Full version: Frökedja 1, 2011
Sidor: 1, 2
sqrulan
tummenupp.gif Toppen! Det är ju roligare med lite blandat så alla kan hitta nåt.
Garden bliss
Skönt att det kommit fram, blev lite orolig där! =)
LottaJo
Inget i brevlådan idag... sad.gif Får försöka överleva tills på måndag - läääängtar!
sqrulan
Att längta är ju halva nöjet! rolleyes.gif
LottaJo
Ooooh, idag dök det upp! yahoo.gif
Har Googlat hela kvällen och hittat många spännande sorter. Fyllt på med lika många nya av mina och hoppas att de ska falla någon annan i smaken också!

Kul att se adresslistan - vad vi är spridda över landet! Anki V - du har samma efternamn som jag hade som ogift (pytteliten skillnad stavning)! Å Margith - jag växte upp i din stad å min faster bor på samma väg som dig! biggrin.gif

Postar kuvertet till Misty imorgon bitti!
Margith
CITAT (LottaJo @ 24-10-2011, 21:56) *
----- Å Margith - jag växte upp i din stad å min faster bor på samma väg som dig! biggrin.gif -----

Vad häftigt!
Snacka om att Sverige är litet tummenupp.gif
EsterM
Hej,
nu på fredag (28/10) åker jag på höstlov till Lanzarote på en vecka. Kanske jag och mallinpallin ska byta plats på listan så att det inte blir ett långt stopp ?
Ester
Misty
Hej alla!
Igår kom kuvertet och jag skickar det vidare idag. Då skickar jag det inte till dig, Ester, utan till nästa på listan: mallinpallin.
mallinpallin
Kuvertet kom till mig igår. Jag skickar det vidare till EsterM idag!
sqrulan
bravo.gif Härligt! Snart är denna kedja i mål men vi måste väl invänta dom andra innan nästa omgång, visst var det så?
EsterM
CITAT (mallinpallin @ 02-11-2011, 07:13) *
Kuvertet kom till mig igår. Jag skickar det vidare till EsterM idag!

Oh, jag kommer hem på fredag. Då räknar jag med att brevet väntar på mig. Skönt att ha något kul att se fram emot när semestern går mot sitt slut. Vädret har varit ljuvligt här på Lanzarote bra temperatur både i luften och vattnet. Tyvärr har jag inte hittat några fröer att ta med hem, får kolla lite i morgon som är sista hela dagen här.
Förra året plockade jag en "ärtskida" från Delonix regia - Flamboyant, när jag var på Gran Canaria, ett frö grodde och jag har nu en 2-3 dm hög planta.
I år har jag köpt en Aloe Vera somjag hoppas ska kunna överleva uppe hos oss i Norden.
EsterM
Fröerna väntade på mig när jag kom hem. Nu har jag valt och lagt i mina påsar, och ska strax lägga dem på lådan.
På tisdag borde de vara framme hos Margith.
sqrulan
bravo.gif Här är det snabba ryck må jag då säga!
Margith
yahoo.gif
Margith
Kuvertet kom idag.
Här fanns det också mycket roligt, det kommer att bli svårt att välja.

Nu får vi hoppas att frökedja 3 hinner hit innan veckan är slut.
tulle
Ser redan fram emot varv 2 och snälla, rara Margith, visst får vi väl en tredje runda denna gång också liksom i våras. Nu när vi har varit så duktiga och alla har passat reglerna.
Det finns ju vissa (sådana som jag) som aldrig får nog av fröbyte. smiley_small_hug.gif
Margith
Nja, jag vet inte.
Vis av erfarenhet vet jag nu att varv 1 går fortast, varv 2 är segare och varv 3 brukar bli ett bekymmer.
Det var därför som jag redan när jag startade kedjan sa att i år blir det bara 2 varv.

Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig smile.gif

Men kan vi låta det bero ett tag? En av kedjorna är inte i mål ännu på varv 1. Vilket gör att jag inte kan få iväg kuverten på varv 2 i helgen crying.gif

Får jag passa på att påminna er om att om ni inte har strukit er från listan är ni automatiskt med på nästa varv. I kedja 1 och 2 är det bara 1 som har strukit sig, kan det verkligen stämma? confused.gif
Är verkligen alla likadana som jag och Tulle, dvs vi som aldrig kan få nog av fröbyten? a0a.gif
Lina och Olav
Japp!!! Iallafall jag. Jag behöver verkligen inte fler fröer men jag tycker det är så kul med kedjan och att gå och vänta på kuvertet. Hoppar jag över ett varv kanske jag missar någon som jag inte visste att jag behövde.
Margith
CITAT (Lina och Olav @ 11-11-2011, 23:24) *
Japp!!! Iallafall jag. Jag behöver verkligen inte fler fröer men jag tycker det är så kul med kedjan och att gå och vänta på kuvertet. Hoppar jag över ett varv kanske jag missar någon som jag inte visste att jag behövde.

giggle.gif
sqrulan
giggle.gif Samma här det är så roligt då fröbrevet kommer och alltid hittar man ju nåt!
Peztis
CITAT (Lina och Olav @ 11-11-2011, 23:24) *

Jamen jisses Margith!
Vad tror du att det är för forum egentligen? Här är vi många fröininster!!!

Det är ju bara så, man KAN inte sluta, man måste samla på sig mer och mer samt fler och fler även om lådorna bågnar av osådda fröer, förkultiveringarna blir överfyllda av små rangliga stackare som trängs och sedan är det ett faktum: i år måste det grävas bort en bit av gräsmattan för det måste till några nya rabatter för de nya plantorna.
IGEN!!!!

giggle.gif
Margith
Jag kan inte säga annat än att vi verkar vara likadana allihop. Den enda som hade strukit sig från listan skickade ett PM till mig och bad mig glömma det bravo.gif
LottaJo
Japp, ännu en (nybliven) frö-nörd här!... yes.gif

Ulla i Blekinge
Det där med frökedja låter ju jättekul! Jag antar att tåget redan gått för i år, men jag hoppas att det blir av även 2012! Skall man hålla koll på denna sida eller?
Ally
Stryka namnet efter första varv? Nej då, första varvet är ju bara uppvärmningen!!!

Och till Ulla, ja ha koll på denna sida från September, det är då *vår* Margit startar igång frökedjorna
smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon