Full version: Liva upp Odla
Sidor: 1, 2
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 02-10-2012, 20:29) *
Det är allt mycket bättre med ett modererat forum som dagens Odla än gårdagens där skit- och pajkastning hörde till vardagen. Jag förstår att man tar bort inlägg som hänvisar och/eller skrivits med tanke på inlägg som definitivt skulle bort. Låt bli att kommentera sådana som ligger i riskzonen så slipper era också slängas. Tråkigt nog kan man inte tillaga en omelett utan att knäcka några ägg men resultatet brukar bli smaskigt. Låt det inte bli era ägg så klarar ni er.

så du menar att om jag svarar på något/tycker något i en tråd och någon innan mig klev över den magiska gränsen så kanske mitt inlägg också ryker. och det ska jag passa mig för? nog för att jag väljer mina strider men ... wink.gif
Cacki
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 20:32) *
Inte jag i varje fall. giggle.gif Nej det hade jag inte särskilt stora förhoppningar om faktiskt.

Självklart får man ha lite tålamod men det utesluter väl inte att man säger vad man tycker. Jag gör det inte för att vara elak mot Helen eller Katarina på något vis dom gör nog så gott dom kan. Men vill man inte ta död på forumet så är det väl bra att lyssna på vad medlemmarna tycker och inte bara köra på över huvudet på oss.

Absolut, men kritiken skulle bli ännu mer konstruktiv om man kom med förslag hur det hela ska gå till då också. Jag fattar t.ex inte hur det skulle kunna fungera om värden i stort sett ska behöva "be om lov först" innan hon tar bort något inlägg. Utse jury...allmän omröstning?? Det är nog bara att gilla läget att saker "görs över huvudet" på en ibland, speciellt nu i början innan maskineriet slipats till och börjat rulla mer gnisselfritt.
Flemming
Vilken soppa det blev av städandet slap.gif

I tråden God Jul som JAG skapade finns också en del tjafs,men som jag skrev i samma tråd "OT är tillåtet i mina trådar" och så vill jag det skall förbli...
Plumpa påhopp vill jag inte veta av men lite högre i tak skall det definitivt vara.

Det nya regelverket måste justeras,annars sjunker forumet sakta men säkert mot botten...

Jag ger forumet en vecka och blir det inte bättre,då är det tack och hej från min sida !
Till er som är nyfikna på om just jag har fått en varning/tillsägelse,nä det har jag inte fått.
herkules
CITAT (Cacki @ 02-10-2012, 20:46) *
Absolut, men kritiken skulle bli ännu mer konstruktiv om man kom med förslag hur det hela ska gå till då också. Jag fattar t.ex inte hur det skulle kunna fungera om värden ska "be om lov först" innan hon tar bort något inlägg.tt ta bort inlägg. Utse jury...allmän omröstning?? Det är nog bara att gilla läget att saker "görs över huvudet" på en ibland, speciellt nu i början innan maskineriet slipats till börjat att rulla mer gnisselfritt.

det är inte så det går till, en forumägare bestämmer naturligtvis exakt vad som får skrivas och inte skrivas. det som är viktigt är att man som forumägare har det klart för sig så att det inte plockas bort ibland och ibland inte.

absolut förbjudna ämnen plockas självklart direkt.
börjar en tråd svaja på gränsen till det förbjudna så varnar man.
lyder inte gästerna åker de inlägg som inte är tillåtna.
räcker inte det så åker medlemmen/medlemmarna.

är man då lite för nitisk sitter man till slut med ett tomt forum.
men det är en annan historia. smile.gif
Gita
Absolut, men kritiken skulle bli ännu mer konstruktiv om man kom med förslag hur det hela ska gå till då också. Jag fattar t.ex inte hur det skulle kunna fungera om värden i stort sett ska behöva "be om lov först" innan hon tar bort något inlägg. Utse jury...allmän omröstning?? Det är nog bara att gilla läget att saker "görs över huvudet" på en ibland, speciellt nu i början innan maskineriet slipats till och börjat rulla mer gnisselfritt.

Men man kanske skulle kunna ge en förklaring varför man tar bort ett inlägg, tala om vad som var stötande.
OK, jag vet att förumägaren bestämmer vilken typ av forum man vill ha, men jag gillar helt enkelt inte låga tak.
Gita
*Stintan*

Jamen nog är väl kritiken även konstruktiv. Mycket hänger ju på oss medlemmar. Ropar vi på Helen för minsta lilla så blir det väldigt lågt i tak.
Cacki
CITAT (herkules @ 02-10-2012, 20:52) *
det är inte så det går till, en forumägare bestämmer naturligtvis exakt vad som får skrivas och inte skrivas. det som är viktigt är att man som forumägare har det klart för sig så att det inte plockas bort ibland och ibland inte.

absolut förbjudna ämnen plockas självklart direkt.
börjar en tråd svaja på gränsen till det förbjudna så varnar man.
lyder inte gästerna åker de inlägg som inte är tillåtna.
räcker inte det så åker medlemmen/medlemmarna.

är man då lite för nitisk sitter man till slut med ett tomt forum.
men det är en annan historia. smile.gif

Ja en sådan strategi verkar bra och låter ganska självklar i mina öron också. Har du inte redan skrivit ditt förslag i förslagstråde så gör det! tummenupp.gif Har du gjort det, så gör det igen vettja!
..men låt bli att kalla dem amatörer den här gången bara. whistling.gif
Hjortronsylt
CITAT (pejori @ 02-10-2012, 19:58) *
Hur vet du det??? confused.gif
Varningarna ges privat, ingen av oss vet väl vem som blir varnad?

Det har framkommit öppet flera gånger av vissa medlemmar som velat att jag ska få varningar pga personangrepp bl.a. Men ingen ger de som kallar mig för troll varningar, vilket också helt uppenbart är en form av personangrepp. sleep.gif
Flemming
CITAT (Hjortronsylt @ 02-10-2012, 21:15) *
Det har framkommit öppet flera gånger av vissa medlemmar som velat att jag ska få varningar pga personangrepp bl.a. Men ingen ger de som kallar mig för troll varningar, vilket också helt uppenbart är en form av personangrepp. sleep.gif

Okej då vänder vi på steken,vem är du och har du haft andra "nick" förut ?
Hjortronsylt
CITAT (Flemming @ 02-10-2012, 21:20) *

vad har frågan med det jag tidigare skrev att göra?
Tror det var senast igår som ett fåtal medlemmar började med sin "hets mot folkgrupp". De gaddade helt enkelt ihop sig och skrev helt öppet om hur pass mycket de vill få mig bannad härifrån.
Inte klokt hur människor får/kan bete sig!!
Cacki
CITAT (Hjortronsylt @ 02-10-2012, 21:49) *
Tror det var senast igår som ett fåtal medlemmar började med sin "hets mot folkgrupp". De gaddade helt enkelt ihop sig och skrev helt öppet om hur pass mycket de vill få mig bannad härifrån.

Fast nu tog du väl allt i lite, va?? Så många olika nick kan du väl ändå inte ha så att man kan räkna dej som en hel folkgrupp? flirting.gif
Piccante
CITAT (Hjortronsylt @ 02-10-2012, 21:49) *

Nu tror jag du överskattar dig själv? Jag skrev härom dagen om att användare med flera nick borde rensas bort men nämnde aldrig dig! Varför tar du för givet att alla trolldiskussioner handlar om dig?

CITAT (herkules @ 02-10-2012, 20:24) *
är det förbjudet med porr så ska det så klart bort (jag tycker att porr är ok men det är inte mitt forum)
jag menar att om en tråd är ute och svajar så varnar man i tråden och rätar inte folk upp sig så ryker det förbjudna. skitsamma om logiken i tråden försvinner - folk är inte dummare än att de hajar när det står "kommentar borttagen".

Jag uppskattar att det finns aktiv moderering. Men jag tycker detta var ett gränsfall. Det var inga inklistrade bilder i inlägget som var stötande och länken var ju försedd med en varning- då bestämmer man ju själv om man vill klicka på den...
Rihane
CITAT (Cacki @ 02-10-2012, 19:54) *
En stilla undran till er som uppenbarligen är ganska missnöjda med vad forumvärden hittills har åstadkommit:

Hur många var det som själva anmälde sitt intresse för att själv få bli moderator?
Var det någon som öht trodde att forumet skulle börja fungera friktionsfritt i ett enda trollslag så fort den nya forumvärden intog sin stol?

Ska vi inte försöka ha lite tålamod och ge henne lite tid innan vi börjar klaga alltför högljutt?

Näpp, anmälde inget sånt intresse. Vet med mig att jag absolut inte skulle passa som moderator. Föredrar anarki framför förtryck om jag måste välja. Har varit på olika forum i snart 15 år och har totalt anmält hela ett inlägg allt som allt. Det här är inte mitt forum utan någon annans och dom har valt att ha det så här. Antingen gillar man läget eller så klagar man lite eller så drar man.

Till att bita ihop och gilla läget är jag inte än. Möjligtvis avvaktar jag. Men det är sista gången jag klagar över modereringen. När jag skriver sånt håller jag det.
Hjortronsylt
CITAT (Cacki @ 02-10-2012, 21:59) *
Fast nu tog du väl allt i lite, va?? Så många olika nick kan du väl ändå inte ha så att man kan räkna dej som en hel folkgrupp? flirting.gif

Jag tillhör kanske folkgruppen Troll för vissa medlemmar?

CITAT (Piccante @ 02-10-2012, 22:01) *
Nu tror jag du överskattar dig själv? Jag skrev härom dagen om att användare med flera nick borde rensas bort men nämnde aldrig dig! Varför tar du för givet att alla trolldiskussioner handlar om dig?
Jag uppskattar att det finns aktiv moderering. Men jag tycker detta var ett gränsfall. Det var inga inklistrade bilder i inlägget som var stötande och länken var ju försedd med en varning- då bestämmer man ju själv om man vill klicka på den...

Har jag nämnt dig till att vara en av de jag menade?smile.gif Nä, tänkte väl det.
*Stintan*
CITAT (Piccante @ 02-10-2012, 22:01) *

Men någon som stördes av länken ropade på Helen antagligen .
herkules
CITAT (Cacki @ 02-10-2012, 21:12) *
/.../..men låt bli att kalla dem amatörer den här gången bara. whistling.gif

rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 02-10-2012, 22:09) *
Jag tillhör kanske folkgruppen Troll för vissa medlemmar?

Men det kanske är självförvållat sleep.gif
herkules
CITAT (Flemming @ 02-10-2012, 21:20) *

spelar det ngn roll?
*nyfiken*
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 22:13) *
Men det kanske är självförvållat sleep.gif

vart vill du komma?
Krolliljan
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-09-2012, 00:06) *
Föreslår att alla i tråden frågar en fråga var om trädgård-jag lovar att svara efter bästa förmåga.

tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 02-10-2012, 22:15) *
vart vill du komma?

Tja du vet väl själv hur du agerat på forumet sen du blev medlem.
ryss_борис
Nu bryter ni mot trivselreglerna igen. Just to inform you....
herkules
himla massa småmoddar här naughty.gif just saying
Flemming
CITAT (herkules @ 02-10-2012, 22:14) *
spelar det ngn roll?
*nyfiken*

Tja,tänkte ge Hjortronsylt en chans att presentera sig...

Men nu är klockan mycket och i morgon kommer städpatrullen tillbaka...

Tack och godnatt
Peztis
Lustigt, det här!

Först håller i stort sett alla på att klaga och undrar varför det inte finns någon moderering.
När det sedan införs, jamen då klagar vi på det istället, ingen kommer våga skriva något, här kan man ju inte vara osv...

Kan vi inte alla ge det lite tid så att saker och till faller till rätta? Ger vi Forumvärden chansen så kommer hon säkert att göra ett jättebra jobb.

Om detta med Forumvärd gör att troll, förföljelser och direkta påhopp inte visar sig, jamen då är det precis som det ska vara.
herkules
CITAT (Flemming @ 02-10-2012, 22:25) *
Tack och godnatt

starta en presentationstråd vetja, några av oss kommer nog inte skriva i den men det är som det är.
Hjortronsylt
CITAT (Flemming @ 02-10-2012, 22:25) *

Tack och godnatt

Jag vet redan att jag är intressant som person men någon slags presenation skulle vara lite för mycket, även för min del. 000.gif

CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 22:21) *
Tja du vet väl själv hur du agerat på forumet sen du blev medlem.

Är det något speciellt du antyder?
hattstugan

Helt otroligt!!!

Kl är 22.43 en vardag kväll och mer än 20 medlemmar i forumet!!!
Cacki
CITAT (hattstugan @ 02-10-2012, 22:43) *
Helt otroligt!!!

Kl är 22.43 en vardag kväll och mer än 20 medlemmar i forumet!!!

tummenupp.gif
sqrulan
Det finns sånna som jag och några fler som inte gillar attityden här i denna länk, därför är vi fler!!! angry.gif

Sluta nu med dessa tragiska påhopp!!! thumbdown.gif

Och du Stintan hoppas att du för engång skull är tyst nu!!!! Blir du nu arg på mej så skicka mej ett meddelande och jag svarar!! smiley_small_hug.gif
ninnisky
CITAT (Peztis @ 02-10-2012, 20:26) *
Lustigt, det här!

Först håller i stort sett alla på att klaga och undrar varför det inte finns någon moderering.
När det sedan införs, jamen då klagar vi på det istället, ingen kommer våga skriva något, här kan man ju inte vara osv...

Kan vi inte alla ge det lite tid så att saker och till faller till rätta? Ger vi Forumvärden chansen så kommer hon säkert att göra ett jättebra jobb.

Om detta med Forumvärd gör att troll, förföljelser och direkta påhopp inte visar sig, jamen då är det precis som det ska vara.

tummenupp.gif

hattstugan

Det sägs att nya kvastar sopar bäst!!

Vi får nog ge oss till tåls och som sagts tidigare låta allt det nya sätta sig hos oss!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker det kan bli riktig bra och utan en massa bråk.

Klart att dom som älskar att bråka och vräka ur sig vad som helst, inte gillar det.
Gossen Ruda
Det klagas på att inlägg anmäls för att de försvinner eller redigeras. Då kan jag berätta en hemlis, både Katarina och Heléne är läskunniga och tittar själva igenom trådarna och i kraft av sina befogenheter fattar beslut om ev sanering. För kännedom så kan jag även meddela att detta är ett odla-forum i grunden. Det finns en småpratsavdelning också för övriga frågor men denna avdelning måste givetvis modereras hårt för att undvika att helt främmande människor som bara odlar sin aggression mot andra människor skall ta över. Dessa kan lika gärna häcka på Flashback. Gärna hårdare moderering, bort med alla personangrepp och annat bråk. Det går alldeles utmärkt att diskutera vilket ämne som helst ändå.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 03-10-2012, 08:01) *
Det klagas på att inlägg anmäls för att de försvinner eller redigeras. Då kan jag berätta en hemlis, både Katarina och Heléne är läskunniga och tittar själva igenom trådarna och i kraft av sina befogenheter fattar beslut om ev sanering. För kännedom så kan jag även meddela att detta är ett odla-forum i grunden. Det finns en småpratsavdelning också för övriga frågor men denna avdelning måste givetvis modereras hårt för att undvika att helt främmande människor som bara odlar sin aggression mot andra människor skall ta över. Dessa kan lika gärna häcka på Flashback. Gärna hårdare moderering, bort med alla personangrepp och annat bråk. Det går alldeles utmärkt att diskutera vilket ämne som helst ändå.

Då får du nog sluta kalla medlemmarna för troll då... naughty.gif giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (pejori @ 03-10-2012, 08:58) *
Då får du nog sluta kalla medlemmarna för troll då... naughty.gif giggle.gif

Det var längesen jag slutade med det, flera dagar sen. rolleyes.gif I helgen var det inte jag som började tjata om troll men jag kommer inte ihåg vem det var, det kan kvitta förresten. Forumtroll är fö mycket mer sofistikerade varelser än vad vi drabbats av den senaste tiden. Det är svårt att avslöja dessa, här såg man redan efter några inlägg vem det var som återkommit.
silos
Jag är i allafall en skogstroll eller vill vara det och lämna forumvärlden bakom mig,men kan tyvärr inte det ändå eftersom det finns så mycket härligt och intressant både här och andra sajter.

Jag försöker att liva upp småprat speciellt,men tyvärr har jag nog misslyckats med det:(
hattstugan

Inte har du misslyckats Silos!! kompiskram.gif
silos
CITAT (hattstugan @ 03-10-2012, 10:07) *
Inte har du misslyckats Silos!! kompiskram.gif

Tack gulledig smiley_small_hug.gif

Det känns bara att jag har blivit nästan osynlig här med mina skriverier eftersom det kommer så lite feedback så att säga.
gunsta
CITAT (silos @ 03-10-2012, 10:06) *
Jag är i allafall en skogstroll eller vill vara det och lämna forumvärlden bakom mig,men kan tyvärr inte det ändå eftersom det finns så mycket härligt och intressant både här och andra sajter.

Jag försöker att liva upp småprat speciellt,men tyvärr har jag nog misslyckats med det:(

Du om någon Silos är väl en glädjespridare smile.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 03-10-2012, 09:36) *
Det var längesen jag slutade med det, flera dagar sen. rolleyes.gif I helgen var det inte jag som började tjata om troll men jag kommer inte ihåg vem det var, det kan kvitta förresten. Forumtroll är fö mycket mer sofistikerade varelser än vad vi drabbats av den senaste tiden. Det är svårt att avslöja dessa, här såg man redan efter några inlägg vem det var som återkommit.

naughty.gif tummenupp.gif
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 03-10-2012, 08:01) *

tror inte att du behöver skriva folk på näsan att det här är ett odlaforum. berätta en hemlis, för kännedom, meddela ... jisses säger jag bara
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 03-10-2012, 11:24) *
tror inte att du behöver skriva folk på näsan att det här är ett odlaforum. berätta en hemlis, för kännedom, meddela ... jisses säger jag bara

Nja, det var lite gnäll om att man ropar på admin i tid och otid. Det behövs inte i alla fall. biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (herkules @ 03-10-2012, 11:24) *

tummenupp.gif
silos
Hoppas att alla är nu nöjda med upplivandet av Odla?!

Själv tar jag inte del av många diskussioner som finns här nu eftersom jag har andra intresseområden......

En härlig höstdag önskar jag er allihoppa idag!
smiley_small_hug.gif
Biggan_
Idag tycker jag det har blivit lite väl livligt på odla! crying.gif
*Stintan*
Väl livligt hos administrationen möjligen. Undrar om dom tyckte dom hade för lite att göra g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon