Full version: Gåsis Busfrö 2012
Sidor: 1, 2, 3
Rosmarin
Kångratjulejsjöns!!!

[attachment=69317:lens1815...p_of_tea.jpg]
Lady Hamilton
Tackar tummenupp.gif vilken härlig bild
Rosmarin
Jag tyckte den var fin i sammanhanget. Personen på bilden är nog inte med i någon blåsorkester men kanske medlem i en flås-orkester...? giggle.gif
Gåsis
Nu känns det som om gissningarna sinat. I morgon bitti lägger jag ut svaret, om det nu inte börjar välla in gissningar så här på upploppet.

/Åsa
Rosmarin
Ja men då gissar jag väl igen då; Jag gissar på en UR-skogsväxt med KOPPAR-färgade blommor!!! naughty.gif naughty.gif naughty.gif
Gåsis
Den var djärv rotfl.gif

/Åsa
Gåsis
Det dröjer lite med svaret här. Dragon är nämligen så nära helt rätt som det går.

/Åsa
Peztis
Om du var i närheten skulle du få en JÄTTEKRAM, gåsis! smiley_small_hug.gif

Bonusfröerna har grott och växer på så det nästan knakar! I alla fall om man jämför med de jag har försökt att så under alla dessa år och aldrig ens fått att gro! Det är säkert 20 små plantor som precis har börjat visa karaktärsbladen så jag ska väl ta och skola om dem så de får lite mer näringsrik jord nu.

Jag är såååååå GLAD!
Gåsis
Sicken tur de gror peztis, du skrämde mig lite där i början cool.gif Efter omskolning brukar de sätta lite bättre fart i växningen.

Grattis till Dragon som gissat rätt! blomma.gif
Peztis
Då ska de få ny jord!

Och grattis, Dragon!
Gåsis
Nu kommer svaret. Mitt busfrö var Codonopsis clematidea, porslinsklocka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon