Sidor: 1, 2
Mårbacka
Enligt Wikipedia (en.wikipedia.org) så är ett forumtroll någon som postar virusspridande, irrelevanta och/eller uppseendeväckande inlägg på onlineforum för att skapa emotionell respons hos läsaren.

Men hur många har inte gjort det någon gång egentligen?
Mårbacka
Eller för att kanske tolka det helt rätt så ska personen i fråga göra detta flera gånger än en gång för att räknas som ett troll.
Meriona
CITAT (Mårbacka @ 15-09-2011, 21:31) *
....
Men hur många har inte gjort det någon gång egentligen?

Tror faktiskt inte att jag har gjort det.
sqrulan
Jag tror att det bor ett litet "troll" i alla människor det finns inga perfekta personer!
Meriona
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 21:48) *
Jag tror att det bor ett litet "troll" i alla människor det finns inga perfekta personer!

Perfekt är nog ingen, men det finns många människor som helt saknar elak-genen, det är jag övertygad om.
gnon49
Det är dom där försåtliga inläggen som, åtminstone jag, reagerar på. Där man ställer till bråk på ett "fint sätt". Man skriver något riktigt provocerande för att sedan mildra det i slutet av inlägget väl medveten om att reaktionerna kommer. Dom små knivsticken parat med en klapp på kinden. Då är jag på min vakt.
sqrulan
Det sitter nog inte i generna, finns nog inga elakgener!? Jag tror att det kan vara ett sätt att få uppmärksamhet, synas och sen njuta av det. Är man trygg i sitt sätt att vara och i det socialanätet så borde det vara lugnt.

Ibland kanske det även kan vara ett rop på hjälp, kanske någon som har haft en trist uppväxt m.m.... Kanske personen är bortskämd och alltid fått sin vilja fram och när det förändrats så bryter det ut ett "titta på mej" behov. Man kan nog spåna om orsaken i all oändlighet och det är nog väldigt individuellt tror jag! Men jag är ingen psykolog, nix! whistling.gif

Lite sent torsdagsbabbel! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon