CITAT (Aqvakul @ 05-09-2012, 21:53)

Även jag är emot underavdelningar, men föreslog faktiskt för 4½ år sen att man kanske skulle pröva att lyfta ut de mest kontroversiella "stora" frågorna i en egen avdelning, "storprat". Då var jag nog ganska ensam om idén, men senare kom ju "politiska tråden", som har fyllt ett liknande syfte.
Tyvärr så har vi nu hamnat i ett nästan hopplöst läge. Avsaknaden av moderering har lett till massflykt och av de som är kvar finns en större andel grälsugna, som nu fått alldeles för stort svängrum. Samtidigt hoppar "forumtroll" in och utnyttjar grälläget.
Aktiv moderering har utlovats i flera år. När nu Katarina kom med mera konkreta planer väcktes ett visst hopp. Men ännu har inget hänt. Är det en ekonomisk fråga? Rimligen bör väl någon form av arvodering ske för kontinuerligt arbete i ett kommersiellt forum. Eller handlar det om att forumet bara är en bagatell för ägarna, ett bihang till en säljsajt?
Håller helt med där.Katarina försöker så gott hon kan.
MEN när folk flyr småprat så flyr dom också forumet.
Då går en enorm kunskapsbank till spillo.
Nu klagas det på, att man inte får svar i odlingstrådar, men när medlemmar som sitter på kunskapen tackar för sig, förlorar forumet i sin helhet på den kunskap som medlemmarna delade med sig av tidigare.
CITAT (malarmaster @ 05-09-2012, 21:59)

det finns ju faktiskt redan en "underavdelning" i småprat,allmänpolitiska tråden där de flesta politikinläggen hamnar och de flesta håller sig där i politiska inlägg.men visst hade det kanske i en del frågor varit bättre att ha enskilda trådar för att kunna belysa en särskild sak,nu kan den nuvarande tråden bli lite rörig.
nu verkar dessutom intresset för politik här ha minskat,kanske beroende på att en del tidigare deltagare inte längre gör sig hörda.eller för att den politiska agendan går på tomgång. ulf
Tyvärr tror jag det beror på, att medlemmarna flyr forumet
Att lägga en "tråd" om politik i småprat, tror inte jag hjälper.