Sidor: 1, 2
Ingrid på Västkusten
Nämndes Skivarp - kanske finns en del på 'gamla Köpingebro med i pelargonväg?

Hälsar Ingrid
vickeva
CITAT (Eva i Skåne @ 31-03-2004, 21:54)
Idag tyckte jag också det var ett bra program.

Var tittar man på massor av pelargoner i Skåne? Någon som vet?

Jag gillade också programmet. Letade genast upp detta pelargonparadis på nätet
Skivarp. Ses vi där på lördag? biggrin.gif
Gossen Ruda
Instämmer i att programmet var bra. Skönt när inga personer som skapar skavsår på trumhinnorna medverkar. tongue.gif Fast personligen har jag slutat med P. Eftersom jag inte pratar med växterna varje dag hinner dom överblommade blombladen ligga i drivor i fönstret och på golvet. Helst vill jag ha växter som resorberar blombladen, riktiga ungkarlsblommor. Gärna som suger ut vatten direkt ur luften också. biggrin.gif biggrin.gif
nilla
CITAT (Gossen Ruda @ 01-04-2004, 09:03)
Helst vill jag ha växter som resorberar blombladen, riktiga ungkarlsblommor. Gärna som suger ut vatten direkt ur luften också. biggrin.gif biggrin.gif

Har du provat plastblommor? Dom behöver man bara damma emellanåt smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (vickeva @ 31-03-2004, 23:02)

Jag kan tyvärr inte köra dit på lördag, annars kunde vi kanske följts åt smile.gif
Synd att vi missade deras pelargondag den 20 mars.
vickeva
CITAT (Eva i Skåne @ 01-04-2004, 16:17)
CITAT (vickeva @ 31-03-2004, 23:02)

Jag kan tyvärr inte köra dit på lördag, annars kunde vi kanske följts åt smile.gif
Synd att vi missade deras pelargondag den 20 mars.

Verkligen synd att vi missade det..!!
Du kunde följt med oss på trädgårdsrally pålördag... vi ska (jag och två arbetskamrater) till Åbergs i Öja, till Skivarp och några ställen till.. Det ska bli kul..
Siri på kobben
Jag kan bara hålla med alla föregående talare - Gröna rum är en besvikelse. Citronprogrammet var det värsta jag sett och pelagonerna...ja lite intressant var det nog men bättre kan dom. Jag skulle uppskatta om man fick se lite mer tipps och ideer för den svenska trädgården. Resorna till alla utländska parker kan de skippa eller lägga i ett separat program. Jag blir bara avis.

Gör som jag. Kryp ner i sängen med en bra trädgårdsbok så slipper ni bli besvikna.

Hur gör man för att få in dem där roliga gula gubbarna föresten??? Jag är rätt ny här. huh.gif Så kanske.

/Siri
Gossen Ruda
CITAT
Har du provat plastblommor? Dom behöver man bara damma emellanåt  

Jodå, fast dom börjar sloka dom också.
gammelnalle
CITAT (Gossen Ruda @ 01-04-2004, 20:35)
CITAT

Har du provat plastblommor? Dom behöver man bara damma emellanåt  

Jodå, fast dom börjar sloka dom också.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
exaktemento, precis som mina!!!
Tesa
Denna gången tyckte jag också programmet var bra men jag gillar ju pelargoner då, så.... hade jag INTE gillat pelargoner hade jag blivit suuuur mad.gif ...
Och det känns bra att dom inte hade åkt till nåt ytterligare land utan de höll sig på Kanarieholmarna och i Sydafrika..... rolleyes.gif
Men jag saknar också den där inspirationsbiten- bara en liten snutt från den sydafrikanska trädgården och inga namn på växterna... sad.gif
....vill ha mer än så...
jerpan
Jag instämmer i den negativa kritiken mot Gröna rum. Jag tycker också att det var bättre förr. Jag vill ha mer inslag där jag praktiskt kan lära mig saker. Kanarieresor och tipps om citroner till tuttarna tycker jag hör hemma i andra program som t.ex packat och klart. Mitt intresse är min trädgård hemma och vilka växter som klarar sig här i Sverige.

Och med mina ringa 27 år räknas jag väl fortfarande till den yngre målgruppen ett par år till åtminstone unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon