Full version: Liva upp Odla
Sidor: 1, 2
mamamaggan
Tycker det är så tråkigt här så jag skulle vilja att vi ger förslag på vad som kan liva upp Odla litegrann.

Jag är väl en supertönt men det bjuder jag på.

Vi har inte roligare än vad vi gör oss, eller hur ?

Nu drar jag igång några diskussionstrådar om bl a prostitution ,fångvården, porrfilmer .....................

Häng på om ni har lust .
Huggorm
Ett bra initiativ av mamamaggan, nu får vi hjälpa till och hålla trådarna igång och sluta med trollältandet
Cacki
Ja, det var verkligen ett bra initiativ av dej mamamaggan! Sicken jäkla fart det blev i trådarna du startade! tummenupp.gif blomma.gif
kerstin z5-6
Föreslår att alla i tråden frågar en fråga var om trädgård-jag lovar att svara efter bästa förmåga.
Natur liv
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-09-2012, 00:06) *
Föreslår att alla i tråden frågar en fråga var om trädgård-jag lovar att svara efter bästa förmåga.

Bra förslag! Kanske kan det vara bra när hösten faller på att skaffa sig kunskap inför nästa års odlingssäsong.
Elisabeth-Västkustkolonisten
mamamaggan hade du långtråkigt igår?
Katarina Odla.nu
Vissa inlägg i den här tråden har rensats bort.

I den här tråden bröt vissa inlägg mot våra trivselregler. Dessa inlägg har rensats bort. Tyvärr blir en följd av att vi tvingas rensa i en tråd att inlägg som följer direkt på och/eller citerar bortrensade inlägg också måste plockas bort eller redigeras för att logiken i tråden inte ska gå helt förlorad.

Vi vill betona vikten av att kontakta någon av oss på redaktionen när en tråd spårar ur i stället för att låta problemet bli en del av tråden. Ju snabbare ni kontaktar oss desto lättare och snabbare kan vi styra upp trådar. Vi på redaktionen kommer aldrig ha möjlighet att finnas överallt i forumet utan behöver er hjälp att lokalisera problemen när de dyker upp.

Trivselreglerna lyder:

I forumet på Odla.nu…
1. Sysslar vi inte med personangrepp. Vi är alla olika och har olika åsikter. Alla ska respekteras och alla ska visa respekt!

2. Är vi inte diskriminerande. Alla är välkomna i forumet på Odla.nu så länge de inte själva är diskriminerande eller respektlösa i sitt bemötande.

3. Hjälps vi åt att skapa god stämning genom att diskutera på ett respektfullt sätt, genom att lämna trådar som inte tillför oss något eller där vi inte har något konstruktivt att tillföra och genom att bidra med egna trådar i positiv anda.

4. Tar vi inte upp problem med enskilda medlemmar i forumet utan kontaktar då forumvärden.

För att forumet ska kunna vara den intressanta, engagerande och positiva plats som vi vill ha bör alla dra åt samma håll, och en positiv anda sprids lätt om man är många som har den inställningen.

Obs!
Den omfattande rensning/redigering som vi tvingades göra i denna tråd föranleder att vi under dagen kommer göra ett inlägg i Nytt från redaktören som tar upp det problem som tycks finnas i Allmänt småprat.

Väl mött i forumet på Odla.nu!

Heléne, forumvärd

Katarina, redaktionschef
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-09-2012, 00:06) *

Kerstin det vore i alla fall mycket bättre än det som diskuteras nu.......
*Stintan*
Synd att så mycket togs bort! sad.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 14:21) *
Synd att så mycket togs bort! sad.gif

Fast det mesta var inte som det står i Det Bästas register: Artiklar av bestående värde. biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2012, 14:25) *
Fast det mesta var inte som det står i Det Bästas register: Artiklar av bestående värde. biggrin.gif

Men det står väl inte i några regler att inlägg måste ha ett bestående värde dunno.gif
Anki på Öland
Kanske inte så konstigt om diskussionslusten svalnar hos dom flesta när allt bryter mot någon regel utom när man bara jamsar med.....
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 02-10-2012, 14:30) *
Kanske inte så konstigt om diskussionslusten svalnar hos dom flesta när allt bryter mot någon regel utom när man bara jamsar med.....

tummenupp.gif
Cacki
CITAT (Anki på Öland @ 02-10-2012, 14:30) *

Lite så är det nog. Min magkänsla säger mej dock att forumansvariga kanske är lite övernitiska just nu tills man hittat en rimlig "respekt- och trivselnivå" i diskussionerna här på odla.
Att vi själva nog känner oss lite osäkra just nu på var ribban ligger spelar nog också in. Diskussionerna kommer nog igång igen så småningom när alla börjar känna sej lite varma i kläderna igen, tror ni inte det?
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 02-10-2012, 14:59) *
Lite så är det nog. Min magkänsla säger mej dock att forumansvariga kanske är lite övernitiska just nu tills man hittat en rimlig "respekt- och trivselnivå" i diskussionerna här på odla.
Att vi själva nog känner oss lite osäkra just nu på var ribban ligger spelar nog också in. Diskussionerna kommer nog igång igen så småningom när alla börjar känna sej lite varma i kläderna igen, tror ni inte det?

Jag är inte så säker på det. Inte bara LITE övernitiska tycker jag. Nu har det ju tagits bort även inlägg som inte varit emot reglerna men som forumvärden tagit bort för att hon tycker att diskussionen annars ser konstig ut. Helt fel att göra så anser jag.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 15:29) *
Jag är inte så säker på det. Inte bara LITE övernitiska tycker jag. Nu har det ju tagits bort även inlägg som inte varit emot reglerna men som forumvärden tagit bort för att hon tycker att diskussionen annars ser konstig ut. Helt fel att göra så anser jag.

Alltså det här blir ju jättekonstigt, jag kan inte se att ett enda inlägg de senaste veckorna förtjänade att tas bort. All diskussion blir ju på det här sett helt strypt och kvar blir i bästa fall något man kan kalla för tramsforum.
Såg också att mina inlägg tagits bort, det vore väldigt intressant att få veta vilka "regler" jag brutit mot.
Gita
Pia L
Man kan ju tycka att om någons inlägg tagits bort så borde väl vederbörande få information om viken regel som bröts, annars vet ju ingen vilket fel dom gjort och det görs om i all oändlighet tills ingen ids skriva alls här inne för det tas ändå förmodligen bort.
Känslan av att dom organiserar bort småprat sakta men säkert infinner sig när man sitter och läser alla trådarna.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 02-10-2012, 15:39) *
Alltså det här blir ju jättekonstigt, jag kan inte se att ett enda inlägg de senaste veckorna förtjänade att tas bort. All diskussion blir ju på det här sett helt strypt och kvar blir i bästa fall något man kan kalla för tramsforum.
Såg också att mina inlägg tagits bort, det vore väldigt intressant att få veta vilka "regler" jag brutit mot.
Gita

Ja precis.

CITAT (Pia L @ 02-10-2012, 15:46) *
Man kan ju tycka att om någons inlägg tagits bort så borde väl vederbörande få information om viken regel som bröts, annars vet ju ingen vilket fel dom gjort och det görs om i all oändlighet tills ingen ids skriva alls här inne för det tas ändå förmodligen bort.
Känslan av att dom organiserar bort småprat sakta men säkert infinner sig när man sitter och läser alla trådarna.

Ja man kan ju tycka det, nu vet man ju ingenting dunno.gif

Tja det är ju en tanke kanske men organiserar dom bort småprat så lär nog även resten av forumet sakta men säkert dö.
Cacki
CITAT (Gita @ 02-10-2012, 15:39) *
Gita

Ja, det är ju inte så lyckat förståss... g.gif
Om inte allt som stod i inläggen inte hade något att göra med inlägget som bröt mot reglerna, så borde ju åtminstone resten få finnas kvar. Måste forumvärden ta bort vissa delar, kanske det skullel funka med att hon i så fall bara skriver "redigerat av admin" typ?
Gossen Ruda
MIN magkänsla säger mig att en specifik medlem har fått en varning och att borttagandet av inlägg var fullt riktigt. Jag har definitivt tröttnat på att få elaka och spydiga kommentarer från denne medlem på nästan vartenda inlägg jag gör.
Fenja
Jag tycker inte att man bara kan plocka bort inlägg *snipp* utan det är bättre att moderatorn skriver i rutan att inlägget av den medlemmen plockats bort på grund av regelbrott eller vad det nu är. Att plocka bort inlägg som anknyter till detta inlägg för att tråden blir "konstig" är ju ett direkt intrång mot yttrandefriheten.
Jag anser också att varningar bör vara offentliga och skrivas i det inlägget det berör, liksom när någon medlem avstängs. Annars blir det bara en massa funderande och man vet inte vad moderatorn står för eller om det ens är rättvist i sammanhanget.
Hjortronsylt
Tror att även trolljägaren kommer få sig en varning...
Cacki
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2012, 15:54) *
MIN magkänsla säger mig att en specifik medlem har fått en varning och att borttagandet av inlägg var fullt riktigt. Jag har definitivt tröttnat på att få elaka och spydiga kommentarer från denne medlem på nästan vartenda inlägg jag gör.

Snälla Rudan, får jag be om en sak?
Du skrev ju själv att du anmäler påhoppen och överlämnar åt admin att vidta åtgärder. Kan du då inte bara låta bli att skriva något mer på forumet om det då? Det är ju som bäddat för att denna medlem bara gör nytt påhopp annars, och hur ska man då få ett slut på det??
*Stintan*
CITAT (Fenja @ 02-10-2012, 15:56) *
Jag tycker inte att man bara kan plocka bort inlägg *snipp* utan det är bättre att moderatorn skriver i rutan att inlägget av den medlemmen plockats bort på grund av regelbrott eller vad det nu är. Att plocka bort inlägg som anknyter till detta inlägg för att tråden blir "konstig" är ju ett direkt intrång mot yttrandefriheten.
Jag anser också att varningar bör vara offentliga och skrivas i det inlägget det berör, liksom när någon medlem avstängs. Annars blir det bara en massa funderande och man vet inte vad moderatorn står för eller om det ens är rättvist i sammanhanget.

Jag är benägen att hålla med. Dessutom görs bedömningen av en person som inte deltagit i några som helst diskussioner på forumet tidigare och därför inte känner medlemmarna för fem öre. Den som varit med ett tag kan nog ta ett och annat inlägg med en axelryckning bara. Men ska folk springa till forumvärden så fort dom ser något dom tycker är olämpligt så blir det ju så här. Det kan ju till och med vara missuppfattningar.
silos
Det börjar bli dags att jag söker mig annanstans,det har blivit alldeles för rörigt med regler hit och dit! sad.gif
pejori
CITAT (silos @ 02-10-2012, 17:51) *
Det börjar bli dags att jag söker mig annanstans,det har blivit alldeles för rörigt med regler hit och dit! sad.gif

Tycker du?
JAG tycker det är bra med en aktiv moderering.
Snart sitter reglerna för, hur man kan/ska/får uttrycka sig mot forumets övriga medlemmar...
En inkörsperiod med lite nitisk moderering är väl bättre än anarki???
Cacki
CITAT (pejori @ 02-10-2012, 17:55) *
Tycker du?
Snart sitter reglerna för, hur man kan/ska/får uttrycka sig mot forumets övriga medlemmar...

Så ser jag det också.
silos
CITAT (pejori @ 02-10-2012, 17:55) *
Tycker du?

Det är bara att för mig personligt känns det rörigt när inlägg försvinner från trådar!

Anarki vore så klart inte bra!

Men det blir säkert bra i sinom tid!
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 02-10-2012, 16:07) *
Snälla Rudan, får jag be om en sak?
Du skrev ju själv att du anmäler påhoppen och överlämnar åt admin att vidta åtgärder. Kan du då inte bara låta bli att skriva något mer på forumet om det då? Det är ju som bäddat för att denna medlem bara gör nytt påhopp annars, och hur ska man då få ett slut på det??

Det finns två vägar att gå, antingen göra som du skriver eller skriva mer om saken tills påhopparen går över gränsen och blir avstängd. laugh.gif Fast du slår in en öppen dörr, jag hade redan slutat men kände mig tvungen att svara dig.
*Stintan*
Så här skrev Katarina förut idag http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=117696 om någon råkar ha missat det.

Hårda bandage, "Vi lyssnar på er kritik, respekterar era åsikter och tar till oss det vi finner relevant. Men vi kommer fortsättningsvis att rensa inlägg, när vi ser dem, som bryter mot våra trivselregler!, vilken uppfattning enskilda medlemmar än har om den saken."

För mig låter det som censur och vart har yttrandefriheten tagit vägen?

Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 18:33) *
Så här skrev Katarina förut idag http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=117696 om någon råkar ha missat det.

Hårda bandage, "Vi lyssnar på er kritik, respekterar era åsikter och tar till oss det vi finner relevant. Men vi kommer fortsättningsvis att rensa inlägg, när vi ser dem, som bryter mot våra trivselregler!, vilken uppfattning enskilda medlemmar än har om den saken."

För mig låter det som censur och vart har yttrandefriheten tagit vägen?

Censur är för mig förhandsgranskning.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2012, 18:35) *
Censur är för mig förhandsgranskning.

Inte nödvändigtvis.
Pia L
Stintan : Gossen Ruda har rätt, censur görs innan något släpps ut, det som förekommer här nu är mer förmyndarmentalitet än censur.
Om Odlas chat fortfarande finns så skulle väl dom som vill kunna ventilera med varandra där inne.....eller redigerar dom där med?? ;-)
Hjortronsylt

Tråkigt att det inte finns något mellanläge. Det är liksom antingen eller.
Känns som forumet har stängt ännu en port. Vad blir härnäst, bojor och kedjor?
Desutom är det väldigt obalanserat hurvida forumvärden och Katarina dömer sina varningar. Vissa kommer undan lättare än andra vilket jag tycker är orättvist.
herkules
CITAT (pejori @ 02-10-2012, 17:55)
1578919[/url]']
Tycker du?

larv, har man gett sig på något man uppenbarligen inte klarar av - som att moderera i det här fallet - kan man åtminstone kläcka ur sig en ursäkt, en moderator lägger sig inte i någon logik i trådarna utan varnar först i tråden - skärpning annars moddas det, blir det ingen bättring tar man bort det regelvidriga. amatörer!
*Stintan*
CITAT (Pia L @ 02-10-2012, 18:44) *
Stintan : Gossen Ruda har rätt, censur görs innan något släpps ut, det som förekommer här nu är mer förmyndarmentalitet än censur.
Om Odlas chat fortfarande finns så skulle väl dom som vill kunna ventilera med varandra där inne.....eller redigerar dom där med?? ;-)

Jaja det men det måste ju finnas en text för att kunna censurera.
Det lockar i varje fall inte till att stanna kvar på forumet när man tar bort inlägg, som inte strider mot några regler, bara för att man tycker att diskussionen blir konstig. Är det något citat i ett inlägg som stör kan man redigera bort det och låta resten vara kvar.

Det finns väl inget som behöver ventileras på chatten, som jag för övrigt inte har en aning om ifall den fungerar. Mig gör det inte ett dugg om admin ser vad jag skriver.

CITAT (herkules @ 02-10-2012, 18:53) *
larv, har man gett sig på något man uppenbarligen inte klarar av - som att moderera i det här fallet - kan man åtminstone kläcka ur sig en ursäkt, en moderator lägger sig inte i någon logik i trådarna utan varnar först i tråden - skärpning annars moddas det, blir det ingen bättring tar man bort det regelvidriga. amatörer!

Det är ju så moderatorer brukar jobba tummenupp.gif
Pia L
stintan : Det var inte dig jag syftade på och det känner du nog själv också ;-) verkar finnas andra som behöver ventilera lite öppnare och omodererat kanske
Rihane
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 14:29) *
Men det står väl inte i några regler att inlägg måste ha ett bestående värde dunno.gif

Punkt 3. i listan kanske? "Konstruktivt "och i "positiv anda" ska inläggen vara för att följa trivselreglerna. Hoppas detta bara är barnsjukdommar

Är rädd för att dom tar i för mycket och jag upplever det inte som rättvist.
Kanske bäst att fortsätta avvakta innan man ger upp odla.
Tycker själv att jag vare sig var konstruktiv eller följer en postiv anda, ska jag låta bli att posta då?
Retar mig när inlägg tas bort (fast jag kan förstå att det behövs för att följa svensk lag)ännu mer retar jag mig på när jag inte förstår varför dom tagits bort.
Om man kommenterar inlägg som inte följer trivselreglerna så riskerar inlägget ryka om jag färstått det hela rätt?
*Stintan*
CITAT (Rihane @ 02-10-2012, 19:23) *
Punkt 3. i listan kanske? "Konstruktivt "och i "positiv anda" ska inläggen vara för att följa trivselreglerna. Hoppas detta bara är barnsjukdommar

Är rädd för att dom tar i för mycket och jag upplever det inte som rättvist.
Kanske bäst att fortsätta avvakta innan man ger upp odla.
Tycker själv att jag vare sig var konstruktiv eller följer en postiv anda, ska jag låta bli att posta då?
Retar mig när inlägg tas bort (fast jag kan förstå att det behövs för att följa svensk lag)ännu mer retar jag mig på när jag inte förstår varför dom tagits bort.
Om man kommenterar inlägg som inte följer trivselreglerna så riskerar inlägget ryka om jag färstått det hela rätt?

Ja så har ju skett. Punkt 3 är ju konstig.
Cacki
En stilla undran till er som uppenbarligen är ganska missnöjda med vad forumvärden hittills har åstadkommit:

Hur många var det som själva anmälde sitt intresse för att själv få bli moderator?
Var det någon som öht trodde att forumet skulle börja fungera friktionsfritt i ett enda trollslag så fort den nya forumvärden intog sin stol?

Ska vi inte försöka ha lite tålamod och ge henne lite tid innan vi börjar klaga alltför högljutt?

pejori
CITAT (Hjortronsylt @ 02-10-2012, 18:47) *
Tråkigt att det inte finns något mellanläge. Det är liksom antingen eller.
Känns som forumet har stängt ännu en port. Vad blir härnäst, bojor och kedjor?
Desutom är det väldigt obalanserat hurvida forumvärden och Katarina dömer sina varningar. Vissa kommer undan lättare än andra vilket jag tycker är orättvist.

Hur vet du det??? confused.gif
Varningarna ges privat, ingen av oss vet väl vem som blir varnad?
pejori
CITAT (herkules @ 02-10-2012, 18:53) *

Ska försöka förklara vad jag menar med, att jag tycker det är ok.
Ta t.ex. "porrtråden"
Där postades ett inlägg, som avslutades med en länk till porrsidor.
Jag frågade "varför postar du porrlänkar här"?
Idag har inlägget modererats och länken är därmed borta. tummenupp.gif
Av naturliga själ, är också min fråga borta...Simple as that.
Där kan man väl knappast lägga in en varning i tråden?
När tråden var modererad kom också forumvärds kommentar.

Klart det ska tas bort utan någon "varning"

Eller är jag helt ute och cyklar??? confused.gif
Gita
Tja, det tycks som om de som ropat moderering, moderering, troll, troll fått som de velat. Efter dagens s.k. "moderering så är det ju faktiskt knappast kryphöjd längre. Jag säger som Silos, det är dags att dra vidare och försöka hitta något som fortfarande är fritt, fräckt och lite anarkistisk och som sätter yttrandefriheten främst.
Så ha det så kul med ytterligare tusen inlägg i "meningslösa tråden!"
Gita
herkules
CITAT (pejori @ 02-10-2012, 20:11) *
Ska försöka förklara vad jag menar med, att jag tycker det är ok.
Ta t.ex. "porrtråden"
Där postades ett inlägg, som avslutades med en länk till porrsidor.
Jag frågade "varför postar du porrlänkar här"?
Idag har inlägget modererats och länken är därmed borta. tummenupp.gif
Av naturliga själ, är också min fråga borta...Simple as that.
Där kan man väl knappast lägga in en varning i tråden?
När tråden var modererad kom också forumvärds kommentar.

Klart det ska tas bort utan någon "varning"

Eller är jag helt ute och cyklar??? confused.gif

är det förbjudet med porr så ska det så klart bort (jag tycker att porr är ok men det är inte mitt forum)
jag menar att om en tråd är ute och svajar så varnar man i tråden och rätar inte folk upp sig så ryker det förbjudna. skitsamma om logiken i tråden försvinner - folk är inte dummare än att de hajar när det står "kommentar borttagen".
pejori
CITAT (herkules @ 02-10-2012, 20:24) *
är det förbjudet med porr så ska det så klart bort (jag tycker att porr är ok men det är inte mitt forum)
jag menar att om en tråd är ute och svajar så varnar man i tråden och rätar inte folk upp sig så ryker det förbjudna. skitsamma om logiken i tråden försvinner - folk är inte dummare än att de hajar när det står "kommentar borttagen".

Tycker nog att jag ser fler kommentarer om, "jag fattar inte varför inlägg tas bort" O.S.V.
Gossen Ruda
Det är allt mycket bättre med ett modererat forum som dagens Odla än gårdagens där skit- och pajkastning hörde till vardagen. Jag förstår att man tar bort inlägg som hänvisar och/eller skrivits med tanke på inlägg som definitivt skulle bort. Låt bli att kommentera sådana som ligger i riskzonen så slipper era också slängas. Tråkigt nog kan man inte tillaga en omelett utan att knäcka några ägg men resultatet brukar bli smaskigt. Låt det inte bli era ägg så klarar ni er.
herkules
CITAT (pejori @ 02-10-2012, 20:28) *
Tycker nog att jag ser fler kommentarer om, "jag fattar inte varför inlägg tas bort" O.S.V.

det var inte det jag menade - jag menade att om det fattas en kommentar eller två så ser nog folk vad tråden går ut på ändå. att det modereras med fötterna kan nog ingen förstå.
pejori
CITAT (Gita @ 02-10-2012, 20:20) *
Tja, det tycks som om de som ropat moderering, moderering, troll, troll fått som de velat. Efter dagens s.k. "moderering så är det ju faktiskt knappast kryphöjd längre. Jag säger som Silos, det är dags att dra vidare och försöka hitta något som fortfarande är fritt, fräckt och lite anarkistisk och som sätter yttrandefriheten främst.
Så ha det så kul med ytterligare tusen inlägg i "meningslösa tråden!"
Gita

Det är möjligt att DU personligen struntar i om du kallas än det ena, än det andra.
Men försök ha lite förståelse för att alla inte tycker som du och tar illa vid sig av elaka kommentarer, även om dom är riktade mot en annan medlem.

CITAT (herkules @ 02-10-2012, 20:29) *
det var inte det jag menade - jag menade att om det fattas en kommentar eller två så ser nog folk vad tråden går ut på ändå. att det modereras med fötterna kan nog ingen förstå.

Då är jag med vad du menade.. tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 02-10-2012, 19:54) *
En stilla undran till er som uppenbarligen är ganska missnöjda med vad forumvärden hittills har åstadkommit:

Hur många var det som själva anmälde sitt intresse för att själv få bli moderator?
Var det någon som öht trodde att forumet skulle börja fungera friktionsfritt i ett enda trollslag så fort den nya forumvärden intog sin stol?

Ska vi inte försöka ha lite tålamod och ge henne lite tid innan vi börjar klaga alltför högljutt?

Inte jag i varje fall. giggle.gif Nej det hade jag inte särskilt stora förhoppningar om faktiskt.

Självklart får man ha lite tålamod men det utesluter väl inte att man säger vad man tycker. Jag gör det inte för att vara elak mot Helen eller Katarina på något vis dom gör nog så gott dom kan. Men vill man inte ta död på forumet så är det väl bra att lyssna på vad medlemmarna tycker och inte bara köra på över huvudet på oss.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2012, 20:29) *
Det är allt mycket bättre med ett modererat forum som dagens Odla än gårdagens där skit- och pajkastning hörde till vardagen. Jag förstår att man tar bort inlägg som hänvisar och/eller skrivits med tanke på inlägg som definitivt skulle bort. Låt bli att kommentera sådana som ligger i riskzonen så slipper era också slängas. Tråkigt nog kan man inte tillaga en omelett utan att knäcka några ägg men resultatet brukar bli smaskigt. Låt det inte bli era ägg så klarar ni er.

Har inga problem med, att några av mina inlägg "ryker i bara farten"..
Förövrigt håller jag med dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon