Sidor: 1, 2
nevva
Jag tycker det är bra som det är! Väldigt trevligt! Forumisterna är de som gör hela forumet till vad det är!
Katarina Odla.nu
CITAT (Kryddan03 @ 31-01-2012, 20:09) *
@Katarina:
Du har säkert koll på det, men tänkte ändå för säkerhets skull påpeka.

Det verkar som att några inlägg från medlemmar har hamnat i själva "Småprat om trädgård" istället för i den här tråden. Antagligen beroende på att man råkat att klicka på fel knapp då "Skriv svar" och "Nytt inlägg" ligger bredvid varandra och kan misstolkas.
Det kanske är någon av dem som hoppas på att få vara med i utlottningen och missas p g a det. (Du har säkerligen redan noterat det, men i alla fall. smile.gif )

Tack för att du säger till! Jag såg det i morse, men alltid bra om någon påpekar för säkerhets skull. Klart de också ska få vara med utlottningen!
Hälsar Katarina
EKLO
Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden, kanske har ngn annan redan sagt samma sak: Jag skulle vilja kunna redigera även i rubriken - emellanåt går tangenterna väldigt snabbt och man upptäcker efter "publiceringen" att man stavat galet eller skrivit nåt annat fel i rubriken.
Peztis
EKLO, har inte sett att någon påpekat det.
Jag håller med dig!
Kryddan03
CITAT (Katarina Odla.nu @ 01-02-2012, 15:13) *
Tack för att du säger till! Jag såg det i morse, men alltid bra om någon påpekar för säkerhets skull. Klart de också ska få vara med utlottningen!
Hälsar Katarina

tummenupp.gif
Annana
* Slippa bannern om att man kan registrera sig för nyhetsbrev hela tiden, den känns störande och sänker seriositeten på sidan upplever jag.

*Tydligare personprofil som många redan skrivit.

* Gärna en rubrik med "fråga experterna" som vissa forumssidor på nätet har! Att ha någon som faktiskt är utbildad för en viss sak som kan svara på frågor och inte bara hobbyentusiaster som de flesta av oss. Typ framåt våren "Fråga experten om beskäring/ohyra/förökning/. Så kan man ställa frågor och då och då tittar någon kunnig på området in och besvarar frågorna!

Red Top
Annana,

Det är ju inte min sak att svara, men ett ställe att fråga experter, finns redan på odla nu:s hemsida. Du når den genom att klicka på Frågor och svar högst upp på sidan. smile.gif
Meriona
Visst kunde användare som inte varit inloggade på ett par år tas bort? Åtminstone om de aldrig gjort några inlägg eller bara ett eller två. De har troligen regat om sig eller slutat att vara här?
Peztis
Sedan denna tråden skapades har jag aldrig sett så många nya trådar som skapas och som uppenbart är svar på denna tråden - i stort sett samtliga är nya medlemmar som gör sitt första eller andra inlägg i debatten.

Har funderat på detta lite och jag tror jag fann svaret nu när jag skulle göra ett inläg i debatten/tråden...

När man ska skriva något i tråden så ska man ju klicka på "Skriv svar" uppe i högra hörnet. I stället klickas det på "Nytt inlägg" och då skapar man en ny tråd.

Jag förstår nu faktiskt förvirringen!
Skriv svar - det känns som att man svarar på en speciell fråga, lite som att man citerar någon i tråden.
Nytt inlägg - då känns det som att man gör ett nytt inlägg i den pågående debatten, dvs den pågående tråden. vad man egentligen gör är att man skapar en helt ny tråd under den kategori man är i.

Nytt inlägg bör kanske döpas om till Nytt ämne eller Ny tråd eller liknande. Eller så kan det ju komma en pop-up där man frågar "Vill du skapa en ny tråd? Eller ville du göra ett inlägg i tråden du har öppen? Välj nedan..."
Det kanske t o m ska vara så att man inte kan skapa en ny tråd om man är inne i en utan man måste ut till kategorierna...?
ingaröbo
CITAT (Peztis @ 02-02-2012, 18:36) *
Sedan denna tråden skapades har jag aldrig sett så många nya trådar som skapas och som uppenbart är svar på denna tråden - i stort sett samtliga är nya medlemmar som gör sitt första eller andra inlägg i debatten.

Har funderat på detta lite och jag tror jag fann svaret nu när jag skulle göra ett inläg i debatten/tråden...

När man ska skriva något i tråden så ska man ju klicka på "Skriv svar" uppe i högra hörnet. I stället klickas det på "Nytt inlägg" och då skapar man en ny tråd.

Jag förstår nu faktiskt förvirringen!
Skriv svar - det känns som att man svarar på en speciell fråga, lite som att man citerar någon i tråden.
Nytt inlägg - då känns det som att man gör ett nytt inlägg i den pågående debatten, dvs den pågående tråden. vad man egentligen gör är att man skapar en helt ny tråd under den kategori man är i.

Nytt inlägg bör kanske döpas om till Nytt ämne eller Ny tråd eller liknande. Eller så kan det ju komma en pop-up där man frågar "Vill du skapa en ny tråd? Eller ville du göra ett inlägg i tråden du har öppen? Välj nedan..."
Det kanske t o m ska vara så att man inte kan skapa en ny tråd om man är inne i en utan man måste ut till kategorierna...?

Precis, "Nytt inlägg" har jag också missuppfattat precis som Peztis. Då hamnar ju inlägget fel och det är då jag har önskat att man kan radera inlägget, inte att radera ett inlägg som redan är besvarat.
Kanske då döpa om så att det inte missförstås och hamnar fel, eller alternativt att det står mer förklarat hur man ska göra. Svårt att förklara vad jag menar men kanske någon trots allt förstår vad jag menar. rolleyes.gif
Peztis
CITAT (ingaröbo @ 02-02-2012, 22:30) *
Precis, "Nytt inlägg" har jag också missuppfattat precis som Peztis. Då hamnar ju inlägget fel och det är då jag har önskat att man kan radera inlägget, inte att radera ett inlägg som redan är besvarat.
Kanske då döpa om så att det inte missförstås och hamnar fel, eller alternativt att det står mer förklarat hur man ska göra. Svårt att förklara vad jag menar men kanske någon trots allt förstår vad jag menar. rolleyes.gif

Som inbiten användare av forumet så vet jag ju skillnaden men jag tänker på nya användare. Det är många som säger att de är förvirrade (i brist på bättre ord).

Ingaröbo, jag förstår precis hur du menar! smile.gif
Katarina Odla.nu
Tävlingen är avslutad!

Vinnarna har meddelats i en ny tråd under Småprat om trädgård.

Tusen tack för ert engagerade deltagande i tävlingen!
/Katarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon