|
Biggan_
18-09-2011, 09:53
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 10:40)  (Men du googlade ändå efter sexfrågor? Varför?  ) Därför att du utmålade medlemmar som korkade om dom svarade *fel* på din fråga eller svarade överhuvudtaget!
CITAT (Biggan_ @ 18-09-2011, 10:53)  Därför att du utmålade medlemmar som korkade om dom svarade *fel* på din fråga eller svarade överhuvudtaget! Inte alls!? På vilket sätt? Utveckla.
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 10:16)  Om det vore så intressant kan man tala om hur ofta man har sex istället för att skriva 10 rader om varför man inte borde svara. Det låter mer ergonomiskt då. Men nej, missuppfatta inte. Jag vill inte veta heller. Tack? Men varför? Är man plötsligt stormförtjust i allt om sex eller rent av kåt när man frågade hur ofta man har sex i dina ögon? Oj. 1. Innebär det per automatik att om man tycker att ämnet sexualitet är intressant så måste det också innebära att man är intresserad av hur ofta andra gökar? 2. Vill du inte lämna utrymme för svar på kommentarer du har riktat direkt till mej så låt bli att kommentera mina inlägg alls då. Jag upplever det faktiskt nästan som att du tar till härskarfasoner genom att försöka täppa till käften på mej nu bara. 3. Mitt inlägg var f.ö. riktat till mamamaggan och inte till dej. 4. Ville du bara ha en omröstning utan kommentarer så kunde du väl skrivit det annars är det lätt att det uppstår missförstånd.
En fråga bara. Ser någon om jag svarat och vad jag i så fall svarat?
*Stintan*
18-09-2011, 12:11
CITAT (*Stintan* @ 18-09-2011, 13:11)  Vad är det som är så roligt?
Huggorm
18-09-2011, 12:15
CITAT (Anma @ 18-09-2011, 13:07)  En fråga bara. Ser någon om jag svarat och vad jag i så fall svarat? Ja det syns, du har svarat "jag vet inte hur man gör"
CITAT (Cacki @ 18-09-2011, 12:20)  1. Innebär det per automatik att om man tycker att ämnet sexualitet är intressant så måste det också innebära att man är intresserad av hur ofta andra gökar?
2. Vill du inte lämna utrymme för svar på kommentarer du har riktat direkt till mej så låt bli att kommentera mina inlägg alls då. Jag upplever det faktiskt nästan som att du tar till härskarfasoner genom att försöka täppa till käften på mej nu bara.
3. Mitt inlägg var f.ö. riktat till mamamaggan och inte till dej.
4. Ville du bara ha en omröstning utan kommentarer så kunde du väl skrivit det annars är det lätt att det uppstår missförstånd. 1. Nej, men tråden handlade ju om det. 2. Jag tänker inte alls att du inte ska få plats att svara. Det var ju dessutom du som ville ta bort dina kommentarer i början. Men alltså, nej. Jag tycker att alla ska känna att ,an får svara hur mycket man vill och hur man vill, även du. Även om inte jag verkar få göra det av vissa andra? (Men jag bryr mig inte som sagt). 3. Ok. 4. Visst, det finns till och med ett alternativ när man skapar omröstningar att man slipper svar. Dvs, man kan bara rösta och inte kommentera. Men nu valde jag att ni ska kunna kommentera. För övrigt verkar det som att vissa ämnen är väldigt känsliga för tanterna på odla. Undrar varför.
*Stintan*
18-09-2011, 12:16
Om du inte kan se det själv så kan väl ingen annan det heller men det var egentligen inte det jag skrattade åt utan hur fånig den här tråden egentligen är.
Det var ett svar till Anma.
andersen
18-09-2011, 12:19
CITAT (*Stintan* @ 18-09-2011, 13:16)  Om du inte kan se det själv så kan väl ingen annan det heller men det var egentligen inte det jag skrattade åt utan hur fånig den här tråden egentligen är.
Det var ett svar till Anma. Jo i vissa lägen så går det att se hur folk röstar.
*Stintan*
18-09-2011, 12:24
CITAT (andersen @ 18-09-2011, 13:19)  Jo i vissa lägen så går det att se hur folk röstar. Ok det trodde jag inte, det är ju inte särskilt bra kan jag tycka. Då får man sluta delta i omröstningar då.
CITAT (Huggorm @ 17-09-2011, 22:43)  Men på odla blir alla trådar ett ältande om oväsentligheter i stället Så är det!
CITAT (*Stintan* @ 18-09-2011, 13:24)  Ok det trodde jag inte, det är ju inte särskilt bra kan jag tycka. Då får man sluta delta i omröstningar då. Och där slutar alla rösta på alternativet "aldrig"!
Chamomille
18-09-2011, 14:50
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 23:47)  ---- Jag håller med.
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 22:21)  Då var vi där igen. Syftet var inget av alternativen, och jag har svårt att tro att någon skulle släppa på sin integritet genom att svara på detta?  Nej, jag är inte särskilt pryd och skulle naturligtvis i skydd av en viss anonymitet kunna dra till med vilket svar som helst, men jag förstår inte alls syftet med din fråga. Jag tycker inte att man är modig, öppen och fördomsfri för att man redovisar sitt sexliv eller för den delen andra högst privata delar av livet på nätet. Gita
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 16:19)  Nej, jag är inte särskilt pryd och skulle naturligtvis i skydd av en viss anonymitet kunna dra till med vilket svar som helst, men jag förstår inte alls syftet med din fråga. Jag tycker inte att man är modig, öppen och fördomsfri för att man redovisar sitt sexliv eller för den delen andra högst privata delar av livet på nätet. Gita Måste man ange ett syfte för varje fråga man ställer? Om ja, så kommer jag att kräva ett syfte för varje gång någon startar en tråd eller omröstning här på odla. Jag tycker att det är oerhört trög när man hela tiden ska fråga "men ååå vad är syftet med detta då?". Det har inget syfte helt enkelt
*Stintan*
18-09-2011, 15:25
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 14:39)  Och där slutar alla rösta på alternativet "aldrig"! Ja, och varför vill du veta vem som röstar vad?
CITAT (*Stintan* @ 18-09-2011, 16:25)  Ja, och varför vill du veta vem som röstar vad? Har jag sagt att jag vill det?
CITAT (Huggorm @ 18-09-2011, 13:15)  Ja det syns, du har svarat "jag vet inte hur man gör" You wish... CITAT (*Stintan* @ 18-09-2011, 13:16)  Om du inte kan se det själv så kan väl ingen annan det heller men det var egentligen inte det jag skrattade åt utan hur fånig den här tråden egentligen är.
Det var ett svar till Anma. Nä, precis, vad är det då att haka upp sig på? Vet ändå ingen vad jag röstar eller ens om jag röstar så så är det ju på inget sätt integritetskränkande tänker jag. Men jag tänker förmodligen helt galet.
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 16:19)  Nej, jag är inte särskilt pryd och skulle naturligtvis i skydd av en viss anonymitet kunna dra till med vilket svar som helst, men jag förstår inte alls syftet med din fråga. Jag tycker inte att man är modig, öppen och fördomsfri för att man redovisar sitt sexliv eller för den delen andra högst privata delar av livet på nätet. Gita Just det,inte är man modig utan det hnadlar om helt andra saker för mig att berätta om mitt privata liv här!Jag är väl helt enkelt korkad!
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 16:23)  Måste man ange ett syfte för varje fråga man ställer? Om ja, så kommer jag att kräva ett syfte för varje gång någon startar en tråd eller omröstning här på odla. Jag tycker att det är oerhört trög när man hela tiden ska fråga "men ååå vad är syftet med detta då?". Det har inget syfte helt enkelt  Nja, i ditt inledande inlägg sa du ju att syftet var att se om någon vågade visa framfötterna. Och jag tycker inte det är att visa framfötterna att redovisa sitt mest privata på nätet, utan snarare naivt, dumt och gränslöst. Gita
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 17:00)  Nja, i ditt inledande inlägg sa du ju att syftet var att se om någon vågade visa framfötterna. Och jag tycker inte det är att visa framfötterna att redovisa sitt mest privata på nätet, utan snarare naivt, dumt och gränslöst. Gita  Måste ha varit ett känsligt ämne för dig låter det som. Så, Gita och Cacki (mfl) tycker att Chamomille och mamamaggan har släppt på integriteten för att de är dumma och sagt hur ofta de har sex?
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 19:15)   Måste ha varit ett känsligt ämne för dig låter det som. Så, Gita och Cacki (mfl) tycker att Chamomille och mamamaggan har släppt på integriteten för att de är dumma och sagt hur ofta de har sex? Men lägg av nu va! Var har jag sagt något om det???????
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 19:15)   Måste ha varit ett känsligt ämne för dig låter det som. Så, Gita och Cacki (mfl) tycker att Chamomille och mamamaggan har släppt på integriteten för att de är dumma och sagt hur ofta de har sex? Vet inte riktigt vad jag skall svara, men ja, kanske lite så, dessutom helt ointressant för mig hur andras sexliv är. Fast å andra sidan är det ju upp till var och en hur hårt man vill hålla i det som är privat och vi har kanhända också olika gränser för vad spm är privat. Gita Kan väl tillägga att det även i verkliga livet känns lite olustigt när människor som jag inte har någon närmre relation till blottar sitt mest privata liv (det behöver inte bara handla om sex, finns mycket annat som också är högst privat) Gita
merlin68
18-09-2011, 18:34
Undrar om undersökningen speglar folks sexliv i allmänhet? Just nu visar den att mer än 30% aldrig har sex  Eller så sitter man så mycket på odla att man inte längre har ett sexliv
CITAT (merlin68 @ 18-09-2011, 19:34)  Undrar om undersökningen speglar folks sexliv i allmänhet? Just nu visar den att mer än 30% aldrig har sex  Eller så sitter man så mycket på odla att man inte längre har ett sexliv  Jamen visst, så är det så klart. Ju fler inlägg på Odla desto sämre sexliv, eller hur? Gita
CITAT (Cacki @ 18-09-2011, 19:20)  Men lägg av nu va! Var har jag sagt något om det??????? Du säger ju själv att man inte bör berätta om sitt sexliv (där hur ofta man har sex också ingår) för att inte bli av med sin integritet. Nu är det ju ett par medlemmar som har, enligt dig och Gita, blottat sitt sexliv (  ). Ni borde se ner på dem? Vågar ni inte erkänna? Skyll inte på mig!  Jag startade en tråd där det var frivilligt att delta i.
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 10:16)  Om det vore så intressant kan man tala om hur ofta man har sex istället för att skriva 10 rader om varför man inte borde svara. Det låter mer ergonomiskt då. Men nej, missuppfatta inte. Jag vill inte veta heller. Varför frågar du om du inte vill veta och om tråden inte har något syfte så varför frågar du?
Aqvakul
18-09-2011, 18:45
CITAT (merlin68 @ 18-09-2011, 19:34)  Undrar om undersökningen speglar folks sexliv i allmänhet? Just nu visar den att mer än 30% aldrig har sex  Eller så sitter man så mycket på odla att man inte längre har ett sexliv  Jag är också förvånad över resultatet..
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 19:27)  Vet inte riktigt vad jag skall svara, men ja, kanske lite så, dessutom helt ointressant för mig hur andras sexliv är. Fast å andra sidan är det ju upp till var och en hur hårt man vill hålla i det som är privat och vi har kanhända också olika gränser för vad spm är privat. Gita Kan väl tillägga att det även i verkliga livet känns lite olustigt när människor som jag inte har någon närmre relation till blottar sitt mest privata liv (det behöver inte bara handla om sex, finns mycket annat som också är högst privat) Gita Håller med helt i dessa ord.
*Stintan*
18-09-2011, 18:49
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 19:43)  Du säger ju själv att man inte bör berätta om sitt sexliv (där hur ofta man har sex också ingår) för att inte bli av med sin integritet. Nu är det ju ett par medlemmar som har, enligt dig och Gita, blottat sitt sexliv (  ). Ni borde se ner på dem? Vågar ni inte erkänna? Skyll inte på mig!  Jag startade en tråd där det var frivilligt att delta i. Ähh det är väl upp till var och en! Varför ska man se ner på andra bara för att man själv vill hålla på sin integritet?
merlin68
18-09-2011, 18:52
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 19:40)  Jamen visst, så är det så klart. Ju fler inlägg på Odla desto sämre sexliv, eller hur? Gita
CITAT (*Stintan* @ 18-09-2011, 19:49)  Ähh det är väl upp till var och en! Varför ska man se ner på andra bara för att man själv vill hålla på sin integritet? Precis. Cacki snackade ju om att man släpper på integriteten om man svarar på frågan, iag har ju trots allt inte tvingat någon. Så därmed uppfattar jag det som att hon menar att dom som har svarat har släppt på integriteten. CITAT (xlxl67 @ 18-09-2011, 19:45)  Varför frågar du om du inte vill veta och om tråden inte har något syfte så varför frågar du?  Varför frågar du mig detta?
Därför du har påstått detta i tråden.
CITAT (xlxl67 @ 18-09-2011, 20:10)  Därför du har påstått detta i tråden.  Jag behöver ingen upplysare för vad jag har sagt på tråden eller inte. Har koll på läget själv. Bra försök, men utse dig till något annat vetja
Haha du är rolig! Du har ju påstått det i tråden och ändå undrar du varför jag frågar dig om detta
Fjortispower
18-09-2011, 19:24
6 stycken vet inte hur man gör än!
Blomstertanten
18-09-2011, 19:27
Om man inte vill avslöja något om sitt sexliv och om man inte är intresserad av hur ofta andra har eller inte har sex, varför ens gå in i den här tråden??? Och varför kommentera? Jag är en av dom som valde alternativet "Aldrig" eftersom det var det som passade bäst! Just nu alltså! Inte för att jag skulle tacka nej om rätt person erbjöd sig Skojar!  Eller kanske inte
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 19:43)  Du säger ju själv att man inte bör berätta om sitt sexliv (där hur ofta man har sex också ingår) för att inte bli av med sin integritet. Nu är det ju ett par medlemmar som har, enligt dig och Gita, blottat sitt sexliv (  ). Ni borde se ner på dem? Vågar ni inte erkänna? Skyll inte på mig!  Jag startade en tråd där det var frivilligt att delta i. För det första snackade du om att jag tyckte att mamamaggan och någon mer vem det nu var,var dumma. Läs bara de ord jag skriver och lägg inte in några påhittade värderingar i dem. Varför borde vi se ner på dem?? Dom gör väl som dom vill! Vad tusan är det jag ska erkänna? Att jag inte tycker att någon annan har med att göra hur frekvent jag och min partner har sex och att jag tycker att det vore att lämna ut honom om jag berättade om det i ett forum? Men det har väl redan framkommit eller?? Något annat har jag inte att erkänna, sedan är det bara du som spekulerar hej vilt. Du har visst lite livlig fantasi, du abbbe...
Aqvakul
18-09-2011, 20:46
Abbe gillar att reats lite.. och ni går på det... Personligen tycker jag att Abbe är lite gullig i sin naiva iver att provocera oss..
Huggorm
18-09-2011, 20:49
CITAT (Aqvakul @ 18-09-2011, 21:46)  Abbe gillar att reats lite.. och ni går på det... Personligen tycker jag att Abbe är lite gullig i sin naiva iver att provocera oss.. Han har mycket att lära innan han blir en mästare CITAT (Fjortispower @ 18-09-2011, 20:24)  6 stycken vet inte hur man gör än!  Här har du chansen att sprida kunskap och visdom
Aqvakul
18-09-2011, 20:51
CITAT (Fjortispower @ 18-09-2011, 20:24)  6 stycken vet inte hur man gör än!  eller så, vilket är betydligt troligare, driver de med enkäten...
CITAT (Aqvakul @ 18-09-2011, 21:46)  Abbe gillar att reats lite.. och ni går på det... Personligen tycker jag att Abbe är lite gullig i sin naiva iver att provocera oss.. Så särskilt provocerande tycker jag nog inte att Abbe är, däremot är diskussionen om integritet och gränsen för vad som är privat ganska intressant. gita
Aqvakul
18-09-2011, 21:16
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 22:07)  Så särskilt provocerande tycker jag nog inte att Abbe är, däremot är diskussionen om integritet och gränsen för vad som är privat ganska intressant. gita Alltid är det någon som blir provocerad... Graden av integritet varierar väldigt mycket mellan olika människor. Så intressant är den diskussionen..
åå wow vad jag önska att jag kunde bli mästare på att provocera på odla. Speciellt när Huggorm är jury
Aqvakul
19-09-2011, 05:25
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 22:58)  åå wow vad jag önska att jag kunde bli mästare på att provocera på odla. Speciellt när Huggorm är jury 
tomas99
19-09-2011, 09:24
Jag röstade aldrig.
Fjortispower
19-09-2011, 19:49
CITAT (Huggorm @ 18-09-2011, 21:49)  Här har du chansen att sprida kunskap och visdom  Det där var inte kul. Med tanke på hur alla skulle reagera på en redan uppkn*llad tråd. Förlåt men kunde inte låta bli!!
Är sex så privat nu för tiden ?tycker det ältas i vart enda media vecka efter vecka till leda likaså en del radiostationer där handlar allt om sex hur ofta med vem osv.I dag verkar det som det enda saligörande i livet är sex men enligt min uppfattning så är det inte alls så ,fungerar inte ett förhållande så fungerar inte sexbiten heller och man kan inte bygga ett förhållande eller en familj enbart på sex det vill nog till mycket mer än det för att ett förhållande ska hålla sig sunt .Måste säga att man blir innerligt trött på allt jäkla sextjat i tidningar tv radio mm.Hur i all sin da har folk överlevt innan i alla år utan allt det här sextjatet  personligen tycker jag närhet humor att ha kul ihop att vara överens om ekonomi mm är viktigast sen kommer det andra av sig själv !Och hur i hela världen hinner folk med allt sex i dessa stressade tider de är ju aldrig hemma far och flänger hit och dit med ungar och hundar  Måste bli många "snabbisar då "
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|