Full version: Anki V:s busfrö 2012
Sidor: 1, 2, 3
Anki V
Knepigt....Det är ganska så tåliga småplantor som inte kolavippar för en anings torka g.gif

Vill du ha nya frön.....eller kanske du vill ha nya till nästa säsong? De växer ju lite långsamt så det kanske är i senaste laget att så nya nu.

/Anki
Peztis
Det är OK, Anki, jag har kvar av det du sände mig för jag sådde inte allt på en gång. Men det är faktiskt ett mysterium!

Så du tror det är försent att så nu...?
Anki V
För mig är det försent i alla fall.....men det beror bara på att jag inte vill ha "småttingar" på försommaren.

Min trädgård är vid vårt sommarställe och det är så svårt för mig att passa småttingar som inte går att sätta ut i rabatten än(jobbar tio mil därifrån). Du bor ju vid din trädgård så för dig ska de väl inte vara några problem att så nu. De gror ju inom två veckor.

/Anki

Peztis
Jag provar. Funkar det så funkar det...
Lady Hamilton
Hrmf.... g.gif gror lååååångsamt....växer sedan ännu låååååååååångsammare Jo tack jag vet Att dina nu försvunnit Peztis är jag inte ett dugg förvånad över giggle.gif
Peztis
Hörry Ladyn, vamenaru me de?!?!
Menaru att ja inte kan sköta tramsiga fröer eller menaru att de e fel på de tramsiga fröna, typ? Förklararej innan ja bestämmer mej för att bli gramsen!

tongue.gif
Anki V
Ladyn har inte gjort annat än gnölat sedan hon sådde mina busfrön.

Jag tror hon snålar för mycket på värmen i sitt utomordentliga orangeri (som jag skulle kunna ge en arm för att ha) eller då har hon så trångt så ljuset inte når ner till små busfrön.

Nästa år ska ni andra få en riktig raritet......och Ladyn ska få ringblommor...eller kanske solrosor. De gror snabbt och växer fort giggle.gif

/Anki
Maggan H
Får nog ge Ladyn ett halvt rätt där ang växthastigheten.... de står stilla här för tillfället! devil.gif Men kanske beror det på vädret, det går inte att lura dom hur mycket som helst, dom KÄNNER faktiskt skillnad på sol och låtsasljus, banne mig! crazy.gif
DykUnderYtan
Jag googlar och googlar och tittar och tittar ner i krukan med fröerna... men inte en grodd i sikte. :/
Anki V
CITAT (DykUnderYtan @ 13-04-2012, 19:35) *
Jag googlar och googlar och tittar och tittar ner i krukan med fröerna... men inte en grodd i sikte. :/

Vad konstigt......Hos mig grodde alla fröna både när jag provsådde och när jag sådde samtidigt som er andra.

Vill du ha nya frön nu eller ska vi vänta till hösten när du kan få busfärska?

/Anki
Lady Hamilton
CITAT (Peztis @ 10-04-2012, 12:11) *
Hörry Ladyn, vamenaru me de?!?!
Menaru att ja inte kan sköta tramsiga fröer eller menaru att de e fel på de tramsiga fröna, typ? Förklararej innan ja bestämmer mej för att bli gramsen!

tongue.gif

Ja menade bara att det inte är så konstigt att det gått på tok även för dig kompiskram.gif det är väl inte mer än rättvist nu när det gått åt ****ete för mig eller hur? angel_not.gif

CITAT (Anki V @ 10-04-2012, 14:01) *
Ladyn har inte gjort annat än gnölat sedan hon sådde mina busfrön.

Jag tror hon snålar för mycket på värmen i sitt utomordentliga orangeri (som jag skulle kunna ge en arm för att ha) eller då har hon så trångt så ljuset inte når ner till små busfrön.

Nästa år ska ni andra få en riktig raritet......och Ladyn ska få ringblommor...eller kanske solrosor. De gror snabbt och växer fort giggle.gif

/Anki

Hörre du Anki! rtfm.gif jag sa inte ett pip när jag sådde dem......så de så cool.gif jag började "tänka högt" först när de VÄGRADE växa sig högre än 0,01 mm nono.gif är övertygad om att du på "pinkiv" skickat manipulerade frön till mig giggle.gif
Och ringblommor eller solroser har jag redan. Jag är så kravlös att jag skulle nöja mig med att få SAMMA frön som de andra nästa år slap.gif
Anki V
Det var rätt länge sedan det var någon aktivitet i den här tråden och utifrån det så tänker jag nu avslöja vad det var ni sådde.

Anki V.s Bus 2012 var en Swertia kingii, en inte alltför vanlig trädgårdsväxt men i mitt tycke klart odlingsvärd grön/vit sötnos. Ni som inte vet hur den ser ut får googla......... de bilder jag har gör den inte rättvisa.

/Anki
DykUnderYtan
CITAT (Anki V @ 22-04-2012, 22:41) *
Det var rätt länge sedan det var någon aktivitet i den här tråden och utifrån det så tänker jag nu avslöja vad det var ni sådde.

Anki V.s Bus 2012 var en Swertia kingii, en inte alltför vanlig trädgårdsväxt men i mitt tycke klart odlingsvärd grön/vit sötnos. Ni som inte vet hur den ser ut får googla......... de bilder jag har gör den inte rättvisa.

/Anki

Åhh men så fin! Ja om du har färska fröer i höst så testar jag jättegärna Anki. smile.gif

Nu kunde tom jag googla... och hittade den här fina: http://www.flickr.com/photos/stationalpine...ier/2295915258/ biggrin.gif
hattstugan

Vilken vacker växt du förärat oss Anki!

Ska bli spännande att följa den och se hur den trivs i den Uppländska leran!
Anki V
Hos mig har det hittills varit jättehärdig. Alla plantor jag satte ut för fyra år sedan lever och då har vi haft en blöt ”isvinter”, två vintrar med rekordkyla och snö och en alldeles normal vinter. Till och med de två senaste sorkåren klarade den. Swertian var faktiskt en av få växter som fick vara helt ifred.

DykUnderYtan: Om jag skulle glömma bort att skicka frön så tveka inte att påminna mig……Blommar den bara som den ska och att inget oförutsett händer så kommer jag att få massor av frön.

/Anki
Maggan H
Jättevacker smiley_small_hug.gif!
Hoppas den växer på nu då nån gång, står ff o stampar fast de står i växthuset nu!
hattstugan

Efter ett dygn ute i friska luften och två dygn i mitt lilla växthus har nu plantorna börjat växa på sig! De gillar tydligen inte rumsvärmen så värst mycket!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon