Sidor: 1, 2
Motti
Är det så att män blir "dödsjuka"när de blir förkylda ?bara undrar för min gubbe har snorat i tre veckor nu och det är klart att han har det jobbigt !han har egen firma har rest i två veckor och det förpliktigar ju naturligt på många vis !men när jag drev ege (jag jobbade själv ) och blev förkyld fick man ju dra i sig Alvedon och gå och jobba vilket gubben har gjort utan Alvedon .Men gnället och ynkedomen när en man blir förkyld är outhärdlig ju vad gör att ni män blir sååå mycket sjukare än oss kvinnor när ni blir förkylda wink.gifMärkligt vad ni män kan piggna till också när det är läge wink.gif
Azur
Det är nog som med kvinnor och bilkörning.
Carl

Vi män är som datorer. Känsliga vid varje yttre störning. Kvinnor är som ånglok pustar och fräser men går alla väder.
Myosotis
Man flu
Noak
CITAT (Myosotis @ 14-01-2012, 11:55) *

giggle.gif
Robbanp
Det stämmer ungefär lika mycket som att alla kvinnor blir omöjliga att tala med veckan innan mensen.
Jag har i alla fall aldrig missat arbete eller något annat på grund av förkylning. Det är bara fjollor som tycker att det är en sjukdom. För riktiga män är det bara ett irritationsmoment som ska jobbas bort.
Huggorm
Det är för att män får allvarligare förkylningar som naturen har gjort kvinnorna till det ömmare och omhändertagande könet
abbbe
CITAT (Robbanp @ 14-01-2012, 15:13) *
Det stämmer ungefär lika mycket som att alla kvinnor blir omöjliga att tala med veckan innan mensen.
Jag har i alla fall aldrig missat arbete eller något annat på grund av förkylning. Det är bara fjollor som tycker att det är en sjukdom. För riktiga män är det bara ett irritationsmoment som ska jobbas bort.

tummenupp.gif
sqrulan
Man flu! Den var bra ha ha ha...

Minns då vi fick magsjuka min fd. man och jag samtidigt. Jag var gravid och vi hadde en liten dotter, vi var väldigt dåliga båda två men jag var den som tog hand om dottern medans han låg och gnällde i sängen.
Jag satt på toa, spydde i handfatet, var gravid i 6 månaden och höll dottern i knäet!!!! Kanske det finns orsaker till att man lever ensam idag!?

Något år senare fick vi influensa samtidigt, min fd. man åkte in på sjukan och fick pencillin samma dag. Dagen efter åkte jag in och den (satans) läkaren säger: söker du medlidande? Det enda jag ville var att få pencillin men jag klädde på mej snabbt som en vårvind sprang ut till taxin och åkte hem. Under tiden grät jag floder för jag var så slut på och taxi chaffisen (stackarn) undra vad som hänt!! Ta mej bara hem! Hulkade jag fram, för jag får "gråthicka" då jag blir såååå arg eller blir djupt kränkt och lessen!

Dagen efter åkte jag in med min lilla dotter som hadde över 40 graders feber. Då fick jag veta att dom hadde hört talas om mej och mitt sätt att stänga en dörr mitt framför näsan på en läkare. Då var jag ca: 23 år och jag blir sällan arg, en gång om året kanske men då jag blir det så "kommer alla känslorna på en å samma gång" Ha ha ha..
Dom bad om ursäkt och sa att läkaren var en personalläkare eller nåt sånt??? Jag minns hans namn, glömmer nog aldrig det! Harald Hardell!!

Allt detta hände medans min sjuka fd låg och klagade???

Det är inget fel på min fd. han har ett bra liv och jag tycker bra om honom. Han har nytt förhållande och har alltid varit en arbetsam o duktig person med lite sjukdagar faktiskt! Fick ju lite dåligt samvete av det jag skrev!

Kvinnor och mens borde väl få en egen del här på Odla! ha ha .......vi kan ju verkligen vara skitjobbiga!
malcolm
Inte så konstigt att vi män ynkar oss lite extra vid förkylningar och sjukdom, det är kanske enda gången vi kan få lite extra omsorg och uppmärksamhet mellan alla däckbyten och altanbyggen. flirting.gif
Eva i Skåne
[attachment=67243:attjo.jpg]
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 14-01-2012, 16:43) *
Inte så konstigt att vi män ynkar oss lite extra vid förkylningar och sjukdom, det är kanske enda gången vi kan få lite extra omsorg och uppmärksamhet mellan alla däckbyten och altanbyggen. flirting.gif

Ni kunde ju föregå med gott exempel. whist.gif

Jösses så skönt det är att vara singel!
gnon49
Flunsa har jag nog inte haft dom senaste 30 åren. Tur är väl det eftersom jag tillhör gnällkategorin vid minsta ohälsa. -cry-.gif
Eva-Helene
Det är en jäddrans skilnad på män och män!!! Min ex-make var däckad så fort han var ens snuvig. När han fick influensa var han nära döden, när sedan jag insjuknade och hade 39 graders feber så hade han det efterföljande halsontet - då hade han (naturligtvis) strupcancer! Han var verkligen ledsen över att jag och hans mor inte begrep det... blink.gif
Min nuvarande man går ut och skottar snö än om han skulle ha 38 graders feber...eller brutet revben! Med honom så är det jag som måste säga stopp och bädda ner honom! slap.gif wub.gif
Carl

Flu skit kul! Just nu har jag influensan har haft den sen juldagen. Tog febern idag 37.3 men känns som 40. Mår skit
sqrulan
CITAT (*Stintan* @ 14-01-2012, 16:52) *
Ni kunde ju föregå med gott exempel. whist.gif

Jösses så skönt det är att vara singel!

Nu blev jag...... ranting.gif Jag har bytt däck på alla mina bilar sen 80-talet. Jag har kapat,klyvt och kärrat ved i otroliga mängder. Sista året hadde jag/vi min gamla mamma 3 lastbilslass med björkved som vi klöv med vedkkyv och transportband. Staplade upp dom utomhus för torkning sen skulle hela skiten ner i vekällarn och vi fixade det i kanske 20 år tillsamman!
Världens bästa mamma och en tjurig dotter 164 meter över havet bevisade att allt går om man bara vill!
En jobbig men underbar tid, nu har jag jordvärme och min bästa mamma ligger på ett hem! -cry-.gif

Stintan! Det var inte du som jag menade, blev fel där? confused.gif
sqrulan
CITAT (malcolm @ 14-01-2012, 16:43) *

Det var du som jag egentligen skulle citera! Jag tycker inte synd om dej! Jag tycker inte synd om mej själv heller! Man har ett val i livet om hur man vill leva!
Varför blev du som du blev?
Jag har svårt för att ömka personer som i ren dumhet vräker i sig mat så att dom blir så smällfeta att dom snart dör!
Man kan se det som en sjukdom om man inte vill se sanningen eller om man vill bli sjukskriven!!!

Gå till en psykiater för det är psykiskt! Då livet blir så djäkla värdelöst så att man har tid att glupa i sig så mycket mat så man nästan dör då.....
Gunilla T
Varför är det så svårt att faktiskt be om det man vill ha istället för att manipulera sig till det genom att nysa och hosta så mycket man orkar whist.gif
*Stintan*
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 17:59) *
Nu blev jag...... ranting.gif Jag har bytt däck på alla mina bilar sen 80-talet. Jag har kapat,klyvt och kärrat ved i otroliga mängder. Sista året hadde jag/vi min gamla mamma 3 lastbilslass med björkved som vi klöv med vedkkyv och transportband. Staplade upp dom utomhus för torkning sen skulle hela skiten ner i vekällarn och vi fixade det i kanske 20 år tillsamman!
Världens bästa mamma och en tjurig dotter 164 meter över havet bevisade att allt går om man bara vill!
En jobbig men underbar tid, nu har jag jordvärme och min bästa mamma ligger på ett hem! -cry-.gif

Stintan! Det var inte du som jag menade, blev fel där? confused.gif

trostar.gif

Hehe tänkte väl och jag tycker det du skriver känns väldigt bekant. Både vad gäller ved och däcksbyte och en massa annat som karlar tycker är så märkvärdigt att dom gör. Numera får exet sköta sånt själv devil.gif

CITAT (Gunilla T @ 14-01-2012, 18:12) *
Varför är det så svårt att faktiskt be om det man vill ha istället för att manipulera sig till det genom att nysa och hosta så mycket man orkar whist.gif

Bra fråga tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Gunilla T @ 14-01-2012, 18:12) *

För att man inte vill bli skyldig en gentjänst? Den som är satt i skuld är inte fri.
malcolm
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 18:10) *
Det var du som jag egentligen skulle citera! Jag tycker inte synd om dej! Jag tycker inte synd om mej själv heller! Man har ett val i livet om hur man vill leva!
Jag har svårt för att ömka personer som i ren dumhet vräker i sig mat så att dom blir så smällfeta att dom snart dör!
Man kan se det som en sjukdom om man inte vill se sanningen eller om man vill bli sjukskriven!!!

Gå till en psykiater för det är psykiskt! Då livet blir så djäkla värdelöst så att man har tid att glupa i sig så mycket mat så man nästan dör då.....

Nu är du bara elak, mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat. Lägg märke till smileysen.
Gunilla T
CITAT (Huggorm @ 14-01-2012, 18:20) *
För att man inte vill bli skyldig en gentjänst? Den som är satt i skuld är inte fri.

Hmm...det tål att funderas på... wink.gif eller så är man så rädd att bli avvisad att man hellre manipulerar sig till något man önskar. Fast i längden tror jag på ärlighet, offerrollen är påfrestande för omgivningen fast det vet du säkert redan.

sqrulan
CITAT (malcolm @ 14-01-2012, 18:22) *
Nu är du bara elak, mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat. Lägg märke till smileysen.

Men alltså!! Vafför gick det som det gick med dej?? Glimten missade jag!
Ha du supit ner dej och blivit fet?

Jag har faktiskt svårt att tycka synd om dej, självklart så verkar du ha problem men då ska du söka dom på annat håll än på detta forum. Vi vet ju inge mer än att du är snäll och trvlig?
Huggorm
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 20:05) *

Jag har faktiskt svårt att tycka synd om dej, självklart så verkar du ha problem men då ska du söka dom på annat håll än på detta forum. Vi vet ju inge mer än att du är snäll och trvlig?

Det där var väll onödigt?
sqrulan
Varför det? Sanningen är bättre än lögnerna det vet jag!

OM du tror att ditt liv är baserat på lögner så vassego!!! det är sanningen som gör människan stark!
Alba

Det är sällan jag lägger mig i allt tjafs men nu kan jag inte vara tyst.
Nu gick du väl över gränsen.
sqrulan
Om du aldrig ljuger! Om du alltid står för vad du tänker, ditt innersta blir din chef den som bestämmer då du blundar så står det skrivet i ditt innre!
Jag kan och vet sååå mycket mer! bla bla bal... att leva är en konst!

Vad menar du Alba/vit som snö?

smiley_small_hug.gif Vad menar du Alba/vit som snö

Ha ha Inget problem! Inget bråk! Ja o hon kan inte bråka med okända personer!
abbbe
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 18:10) *

Vad hände här? confused.gif

Vem är psyk?

Det här var som bäddat för mig. Jag får väl köra en omgång biggrin.gif
sqrulan
flirting.gif Jag säger bara sanningen än om det gör ont! Jag om någon vet! Erfarenhet är stark!
Myosotis

Men sqrulan, hur är det fatt? Är du inte nykter? unsure.gif
sqrulan
CITAT (abbbe @ 14-01-2012, 20:38) *
Vad hände här? confused.gif

Vem är psyk?

Det här var som bäddat för mig. Jag får väl köra en omgång biggrin.gif

Välkommen! smiley_small_hug.gif
abbbe
Hmm... någon är inte så nykter ikväll.
sqrulan
CITAT (Myosotis @ 14-01-2012, 20:41) *
Men sqrulan, hur är det fatt? Är du inte nykter? unsure.gif

1 poäng till dej Myo!
Men det var inte poäng som jag sökte och jag förstår att du undrar!
Motti
Ja här ligger nu vraket ! och soffan har varit okuperad sedan i torsdags jag får knöla in mig i en liten fåtölj jag laga mat städa diska mata katten medans han ligger i soffan och kolla på TV och så snorar han till det emellan så jag ska höra hur dålig han är , några ynkliga hostningar också emellan d010.gif ljag har heller inte varit frisk men det räknas nog inte ,jag tar alvedon han vägrar och säger att det ska ta mig fan läka ut help.gif på måndag ska han åka igen på obestämd tid då kan man få pusta ut och belägra soffan 000.gif
sqrulan
CITAT (abbbe @ 14-01-2012, 20:43) *
Hmm... någon är inte så nykter ikväll.

Är du?
Vad skulle vara fel om de va så då? Vore det tokigt eller normalt?? Den frågan är nog svårare än den med äpplet
!Vetskapen att minst 25 % av befolkningen garanterat är drogade på ett eller annat vis är väl ganska logisk!
Vi är ju apor! Dom behöver inte droger för att vara sig själva!
Jag älskar djur och hänger gärna med på en Borneo resa om 10 år!
Eva-Helene
sqrulan, håll dig ifrån tangentbordet när du super! Du blir så jä***a elak då sad.gif

Och jag blev sk*tförb***ad över ditt påhopp på alla som inte är "normalviktiga" och som fastnat i alkoholens grymma garn!
sqrulan
CITAT (Motti @ 14-01-2012, 20:48) *
Ja här ligger nu vraket ! och soffan har varit okuperad sedan i torsdags jag får knöla in mig i en liten fåtölj jag laga mat städa diska mata katten medans han ligger i soffan och kolla på TV och så snorar han till det emellan så jag ska höra hur dålig han är , några ynkliga hostningar också emellan d010.gif ljag har heller inte varit frisk men det räknas nog inte ,jag tar alvedon han vägrar och säger att det ska ta mig fan läka ut help.gif på måndag ska han åka igen på obestämd tid då kan man få pusta ut och belägra soffan 000.gif

fear.gif Men va faan! Sitter du här på forumet och skriver hur du ska döda din vän?
Motti
Nu tycker jag nog att tråden har spårat ur !den här tråden handlar om män som blir ynkliga när de får en förkylning inte om annat som tex överviktiga eller alkoholproblem !då får ni skapa en ny tråd om just det trostar.gif
torvan
Hett ämne det här tydligen;-) men åter till tråden... Jag hade återkommande problem med diskbråck i många år efter mina graviditeter. Jobbade ändå jämt fast jag ofta knappt kom ur sängen. Min man tyckte jag var så gnällig som jämt klagade över ryggont...Så skildes vi och han satt och beklagade sig inför barnen som då var vuxna att han kanske hade diskbråck. Som mamma hade så jobbigt med under alla år säger barnen då. Mamma, hon hade väl aldrig problem med diskbråck, sa då exmannen. Suck, sa barnen då=)
sqrulan
-cry-.gif Jag saknar min son!
Motti
ja det är väl så av naturen att vi kvinnor får svälja mycket sjukdom och smärta och hugga i ändå det är väl just vår styrka men också vår för tidiga grav ! jag har mycket värk i kroppen vissa dagar är man "halta lotta " just nu har jag väldigt ont i mina axlar känns som jag fått Tennisarm i dom har ömma fläckar som flyttar sig runt i kroppen men någon sympati får man inte av gubben !jag ska ju inte ha ont jag går ju bara hemma dunno.gif Har tagit reumatikerblodprov som var okej men min läkare ville gå vidare och jag tackade nej ,bättre kanske att inte veta allt för då kanske man rasar ihopoch blir ännu sämre;)men nu börjar det bli tungt med all värk varje dag !ja på något sätt får man inget stöd i sitt onda utan man får gno på ändå med alvedon och ipren .Måste ju säga att jag har en och annan bra dag också smile.gif
sqrulan
alien.gif Ha jag nu klampat in i fel vänskap! Den som tror att jag har menat nåt illa med mina inlägg kan kasta första "stenen"!
Jag tycker väl inte illa om Malcolm jag har väl rätt att försöka att få han att fatta hur värdefull han är?
Om ni nu tror att jag är berusad av alkohol eller av livet det är upp till er! Jag mår bra efter tre glas vin och då kommer sanningen
fram! giggle.gif
sqrulan
Igen!?
Är ni less på mej? Egentligen var det ingen fråga det var vad jag visste att ni vet!
Skit liv! Eller hur?
Ska just du leva det med mej under samma årtionde, 2000-talet!
Vad kan vi nu göra för att förändra?
Inget anser jag, det som sker det sker!
Kan vi som en minorietet förändra jorden som redan är bestämd?
Borneos skogar är såå värdefulla, jag vet!
Skit liv känns det som! Där vill jag vara för jag är en nyfiken person.
Ni får tycka illa om mej OM ni vill!
Jag tycker mer om ärliga djur än falska inbilska personr
Motti
s

Lilla sqrulan :)tror du har det lite jobbigt eller hur och ditt inlägg var ju typ tusen frågor och samtidigt tusen svar ja så det blir ju lite knepigt att svara på allt trostar.gif Jag har inget emot dig alls alla här har vi vårt att brottas med och vi borde vara lite snällare emot varandra kompiskram.gif
abbbe
Vi behöver vakter, ho ho... hallå...
Motti
Nej vi behöver inga vakter vi behöver empati !finns en hel del människor här som inte mår så bra !jag ställer gärna upp som vän i nöden .Hellre det än att trycka ner folk i skoskafften och tala om att det inte är värda ett skit för det finns många här som gärna sätter sig på dom som ligger .

Motti
abbbe
CITAT (Motti @ 14-01-2012, 22:35) *
Nej vi behöver inga vakter vi behöver empati !finns en hel del människor här som inte mår så bra !jag ställer gärna upp som vän i nöden .Hellre det än att trycka ner folk i skoskafften och tala om att det inte är värda ett skit för det finns många här som gärna sätter sig på dom som ligger .

Ok
Motti
smile.gif
kompiskram.gif
sqrulan
Vakter? abbe! din lurifax! Vem du än är så hoppas jag att du tycker som jag! Jag kan aldrig fatta att det finns personer på denna jord som ser hur levande djur hängs upp levande!!!! rtfm.gif
sqrulan
Just nu är massor med djur i djurtransporter som Ausvits!! (stavas)
Jag är då faan så glad att jag inte kan stava det namnet, men jag älskar djur mer än människor för deras tro/ärlighet!
Bonderöven som lockar till sig en get och den kommer trofast........
Åh faan vad jag vi människor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon