CITAT (Peztis @ 02-02-2012, 18:36)

Sedan denna tråden skapades har jag aldrig sett så många nya trådar som skapas och som uppenbart är svar på denna tråden - i stort sett samtliga är nya medlemmar som gör sitt första eller andra inlägg i debatten.
Har funderat på detta lite och jag tror jag fann svaret nu när jag skulle göra ett inläg i debatten/tråden...
När man ska skriva något i tråden så ska man ju klicka på "Skriv svar" uppe i högra hörnet. I stället klickas det på "Nytt inlägg" och då skapar man en ny tråd.
Jag förstår nu faktiskt förvirringen!
Skriv svar - det känns som att man svarar på en speciell fråga, lite som att man citerar någon i tråden.
Nytt inlägg - då känns det som att man gör ett nytt inlägg i den pågående debatten, dvs den pågående tråden. vad man egentligen gör är att man skapar en helt ny tråd under den kategori man är i.
Nytt inlägg bör kanske döpas om till Nytt ämne eller Ny tråd eller liknande. Eller så kan det ju komma en pop-up där man frågar "Vill du skapa en ny tråd? Eller ville du göra ett inlägg i tråden du har öppen? Välj nedan..."
Det kanske t o m ska vara så att man inte kan skapa en ny tråd om man är inne i en utan man måste ut till kategorierna...?
Precis, "Nytt inlägg" har jag också missuppfattat precis som Peztis. Då hamnar ju inlägget fel och det är då jag har önskat att man kan radera inlägget, inte att radera ett inlägg som redan är besvarat.
Kanske då döpa om så att det inte missförstås och hamnar fel, eller alternativt att det står mer förklarat hur man ska göra. Svårt att förklara vad jag menar men kanske någon trots allt förstår vad jag menar.