Sidor: 1, 2
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 22:17) *
Käkade han mycke fågelfrö?

rotfl.gif
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 22:17) *
Käkade han mycke fågelfrö?

Nja, han sade inte nej till en kaffegök i alla fall. Fast inte när han PINKADE. tongue.gif
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 19-09-2011, 22:28) *
Nja, han sade inte nej till en kaffegök i alla fall. Fast inte när han PINKADE. tongue.gif

rotfl.gif
Meriona
Nu är ni helstolliga, är det fredag? ohmy.gif
skånepåg
En kompis stereo, fast han bor ju i hus ^^
Gita
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-09-2011, 20:57) *
Jag skulle aldrig komma på tanken att spela musk på högsta nivån kl. 04.00, inte ens på dagen skulle jag göra det.

Att ta hänsyn kallas det...... kan man inte det, ja då skall man bo själv långt ifrån andra

Huggorm hur vet du att en bonde är så förutsägbar? giggle.gif

Ja om man bor så att man inte stör någon så tycker jag nog att det är helt OK att kosta på sig lite udda vanor.
Gita
vildvittra
för mig har skillnaden från förra lägenheten till den jag bor i nu varit milsvida...
förra lägenheten var en 70-talskonstruktion, med papperstunna väggar och högljudda grannar
uppvuxen i en sådan lär man sig att ha tysta vanor

när jag flyttade ihop med min sambo flyttade jag in i en rustik 50-tals funkiskåk
aldrig förr har jag haft det så tyst!borta är technograbben som i förra lägenheten plågade oss med överhög dunkadunka. borta är den skrikiga mamman i barnfamiljen

det enda som hörs ibland, är när grannen under oss (äldre pensionär med hörselnedsättning) lyssnar på morgonekot. det kommer nog att dröja länge innan vi flyttar härifrån
och vis av erfarenhet kommer jag nog alltid granska "tystnaden" innan en flytt....
Huggorm
Där jag bor nu är kylskåpets brummande det värsta oljud man hör tummenupp.gif

Fast nu på hösten är det en del skrammel från alla ekollon som ramlar ner på plåttaket också rolleyes.gif
Meriona
CITAT (Huggorm @ 21-09-2011, 20:49) *
.......

Fast nu på hösten är det en del skrammel från alla ekollon som ramlar ner på plåttaket också rolleyes.gif

rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 21-09-2011, 20:49) *

a0a.gif *asg*
skånepåg
Runt 70-tals lägenheter här med, tom. köksskåpen är gula tongue.gif
Jag hör ju han ovanför bara hans telefon ringer eller porttelefonen, sen har han ju en subbas med så ibland kan man höra han spela tongue.gif
Men oftast lugnt, bara han ovanför som stör 2ggr i månaden max ^^
Berith
CITAT (Meriona @ 21-09-2011, 20:51) *
rotfl.gif

Schhhhhhhhh..... Tänk på grannarna. wink.gif

Skrattar du för högt kan du vräkas.
silos
CITAT (Berith @ 22-09-2011, 08:01) *
Schhhhhhhhh..... Tänk på grannarna. wink.gif

Skrattar du för högt kan du vräkas.

Oj oj,jag som både skrattar mycket och mata fåglarna från min balkong,men jag skrattar inte under nätterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon