Full version: Antikrundan idag.
Sidor: 1, 2, 3
Gossen Ruda
Börjar om en timme, för de som missat detta. biggrin.gif
Lokan
000.gif Det måste man se!!
Monarda
Självklart! Hoppas dom visar någon pryl som jag råkar ha en likadan hemma och som är värd en förmögenhet.
merlin68
Tack för påminnelsen tummenupp.gif
gnon49
Undrar när 50-70-tal blir värt någonting. Ligger en del "skräp" på vinden. Tänk om man är förmögen utan att veta om det. fear.gif
Eva-Helene
-50 och -60 talen ÄR värda pengar nu! Speciellt Stringhyllor, småbord, nattduksbord och plast! Muggar, bunkar, skålar...you name it. Annonsera ut grejerna och var noga med att sätta ut rätt årtal (iaf årtionde), så ska du se att samlarna samlas! Eller hör med auktionsfirmorna om dom planerar att ha en tema-auktion.
Bengalow
Jodu, tänk på dom som kom och släpade på en stor vas i en papperskasse...Den var kinesisk, ca 150 år gammal. Värde? Ett par tusen trodde ägarinnan. Ja, ca 50 sa Björn Gremner...Dom bar nog den mer försiktigt på hemvägen!
Huggorm
Speglarna var också rätt värdefulla. Såna skulle mycket väl kunna ligga under tjocka dammlager, slängda i något hörn på en loge eller något ödehus
malcolm
Det sas att speglarna var fula men det beror väl på vem som tittar i dem...
Motti
Ja Antikrundan var ju här i Nässjö där vi bor ! skulle velat åka dit med en del möbler och annat men man vill inte vara med i TV precis ,.såg ett och annat pucko som man kände igen som åkte dit med sitt skit wink.gif
*Stintan*
Har du käkat surkål Motti?
Motti
Nä !men gud vad gott det skulle va med Surkål och fläsklägg smile.gif Den enda där på Antikrundan var Folke Petersson som kom med något riktigt och han äger typ vart enda hyreshus här i Nässjö ! det var han som hade skärmen med rävarna men så är han ju den tätaste här.
Azur
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 00:58) *
det var han som hade skärmen med rävarna men så är han ju den tätaste här.

Haha, det var ju helt sanslöst, han tog med sig en bruno liljefors han redan visste värdet på bara för att få skryta med hur rik han är...
Eva i Skåne
Instämmer Azur. Jag såg reprisen av programmet igår och det var ju en riktig skrytmåns help.gif
*Stintan*
Ja o han va ju tvungen att tala om att han gjort en reavinst på 20 milj. Vem imponeras av sånt skryt? Riktigt löjligt!
malcolm
Som jag förstår det hade han köpt skärmen för 1,5 miljoner för många år sedan och nu var den "bara" värd 1,2... Skulle ha satsat på fiskargubben istället... whistling.gif
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 08:15) *
Ja o han va ju tvungen att tala om att han gjort en reavinst på 20 milj. Vem imponeras av sånt skryt? Riktigt löjligt!

Var det inte rentav 80 miljoner? Undrar om han är singel? ohmy.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 18-01-2012, 21:07) *
Var det inte rentav 80 miljoner? Undrar om han är singel? ohmy.gif

giggle.gif
Eva i Skåne
Inte en sån pösmunk Meriona sad.gif
Meriona
Du menar att pösmunkar är poppis och upptagna? biggrin.gif
Eva i Skåne
Kanske, men säkert inget att ha
Kryddan03
CITAT (Eva i Skåne @ 18-01-2012, 21:24) *
Kanske, men säkert inget att ha

Inte för allt smör i småland! devil.gif
malcolm
Nytt avsnitt av antikrundan ikväll, skall du se? Det skall jag.
Myosotis
Oj redan. Har spelat in det förra men inte orkat se det än. sleeping.gif
*Stintan*
Vet inte men annars finns ju alltid Svt Play.
Lokan
Klart jag ska se! Bästa programmet på TV! biggrin.gif
Eva i Skåne
Handbollen på 4:an slutar visst lagom innan åtta så då ska jag så klart se Antikrundan!
Huggorm
Tanten med teckningsmappen fick sig en glad överraskning i alla fall
*Stintan*
Ja en sån mapp skulle man ha rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 19-01-2012, 21:01) *
Ja en sån mapp skulle man ha rolleyes.gif

Hon hade fler på vinden... rolleyes.gif
Meriona
Fult var det också, bara att sälja... smile.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 19-01-2012, 21:19) *
Fult var det också, bara att sälja... smile.gif

Det bästa av allt, inga personliga kopplingar eller arvegods eller annat som gör att man måste behålla "skräpet"
Lokan
Jag gillade skrivmaskinen! rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Lokan @ 19-01-2012, 21:27) *
Jag gillade skrivmaskinen! rolleyes.gif

Absolut - ett riktigt "konstverk"...
gnon49
Egentligen är det ju tur att det finns penningstarka köpare som vill investera. Annars hade ju sakerna inte varit värda ett skvatt mer än affektionsvärdet. Som grannen sa ang Antikrundan., Sverige verkar flöda över av pengar.
Azur
Det där har jag funderat över. Hur mycket pengar ska man ha innan man tycker det är OK att spendera 75 000:- på en antik skrivmaskin eller 80 000:- på två trästolar?

Jag tror aldrig jag skulle kunna fungera så, oavsett hur mycket jag hade på bankkontot.
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 19-01-2012, 23:00) *
Det där har jag funderat över. Hur mycket pengar ska man ha innan man tycker det är OK att spendera 75 000:- på en antik skrivmaskin eller 80 000:- på två trästolar?

Jag tror aldrig jag skulle kunna fungera så, oavsett hur mycket jag hade på bankkontot.

Gäller det även för en ny åtråvärd växt? rolleyes.gif
Eva i Skåne
Affektionsvärde kan ju göra att det skulle vara svårt att göra sig av med saker, men jag skulle nog sälja det mesta om det var värt 75-80.000:- som skrivmaskinen eller stolarna.
Lika bra att man inte har några ärvda dyrgripar rolleyes.gif
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2012, 08:33) *
Gäller det även för en ny åtråvärd växt? rolleyes.gif

Javisst. Jag snålar även på mina hobbies. Undantaget vore väl om jag visste att skrivmaskinen eller stolen eller växten helt säkert kunde säljas för minst vad jag köpte den för, dvs att kostnaden egentligen var noll.
mamamaggan
Är det inte den förmodade vinsten som gör att många köper dyra saker ? Köp den för 75.000 kr och sälj den för det dubbla .

Sedan finns det de som är helt besatta och samlar på en , eller flera , speciella saker för att det ger en trygghet / tillfredsställelse att äga just de sakerna.

Myosotis
Vad heter programmet i England? Jag förstod inte ordet.
Lokan
Antiques Roadshow
Myosotis
Tack!
cikkoria
CITAT (Azur @ 17-01-2012, 04:40) *
Haha, det var ju helt sanslöst, han tog med sig en bruno liljefors han redan visste värdet på bara för att få skryta med hur rik han är...

Svenska avundsjukan som tittar ut! Hade han vunnit 20 miljoner på lotto och berättat om vinsten då hade det inte varit samma ljud i skällan. Skäms!
Meriona
CITAT (cikkoria @ 20-01-2012, 23:14) *
Svenska avundsjukan som tittar ut! Hade han vunnit 20 miljoner på lotto och berättat om vinsten då hade det inte varit samma ljud i skällan. Skäms!

Det var nog sättet han sa det på som störde, även mig. Inte pengarna som sådana. En dryg jävel tycker ingen om, hur fattig han än är.
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 21-01-2012, 17:45) *
Det var nog sättet han sa det på som störde, även mig. Inte pengarna som sådana. En dryg jävel tycker ingen om, hur fattig han än är.

tummenupp.gif
Eva i Skåne
CITAT (Meriona @ 21-01-2012, 17:45) *

Helt rätt tummenupp.gif
Skrytmåns kändes han som
malarmaster
CITAT (Azur @ 20-01-2012, 10:22) *
Javisst. Jag snålar även på mina hobbies. Undantaget vore väl om jag visste att skrivmaskinen eller stolen eller växten helt säkert kunde säljas för minst vad jag köpte den för, dvs att kostnaden egentligen var noll.

hobbies kan man inte snåla på,har säkert lagt mellan 100000:- och 150000:- på min trädgård sammanlagt över åren.pengar som man absolut inte kan få tillbaks då ett träd som blivit 10m är svårflyttat samt att en del dyrgripar helt enkelt dött.
antikviteter är ju också ett vågspel,en tavla som ett år kostar 50.000 på bukowskis kanske du får bara 25000 för nästa år pga dålig konjuktur,konsnären inte längre populär m.m
tur att det finns de som tjänar så mycket pengar att de kan "investera" i döda ting.
Själv satsar jag trots allt på mina växter,de ger iallafall viss tillfredställelse när man går runt o sköter om dem. Ulf
Anki på Öland
CITAT (malarmaster @ 21-01-2012, 18:08) *
.........de kan "investera" i döda ting.
Själv satsar jag trots allt på mina växter.............

Även sådana kan lätt bli "döda ting" beroende på vem som tar hand om dom...... rolleyes.gif
Lokan
Vill bara påminna om Antikrundan ikväll! Själv har jag den dåliga vanan att glömma bort den.... blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon