Full version: Gåsis Busfrö 2012
Sidor: 1, 2, 3
Rosmarin
Grattis Margith!

Jag funderar och funderar men har hittills inte kommit på vad det är. no.gif
Maggan H
Har ingen aning vad någerdera är! Gror gör dom nu bägge två i af! rolleyes.gif
hattstugan

Nog gror det men vet inte vad det kan var ju blink.gif
Gåsis
Från och med nu får man lukta sig fram...
Lady Hamilton
Och OM man nu drabbats av nästäppa? hur gör man då för att komma vidare?
Peztis
Vaddå, som att de där små gröna skulle lukta något? Det kan jag ju i alla fall säga att de gör de inte - inte än i alla fall. Och inte mina. Så det så!
Rosmarin
Om man gnider sönder ett av dessa ytte-pyttesmå bladen mellan fingrarna så luktar det som de första späda ärtskidorna som man knipsar av och knaprar i sig direkt ute i landet på försommaren coolgleam.gif och DET är det ju inte i alla fall!
DykUnderYtan
Kastar mig in i matchen innan den hinner ta slut... inga gissningar men sådd på gång. smile.gif
Gåsis
Och där stapplade Maggan över mållinjen, grattis blomma.gif bravo.gif yaay.gif rose.gif

/Åsa
Maggan H
Pub, de satt långt inne! Tack Gåsis!
Peztis
Grattis Maggan!
Gåsis
Nu rullar det - Grattis Peztis som gissat rätt yaay.gif rose.gif blomma.gif

/Åsa
Peztis
Tack! biggrin.gif
Maggan H
Grattis till dig med Peztis! smile.gif
Lady Hamilton
Ja blomma.gif Grattis tiller alla som gissat rätt
Rosmarin
Knippgentianan har äntligen börjat gro! bravo.gif
Gåsis
Så skönt att höra! Blev ju lite lätt skrämd av peztis historia om hopplösa gentianafröer. Men det är seg, det kan jag hålla med om.

/Åsa
Gåsis
Och i går kväll, när jag snusade och sov, kom rätt svar från Rosmarin. Grattis blomma.gif rose.gif yaay.gif

/Åsa
Rosmarin
Ja du, snusat och sovit borde jag också ha gjort sent igår kväll, men jag var ju bara tvungen att få veta om min sjuttio-elfte gissning var rätt. giggle.gif Tack! Det ska bli roligt att se hur den här skönheten kommer att utveckla sig.
Peztis
Grattis! Delad första plats med Gåsis!
Rosmarin
Ojdå! shy.gif Tack så mycket!
Maggan H
Bägge sorterna gror nu och buset är flirting.gif omskolat, vad det nu är....
Rosmarin
Här är också buset omskolat nu! tummenupp.gif
Lady Hamilton
Oskolat ännu men jag skall försöka hinna skola någon av de närmaste dagarna
Gåsis
Nu tror jag allt det är dax för en liten ledtråd. Mitt busfrö är en skir och vacker växt, men som alla andra har den sina fel och brister... När man rör bladen kommer en lukt som somliga beskriver som fotsvett.

/Åsa
Peztis
Alltså, det är söndagskväll...

Jag googlade och hittade något och jamen jag skickar väl en gissning då. Men vänta lite, har jag gissat på denna? Kollade i busfröstatisitken och uppsidejsi, jag har ju redan fått ett rätt på denna och det var inte alls samma som den jag hade tänkt gissa på nu! blush.gif

Minnet är ju som bekant bra men kort! biggrin.gif
Lady Hamilton
Näe blev inte nå klokare av den ledtråden confused.gif
Gåsis
Den delar halva sitt namn med en klätterväxt. Den andra halvan är kreatur, skala, rånej och sis.
Peztis
Jag är hopplös!

Jag sitter här och löser din rebus, googlar och hittar... ja, det som jag redan gissat rätt på! Det här börjar ju bli löjligt!

rotfl.gif

Men din ledtråd var superbra!
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 02-04-2012, 21:32) *
Jag är hopplös!

Jag sitter här och löser din rebus, googlar och hittar... ja, det som jag redan gissat rätt på! Det här börjar ju bli löjligt!

rotfl.gif

Men din ledtråd var superbra!

a0a.gif
Mycket bra ledtråd. tummenupp.gif
Anki V
CITAT (Gåsis @ 02-04-2012, 21:20) *
Den delar halva sitt namn med en klätterväxt. Den andra halvan är kreatur, skala, rånej och sis.

Den var verkligen bra. tummenupp.gif
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

/A

Margith
Eftersom några vågar dela med sig av sina mer eller mindre lyckade gissningar, ska jag nu erkänna.

Det här var det första fröet som jag lyckades identifiera.

Gåsis ledtråd tog det 3 dagar innan jag fattade blush.gif OCH DÅ VISSTE JAG JU SVARET!!

Men ledråden är riktigt bra smile.gif

Glad påsk, alla busfröare kompiskram.gif
Lady Hamilton
Och jag fattar som vanligt ingenting? confused.gif
Maggan H
Lätt när man vet, så är det ju.... angel_not.gif

Så här ser de ut idag:

[attachment=68972:P4060008.JPG]
Gåsis
Jag fick inte en enda gissning på min förra ledtråd. Här kommer en till, nu är det det svenska namnet jag hintar till.

/Åsa
Margith
CITAT (Lady Hamilton @ 05-04-2012, 11:34) *
Och jag fattar som vanligt ingenting? confused.gif

Jamen nu vet du väl? Det är naturligtvis fröer till After Eight laugh.gif
Gåsis
Nu skrattar min man som ritat 000.gif
Peztis
CITAT (Margith @ 16-04-2012, 20:46) *
Jamen nu vet du väl? Det är naturligtvis fröer till After Eight laugh.gif

rotfl.gif Klockren! Upps...

Gåsis, jag satt faktiskt och löste din rebus, ju! Jag var så glad att jag lyckats lösa ett Busfrö - ända tills jag kom på att jag ju redan hade löst det!
Gåsis
Jag hoppas få någon gissning på den här. Har ni gissat rätt redan så gissa gärna igen, det är trevlig med pm.

/Åsa
Anki V
ohmy.gif I mina krukor har det minsann inte kommit upp några After Eight eller Dumlekola......Vad gör jag för fel? -cry-.gif

/A
Lady Hamilton
Ok Det är alltså INTE After eight eller dumlekola confused.gif Afternoon thé då?
Gåsis
Nau ajm ripiting, thö svedish nejm is thö kvestijon.

/Åsa
Rosmarin
Ja den var bra! (Säger jag som keramiker! naughty.gif )
Gåsis
Rosmarin gav en fin ledtråd, det är inte en kopp av keramik utan av .......
Nån liten gissning?

/Åsa
Gåsis
Nu kom en gissning som var helt rätt från hattstugan, grattis! rose.gif yaay.gif

/Åsa
Gåsis
Och där kom en gissning från Lady Hamilton som var helt rätt. Grattis bravo.gif rose.gif yaay.gif
Gåsis
Här ramlade mrs Hamilton in. Citat typ..

Änd it vas allrajt;-)

/Åsa

Lady Hamilton:

Sänk jo, batt jo kodd given mii ö smajlii vidd ö bigg ros on får maj grätjoläjsons

Tere vas ö bigg ros, tere vas even ö blåsorkester yaay.gif
Lady Hamilton
Gåsis du vet väl att det är förbjudet att avslöja vad som står i privata PM ninja.gif .........men jag gillar dig ändå smiley_small_hug.gif
( men jag kommer att få FAN av Anki V om hon ser vilket urusel engelska jag har)

CITAT (Gåsis @ 17-04-2012, 22:20) *
Tere vas ö bigg ros, tere vas even ö blåsorkester yaay.gif

Här ja! men inte i Grattis PM:et blush.gif
Gåsis
Det finns en gräns för mig med men här går den inte crazy.gif Jag tror Anki inte kommer att yttra ett enda ord med oss på svenska efter det här. Vi löv jo ändå.

/Åsa
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 17-04-2012, 22:23) *
( men jag kommer att få FAN av Anki V om hon ser vilket urusel engelska jag har)

Lysande!

Kunde inte vara bättre....jag förstod varenda bokstav tummenupp.gif

smiley_small_hug.gif /Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon