|
herkules
01-06-2012, 22:36
CITAT (Tapio @ 01-06-2012, 23:26) 1553179[/url]'] Halaj!
Oj. Jag får nog prata klarspråk. Mitt inlägg var raljerande. Det står nog klart för de flesta att jag inte anser att det är normalt beteende att en man i pensionärsåldern dräglar till japanska "småflickor" i youtubeklipp. Lättklädda eller inte spelar ingen roll. Deras riktiga ålder spelar inte heller nån roll.
//T så varför då uppmana Ruda att berätta, slöseri med tid ju. CITAT (malcolm @ 01-06-2012, 20:05) 1553120[/url]'] Jag skulle väldigt gärna ta del av den musik du pratar om men vill du inte presentera eventuella länkar öppet så skicka gärna ett PM. jag ska skrapa ihop några yuotubeklipp åt er. det är inte alls säkert att ni gillar den musiken men jag gör det
Huggorm
01-06-2012, 22:51
CITAT (Tapio @ 01-06-2012, 23:26)  Halaj!
Oj. Jag får nog prata klarspråk. Mitt inlägg var raljerande. Det står nog klart för de flesta att jag inte anser att det är normalt beteende att en man i pensionärsåldern dräglar till japanska ”småflickor” i youtubeklipp. Lättklädda eller inte spelar ingen roll. Deras riktiga ålder spelar inte heller nån roll.
//T För vilka är det okej att tycka om dessa japanskor då? Japanska pojkar i samma ålder?
CITAT (herkules @ 01-06-2012, 23:36)  så varför då uppmana Ruda att berätta, slöseri med tid ju. jag ska skrapa ihop några yuotubeklipp åt er. det är inte alls säkert att ni gillar den musiken men jag gör det  Få höra då! Fram med klippen....
skånepåg
02-06-2012, 03:36
Får väl skryta med att man har ett av deras Live uppträdande i HD-format från 2011 Denna japanska fascination som äntligen fått fäste uppe i norden som älskas av så många, det är gulligt det är bra, det är bäst
herkules
02-06-2012, 07:36
CITAT (xlxl67 @ 01-06-2012, 23:56)  Få höra då! Fram med klippen....  aldrig här, tänker inte ta skit utav inskränkta kärringar för det jag lyssnar på. det blir på pm i sådant fall. men först semester i några dagar
Gossen Ruda
02-06-2012, 07:41
CITAT (herkules @ 02-06-2012, 08:36)  aldrig här, tänker inte ta skit utav inskränkta kärringar för det jag lyssnar på. det blir på pm i sådant fall. men först semester i några dagar  Sätt upp mig på sändlistan också.
herkules
02-06-2012, 07:42
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2012, 08:41)  Sätt upp mig på sändlistan också. ska bli!
*Stintan*
02-06-2012, 07:43
CITAT (herkules @ 02-06-2012, 08:36)  aldrig här, tänker inte ta skit utav inskränkta kärringar för det jag lyssnar på. det blir på pm i sådant fall. men först semester i några dagar  Det är väl ingen som fått skit för vad dom lyssnar på utan för vad dom tittar på. Hur svårt ska det vara att fatta det. Det finns ju en tråd för vad folk lyssnar på med massor av länkar till olika musik. Kan inte se att någon fått skit där.
Gossen Ruda
02-06-2012, 08:03
Under tiden som jag funderar på ett lämpligt avslut här kan alla beskåda namnförklaringen min Japanolog skickat mig. Jag undrade vad Marikos namn betydde. Japan ÄR ett fascinerande land med ett fascinerande språk.
"Så till lite namnförklaringar. 篠田麻里子 Shinoda Mariko har ett inte alltför vanligt ’efternamn’. Bland de 500 vanligaste familjenamnen ligger Shinoda på 451:a plats. Namnet betyder ungefär följande: Shino 篠 är en 'liten bambu' och ta (da) 田 betyder 'risfält' eller mera allmänt 'fält' där något odlas. Shinoda skulle alltså kunna tolkas som ’den lilla bambun vid risfältet’.
Förnamnet Mariko blir genast lite klurigare eftersom det kan analyseras kanjitecken för kanjitecken 麻里子 och då betyder ma 麻 ungefär 'hampa' eller 'lin', ri 里, en japansk längdenhet och ko, din 7:a , 子, som betyder ’barn’ rätt och slätt. Alla barn är förstås vackra i sina föräldrars ögon men japanska ko säger ingenting om barnet är vackert eller inte. Man använder slutledet –ko helt enkelt som ett vanligt suffix när man skapar japanska förnamn, särskilt namn för flickor. Ko anger förstås kärvänlighet. Men man kan också analysera Mariko enligt namnets uttal, alltså alldeles oberoende av de just aktuella kanjtecknen som används av AKB48-medlemmen. Och då skulle namnet Mariko rent allmänt kunna få bl.a. följande betydelser beroende på om man valt lite andra kinestecken.
Så exempelvis kan Mariko tolkas som ’sanningens barn’, ’jasminbarnet, ’de tiotusen milens barn’ eller ’bollbarnet’. Vad exakt familjen Shinoda tänkte när de namngav sin dotter är ju förstås något som bara de vet. Men eftersom de valde just de aktuella kanjtecknen 麻里子 så får man förstås utgå från de aktuella ordboksdefinitionerna."
malcolm
02-06-2012, 09:24
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2012, 09:03)  Under tiden som jag funderar på ett lämpligt avslut här kan alla beskåda namnförklaringen min Japanolog skickat mig. Jag undrade vad Marikos namn betydde. Japan ÄR ett fascinerande land med ett fascinerande språk. Vad är det du säger, skall du sluta här? Från hela sajten eller bara från Japan-popen?
Gossen Ruda
02-06-2012, 21:09
Dags att göra ett avslut på denna tråden, dock inte på Japan-popen i sig. Med tanke på alla psykfall som finns här går det inte föra en vettig diskussion om ämnet. Jag är fortfarande förundrad över reaktionerna, jag kan gilla eller ogilla musik men jag skulle aldrig kunna sätta igång med rena förföljelsen av personer som råkar gilla musik jag inte gillar. Dessa flickor lockar tydligen fram de märkligaste och mörkaste sidorna hos en del människor. Att komma på tanken att skriva att man kräks på en viss musik är helt osannolikt, det går inte ens att kommentera. Det kommer nog att ramla in en och annan länk i musiktråden för att hålla grytan kokande, jag kommer dock inte att på något sätt kommentera ytterligare personangrepp. Om någon vill veta något mera om ämnet så är PM-lådan öppen. Jag har dessutom beslutat mig för att placera en del individer här i en imaginär frysbox tills vidare, inga inlägg kommer att besvaras av dessa. Hur länge och vilka det rör sig om får framtiden utvisa, en del får nog sitta där till döddagar.
Piccante
02-06-2012, 22:26
Jag förbehåller mig rätten att få känna avsmak åt vad jag vill. Skulle aldrig komma på tanken att ägna mig åt personförföljelse men om man bjuder in till en diskussion om något så får man nog räkna med mothugg ibland med för annars för man bara en monolog...
Musiken är inte så mkt att säga om egentligen. Det är välkoreograferade föreställningar med tuggummipop som är lika bra/ intetsägande/ obemärkt som de flesta "pojkband" eller andra helkommersiella produktioner. Idol har producerat mängder med sådana artister under åren som säkert hade platsat i en svensk motsvarighet.
Men jag tycker att Lolita-looken är smaklös. Vuxna artister får gärna anspela på sin sexighet men unga vuxna som sminkar sig som fjortisar och klär som som skolflickor känns bara suspekt.
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2012, 22:09)  Dessa flickor lockar tydligen fram de märkligaste och mörkaste sidorna hos en del människor. Halaj! Nu gjorde du det igen! Nä, men allvarligt, du gör nog rätt i ett avslut. Inget gott kommer ur de här japanpoptrådarna. De bara sår split. Själv verkar du gå på en konstant, aggressiv adrenalinkick, inducerad av dessa trådar. Det är inte bra för dig. Du borde sätta dig under korkeken ett tag. Det skulle göra dig gott. Kom tillbaka sen. //T
malcolm
03-06-2012, 12:00
Här kommer något från 60-talet, inga lättkläddda flickor dock men populär var den på sin tid, även i västvärlden. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=mv...ature=endscreen
malcolm
03-06-2012, 15:14
malcolm
04-06-2012, 10:50
Spotnicks var ju inga japaner med de var enormt stora där på sin tid och här är deras mest kända låt, framför av en medelåders man på gitarr. http://www.youtube.com/watch?v=vWbb6zMFvrE...feature=related
CITAT (herkules @ 02-06-2012, 08:36)  aldrig här, tänker inte ta skit utav inskränkta kärringar för det jag lyssnar på. det blir på pm i sådant fall. men först semester i några dagar  Jag är mycket intresserad! PMa gärna.  Har lyssnat på akb48 nu lite grand. Låter mycket som bananarama från 80-talet. Glatt - lite som svenska dansband. Att detta funkar i japan blir jag inte så överraskad av  Ivf kul att ta del av andras musiksmak...
skånepåg
02-11-2012, 02:26
Japan är ju bäst med all sin kultur och livsstil och mycket därtill, inte många förtryck kommer från de och de godtar alla egenheter Deras robotar och öppenhet mot alla som cozplay säger det mesta gentemot den vanliga svensson Vad sägs om att omvandla våran tråkiga Airsoft till att strida med robotar som många av deras filmer baseras på? https://www.youtube.com/watch?v=2TlSshPH2as...ture=plpp_videoI norden är vi så inskränkta mot allt och annat känns skrämmande så open your mind and realize, det är så här utvecklingen har gått till mer öppenhet och kunna utrycka sig själv och leka https://www.youtube.com/watch?v=wCgx8zM3woQ...4EC6401B56A36B7Glömde ju bilden på den häftiga roboten [attachment=73203:Robot_Kuratas.jpg]
skånepåg
19-01-2013, 11:03
LeetStreet Boys: Ett band som sjunger om sin kärlek till Anime och spel och mycket mer, Otaku LeetStreet Boys - Cosplay Girlfriendhttp://www.leetstreetboys.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|