|
andersen
21-01-2012, 07:29
Nej det tror jag inte på, jag är övertygad om att sossarna kommer tillbaka och att det kommer en stark vänster våg i stora delar av världen ungefär som under 68 våren, och det pga dom ökande klyftorna som vi har sett uppståt under kapitalisternas framfart.
Huggorm
21-01-2012, 08:43
Ytterligare en S-tråd?
Red Top
21-01-2012, 08:50
Tänk om alla kunde hålla sig till Rudans alldeles förträffliga initiativ; Allmänpolitiska tråden. [attachment=67372:2e5nrqf.gif]
malarmaster
21-01-2012, 09:09
CITAT (Red Top @ 21-01-2012, 08:50)  Tänk om alla kunde hålla sig till Rudans alldeles förträffliga initiativ; Allmänpolitiska tråden. [attachment=67372:2e5nrqf.gif] håller med,därför kommenterar jag inte här då ytterligare en tråd om sossarna är obehövlig. Vi hörs hos ruda istället. Ulf
CITAT (malarmaster @ 21-01-2012, 09:09)  håller med,därför kommenterar jag inte här då ytterligare en tråd om sossarna är obehövlig. Vi hörs hos ruda istället. Ulf Sorry, inlägget hamnade fel. Avsikten var att lägga den i den allmänpolitiska tråden men råkade göra ett nytt inlägg. Shit happens! Gita
CITAT (Red Top @ 21-01-2012, 08:50)  Tänk om alla kunde hålla sig till Rudans alldeles förträffliga initiativ; Allmänpolitiska tråden. [attachment=67372:2e5nrqf.gif] Jag försökte också i ett inlägg men fick då veta att jag kunde låta bli att öppna tråden.
Fast vid närmare eftertanke kanske det är bättre att öppna nya trådar även för vissa politiska frågor. Det känns ganska ofta som ämnen som skulle vara viktiga, intressanta och givande att diskutera försvinner i allt tjafs i den allmänpolitiska tråden., Gita
Bengalow
21-01-2012, 16:05
Ock, ock, ock! Du är helt fel människa att framföra det du menar vara viktigt och givande. Det du producerar av intresse är närmast att jämföra med det vita i en hönsskit. Du vet väl vad det är?
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 15:41)  Fast vid närmare eftertanke kanske det är bättre att öppna nya trådar även för vissa politiska frågor. Det känns ganska ofta som ämnen som skulle vara viktiga, intressanta och givande att diskutera försvinner i allt tjafs i den allmänpolitiska tråden., Gita Håller till viss del med, om bara inte allt ändå mynnar ut i ett evinnerligt ältande om Juholt och inte om ämnet tråden skapades runt.
CITAT (Bengalow @ 21-01-2012, 16:05)  Ock, ock, ock! Du är helt fel människa att framföra det du menar vara viktigt och givande. Det du producerar av intresse är närmast att jämföra med det vita i en hönsskit. Du vet väl vad det är? Det säger h*n som inte bidragit med något av intresse/värde på åratal om ens någonsin! Gita
CITAT (andersen @ 21-01-2012, 07:29)  Nej det tror jag inte på, jag är övertygad om att sossarna kommer tillbaka och att det kommer en stark vänster våg i stora delar av världen ungefär som under 68 våren, och det pga dom ökande klyftorna som vi har sett uppståt under kapitalisternas framfart. Du har både rätt och fel tror jag. Självklart kan S komma tillbaka, speciellt om de slutar med att bara kritisera sittande regering och istället presenterar en genomförbar, genomtänkt politik som överträffar den som nuvarande regering för. Troligen kommer den politiska majoriteten växla i framtiden, men du har fel om du tror att S någonsin kommer att bli det enda stora statsbärande parti det en gång varit. Gita
Med den turbulensen som varit i det socialdemokratiska partiet de sista åren så lär det dröja många år innan folk får tillbaks sitt förtroende för sossarna särskillt eftersom de inte kan hitta en ledare av kaliber !Svenska folket har valt att ha en borgelig regering och det verkar vara en mycket lite "klick" som annser att orättvisorna har ökat i samhället om nu alla tycker det gått åt pipsvängen så hade de väl röstat på sossarna och vänstern  majoriteten av svenska folket tycker regeringen gör förbaskat bra ifrån sig särskillt i den ekonomiska biten om man ser sig om i världen .
*Stintan*
21-01-2012, 20:52
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 19:59)  Du har både rätt och fel tror jag. Självklart kan S komma tillbaka, speciellt om de slutar med att bara kritisera sittande regering och istället presenterar en genomförbar, genomtänkt politik som överträffar den som nuvarande regering för. Troligen kommer den politiska majoriteten växla i framtiden, men du har fel om du tror att S någonsin kommer att bli det enda stora statsbärande parti det en gång varit. Gita Är du synsk och kan se in i framtiden?
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 20:52)  Är du synsk och kan se in i framtiden? Nu får du väl ändå ge dig, har du inga som helst funderingar om hur framtiden kommer att te sig? Har du verkligen totalt fastnat i tider som aldrig kommer tillbaka? Observera också att jag skrev "Jag tror" och "troligen kommer...". Ärligt talat så tycker jag du har tappat stinget.Vore det inte bättre att du väntade med att kommentera tills du hade något att säga? Gita
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 19:59)  Du har både rätt och fel tror jag. Självklart kan S komma tillbaka, speciellt om de slutar med att bara kritisera sittande regering och istället presenterar en genomförbar, genomtänkt politik som överträffar den som nuvarande regering för. Troligen kommer den politiska majoriteten växla i framtiden, men du har fel om du tror att S någonsin kommer att bli det enda stora statsbärande parti det en gång varit. Gita Håller nog med. Ett ganska troligt scenario framöver. Fast bara S tar steget in i det nya årtiondet och dess nya utmaningar. Retoriken från förr fungerar helt enkelt inte.
*Stintan*
21-01-2012, 21:17
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 21:01)  Nu får du väl ändå ge dig, har du inga som helst funderingar om hur framtiden kommer att te sig? Har du verkligen totalt fastnat i tider som aldrig kommer tillbaka? Observera också att jag skrev "Jag tror" och "troligen kommer...". Ärligt talat så tycker jag du har tappat stinget.Vore det inte bättre att du väntade med att kommentera tills du hade något att säga? Gita Självklart har jag funderingar om hur framtiden kommer att bli men jag uttalar mig inte tvärsäkert om framtiden som du gör. Det är en väsentlig skillnad. Det finns väl inget "Jag tror" och "troligen kommer" i detta " men du har fel om du tror att S någonsin kommer att bli det enda stora statsbärande parti det en gång varit."
Tack detsamma! Det var länge sen jag läste något vettigt från dig.
Kastar in en brask och undrar !har inte sossarna några dynamiska blivande partiledare kvar ? ja menar Per Nuder gösses vad har han i sin personlighet som skulle kunna föra sossarna framåt  inte ett dugg som jag ser det för mig är en grå trisst person en nörd ,ni sossar behöver en dynamisk person med stark utstrålning och ett tilltalande yttre !trots allt så ser folk till utstrålning och carisma och var har Per Nuder ?
Aqvakul
21-01-2012, 21:41
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 21:35)  Kastar in en brask och undrar !har inte sossarna några dynamiska blivande partiledare kvar ? ja menar Per Nuder gösses vad har han i sin personlighet som skulle kunna föra sossarna framåt  inte ett dugg som jag ser det för mig är en grå trisst person en nörd ,ni sossar behöver en dynamisk person med stark utstrålning och ett tilltalande yttre !trots allt så ser folk till utstrålning och carisma och var har Per Nuder ? som Alfons Åbergs pappa då?
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2012, 21:41)  som Alfons Åbergs pappa då?
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 21:17)  Självklart har jag funderingar om hur framtiden kommer att bli men jag uttalar mig inte tvärsäkert om framtiden som du gör. Det är en väsentlig skillnad. Det finns väl inget "Jag tror" och "troligen kommer" i detta " men du har fel om du tror att S någonsin kommer att bli det enda stora statsbärande parti det en gång varit."
Tack detsamma! Det var länge sen jag läste något vettigt från dig. Jösses Stintan du är helt osannolik! Menar du att du tror att S kommer att bli det enda stora samhällsbärande partiet igen? Visst det är din fulla rätt att anse det på samma sätt som det är min fulla rätt att hävda att det inte kommer att bli så. Du har naturligtvis rätt till dina synpunkter och också rätt att bemöta andras åsikter på ett sakligt sätt, men du har faktiskt ingen som helst rätt att ifrågasätta andras rätt till sina åsikter och inte heller till andras rätt att uttrycka sina åsikter. Och du, jag är fullt övertygad om/min åsikt är att S aldrig mera kommer att bli det enda stora samhällsbärande partiet och det är en åsikt som jag har all rätt i världen att uttrycka. Gita
Huggorm
21-01-2012, 21:59
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2012, 21:41)  som Alfons Åbergs pappa då? Det är väll en ganska folkkär karaktär?
Alfons Åbergs pappa är en fin människa och väldigt kärleksfull men någon bra partiledare tror jag inte han skulle bli  för lite klipp i honom .
Tror karisman är det viktigaste. Framgångsrika S-ledare genom tiderna har väl knappast varit en svärmorsdröm, men karisma hade dom o därmed trovärdighet. Men den kan ta tid att bygga upp. FR var ju inte särskilt säker i sin roll som statsminister i början. Nu har han växt in i rollen genom målmedvetet arbete. Själv tycker jag att Österberg verkar vara den största klippan i S-toppen.
NEJ inte Östberg ! tänk om ni sossar kunde övertala Margot Whalström !även om jag är Moderat så vill man ju ha utmaningar från sossarna annars tappar ju politiken sin spänning ! Palme var ju inte precis någon skönhet men han hade carisma och talets gåva och var oklanderlig .
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 15:41)  Fast vid närmare eftertanke kanske det är bättre att öppna nya trådar även för vissa politiska frågor. Det känns ganska ofta som ämnen som skulle vara viktiga, intressanta och givande att diskutera försvinner i allt tjafs i den allmänpolitiska tråden., Gita Citera mig själv, men tack vare Rudan, Bengalow och någon mer så har tyvärr även den här tråden utvecklat sig till en sedvanlig Odla-tjafstråd. Tanken på att ta upp intressanta diskussionsämnen i egna trådar fungerar uppenbarligen inte heller. Sorgligt måste jag säga. Gita
Gossen Ruda
21-01-2012, 22:14
Mycket kan man få läsa från Odlas störste trådförstörare.
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 22:11)  Citera mig själv, men tack vare Rudan, Bengalow och någon mer så har tyvärr även den här tråden utvecklat sig till en sedvanlig Odla-tjafstråd. Tanken på att ta upp intressanta diskussionsämnen i egna trådar fungerar uppenbarligen inte heller. Sorgligt måste jag säga. Gita Ja det är sorgligt men du är ju inte den som själv avhåller dej från att kasta in mer pinnar på brasan precis. Börja med att sluta tjafsa själv så kanske andra hänger på om du har tur...
Vem är det här som är trådförstörare  Tycker du Gossen Ruda och några till här på Odla är överstyva på att slå ner på folk med andra åsikter än dom ni själva har .Helst skulle ni ju vilja att alla strök er medhårs .
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 22:18)  Vem är det här som är trådförstörare  Tycker du Gossen Ruda och några till här på Odla är överstyva på att slå ner på folk med andra åsikter än dom ni själva har . Helst skulle ni ju vilja att alla strök er medhårs . Det tror jag inte för då skulle dom nog söka sej till forum med enbart människor av samma politiska åsikter som dom själva.
*Stintan*
21-01-2012, 22:23
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 21:53)  Jösses Stintan du är helt osannolik! Menar du att du tror att S kommer att bli det enda stora samhällsbärande partiet igen? Visst det är din fulla rätt att anse det på samma sätt som det är min fulla rätt att hävda att det inte kommer att bli så. Du har naturligtvis rätt till dina synpunkter och också rätt att bemöta andras åsikter på ett sakligt sätt, men du har faktiskt ingen som helst rätt att ifrågasätta andras rätt till sina åsikter och inte heller till andras rätt att uttrycka sina åsikter. Och du, jag är fullt övertygad om/min åsikt är att S aldrig mera kommer att bli det enda stora samhällsbärande partiet och det är en åsikt som jag har all rätt i världen att uttrycka. Gita Skärpning, nu är du där igen och fantiserar in saker jag inte sagt! Har jag skrivit att jag tror att S kommer att bli det enda stora samhällsbärande partiet? Vad håller du själv på med precis hela tiden. Inte fan respekterar du andras rätt till sina åsikter och rätt att uttrycka dom. Du säjer ju själv till folk att tiga. Jag tycker inte ens man behöver ha en åsikt för att få skriva inlägg.
Cacki ! är vi typ tre Moderater här resten av er är sossa och vänsterpartister ! som Moderat på det här Forumet så får man ligga i för att inte drunkna bland alla vänstersympatisörer
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 22:40)  Cacki ! är vi typ tre Moderater här resten av er är sossa och vänsterpartister ! som Moderat på det här Forumet så får man ligga i för att inte drunkna bland alla vänstersympatisörer  Nog är ni fler fast de flesta verkar välja att inte delta i diskussionerna. F.ö. kan ju inte vi hjälpa om ni upplever er som en utsatt minoritet här på odla. Går man efter senaste valresultatet så är det ju bara hjärnspöken som bara existerar i era egna huvuden.
Jag har röstat Moderat i 40 år så jag känner mig knappast svag i min övertygelse eller hur ? majoriteten här på Odla är vänsterorigenterade och det vet jag efter som jag gjorde en röstning här för ett par år sedan.
Piccante
21-01-2012, 23:34
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 20:35)  Med den turbulensen som varit i det socialdemokratiska partiet de sista åren så lär det dröja många år innan folk får tillbaks sitt förtroende för sossarna särskillt eftersom de inte kan hitta en ledare av kaliber !Svenska folket har valt att ha en borgelig regering och det verkar vara en mycket lite "klick" som annser att orättvisorna har ökat i samhället om nu alla tycker det gått åt pipsvängen så hade de väl röstat på sossarna och vänstern  majoriteten av svenska folket tycker regeringen gör förbaskat bra ifrån sig särskillt i den ekonomiska biten om man ser sig om i världen . Som vän av ordning vill jag bara påpeka att vi har en minoritetsregering som inte har egen majoritet utan passivt stöd från SD. Så egentligen har majoriteten av svenska folket inte röstat på regeringspartierna. Att klyftorn har ökat är bevisat bortom all tvivel då inkomstklyftorna har ökat. Det visar all officiell statistik.
Red Top
21-01-2012, 23:39
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 22:40)  Cacki ! är vi typ tre Moderater här resten av er är sossa och vänsterpartister ! som Moderat på det här Forumet så får man ligga i för att inte drunkna bland alla vänstersympatisörer  Om du drunknar är det nog i något annat än vänstersympatisörer. CITAT (Motti @ 21-01-2012, 22:52)  Jag har röstat Moderat i 40 år så jag känner mig knappast svag i min övertygelse eller hur ? majoriteten här på Odla är vänsterorigenterade och det vet jag efter som jag gjorde en röstning här för ett par år sedan. Det är förfärligt vad det ekar här inne. Söker man på "jag har varit moderat/röstat moderat i 40 år" fyller sökträffarna flera sidor.
Aha !Red topp försöker vara lite vitsig  tycker du det är fel att hålla fast vid något som man tror på av hela sitt hjärta ?
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 22:21)  Det tror jag inte för då skulle dom nog söka sej till forum med enbart människor av samma politiska åsikter som dom själva. Ja du Cacki, varför söker du dig inte till en seriös politisk debatt där din åsikt skulle spela roll? Iofs förstår jag nog varför du inte gör det. Gita
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 22:52)  majoriteten här på Odla är vänsterorigenterade och det vet jag efter som jag gjorde en röstning här för ett par år sedan. Det är bara så att det är här de håller till de sista resterna bakåtsträvande gammelsossar, ute i verkligheten märks de knappast. Dessutom är det väl lagom låg nivå på diskussionerna här se t.ex Red Tops svar på ditt inlägg citerat ovan. Gita
Ingela i Segersberg
22-01-2012, 11:22
Gita! Dina inlägg ligger nog också på "lagom låg nivå", annars skulle du nog inte skriva här.
CITAT (Gita @ 22-01-2012, 11:11)  Ja du Cacki, varför söker du dig inte till en seriös politisk debatt där din åsikt skulle spela roll? Iofs förstår jag nog varför du inte gör det. Gita Fy f-n vilka härskarfasoner du tar till! Varför i hela friden lägger du själv ner så mycket energi på att tjafsa här själv då? Du som alltid kör i halsen på oss andra hur betydelselös och orepresentativt lilla Odlaforumet är. Hur inskränkta och vilken dålig verklighetsuppfattning vi har. Men du kanske bara är en liten patetisk grälkärring med mindervärdeskomplex och har behov av att hävda dej kanske?? Man får i alla fall känslan av det ibland...
Red Top
22-01-2012, 11:27
CITAT (Gita @ 22-01-2012, 11:18)  Det är bara så att det är här de håller till de sista resterna bakåtsträvande gammelsossar, ute i verkligheten märks de knappast. Dessutom är det väl lagom låg nivå på diskussionerna här se t.ex Red Tops svar på ditt inlägg citerat ovan. Gita För femtielfte gången. Jag är INTE socialdemokrat!!!!!!!!!!!!! Däremot kämpar jag för alla människors lika värde och att ingen ska bli rik på någon annans bekostnad. För mig är inte Mammon gud, utan jag känner mig hemma i de ideologier där människan och miljön står i centrum.
*Stintan*
22-01-2012, 11:49
CITAT (Gita @ 22-01-2012, 11:18)  Det är bara så att det är här de håller till de sista resterna bakåtsträvande gammelsossar, ute i verkligheten märks de knappast. Dessutom är det väl lagom låg nivå på diskussionerna här se t.ex Red Tops svar på ditt inlägg citerat ovan. Gita Den lägsta nivån håller helt klart du och Motti med er överlägsna och dryga attityd. Glöm inte att moderaterna är ett konservativt parti även om dom numera kallar sig liberalkonservativa. Ganska fåningt och okunnigt att då kalla sossarna för bakåtsträvande. CITAT (Red Top @ 22-01-2012, 11:27)  För femtielfte gången. Jag är INTE socialdemokrat!!!!!!!!!!!!!
Däremot kämpar jag för alla människors lika värde och att ingen ska bli rik på någon annans bekostnad. För mig är inte Mammon gud, utan jag känner mig hemma i de ideologier där människan och miljön står i centrum. Kopierar för att detsamma gäller också mig.
CITAT (Gita @ 22-01-2012, 11:11)  Ja du Cacki, varför söker du dig inte till en seriös politisk debatt där din åsikt skulle spela roll? Iofs förstår jag nog varför du inte gör det. Gita Men det där är ju bara dumt, Gita. Du vet lika väl som någon annan att Cacki är en av dem som har bäst belagda argument, inte alltid, men oftast. Problemet för dig är bara att de inte överensstämmer med dina värderingar.
Gunilla T
22-01-2012, 12:45
CITAT (Red Top @ 22-01-2012, 11:27)  För femtielfte gången. Jag är INTE socialdemokrat!!!!!!!!!!!!!
Däremot kämpar jag för alla människors lika värde och att ingen ska bli rik på någon annans bekostnad. För mig är inte Mammon gud, utan jag känner mig hemma i de ideologier där människan och miljön står i centrum. ...och här en till
Jan Lindgren
22-01-2012, 17:52
CITAT (Red Top @ 22-01-2012, 11:27)  För femtielfte gången. Jag är INTE socialdemokrat!!!!!!!!!!!!!
Däremot kämpar jag för alla människors lika värde och att ingen ska bli rik på någon annans bekostnad. För mig är inte Mammon gud, utan jag känner mig hemma i de ideologier där människan och miljön står i centrum. Hej! Jag håller helt med dig. Det är därför jag röstar på ett alliansparti. MVH Jan Lindgren
*Stintan*
22-01-2012, 18:02
CITAT (Jan Lindgren @ 22-01-2012, 17:52)  Hej! Jag håller helt med dig. Det är därför jag röstar på ett alliansparti. MVH Jan Lindgren Finns de ett sånt parti i alliansen?
CITAT (*Stintan* @ 22-01-2012, 18:02)  Finns de ett sånt parti i alliansen? Jag har inte hittat nåt.
Alfons Åbergs pappa är en seriefigur liksom Juholt ! en som inte lever i verkligheten !
*Stintan*
27-01-2012, 23:22
Han lever nog mer i verkligheten än vad du nånsin gjort, iallafall vad man kan utläsa av dina inlägg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|