|
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 23:00)  Just nu är massor med djur i djurtransporter som Ausvits!! (stavas) Jag är då faan så glad att jag inte kan stava det namnet, men jag älskar djur mer än människor för deras tro/ärlighet! Bonderöven som lockar till sig en get och den kommer trofast........ Åh faan vad jag vi människor! Stavning: Auschwitz
sqrulan
14-01-2012, 23:10
Det går ju inte att skriva citera! OM jag eller du vore den som skulle bestämma över jordens befolkning, vad skulle du göra då? CITAT (Anma @ 14-01-2012, 23:03)  Stavning: Auschwitz Hur ska man lita på nåt? Jag även en idiot måste fatta att djuren VET!!!!! Hur kan en annan levande varelse veta hur en annan känner?
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 23:10)  Hur ska man lita på nåt? Jag även en idiot måste fatta att djuren VET!!!!!
Hur kan en annan levande varelse veta hur en annan känner? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Litar du inte på att jag vet hur Auschwitz stavas?Jag betvivlar att djuren vet hur det stavas faktiskt. Veta hur någon annan känner, det vet man ju inte förståss. Man kan bara ana.
sqrulan
14-01-2012, 23:16
Därför är dom inte som oss!Unika personligheter som man bara ska se på video eller tv! Overkliga varelser som det kanske inte var meningen att vi skulle se! Jag som inte tror på nån GUD lägger mej gärna ner på knä då jag ser vilka upptäckter dom gör i Borneos skogar½! CITAT (Anma @ 14-01-2012, 23:13)  Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Litar du inte på att jag vet hur Auschwitz stavas?Jag betvivlar att djuren vet hur det stavas faktiskt.
Veta hur någon annan känner, det vet man ju inte förståss. Man kan bara ana. Bli inte arg!
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 23:16)  Bli inte arg! Arg? jag är inte ett dugg arg.
sqrulan
14-01-2012, 23:19
Nog vet du! Alla vet!!! Hur djuren mådde är en hemsk tanke?
Huggorm
14-01-2012, 23:19
CITAT (Anma @ 14-01-2012, 23:18)  Arg? jag är inte ett dugg arg.  Vill du bli?
CITAT (Huggorm @ 14-01-2012, 23:19)  Vill du bli?  Ja, why not? Det lär bli mer konkret än det här svamlet i alla fall.
sqrulan
14-01-2012, 23:23
Jag kan flörta med kloka personer! Med lite vett i hvudet så kommer man långt! Jag orkar inte vara och spela.... skojar bara!!
sqrulan nu snackar du galematias ! ärligt så fattar jag inget av dina inlägg och vad du vill säga !kanske dax att du går och sover nu vännen
sqrulan
14-01-2012, 23:29
 Jag älskar djur och jag vet att alla gör det!!? Men att vi sen äter upp våra kära vänner?? Har du nånsin tänkt hur fina dom är och att dom ska dö för att DU ska leva? Är det rättvist? Tänk långt........
Huggorm
14-01-2012, 23:33
CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 23:29)   Jag älskar djur och jag vet att alla gör det!!? Men att vi sen äter upp våra kära vänner?? Har du nånsin tänkt hur fina dom är och att dom ska dö för att DU ska leva? Är det rättvist? Tänk långt........ Men de är ju skapta för att ätas, annars hade de inte varit gjorda av mat
CITAT (Huggorm @ 14-01-2012, 23:33)  Men de är ju skapta för att ätas, annars hade de inte varit gjorda av mat Min man brukar säga nåt liknande. Kor och grisar är till för att ätas, annars skulle de inte smaka kött.
Djur är djur vi är människor och vi äter djur !vi kan inte sätta människostämpel på djur det måste vi skilja på punkt slut .Människan är köttätare från begynelsen och vi klarar inte av att leva på grönt .
*Stintan*
15-01-2012, 00:30
CITAT (Motti @ 15-01-2012, 00:23)  Djur är djur vi är människor och vi äter djur !vi kan inte sätta människostämpel på djur det måste vi skilja på punkt slut .Människan är köttätare från begynelsen och vi klarar inte av att leva på grönt . Många djur äter ju också djur! Man borde nog sätta en djurstämpel på människan istället. Visst kan vi leva av grönt om vi vill!!!!! Det kan däremot inte alla djur.
sqrulan
20-01-2012, 19:54
 Man kan då inte skälla på mej att jag inte är på djurens sida! Det tokiga är att om jag skrivit lite klokare så stämmer det med mina innersta tankar fast jag var redigt berusad! Många djur dör i onödan och vi behöver inte äta kött varje dag!!!
Hur många äter kött varje dag??
Huggorm
20-01-2012, 20:50
CITAT (Lokan @ 20-01-2012, 20:48)  Hur många äter kött varje dag?? De flesta?
sqrulan
20-01-2012, 21:26
Borde vi inte sluta med det? Vi kan äta oss mätt ändå! Allt som händer här på jorden är en symbios (nåt som jag läst om) he he.... Nu tror jag att vi gör fel som äter mängder av kött! Det var inte tänkt så!!! Varje gång jag öppnar min (oblodiga) käft och äter en kyckling så är det lätt att fatta att jag var inte den som dödade den! ??? Borde vi inte lära oss att fatta att det är vackra levande varelser som vi äter!!!
CITAT (sqrulan @ 20-01-2012, 21:26)  Borde vi inte sluta med det? Vi kan äta oss mätt ändå! Allt som händer här på jorden är en symbios (nåt som jag läst om) he he.... Nu tror jag att vi gör fel som äter mängder av kött! Det var inte tänkt så!!! Varje gång jag öppnar min (oblodiga) käft och äter en kyckling så är det lätt att fatta att jag var inte den som dödade den! ??? Borde vi inte lära oss att fatta att det är vackra levande varelser som vi äter!!! Halaj! Tänkt av vem? Människan är omnivor: http://sv.wikipedia.org/wiki/Omnivor//T
*Stintan*
20-01-2012, 21:42
Köttet jag äter är varken levande eller särskilt vackert och jag äter definitivt inte kött varje dag.
sqrulan
20-01-2012, 21:45
Att vi är rovdjur vet jag, men vi är medvetna om vad som sker! Vi har en chans att förändra saker men vi är så egoistiska så vi blir blinda och det är det som kommer att bli människans död! Hur ska vilda djur ha en enda chans att tycka om oss om vi dödar dom? Vad tycker vi om 11 september?
Människan är värre än all rovdjur på jorden!
CITAT (sqrulan @ 20-01-2012, 21:26)  Borde vi inte lära oss att fatta att det är vackra levande varelser som vi äter!!! Halaj! Du sätter fingret på en bra punkt där. Det är mer OK, och framför allt PK, att äta fula djur än vackra. Kaniner (söta), hästar (ståtliga), hundar (tillgivna) t.ex. går inte att äta. Men grisar (fula) eller fiskar (riktigt djävla fula) är helt OK. //T
Huggorm
20-01-2012, 21:58
CITAT (Tapio @ 20-01-2012, 21:55)  Halaj!
Du sätter fingret på en bra punkt där. Det är mer OK, och framför allt PK, att äta fula djur än vackra. Kaniner (söta), hästar (ståtliga), hundar (tillgivna) t.ex. går inte att äta. Men grisar (fula) eller fiskar (riktigt djävla fula) är helt OK.
//T För mig är det annorlunda. Jag äter gärna både kanin och häst, men hund är asätare så de skall man inte äta. Fiskar är väll inte fula? Inte grisar heller för den delen
sqrulan
20-01-2012, 22:06
Att man inte kan äta en vacker häst och att jag före jul såg att det låg en hästfile i köttdisken gick över allt mitt naturliga förstånd! Jag personligen avskyr pålägg som skivats av en häst!! Det kunde ha varit min bästa vän?
Eva-Helene
20-01-2012, 22:39
Eeeehhhh...ursäkta, men nu knyter jag an till ämnet i trådens rubrik: Min man är inte som de flesta män. Det märkte jag ganska snart, men nu vet jag med 100 % säkerhet att han är "undantaget som bekräftar regeln"! Han har nämligen blivit dunderförkyld! Igår kväll hade han ont i halsen, i dag skottade han snö - både för hand och med traktorn - i 3 timmar, sedan åkte vi iväg till grannbyn och handlade. Vid 6-tiden kände jag att han var väldigt varm, fram med termometern...38,8! Inte ett gnäll öht ändå!  Jesses... Känner att det är på g för mig med - i morgon lär jag vara däckad i feber
sqrulan
20-01-2012, 22:58
 OM man tycker om djur så ska man inte äta dom!! Ibland vill jag spy då jag kommer på mej själv att jag äter ett barn som en (vacker) höna har lagt!!! Hönan har levt ett djävligt liv gåeende på hönsnät, plockad av andra metalt störda hönor i närheten! Dom ÄGGEN äter jag!!! Människan är sjuk i huvudet!!!
sqrulan
20-01-2012, 23:14
CITAT (abbbe @ 20-01-2012, 23:13)  Igen? Japp!! Jag slutar aldrig!!
CITAT (sqrulan @ 20-01-2012, 23:14)  Japp!! Jag slutar aldrig!! Halaj! Jag tror h*n menar berusad. //T
Hur i all sin da blev den här tråden en diskution om kött ? Och så får jag skäll av andra här att jag inte håller mig till ämnet i trådarna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|