Full version: Hösten är här
Sidor: 1, 2
herkules
det var en fantastiskt resa och jag önskar att alla som vill åka ska kunna göra det. jag har tur, min dotter säsongsjobbar i geiranger så jag tillbringar åtminstone 14 dagar där varje sommar.
*Stintan*
Fantastiskt vackert! wub.gif Tack för att vi får se dina fina bilder från resan!
Hjortronsylt
CITAT (herkules @ 09-10-2012, 23:08) *
lofoten

[attachment=72828:langsvagen2.jpg]

Långt bort mot horisonten - tycker jag mig se en isbjörn där g.gif

edit: äsch, under närmare granskning var det visst smuts på skärmen som bara fick det att se ut som det tongue.gif
Eva i Skåne
Härliga bilder Herkules!
Alba
Åh vilka härliga bilder. Det måste ha varit en fantastisk resa - så vackra vyer.
evelina
Åh så vackra bilder Herkules! Jag är glad för din skull att du har kunnat göra denna resa. rolleyes.gif
Och att du delar med dig av dom vackra vyerna.

För min egen del tycker jag att det regnat lite väl mycket.

herkules
CITAT (Tikka @ 09-10-2012, 22:50) *
Vilken härlig resa du gjort!
Geiranger har jag åkt genom då min man o jag bilade i Norge för några år sedan...väldigt vackert!

Sommaren ja...blev sjukskriven hela sommaren...så jag har inte brytt mig om vädret så mycket.
Har tagit dagen som den kommit, sovit mycket, suttit på min balkong, läst varit ute o fotat, fiskat, badat, plockat svamp, bär o har det regnat har jag tagit på mig mitt regnställ smile.gif Satt o fiskade makrill en dag i duggregn kav lugnt hav, nappade gjorde det o helt underbart var det. En kort tur till Skåne o bodde på ett härligt hotell i Arild o promenerat vid Kullens fyr. I Höganäs åt jag en så härlig lunch, varmrökt lax som jag inte kan glömma hur gott det var. Så ja en ganska ok sommar.

skönt att du kunnat njuta av sommaren trots att du varit sjukskriven. sen tycker jag att det är skoj att någon mer än jag kan tycka om att sitta i duggregn och fiska smile.gif spelar liksom ingen roll om man får fisk!

CITAT (Hjortronsylt @ 10-10-2012, 00:46) *
Långt bort mot horisonten - tycker jag mig se en isbjörn där g.gif
edit: äsch, under närmare granskning var det visst smuts på skärmen som bara fick det att se ut som det tongue.gif

jag såg två isbjörnar, en uppspikad på en vägg och en uppstoppad i en monter sad.gif ska åka t svalbard nästa vinter och hoppas då att få se isbjörn, bäst att passa på så länge det finns några.

CITAT (*Stintan* @ 10-10-2012, 00:03) *
Fantastiskt vackert! wub.gif Tack för att vi får se dina fina bilder från resan!

jag kan dränka er i bilder om ni vill smile.gif

CITAT (evelina @ 10-10-2012, 10:39) *
Åh så vackra bilder Herkules! Jag är glad för din skull att du har kunnat göra denna resa. rolleyes.gif
Och att du delar med dig av dom vackra vyerna.
För min egen del tycker jag att det regnat lite väl mycket.

japp, det ska vara en lagom blandning av regn och sol.

CITAT (hattstugan @ 09-10-2012, 23:14) *
Härliga bilder du delger oss hekules!!
Kan säga att mina bilder tagna med kamera inte är lika fina som dina i skärpa!

iphone 4S smile.gif

CITAT (ryss_бори @ 09-10-2012, 22:48) *
Ok smile.gif dock gäller samma sak där. Alltså inga grodhopp medan man fotar!

jag är definitivt ingen fotograf. men det var vackra vyer!

CITAT (Anki på Öland @ 09-10-2012, 23:13) *
WOW!!!

du kan åka till geiranger så tar jag crufts, deal? smile.gif
Ingela i Segersberg
Fantastiska bilder, Herkules tummenupp.gif Vill gärna se fler!!!
Anki på Öland
CITAT (herkules @ 10-10-2012, 12:11) *
..............du kan åka till geiranger så tar jag crufts, deal? smile.gif

Njäää... jag vill ju ha båda..... whistling.gif
Fenja
Första frosten här i morse.
gunsta
Fina bilder Herkules - Norge är vackert och så har dom 'gammelost' - min förtjusning smile.gif.
Monarda
Jättefina bilder, man längtar till Geiranger igen. Bodde i en hytte på högra sidan vid fjorden för några år sedan, min dröm är att åka Hurtigrutten någon gång.

Sommaren är jag väldigt nöjd med. Har rest och gjort ovanligt mycket för att vara mig, som helst går hemma och lodar. Är heller ingen soldyrkare men vädergudarna har varit nådiga vid dom tillfällen som fordrat vackert väder.

[attachment=72835:DSC_0591.jpg]
xlxl67
Vill gärna ser mer bilder också... gärna från er alla med lite bildtext ...
Det är så spännande att ta del av upplevelser i form av bild då det ju alltid är favoritbilder o visar vad man gillade mest... smile.gif
turtles
Det börjar bli riktigt vackert ute nu med alla höstfärger tycker jag smile.gif
Biggan_
CITAT (xlxl67 @ 10-10-2012, 19:52) *
Vill gärna ser mer bilder också... gärna från er alla med lite bildtext ...
Det är så spännande att ta del av upplevelser i form av bild då det ju alltid är favoritbilder o visar vad man gillade mest... smile.gif

Jag hade också gärna sett på bilder men det fungerar ju inte! Kommer upp meddelande att jag inte har behörighet! sad.gif
Anki på Öland
Meeeen..... alla fina bilder är ju borta -cry-.gif
hattstugan

Verkar ha blitt nåt galet fel vid omändringen!!!!!!!!!!!! nono.gif
Motti
Det bästa med sommaren är när barn o barnbarn kommer hit med kusiner och kompisar och åker Dounut och vattenskidor badar fiskar mm och sover över :)att få rå om sina barnbarn både morgon och kväll och se dom lyckliga och tillfreds med sommarens frihet :)Att få umgås lättsamt med grannar och vänner njuta av att sitta nere vid stranden och njuta av livet !se båtarna sjöfåglarna med ett glas vin i handen och en köttbit i grillen ;)att bara få va helt enkelt smiley_small_hug.gif
herkules
CITAT (hattstugan @ 16-10-2012, 23:20) *
Verkar ha blitt nåt galet fel vid omändringen!!!!!!!!!!!! nono.gif

skumt! jag kan se bilderna.
gunsta
CITAT (Motti @ 17-10-2012, 20:26) *
Det bästa med sommaren är när barn o barnbarn kommer hit med kusiner och kompisar och åker Dounut och vattenskidor badar fiskar mm och sover över :)att få rå om sina barnbarn både morgon och kväll och se dom lyckliga och tillfreds med sommarens frihet :)Att få umgås lättsamt med grannar och vänner njuta av att sitta nere vid stranden och njuta av livet !se båtarna sjöfåglarna med ett glas vin i handen och en köttbit i grillen ;)att bara få va helt enkelt smiley_small_hug.gif

Det låter härligt Motti - gratulerar smile.gif.
herkules
[attachment=72907:norge1.jpg][attachment=72908:norge2.jpg][attachment=72909:norg
e3.jpg][attachment=72910:norge4.jpg][attachment=72911:norge5.jpg][attachment=729
12:norge6.jpg][attachment=72913:norge7.jpg]
Ingela i Segersberg
Härliga bilder, Herkules bravo.gif Jag längtar tillbaks dit, när jag ser dem. Vi var där i somras och tältade en vecka.
.
Motti
Herkules !antar att du åkt Huttigrutten i sommar :)helt underbara bilder nästan overkliga .Tänk vad mycket vackert vi människor får uppleva i alla fall thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon