Full version: Antikrundan idag.
Sidor: 1, 2, 3
Cacki
Tack för påminnelsen, det hade jag precis glömt av.
Eva i Skåne
Jag somnade nån gång kring mitten, men det kommer repriser
Aqvakul
Småmysigt som vanligt! wub.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 27-01-2012, 07:36) *
Småmysigt som vanligt! wub.gif

Jo. Nån mer än jag som tycker att Anne Lundberg har lagt på sig? De där resorna med fartygskocken kanske har satt sina spår. biggrin.gif
*Stintan*
Jag tycker att det har blivit för mycket trams och för lite fakta och värderingar tyvärr.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 27-01-2012, 09:50) *
Jag tycker att det har blivit för mycket trams och för lite fakta och värderingar tyvärr.

ja, om man ska va kritisk, så är det lite så...
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 27-01-2012, 09:50) *

Jo, jag är exempelvis inte det minsta intresserad av vad Christer Sandelin samlar på.
Sylvia
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 08:42) *
Jo. Nån mer än jag som tycker att Anne Lundberg har lagt på sig? De där resorna med fartygskocken kanske har satt sina spår. biggrin.gif

Jo, det la jag också märke till... och lite äldre blir vi ju allihopa.
Eva i Skåne
Jag tycker dom kunde gjort två program av det. Ett med värderingar av sånt folk kommer med och
ett som gör hembesök, besöker loppisar, auktioner mm

Det här med bra bättre bäst tycker jag inte är nån hit. Dom visar dåligt upp sakerna för tv-tittarna så det är inte lätt att sitta och gissa själv.

Håller med Ruda. Vad kändisarna samlar på (bara för att dom har råd) intresserar mig inte ett dyft.
*Stintan*
O så flamsar dom runt i den långa ringlande kön och rotar lite i folks kassar men man får ju aldrig se vad som finns i nästan. Hur intressant är en lång kö av förväntansfulla människor.
gnon49
Nej lite mer värderingar skulle inte sitta fel. Har inte sett han som fick cancer än. Kanske lagt av. Hans goa fru verkar dock vara med. Undrar hur antikrundan skulle vara utan Knut Knutsson.
Lokan
Glöm inte ikväll.... flirting.gif
Meriona
Det var ett kul avsnitt, inte så långt hemifrån. Såg min moster i kön. biggrin.gif
Gossen Ruda
Det är torsdag idag. biggrin.gif
Lokan
Tack! Det hade jag redan glömt... blush.gif
Gossen Ruda
CITAT (Lokan @ 09-02-2012, 16:08) *
Tack! Det hade jag redan glömt... blush.gif

Att det är torsdag eller Antikrunda? giggle.gif
Lokan
Både och! laugh.gif
caprifol
Trevligt, bra och även lite allmänbildande program men jag får spader av Ann Lundbergs - som jag tycker - speedade glättighet. Hon kastar sig alldeles för ofta in och flamsar när någon av de andra experterna pratar. Förstår att det naurligtvis står i manus men ändå...mig stör det.
Gossen Ruda
CITAT (caprifol @ 09-02-2012, 17:06) *
Trevligt, bra och även lite allmänbildande program men jag får spader av Ann Lundbergs - som jag tycker - speedade glättighet. Hon kastar sig alldeles för ofta in och flamsar när någon av de andra experterna pratar. Förstår att det naurligtvis står i manus men ändå...mig stör det.

Hon måste väl visa att hon behövs. biggrin.gif
gnon49
Tycker om Ann Lundberg. Verkar äkta i sin framtoning. Men fler föremål att värdera i programmet skulle vara roligt.
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 09-02-2012, 15:56) *
Det är torsdag idag.

Tror jag inte på.
Meriona
Varifrån skulle det vara idag, jag minns inte?
caprifol
Sölvesborg - men det har du väl sett vid det här laget... Och bara för att jag skrev som jag gjorde för ett tag sedan så har Anne Lundberg varit ovanligt lite tramsig just i detta program. Några sådana här program till och jag omprövar min inställning.
Azur
Jag insåg en sak med dagens program vad gäller tavlor: värdet av en tavla ökar med antalet starka klara färger som använts.
Gossen Ruda
Vi slapp dessutom bra, bättre, bäst. biggrin.gif
malcolm
Jag somnade efter halva programmet men det finns ju på SVT/play om jag vill se det i sin helhet.
Lokan
Antiktorsdag idag! rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Lokan @ 16-02-2012, 18:33) *
Antiktorsdag idag! rolleyes.gif

Duktigt, du lär dig. biggrin.gif
Lokan
Nää, det var gubben som påminde mig.... blush.gif
Gossen Ruda
Ni får titta på Antikrundan själva, vi har årsmöte i Entomologklubben. Se till att de sköter sig så jag kan kolla på SVTPlay sen.
Meriona
Klart sevärt. Men lite trist när samma personer dyker upp som i första programmet från samma ort. Och då menar jag inte experterna. wink.gif
mamamaggan
Började titta men kollade till och från. Tycker att ett av mina favoritprogram har blivit tråkigt.
malcolm
Håller med dig, det är inte som förr.
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 09-02-2012, 21:20) *
Vi slapp dessutom bra, bättre, bäst. biggrin.gif

tummenupp.gif
Lokan
Om 20 minuter!

http://svt.se/2.122139/
Meriona
Nässjö - trevligt! smile.gif
Meriona
Alfons var en skön gubbe! wub.gif
Nolbo
En gång var det en kvinna som kom till programmet med sin egenhändigt vävda matta. Tänk att de tog med det i programmet!
malcolm
Om hundra år är den antik.

Jag är trött på Knut Knutsson och Max Sjö... (heter han så?) som tror de är roliga med sitt låtsasgnabbande.
Azur
Nån fler som stör sig på "kö-scenerna" när de visar 1 sekund av nånting som ser intressant ut, och man aldrig får reda på vad det var?

Och var det inte lite märkligt att kommentera att "hur kommer det sig att ni har så mycket vapen?!" och bara visa en enda pistol?
*Stintan*
Ja det är alldeles för mycket tramsande ute i köerna och för lite visning och genomgång av prylarna!
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 02-03-2012, 10:20) *
Ja det är alldeles för mycket tramsande ute i köerna och för lite visning och genomgång av prylarna!

Ja, tyvärr! thumbdown.gif
malcolm
Ikväll är det dags igen eller skall man se lyxfällan istället...
Gossen Ruda
Putt.
Meriona
Rättvik idag väl?
Gossen Ruda
CITAT (Meriona @ 15-03-2012, 18:38) *
Rättvik idag väl?

Jo, det var rätt vik. smile.gif
Meriona
giggle.gif
Tänk om mina ljusstakar vore vära 80 000!
Meriona
Nu är det från Dals-Ed igen! smile.gif
heinrich_stubel
Blir bara upprörd när jag ser att folk betalar flera tusen kr för all möjlig jävla skit. Höjden av dumhet. Han den där som värderar föremål som alltid är i extas/hög på något är också ganska jobbig att se.
Meriona
Vem menar du? Det är väl flera experter? Och om skit kostar flera tusen kronor så är det nog inte skit för andra än dig.

Fast nu gjorde tanten bort sig som kallade skimmel en hästras. -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon