|
Gossen Ruda
30-05-2012, 12:14
Aqvakul
30-05-2012, 12:20
Ännu en ny japanpoptråd.... Är det något slags virus som slagit till..
Gossen Ruda
30-05-2012, 12:32
CITAT (Aqvakul @ 30-05-2012, 13:20)  Ännu en ny japanpoptråd.... Är det något slags virus som slagit till..  Det är bara början. När man blir utsatt för lögner och förtal börjar man först försöka förklara och försvara sig. Efter en tid märker man dock att mot kvalificerad dumhet hjälper inte fakta. Sen blir man ledsen och kan övergå till förtvivlan. Man kan dock resa sig och då kommer ilskan. Hand i hand med ilskan kan djävulskapet komma, där är jag nu.
*Stintan*
30-05-2012, 13:45
Ruda du är inte bara löjlig nu du är barnslig också. Varför ska det vara så svårt att hålla era privata böjelser just privat? Hittade du inga sexigare bilder på tjejerna förresten? Här har du några: idolbilder
Eva i Skåne
30-05-2012, 13:52
Ruda. Du startade en gång allmänpolitiska tråden för att försöka hålla alla politiska diskussioner i en tråd. Detta var ett mycket bra initiativ. Varför kan du inte leva efter den devisen och låta allt det japanska stanna i en tråd??????
cikkoria
30-05-2012, 14:44
VARFÖR ÖPPNA TRÅDAR SOM NI INTE ÄR INTRESSERADE AV???????
Ni anmodar andra att låta bli, så varför?
Gossen Ruda
30-05-2012, 14:46
CITAT (Eva i Skåne @ 30-05-2012, 14:52)  Ruda. Du startade en gång allmänpolitiska tråden för att försöka hålla alla politiska diskussioner i en tråd. Detta var ett mycket bra initiativ. Varför kan du inte leva efter den devisen och låta allt det japanska stanna i en tråd?????? Jopp, men nu är den gamla tråden låst och så dök mitt efterlängtade paket upp då kände jag att jag bara måste visa upp innehållet.
malcolm
30-05-2012, 14:47
Grattis Ruda! Kul att de fungerade, hoppas du får stort nöje av dem!
Chamomille
30-05-2012, 14:49
CITAT (cikkoria @ 30-05-2012, 15:44)  VARFÖR ÖPPNA TRÅDAR SOM NI INTE ÄR INTRESSERADE AV???????
Ni anmodar andra att låta bli, så varför? Och vad har du för förklaring?
Gossen Ruda
30-05-2012, 14:49
CITAT (malcolm @ 30-05-2012, 15:47)  Grattis Ruda! Kul att de fungerade, hoppas du får stort nöje av dem!  Delat nöje är dubbelt nöje, jag får se i framtiden om de går att kopiera.
herkules
30-05-2012, 14:52
CITAT (*Stintan* @ 30-05-2012, 14:45) 1552529[/url]'] Ruda du är inte bara löjlig nu du är barnslig också. Varför ska det vara så svårt att hålla era privata böjelser just privat? Hittade du inga sexigare bilder på tjejerna förresten? Här har du några: idolbilderprivata böjelser? jag är intresserad av det ruda beställt och fått hem, jätteskoj att få se!
*Stintan*
30-05-2012, 15:01
CITAT (herkules @ 30-05-2012, 15:52)  privata böjelser? jag är intresserad av det ruda beställt och fått hem, jätteskoj att få se! Jamen det är väl klart att du är! Det var ju väntat
ryss_борис
30-05-2012, 16:16
Snälla sluta skapa såna här jävla trådar. Majoriteten på detta forum blir inte upphetsade av din skivsamling...
Rebecca
30-05-2012, 17:10
Ge fan i att gå in och läsa det ni inte är intresserade av då. Gå inte in i en tråd som ni inte anser är intressant, och SKRIV INTE hur jäkla ointressant ni tycker tråden är.
Jag fattar inte att folk har så svårt för detta. Kan ni inte sålla och läsa det som INTRESSERAR er?!
ON TOPIC (för en gångs skull): Har du beställt hem det från Japan, Rudan? Hur lång tid tog det att få hem 'et?
Gossen Ruda
30-05-2012, 17:18
För den som nu är intresserad så är det den den 7:e utgåvan uppifrån jag beställde. Den som heter: ここにいたこと(kokoni itakoto) 【Original Edition】 Beträffande innehållet på CD:n så är de första relativt slätstrukna men fartiga, ungefär som vårt 60-70-tal. Från 10 och uppåt tar det sig med några gamla bekanta. Fortfarande upptempolåtar, utom den sista. Lugn och fin. Lite skumt, den finns i flera versioner på YouTube dock aldrig från scen. Tydligen sjungs den inte offentligt. Det är mest en massa stillbildsklipp till den. Ni kan ju kolla själva om ni orkar. http://www.youtube.com/watch?v=Xk9HDmDv3_4 Texten för den som önskar, lite vemodig kanske. http://stage48.net/studio48/kokoniitakoto.html
Gossen Ruda
30-05-2012, 17:25
CITAT (Rebecca @ 30-05-2012, 18:10)  Ge fan i att gå in och läsa det ni inte är intresserade av då. Gå inte in i en tråd som ni inte anser är intressant, och SKRIV INTE hur jäkla ointressant ni tycker tråden är.
Jag fattar inte att folk har så svårt för detta. Kan ni inte sålla och läsa det som INTRESSERAR er?!
ON TOPIC (för en gångs skull): Har du beställt hem det från Japan, Rudan? Hur lång tid tog det att få hem 'et? Det tog sin tid för det var via ombud. En person här, Göran, som driver ett forum för tågintresserade är gift med en japanska. Hon behöver lite livsuppehållande material, som grönt te och snacks  , och får därför regelbundet paket hemifrån. Han erbjöd sig att ta hit detta för mig så han eller hans fru beställde från Amazon.com, heter de väl, skivorna till hennes föräldrar. Sen följde skivorna med hit till Sverige tillsammans med det övriga och jag betalade förutom själva skivorna en del av portot därifrån och sen posten här i Sverge. Totalt 290 kr.
Eva i Skåne
30-05-2012, 17:53
CITAT (cikkoria @ 30-05-2012, 15:44)  VARFÖR ÖPPNA TRÅDAR SOM NI INTE ÄR INTRESSERADE AV???????
Ni anmodar andra att låta bli, så varför? Titeln på denna tråden avslöjar på intet sätt att den handlar om japanska flickor. Om den gjort det skulle jag inte öppnat och att jag är inne en gång till beror på att jag ville läsa Rudas svar på mitt inlägg. Jag hade ingen aning om att den andra tråden var stängd eftersom jag försökt undvika detta ämne som inte intresserar mig. Däremot tycker jag det är skoj att läsa lite av varje i småpratsavdelningen. Tack och adjö.
Trampendal
30-05-2012, 21:29
Jag öppnade tråden därför att jag tycker om tomten och blev glad av att höra att han hittat ett sommarjobb.  Jag blev mycket besviken.
Gossen Ruda
30-05-2012, 21:41
CITAT (Trampendal @ 30-05-2012, 22:29)  Jag öppnade tråden därför att jag tycker om tomten och blev glad av att höra att han hittat ett sommarjobb.  Jag blev mycket besviken.  Beklagar men livet ÄR fullt av missräkningar.
ryss_борис
31-05-2012, 00:46
CITAT (Rebecca @ 30-05-2012, 18:10)  Ge fan i att gå in och läsa det ni inte är intresserade av då. Gå inte in i en tråd som ni inte anser är intressant, och SKRIV INTE hur jäkla ointressant ni tycker tråden är. Ingen hade nog klagat om detta varit den enda tråden Gubben Ruda skapat om den japanska popgruppen, men nu har Gubben Ruda massor av trådar att diskutera detta i, och då ter det sig irriterande med ännu en tråd om samma ämne. Pga detta så är folk (med all rätta) irriterade på Gubben Ruda, om jag förstått det hela rätt...
Gossen Ruda
31-05-2012, 06:59
CITAT (ryss_бори @ 31-05-2012, 01:46)  Ingen hade nog klagat om detta varit den enda tråden Gubben Ruda skapat om den japanska popgruppen, men nu har Gubben Ruda massor av trådar att diskutera detta i, och då ter det sig irriterande med ännu en tråd om samma ämne. Pga detta så är folk (med all rätta) irriterade på Gubben Ruda, om jag förstått det hela rätt... Stackare, det kan inte vara lätt för dig. Upplysningsvis kan jag meddela att detta är tråd nr 3. Nr 1 är stängd och nr 2 ligger långt ner i arkivet. Eftersom jag tidigare meddelat att jag beställt dessa skivor tyckte jag dock att det var dags att starta en tråd för att informera om resultatet. Jag är övertygad om att några här tycker samma sak och då är tråden ok imho. Du kanske tycker att en tråd måste intressera x % av medlemmarna för att skrivas men vad är det för jävla sätt? Vem skall avgöra det då? Du kanske istället skulle fundera på att sköta dina egna affärer och sluta klaga som alla de andra gnällkärringarna.
Låt nu Gossen Ruda skriva om sitt stora intresse!
Gossen Ruda
31-05-2012, 08:40
CITAT (silos @ 31-05-2012, 08:28)  Låt nu Gossen Ruda skriva om sitt stora intresse! Tack Silos, du vill alla väl. Eftersom dessa trådar om Japan-popen är så populära så klipper jag in ett inlägg som jag gjorde i musiklyssnartråden så ingen missar något. Just nu är det mest den här: http://www.youtube.com/watch?v=r5I5kK4IqqQ Pionärerna i AKB:s Power Girls sjunger sin kampsång efter att ha genomgått kamikazi-utbildning i sång och kortkort. Snart sprider de sig över världen, tredje världskriget skall vinnas av Japan från scenen. Minamis blick och fighting spirit bådar inte gott för Loreen och alla andra schlagerfjollor. Ge er, kampen är redan avgjord. PS. Nu blir det ett dagsuppehåll pga stekelfångst men jag återkommer.
Irene_L
31-05-2012, 09:37
Nu har rubriken blivit ändrad...ibland händer saker snabbt här!! Och ibland händer inget.....
herkules
31-05-2012, 09:38
CITAT (Chamomille @ 30-05-2012, 15:49) 1552561[/url]'] Och vad har du för förklaring? förklaring till vad?
malcolm
31-05-2012, 10:53
Chamomille
31-05-2012, 12:24
CITAT (herkules @ 31-05-2012, 10:38)  förklaring till vad? Har jag ställt dig någon fråga?
Gossen Ruda
31-05-2012, 14:00
CITAT (malcolm @ 31-05-2012, 11:53)  Hur bär de sig åt för att dansa i kimono????? Inget tycks vara omöjligt för AKB.  Fö tog det mig en tid att hitta tråden, vet inte vad jag skall säga om namnbytet. Den skulle egentligen bara handla om de beställda skivorna, tror jag släpper den nu.
malcolm
31-05-2012, 15:38
AKB-tjerna klarar ALLT och kan vara charmerande även i fotsida kläder, jag had varit en av deras fans även om de uppträtt i långbyxor-
Jag känner mig fö. bekväm i den här tråden vad den än kallas och syftet har ju aldrig varit att skapa en himla massa trådar med samma innehåll. Hade folk nöjt sig med att ha åsikter om musiken eller gruppen som sådan i den förra tråden hade den kunnat leva vidare men påhoppen mot oss som gillar tjejerna blev värre och värre så därför är vi där vi är idag. Trådar med samma ämne förresten... hur många trådar finns det inte om tex. tomater eller rosor...?
Snälla malcolm, kan du inte tagga ner lite? Annars är väl risken stor att det är du själv som håller igång tjafsandet. Det är väl just det ni vill komma ifrån säger ni ju.
malcolm
31-05-2012, 17:10
Jag är lugn som en filbunke.
CITAT (malcolm @ 31-05-2012, 18:10)  Jag är lugn som en filbunke.  Jasså, du säger det...
herkules
31-05-2012, 18:57
CITAT (Chamomille @ 31-05-2012, 13:24) 1552766[/url]'] Har jag ställt dig någon fråga? nä, jag ställde en fråga till dig.
Gossen Ruda
31-05-2012, 20:17
Kanske dags att enas om vem som frågar vem.  Under tiden så kanske jag skall förklara lite varför jag och malcolm och kanske andra är så fascinerade av AKB48. En enkel sökning på Youtube just nu ger 65700 klipp. På nätet blir det 271 miljoner träffar. Sidan där man kan hitta texterna upptar ca 750 titlar. Det är alltså ett riktigt ymnighetshorn att ösa ur beträffande denna grupp, om man nu inte på förhand eller av annat skäl bestämt sig för att inte gilla dem eller deras musik. Jag finner det dock märkligt att påstå att man inte gillar musiken när denna spänner från ballader till närmast hårdrock. Det är dock också märkligt att lika kända och populära som de är i Asien, lika okända är de här. Det tycks finnas en musikalisk järnridå mellan Europa och Asien. Jag finner dock ingen anledning att försöka vara någon slags profet eller förkunnare för AKB, bara jag slipper andra predikanter som skall försöka omvända mig. Alla klumpiga försök hittills har misslyckats och kommer aldrig att lyckas. Däremot kommer jag nog att fortsätta tipsa om godbitar för de som vill hitta sådana.
ryss_борис
31-05-2012, 21:15
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2012, 07:59)  Stackare, det kan inte vara lätt för dig. Upplysningsvis kan jag meddela att detta är tråd nr 3. Nr 1 är stängd och nr 2 ligger långt ner i arkivet. Eftersom jag tidigare meddelat att jag beställt dessa skivor tyckte jag dock att det var dags att starta en tråd för att informera om resultatet. Jag är övertygad om att några här tycker samma sak och då är tråden ok imho. Du kanske tycker att en tråd måste intressera x % av medlemmarna för att skrivas men vad är det för jävla sätt? Vem skall avgöra det då? Du kanske istället skulle fundera på att sköta dina egna affärer och sluta klaga som alla de andra gnällkärringarna. Nej, trådar blir inte automatiskt okej för att några personer anser dem vara det. Om skapar trådar med bilder på koarslen är jag ganska säker på att det inte är okej, oavsett om du och din fanclub Gubben Ruda, gillar dem. Håll dig till reglerna istället för att försöka hitta på egna.
Gossen Ruda
31-05-2012, 21:26
Suck.
Trampendal
31-05-2012, 22:40
CITAT (Gossen Ruda @ 30-05-2012, 22:41)  Beklagar men livet ÄR fullt av missräkningar.  Det är i alla fall fult med medvetet bedrägeri, tycker jag! Som om inte det vore nog byter du sen namn på tråden så jag knappt hittar den! För övrigt är det rätt konstigt att klaga på att det startas "för många" trådar si och så, det är väl bara att skita i dem som inte intresserar och starta egna intressanta istället, eller? Utan rubriker som lurar in stackars ovetande, oskyldiga då förstås.
Gossen Ruda
01-06-2012, 06:24
CITAT (Trampendal @ 31-05-2012, 23:40)  Det är i alla fall fult med medvetet bedrägeri, tycker jag! Som om inte det vore nog byter du sen namn på tråden så jag knappt hittar den! För övrigt är det rätt konstigt att klaga på att det startas "för många" trådar si och så, det är väl bara att skita i dem som inte intresserar och starta egna intressanta istället, eller? Utan rubriker som lurar in stackars ovetande, oskyldiga då förstås.  Jag kan påpeka att namnbytet var ett helt eget initiativ av admin. Jag blev själv förvånad, hade och har inte blivit informerad. Beträffande folk som klagar så upphör man aldrig att förvånas, är livet för somliga så tråkigt?
herkules
01-06-2012, 08:04
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2012, 21:17)  Kanske dags att enas om vem som frågar vem.  Under tiden så kanske jag skall förklara lite varför jag och malcolm och kanske andra är så fascinerade av AKB48. En enkel sökning på Youtube just nu ger 65700 klipp. På nätet blir det 271 miljoner träffar. Sidan där man kan hitta texterna upptar ca 750 titlar. Det är alltså ett riktigt ymnighetshorn att ösa ur beträffande denna grupp, om man nu inte på förhand eller av annat skäl bestämt sig för att inte gilla dem eller deras musik. Jag finner det dock märkligt att påstå att man inte gillar musiken när denna spänner från ballader till närmast hårdrock. Det är dock också märkligt att lika kända och populära som de är i Asien, lika okända är de här. Det tycks finnas en musikalisk järnridå mellan Europa och Asien. Jag finner dock ingen anledning att försöka vara någon slags profet eller förkunnare för AKB, bara jag slipper andra predikanter som skall försöka omvända mig. Alla klumpiga försök hittills har misslyckats och kommer aldrig att lyckas. Däremot kommer jag nog att fortsätta tipsa om godbitar för de som vill hitta sådana. det är samma här, jag som lyssnar mycket på thailändsk rock/pop får inget som helst gehör för det i sverige, nästan ingen har lyssnat på det jag lyssnar på så de vet inte och har redan dömt ut mitt lyssnande och intresse. dock slipper jag stockdumma och nästan kriminella anspelningar på att det är artisternas utseende och klädsel som gör att jag lyssnar på dem.
malcolm
01-06-2012, 10:03
malcolm
01-06-2012, 19:05
CITAT (herkules @ 01-06-2012, 09:04)  det är samma här, jag som lyssnar mycket på thailändsk rock/pop får inget som helst gehör för det i sverige, nästan ingen har lyssnat på det jag lyssnar på så de vet inte och har redan dömt ut mitt lyssnande och intresse. dock slipper jag stockdumma och nästan kriminella anspelningar på att det är artisternas utseende och klädsel som gör att jag lyssnar på dem. Jag skulle väldigt gärna ta del av den musik du pratar om men vill du inte presentera eventuella länkar öppet så skicka gärna ett PM.
Gossen Ruda
01-06-2012, 20:34
CITAT (malcolm @ 01-06-2012, 20:05)  Jag skulle väldigt gärna ta del av den musik du pratar om men vill du inte presentera eventuella länkar öppet så skicka gärna ett PM. Instämmer i länkönskandet, en vit fläck på musikkartan för mig också. Sen var det det här med J-popen. Lite ovetande om människors tankar om Japan mm som jag var kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig resultatet av min tidigare tråd. Musik kan man gilla, inte gilla eller vara passiv till men att några trallande jäntor 8000 km härifrån skulle kunna locka fram sådana märkliga sidor hos människor kom som en enorm överraskning. Det är för mig helt uppenbart att det inte är musiken i sig som orsakar dessa känslosvall utan något annat. Märkligt, för mig är det bara musiken som gäller i första hand. Sen kommer språket mm men långt efter.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2012, 21:34)  Musik kan man gilla, inte gilla eller vara passiv till men att några trallande jäntor 8000 km härifrån skulle kunna locka fram sådana märkliga sidor hos människor kom som en enorm överraskning. Halaj! F-n vad bra sagt! Huvet på spiken! Jag kan inte begripa hur en godmodig, stillsam pensionär som åker runt och fotar broar, är intresserad av tåg och insekter helt plötsligt får en vurm för ”låtsas”småflickor i skoluniform. //T
malcolm
01-06-2012, 21:10
Gossen Ruda
01-06-2012, 21:20
CITAT (Tapio @ 01-06-2012, 22:03)  Halaj!
F-n vad bra sagt! Huvet på spiken!
Jag kan inte begripa hur en godmodig, stillsam pensionär som åker runt och fotar broar, är intresserad av tåg och insekter helt plötsligt får en vurm för ”låtsas”småflickor i skoluniform.
//T Det är inte bara det du inte begriper, det finns fler luckor...
malcolm
01-06-2012, 21:21
CITAT (Tapio @ 01-06-2012, 22:03)  Halaj!
F-n vad bra sagt! Huvet på spiken!
Jag kan inte begripa hur en godmodig, stillsam pensionär som åker runt och fotar broar, är intresserad av tåg och insekter helt plötsligt får en vurm för ”låtsas”småflickor i skoluniform.
//T Jag får erkänna att jag också blev förvånad att just Ruda gav respons på den länk jag lade in på en tråd som handlade om YouTube-klipp i allmänhet men här är vi nu. Att det skulle bli reaktioner på något sätt misstänkte jag men inte till den milda grad.  Det började med den här: http://www.youtube.com/watch?v=Elb1ceVVj2E...feature=related
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2012, 22:20)  Det är inte bara det du inte begriper, det finns fler luckor... Halaj! OK. Berätta. //T
Gossen Ruda
01-06-2012, 21:36
CITAT (Tapio @ 01-06-2012, 22:28)  Halaj!
OK. Berätta.
//T Jag passar. Ungefär som att försöka lära en treåring kvantfysik. Att man kan skriva något så dumt som du presterade säger en del.
CITAT (Tapio @ 01-06-2012, 22:03)  Jag kan inte begripa hur en godmodig, stillsam pensionär som åker runt och fotar broar, är intresserad av tåg och insekter helt plötsligt får en vurm för ”låtsas”småflickor i skoluniform.  Game, set & match.
CITAT (malcolm @ 01-06-2012, 22:21)  Jag får erkänna att jag också blev förvånad att just Ruda gav respons på den länk jag lade in på en tråd som handlade om YouTube-klipp i allmänhet men här är vi nu. Att det skulle bli reaktioner på något sätt misstänkte jag men inte till den milda grad.  Halaj! Oj. Jag får nog prata klarspråk. Mitt inlägg var raljerande. Det står nog klart för de flesta att jag inte anser att det är normalt beteende att en man i pensionärsåldern dräglar till japanska ”småflickor” i youtubeklipp. Lättklädda eller inte spelar ingen roll. Deras riktiga ålder spelar inte heller nån roll. //T
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|