|
Red Top
27-01-2012, 23:28
Snälla Motti!
Häng med i svängarna.
I dag är det ingen som vet vem Juholt är.
Du får hitta ett nytt objekt för dina konstiga kommentarer. [attachment=67524:2e5nrqf.gif]
Huggorm
27-01-2012, 23:31
Men den nya har så svårstavat efternamn
*Stintan*
27-01-2012, 23:34
CITAT (Huggorm @ 27-01-2012, 23:31)  Men den nya har så svårstavat efternamn Du kan ju använda förnamnet
CITAT (Huggorm @ 27-01-2012, 23:31)  Men den nya har så svårstavat efternamn Det är ju jättebra för alla dem som gillar att stava namn fel i syfte att håna och förminska. Löfven stavas det. Löfven. Stefan. Stefan Löfven.
Huggorm
27-01-2012, 23:40
CITAT (*Stintan* @ 27-01-2012, 23:34)  Du kan ju använda förnamnet  Men det har jag glömt. Tror det var Lars eller något sådant. Anders kanske. CITAT (Anma @ 27-01-2012, 23:38)  Det är ju jättebra för alla dem som gillar att stava namn fel i syfte att håna och förminska. Löfven stavas det. Löfven. Stefan. Stefan Löfven. Röfven
*Stintan*
27-01-2012, 23:47
CITAT (Huggorm @ 27-01-2012, 23:40)  Men det har jag glömt. Tror det var Lars eller något sådant. Anders kanske. Röfven  Som din egen partiledare då nästan eller?
Huggorm
27-01-2012, 23:52
CITAT (*Stintan* @ 27-01-2012, 23:47)  Som din egen partiledare då nästan eller?  Absolut inte, hon är en dam och därmed inte giltigt mål för plumpa skämt
Red Top
27-01-2012, 23:56
Med tanke på hans bakgrund kanske han lyckas svetsa ihop partiet igen. Bäva månde alliansen där de står i svetsloppsregnet.
CITAT (Huggorm @ 27-01-2012, 23:52)  Absolut inte, hon är en dam och därmed inte giltigt mål för plumpa skämt Men Mona är det?
Lilla Stintan !jag är nog den som levt mest i verkligheten av oss två !tycker synd om dig som är så anti mot allt och alla ,men du har ditt lilla elände vännen .Ser en kvinna son haft det tufft !
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 19:59)  Du har både rätt och fel tror jag. Självklart kan S komma tillbaka, speciellt om de slutar med att bara kritisera sittande regering och istället presenterar en genomförbar, genomtänkt politik som överträffar den som nuvarande regering för. Troligen kommer den politiska majoriteten växla i framtiden, men du har fel om du tror att S någonsin kommer att bli det enda stora statsbärande parti det en gång varit. Gita Mmm, att S skulle få 45% är nog osannolikt så länge V och även MP ses som rimliga alternativ för en vänsterinriktad väljare - även om MP gått högeröver är det svårt att se dem samarbeta med kristdemokrater, moderater, centerpartister och andra högerextrema partier. Däremot är en "vänstervåg" inte helt osannolik, om man nu räknar S och MP som vänster. I januari 2010 såg det ut så här: [attachment=67526:0122_sifo_webb.ny.jpg] Ett par år tidigare, 2008, var skillnaden ändå större "I Synovate/Temos nya opinionsundersökning får socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet 58,5 procent jämfört med 37,9 procent för de borgerliga regeringspartierna. Skillnaden mellan blocken på 20,6 procentenheter är den största i opinionsinstitutets 29-åriga historia." http://www.svd.se/nyheter/inrikes/oppositi...tort_789653.svdAtt folk grundligt skulle ändra sina värderingar på 2-4 år är osannolikt, snarare handlar det mer om ytliga saker som partiledare, mediadrev, etc - åt båda hållen, 2008 var ju borgarna impopulära eftersom media hade skrivit en hel del om deras politik, numera kan ju Filippa Reinfeldt strunta i att ställa upp på intervjuer gällande den (sannolikt) brottsliga utförsäljningen av gemensam offentlig egendom eftersom media är mer fokuserade på oppositionen än på de styrande.
Huggorm
28-01-2012, 00:05
CITAT (Anma @ 28-01-2012, 00:00)  Men Mona är det? Mona är Mona, det är en annan sak. Intressant faktum att det gamla arbetarpartiet äntligen fått en arbetare som ledare. Och inte vilken TV-snickare som helst utan en svetsare, detta yrke som bara de mest grovhuggna väljer. Skall bli intressant att se hur han klarar partiledarposten.
Det kommer att dröja många många år innan de sossialdemokratiska partiet kommer tillbaks !och de kommer aldrig i den positionen som de varit .Nu ger jag upp för allt jag skriver bara försvinner här omä ndra ETT ord så försvinner hela jäkla texsten. Ja ni ser ju själva !går inte att skriva vad man vill bara försvinner !
CITAT (Huggorm @ 28-01-2012, 00:05)  Mona är Mona, det är en annan sak.
Intressant faktum att det gamla arbetarpartiet äntligen fått en arbetare som ledare. Och inte vilken TV-snickare som helst utan en svetsare, detta yrke som bara de mest grovhuggna väljer. Skall bli intressant att se hur han klarar partiledarposten. På viket sätt är Mona en annan sak? Hon har väl samma apparatur mellan benen som Rööf?
Huggorm
28-01-2012, 00:22
CITAT (Anma @ 28-01-2012, 00:21)  På viket sätt är Mona en annan sak? Hon har väl samma apparatur mellan benen som alla andra kvinnor? Kanske mellan benen, men vad har hon mellan öronen?
CITAT (Huggorm @ 28-01-2012, 00:22)  Kanske mellan benen, men vad har hon mellan öronen? Såg du att jag ändrade min text?
Huggorm
28-01-2012, 00:23
CITAT (Anma @ 28-01-2012, 00:21)  På viket sätt är Mona en annan sak? Hon har väl samma apparatur mellan benen som Rööf? Hon har säkert en rööf mellan benen, men det var en märklig meningsuppbyggnad
Nu ska jag försöka lägga en smart komentar eller en åsikt ! No no Mona Sahalin.
*Stintan*
28-01-2012, 00:37
CITAT (Motti @ 28-01-2012, 00:02)  Lilla Stintan !jag är nog den som levt mest i verkligheten av oss två !tycker synd om dig som är så anti mot allt och alla ,men du har ditt lilla elände vännen .Ser en kvinna son haft det tufft ! Då har du dålig syn! Anti är jag bara mot dumma människor som tycker att dom är förmer än andra och tror att dom vet bäst om allt. Jag är inte lilla eller vännen för dig så försök inte med den härskartekniken för den går inte hem. Du vet ju inte ens vad verkligheten är utan lever i en bubbla. Min verklighet vet du inte ett nys om men din har du skrivit om så mycket så ingen kan ta miste.
 Ha en bra dag !
CITAT (Huggorm @ 28-01-2012, 00:05)  Mona är Mona, det är en annan sak.
Intressant faktum att det gamla arbetarpartiet äntligen fått en arbetare som ledare. Och inte vilken TV-snickare som helst utan en svetsare, detta yrke som bara de mest grovhuggna väljer. Skall bli intressant att se hur han klarar partiledarposten. Ett annat intressant faktum är att partiet valt ledare tvärtemot folket avseende utbildning.Av tradition har ju S-ledarna varit högutbildade akademiker som Erlander, Palme och Ingvar Carlsson men ju mer utbildningsnivån stigit hos väljarna ju mer har man sänkt kravet på partiledaren i detta avseende. Gita
*Stintan*
28-01-2012, 07:31
CITAT (Gita @ 28-01-2012, 05:53)  Ett annat intressant faktum är att partiet valt ledare tvärtemot folket avseende utbildning.Av tradition har ju S-ledarna varit högutbildade akademiker som Erlander, Palme och Ingvar Carlsson men ju mer utbildningsnivån stigit hos väljarna ju mer har man sänkt kravet på partiledaren i detta avseende. Gita På vilket sätt skulle han ha utbildning tvärtemot folket? Måste man vara akademiker för att vara kompetent? Snacka om att göra skillnad på folk och folk! Ställer mig faktiskt också frågande till om utbildningsnivån kunskapsmässigt stigit särskilt mycket hos väljarna de senaste årtiondena.
Med tanke på hur viktigt det är med utbildning för moderater tycker jag att det är mycket märkligt att både komvux och högskoleplatser blivit färre och att grundskolan visar allt sämre resultat.
Blomstertanten
28-01-2012, 09:54
CITAT (Gita @ 28-01-2012, 05:53)  Ett annat intressant faktum är att partiet valt ledare tvärtemot folket avseende utbildning.Av tradition har ju S-ledarna varit högutbildade akademiker som Erlander, Palme och Ingvar Carlsson men ju mer utbildningsnivån stigit hos väljarna ju mer har man sänkt kravet på partiledaren i detta avseende. Gita Inom folkrörelsen är det ganska vanligt med något som kanske är helt okänt för dej! Har du hört talas om folkbildning som bedrivs av studieförbund och olika folkrörelser? Som till exempel bildningsförbundet ABF och folkhögskolor och kursgårdar som Brunnsvik, Åkerby och Bommersvik som bedriver utbildningar som är speciellt utformade och anpassade efter olika målgrupper. Jag har själv varit på utbildningar speciellt utformade för HGF på Brunnsvik, Åkerby och Bommersvik och jag är ganska säker på att även Stefan Löfven gått åtskilliga sådana utbildningar utformade för både facket och partiet.
Red Top
28-01-2012, 11:47
Håller helt med dig Blomstertanten. Dessutom är det stor skillnad på utbildning och bildning. En bildad människa är en som bland annat har förmåga att se och tolka samband. Bildning är en del av allt det goda folkbildningen ger. Utbildning ger teoretisk specialkunskap. I bästa fall kompletterad med praktiskt arbete. Själv föredrar jag bildade människor framför människor som hävdar sin kunskap med diverse tvivelaktiga kunskapsintyg på papper.
Huggorm
28-01-2012, 12:03
CITAT (Red Top @ 28-01-2012, 11:47)  Själv föredrar jag bildade människor framför människor som hävdar sin kunskap med diverse tvivelaktiga kunskapsintyg på papper.  Arbetsgivare gör tyvärr oftast en annorlunda prioritering
Red Top
28-01-2012, 12:12
CITAT (Huggorm @ 28-01-2012, 12:03)  Arbetsgivare gör tyvärr oftast en annorlunda prioritering Ja, tyvärr!
Man ska inte dra alla arbetsgivare över samma kam ! inom vissa brancher är det praktiskt arbete som ska visas upp då är inte betygen så viktiga arbetsviljan och arbetsglädje plus praktisk kunskap föra betyg .Hjälper ju inte om du har bra betyg och inte vill jobba .
Bengalow
30-01-2012, 21:52
Nä, fy fan för samma kam! Tänk så mycket skit som kan överföras från en peruk till en annan!
Japp precis ! kan jag då säga som X frisör ! och X egen företagare.
*Stintan*
30-01-2012, 23:17
Så fick du det sagt en gång till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|