det var inte min mening att peka ut någon, endast en undring och jag upplever henne som en genomärlig människa, men att kanske allt faller på plats i forum och där är ju gränssen hårfin vart man hamnar, alltså om det acceptersa eller inte.
Jag tror inte att vi alla är så goda att vi kan slå oss på bröstet och tycka att allt var ens fel, inte våran.
Det behövs 2 om man träter, eller som här flera stycken.

Jag håller med om det att ämnet i för sig kan vara rätt infekterad om det har återkommit ofta, men hon verkar vara en god människa med massor av känslor.

Detta är rent allmänt som jag skriver om detta, ingen ska missuppfatta eller ta illa åt sig av en undring, eller hur? ....... kompiskram.gif
Jubbe063
CITAT (Ugglemormor @ 11-09-2011, 18:05) *
Det var inte min mening att peka ut någon, endast en undring och jag upplever henne som en genomärlig människa, men att kanske allt faller på plats i forum och där är ju gränssen hårfin vart man hamnar, alltså om det acceptersa eller inte.
Jag tror inte att vi alla är så goda att vi kan slå oss på bröstet och tycka att allt var ens fel, inte våran.

Jag håller med om det att ämnet i för sig kan vara rätt infekterad om det har återkommit ofta, men hon verkar vara en god människa med massor av känslor.

Detta är rent allmänt som jag skriver om detta, ingen ska missuppfatta eller ta illa åt sig av en undring, eller hur? ....... kompiskram.gif

Det hr du rätt i. Undra måste man ju få göra..... Och konkret för den här tråden. Nej, Silos är en fin människa, bråkar inte med någon vad jag vet och inte någon bråkar med henne heller vad jag känner till....
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 11-09-2011, 18:05) *

Vad håller du på med?
Ugglemormor du är med här en kort tid..... Jag vet Silos sedan hon började på odla och det är några år och en del händelser sedan...

Elisabeth

Fjortispower
giggle.gif fnissar lite bara smile.gif
Biggan_
CITAT (Fjortispower @ 11-09-2011, 18:59) *
giggle.gif fnissar lite bara smile.gif

Helt meningslöst! tummenupp.gif
herkules
vad spelar det för roll hur länge man har varit på forumet, man får väl tycka och undra för det? skitsamma vad som hänt för flera år sedan - nu är nu.
Flemming
Ni som "hackar" på Silos och dom som gillar hennes tankar och visioner !

Låt bli för forumet blir inte trevligare av denna pajkastning.

Jag är relativt ny på odla.nu men "gammal i gården" när det gäller forum.
Debatter gillar jag men när man inte kan tillföra en tråd något nytt,då är det bättre att läsa en annan tråd.
Alba
CITAT (*Stintan* @ 11-09-2011, 18:13) *
Vad håller du på med?

the same procedure as last year
abbbe
CITAT (silos @ 09-09-2011, 22:02) *

Från Kyllikki
smiley_small_hug.gif

rotfl.gif

CITAT (Flemming @ 11-09-2011, 19:17) *
Ni som "hackar" på Silos och dom som gillar hennes tankar och visioner !

Låt bli för forumet blir inte trevligare av denna pajkastning.

Jag är relativt ny på odla.nu men "gammal i gården" när det gäller forum.
Debatter gillar jag men när man inte kan tillföra en tråd något nytt,då är det bättre att läsa en annan tråd.

Bra idé, men alla tänker inte riktigt så. Pajkastning hör liksom till.

Red Top
CITAT (abbbe @ 11-09-2011, 20:48) *
rotfl.gif

Vill du ha med blåbär eller hallon? giggle.gif
abbbe
CITAT (Red Top @ 11-09-2011, 20:50) *
Vill du ha med blåbär eller hallon? giggle.gif

Jag tar gärna en med hallon när det är min tur smile.gif
Red Top
Ska bli. kompiskram.gif
Flemming
CITAT (abbbe @ 11-09-2011, 20:48) *
rotfl.gif

Pajkastning utförs av dom som inte har något att tillföra (positivt) en tråd och i det här fallet är det många...

Varför inte bara önska henne välkommen åter,vilka många har gjort ?

Någon som har tagit reda på hur Silos uppfattar pajkastningen eller känns det helt rätt att fortsätta ?
*Stintan*
CITAT (Flemming @ 11-09-2011, 21:01) *
Pajkastning utförs av dom som inte har något att tillföra (positivt) en tråd och i det här fallet är det många...

Varför inte bara önska henne välkommen åter,vilka många har gjort ?

Någon som har tagit reda på hur Silos uppfattar pajkastningen eller känns det helt rätt att fortsätta ?

Men gå till en annan tråd och läs då istället för att leka ordningsman i den här när du ändå inte tycker att inläggen tillför något. wacko.gif
Mårbacka
CITAT (*Stintan* @ 11-09-2011, 21:25) *
Men gå till en annan tråd och läs då istället för att leka ordningsman i den här när du ändå inte tycker att inläggen tillför något. wacko.gif

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon