Full version: Drömhotellet
Sidor: 1, 2, 3
*Stintan*
CITAT (pejori @ 19-10-2012, 20:20) *
rotfl.gif Sant, vi är nog Fawlty towers lite till mans.. flirting.gif
Har en förkärlek för arabiska resmål och med alla arabiska grannar, kastas jag ofta tillbaka till Marocko, som var/är mitt favoritresmål. tummenupp.gif

Hahaha där var jag en gång över jul, då hämtade dom upp en stor julgran i mellanlandning i Paris o så serverades det svensk julmat på marockanskt vis och det var ingen höjdare precis.
gnon49
Visst har Anma rätt men ibland blir det bara för mycket av levnadshistorier man hört till leda. För man får väl ifrågasätta fortfarande. Fast man kan ju alltid se det från den komiska sidan eller tiga. Tyvärr har jag vaknat på fel sida i dag verkar det som.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (gnon49 @ 19-10-2012, 20:57) *
Visst har Anma rätt men ibland blir det bara för mycket av levnadshistorier man hört till leda. För man får väl ifrågasätta fortfarande. Fast man kan ju alltid se det från den komiska sidan eller tiga. Tyvärr har jag vaknat på fel sida i dag verkar det som.

Inte bara ibland, oft blir det för mycket men jag tror att det är bättre att ignorera
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-10-2012, 21:08) *
Inte bara ibland, oft blir det för mycket men jag tror att det är bättre att ignorera

Jo jag vet att jag har svårt för det där med att ignorera så ber om ursäkt för det. Sätter mig på händerna.
silos
CITAT (*Stintan* @ 19-10-2012, 20:07) *
Men era privata förehavanden kan ni väl avhandla i PM eller mail.

Du är bra duktig på att tala om för andra vad de skall göra eller inte göra!

CITAT (Anma @ 19-10-2012, 20:19) *
Ok. Nu ska jag säga en sak. Hoppa på mig om ni vill. Jag börjar bli lika trött på ert hoppande På Ugglemormors sätt att skriva och vara som ni är trötta på just det.
Jag lovar, ni kan tjata hål i huvudet på alla här i forumet, tjata hål på hela forumet också för den delen. Hon kommer inte att ändra sig nämnvärt för det. Förutom att nicket Ugglemormor trots allt är bra mycket mer ödmjukt än det tidigare nicket.

Så för allas trevnad. Om ni vill gnälla om Ugglemormor starta en egen tråd om det istället för att tjafsa sönder var och varannan tråd som finns.

Tack för ordet.

Har någon något att säga om det här till mig så ta det i PM, för jag tänker inte vara med och besudla forumet med mer skit om detta.

Bra skrivet! tummenupp.gif
gunsta
Ok. Nu ska jag säga en sak. Hoppa på mig om ni vill. Jag börjar bli lika trött på ert hoppande På Ugglemormors sätt att skriva och vara som ni är trötta på just det.
Jag lovar, ni kan tjata hål i huvudet på alla här i forumet, tjata hål på hela forumet också för den delen. Hon kommer inte att ändra sig nämnvärt för det. Förutom att nicket Ugglemormor trots allt är bra mycket mer ödmjukt än det tidigare nicket.

Så för allas trevnad. Om ni vill gnälla om Ugglemormor starta en egen tråd om det istället för att tjafsa sönder var och varannan tråd som finns.

Tack för ordet.

Har någon något att säga om det här till mig så ta det i PM, för jag tänker inte vara med och besudla forumet med mer skit om detta.

Tack Anma - ytterligare en tråd förstörd som faktiskt kunde ha blivit trevlig, ständigt detta hackande .... fy tusan sad.gif
Rosrup
Tycker Odla kunde ordna till en livechat så vi fick se lite riktigt livliga diskussioner smile.gif
Eller helst och gärna en irc-kanal men det vet väl ingen vad det är? wink.gif
Cacki

Tack för ordet.

Tack....
gunsta
Natur liv - jag ber om ursäkt för att jag gick utanför ämnet - ditt initiativ och din tråd var mycket trevlig, tyvärr förstördes den och detta gjorde mig upprörd.

Än en gång - förlåt smile.gif
hattstugan

Hej och hå!

Fortsätt på vad som står i trådstarten då och strunta i resten!

Är ju inte så värst berest så.....

Men läser gärna andras berättelser!
professor Glömström
Själv brukar jag semestra i någon liten övergiven jordkula, helst någon som ligger på gångavstånd från min omoderna och utkylda backstuga där det mesta av livets goda saknas. På så sätt spar jag in både buss- och flygbiljett, liksom hotellkostnad och transfer, och kan hänge mig åt tillfredsställelsen över att ingen på odla forum kan racka ner på mig för att jag har för lyxiga vanor. Det är verkligen en underbar semester varje gång och jag -- till skillnad från så många andra -- behöver inte ha dåligt samvete när jag tänker på all fattigdom som hemsöker världen, barnfattigdom likaväl som vuxenfattigdom, som jag annars ju vore förpliktad att gräma mig fördärvad över. Samtidigt kan jag i lugn och ro fundera över varför vuxna människor ibland beter sig som avundsjuka småungar under det att jag stint tittar mig själv i den spruckna spegeln och undrar om jag själv kanske beter mig lika barnsligt. Men det är väl ändå inte möjligt? -- Med andra ord: varför all denna negativism, denna självgodhet, detta klankande på andra i stället för det som borde vara naturligt: ett positivt intresse för andra människors skiftande erfarenheter av tillvaron?
kerstin z5-6
Jättetrist när en bra tråd bara dumpas ner i diket.Känns som man inte har nån lust att delta mer.Iofs ingen nu känsla.
hattstugan

Nähä! Ännu en tråd som bara förstörs av illasinnade!

Varför kan man inte bara bortse från förstörarna och fortsätta skriva sina upplevelser?????
*Stintan*
Synd att folk inte kan ta en ursäkt sad.gif
Kerstin när skall du åka till Almuneca igen? Vi trivdes där ju också väldigt bra. Våra bekannta som har lägenhet där, är där redan igen för att övervintra där.

Vi var där en hel december och det var underbart.

Elisabeth
silos
Förlåt att jag varit med om att förstöra tådet,det var inte min mening! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Silos, var inte ledsen, det vi vet, vet inte alla...... de läser in endast med sin egen bitterhet eller elakhet och ärissundsamma ...... du är mer än så, vännen ---- med ett härligt hjärta och en intelligens som jag har fått ta del i.

stintan:

Jag har flera på mitt PM, än du ens kan ana, men håller isär var och en, det bygger på tillit och medkänsla...

Ja visst ---- nu hamnade jag OF från semesterhotellen....... så bidrar lite till av mina upplevelse
-- jag hyr en enmanstält billigt för att den läcker in när det regnar och maten blir direkt ur en burk, har endast en sked, men det går väl ändå ......inte lönt att ta med en bok, den blir ju fuktskadad, där sitter jag under mina 4 veckor tills jag återgår till mitt arbete som sopare på den lokala soptippen ........ sleeping.gif
Har skickat allt ajg har till Stintan och gnon så att de blir nöjda-----
gnon49
För det mesta har det ju varit genom arbetet man tagit in på hotell. Vissa tider kunde kurser o konferenser nära nog överlappa varandra. Då kunde man ju inte bestämma själv, men har faktiskt inget minne av att ha bott dåligt. Men visst skiftade det i kvalite o service. Kanske en kostnadsfråga. Men hur roligt det än var att komma ut och från arbetsrutinerna, lika skönt var det att komma hem till en egen säng o just rutinerna. Borta bra men hemma bäst så att säga.
Ugglemormor
Gott för dog gnon att det finns service.....

Jag har ingen i mitt lilla tält... så det gäller att ta den gamla, trasiga cykeln till affärn o kolla om de har något de slänger bort, som jag kan ta.......
kerstin z5-6
Hade gärna åkt i år Elisabeth.Trevligt att det var skönt där även i december!Dalen runt staden är ju känd för de milda klimatet och tropiska fruktodlingar.
Ugglemormor
Om jag hade vykort att titta på?
CITAT (kerstin z5-6 @ 20-10-2012, 11:52) *
Hade gärna åkt i år Elisabeth.Trevligt att det var skönt där även i december!Dalen runt staden är ju känd för de milda klimatet och tropiska fruktodlingar.

Eftersom våra bekannter har sin lägenhet där i minst 20 år redan, så känner dom redan mycket folk. Så var vi bl.an hos en fruktodlare, fick lite med oss hem.

Ihop med våra bekannta gjorde vi också några utflykter. Än idag ser jag framför mig dom många lysande gentianor som jag såg från bilen. Men smala vägar och ingen möjlighet att stann där.

Lördagar var det sedan marknad så klart och jag kunde inte stå emot alla fina tyger......

Och så alla vackra stenbelagda gränder in i stan.

Vi trivdes mycket bra där även om det kunde ha varit lite varmare.

Elisabeth
Ugglemormor
Elisabth,

Nu SKRYTER du ju så att det visslar ommet .......det får man ju inte göra!
gunsta
CITAT (Natur liv @ 19-10-2012, 20:14) *
Samma med maträtter. Jag kan fortfarande minnas en Greklandsresa jag gjorde som tonåring, när jag äter grekisk sallad och feta-ost.

Jag tänker också på Grekland (Patmos) när jag äter Grekisk sallad - men med den skillnaden att jag ser för mig en lekfull svart-vit katt som bodde på restaurangen där vi oftast åt vår lunchsallad.
Hotellrummet och dess badrum som vi hade i Skala var också minnesvärt - vi hade rinnande vatten ur två kranar - men med den skillnaden att det bara var en vattenledning - men kranarna var märkta med rött och blått - trots att det endast kom kallvatten ur båda. Katten och kranen fotade jag och dom bilderna finns väl i något dammigt fotoalbum.
gnon49
Undrar hur det är att bo på Ishotellet eller i ett träd eller varför inte under vattnet. Det måste ju slå varenda svit i världen när det gäller upplevelser i alla fall.
Anma
Jag tror att jag skulle få panik att bo under vattnet... I alla fall om det var så djupt att man inte kan öppna ett takfönster och få luft.

En gång bodde vi på ett hotell ( London var detta också) där frukostbeställningarna togs emot av en bastant dam i 60 års åldern. Hon frågade vad man ville ha utifrån en lista med massor av saker. Sedan kom hon med det man beställt inom 10 minuter. Inget konstigt med det, om det inte var för att hon frågade flera bord samtidigt och utan att skriva upp en enda sak. Hon höll koll på vem som skulle ha mjölk i kaffet och vem hade socker och vem skulle ha te och löskokt ägg, hårdkokt, marmelad, skinka eller ost, fil med musli eller flingor och allting. När vi beställde var det 10 personers beställning hon tog samtidigt. Och höll allt i huvudet. Det var ganska imponerande faktiskt.
kerstin z5-6
Ishotellet är vackert men jag gillar inte kyla så jag sov inte över:)

Hyrde en gång en lägenhet en trappa upp på en trång liten sidogata stenkast från Las Ramblas (Barcelona)
Lägenheten var mörk-ingen direktsol eller ljus,trots fönster /jalusi mot gatan.Höga smala hus,trång gata.Två gånger/ natt kom sopbilen med män som gick framför och spolade! med högtryck bort burkar mm som andra slängt.Gatstumpen var full av tiggande stackars människor,påtända och högljudda särskilt nattetid.Det var rätt absurt att försöka sova där på nätterna.

Ingen AC och för varmt att sova med stängda fönster,vilket hjälpt föga mot ljudet ..

Alla på gatan var mycket vänliga och ingen försökte sno något från mej eller från lägeheten.
Öronproppar var ett måste.smile.gif
pejori
CITAT (*Stintan* @ 19-10-2012, 20:29) *
Hahaha där var jag en gång över jul, då hämtade dom upp en stor julgran i mellanlandning i Paris o så serverades det svensk julmat på marockanskt vis och det var ingen höjdare precis.

Vi lyckades tack och lov undvika den Svenska julmaten.
Hotellet hade både Traditionell julmat och inhemsk dito... tummenupp.gif
Tapio
Halaj!

Jag har nåt svagt minne från en B&B på en hojsemester i England för 20 år sedan.
När jag skall duscha så finns bara ett badkar, med varm-och kallvattenkran i var sitt hörn i kortändan på badkaret. Så då har de en slanggrej som ser ut som ett stetoskop. Alltså två slangar från vardera kranen som går ihop i en T-koppling och en slang därifrån som mynnar ut i ett duschmunstycke. Slangarna sitter fast i kranarna med en gummimuff som skall täta.
Bara det att muffarna är gamla och spruckna så de lossnar hela tiden från kranen vid minsta rörelse på slangen. Så för att kunna duscha fick man ligga under kranarna, i nån slags fosterställning vid kortändan av badkaret.

Engelsmän och deras separata kranar… crazy.gif

//T
Ugglemormor
Dit vi brukar åka vid jularna finns inte ens en enda tomte eller annat julskrammel, därför är det så gott att slippa både julen och att inte ens behöva ha det inpå under dessa semestrar........ tummenupp.gif

Det kallar jag för julfrid! ...... tummenupp.gif

Som tur är, har vi inte informerat släkten att vi kan inte åka iväg i år heller..... det gick ju bra att vara bara vi tillsammans utan allt stoj och kör med samma historia i år också.
Sedan, om jag blir ok, kommer vi vara på vårt ställe varteviga jul så länge vi bara orkar resa...... kompiskram.gif

Vi har alltid där samma lägenhet och dit har inte turisterna råd att åka och delvis är det ett privat del som vi bor i,
turisterna har verkligen en förmåga att släppa lös sina ungar utan uppsikt och de far ju son jehu runt överallt.
Nej tack, det räckte en gång en sådan semester, men det är nu flera år sedan........
Rebecca
CITAT (Tapio @ 20-10-2012, 18:00) *
Halaj!

Jag har nåt svagt minne från en B&B på en hojsemester i England för 20 år sedan.
När jag skall duscha så finns bara ett badkar, med varm-och kallvattenkran i var sitt hörn i kortändan på badkaret. Så då har de en slanggrej som ser ut som ett stetoskop. Alltså två slangar från vardera kranen som går ihop i en T-koppling och en slang därifrån som mynnar ut i ett duschmunstycke. Slangarna sitter fast i kranarna med en gummimuff som skall täta.
Bara det att muffarna är gamla och spruckna så de lossnar hela tiden från kranen vid minsta rörelse på slangen. Så för att kunna duscha fick man ligga under kranarna, i nån slags fosterställning vid kortändan av badkaret.

Engelsmän och deras separata kranar… crazy.gif
//T

Haha gud, det känner jag igen från en Englandsresa jag gjorde nyligen. Också B&B, ett fantastiskt mysigt litet rum med badkar i badrummet. Trevligt tänkte jag och försökte tappa upp ett bad. Bara det att när varmvattenkranen var på blev det skållhett - och då kunde inte kallvattenkranen vara på samtidigt. Självklart vice versa. Att stå och vrida på kranarna växelvis orkade jag inte. Vattentrycket var dessutom sådär, ena stunden kom inget vatten för att i nästa strund spruta ut från kranen. Kaos! Gav snabbt upp badförsöket och gav mig på en dusch istället. Ingen idé att använda duschslangen - jag fick också krypa ihop i kortändan under kranarna och skynda mig med växlande skållhett och iskallt. Jag var definitivt vaken efter den duschen!
gnon49
Låg på ett litet hotell en gång som hette Charlie Chaplin har jag för mig. Gissa vad tavlorna föreställde whistling.gif Tror det var i Landskrona av alla städer.
Tapio
Halaj!

Fast egentligen gillar jag mest att campa. För några veckor sen tog jag kortsemester över en långhelg och åkte till Estland.
I Kuressaare, på Saaremaa hade jag vittring på en campingplats, som jag trodde. Hamnade mitt i ett villaområde. Det måste vara fel, men nej. Ett driftigt, gift par med för stor tomt hade storsatsat på en extrainkomst från campare.

Första bilden: Kolla in rabatten till V om huset med duschar, toaletter och sånt.
Här bor definitivt någon med trädgårdsintresse!
Mitt ljusgröna, lilla tält skymtar till V.

Och kolla in murväggarna de byggt, där på bild 2! Som knäcksten, fast på riktigt, s.a.s.
Och där, under det halvöppna tegeltaket fanns TV, grillmöjligheter, och t.o.m. Wi-Fi!
Gjorde jag inte något inlägg här via Wi-Fi:t, när jag satt där?

//T
Aqvakul
Imponerande...
Piccante
CITAT (Ugglemormor @ 20-10-2012, 18:08) *
Dit vi brukar åka vid jularna finns inte ens en enda tomte eller annat julskrammel, därför är det så gott att slippa både julen och att inte ens behöva ha det inpå under dessa semestrar........ tummenupp.gif

Det kallar jag för julfrid! ...... tummenupp.gif

Som tur är, har vi inte informerat släkten att vi kan inte åka iväg i år heller..... det gick ju bra att vara bara vi tillsammans utan allt stoj och kör med samma historia i år också.
Sedan, om jag blir ok, kommer vi vara på vårt ställe varteviga jul så länge vi bara orkar resa...... kompiskram.gif

Vi har alltid där samma lägenhet och dit har inte turisterna råd att åka och delvis är det ett privat del som vi bor i,
turisterna har verkligen en förmåga att släppa lös sina ungar utan uppsikt och de far ju son jehu runt överallt.
Nej tack, det räckte en gång en sådan semester, men det är nu flera år sedan........

Trodde du tillbringade dina semestrar på det omtalade slottet i en ensligt belägen by på italienska rivieran som ni ägde/ hyrde???? Eller blandar jag ihop dig med Fuchian nu kanske???? confused.gif Ni är så lika nämligen, speciellt de medvetna stavfelen o den ibland annorlunda meningsbyggnaden. Dessutom verkar ni bråka med samma personer på odla...
hattstugan

Vad annorlunda campingställe Tapio!!

Är kanske inte riktigt vad man tänker sig nej!
pejori
CITAT (Tapio @ 20-10-2012, 19:55) *
Halaj!

Fast egentligen gillar jag mest att campa. För några veckor sen tog jag kortsemester över en långhelg och åkte till Estland.
I Kuressaare, på Saaremaa hade jag vittring på en campingplats, som jag trodde. Hamnade mitt i ett villaområde. Det måste vara fel, men nej. Ett driftigt, gift par med för stor tomt hade storsatsat på en extrainkomst från campare.

Första bilden: Kolla in rabatten till V om huset med duschar, toaletter och sånt.
Här bor definitivt någon med trädgårdsintresse!
Mitt ljusgröna, lilla tält skymtar till V.

Och kolla in murväggarna de byggt, där på bild 2! Som knäcksten, fast på riktigt, s.a.s.
Och där, under det halvöppna tegeltaket fanns TV, grillmöjligheter, och t.o.m. Wi-Fi!
Gjorde jag inte något inlägg här via Wi-Fi:t, när jag satt där?

//T

Urläckert... tummenupp.gif
Gita
Hotellrummet i London vi bokade via Internet såg jättestort och luftigt ut på bild. I verkligheten var det kanske 75 cm brett, vi kunde inte utan besvär passera förbi varandra i rummet. Jädrans vilket bra vidvinkelobjektiv fotografen måste ha haft, men det gjorde inte så mycket för man sitter ju inte särskilt mycket på rummet under en londonresa.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 20-10-2012, 21:10) *
Hotellrummet i London vi bokade via Internet såg jättestort och luftigt ut på bild. I verkligheten var det kanske 75 cm brett, vi kunde inte utan besvär passera förbi varandra i rummet. Jädrans vilket bra vidvinkelobjektiv fotografen måste ha haft, men det gjorde inte så mycket för man sitter ju inte särskilt mycket på rummet under en londonresa.
Gita

Ja, det är precis så vi också resonerar. Så länge lakanen är rena så funkar i princip hur smått rum som helst, och alla som varit i London några gånger vet att standarden på rummen är små och pluttiga.
Och så var det där med duschen. Senast hade vi faktiskt dusch med blandare och tryck i vattnet. Rummet var dessutom hyfsat stort med plats för en fåtölj till och med, och skrivbord och ordentlig garderob. Men allt kan ju inte vara bra. Rummet låg högst upp i ett townhouse utan hiss. Fem smala och feldoserade branta trappor. Det sög i benen när man väl kom upp. Men läger var bra, bara några minuters promenad från Oxford Street.
Mollis
Jag minns ett fantastiskt hotell i Prag, vi bodde högst upp och hade balkong med strålande utsikt över staden och det bästa av allt var att det fanns härligt fluffiga rosa badrockar att sitta och mysa i.
Aqvakul

Glönmer aldrig en fantastisk junivecka på underbara Hotel Oriente på glittrande Ischia utanför Neapel. Genuint, vänligt, soligt och bara underbart...
pejori
Å så fint, där skulle jag vilja bo...
Monaxe
2008 bodde vi på ett helt underbart hotell på Isla de Margarita, det var litet, knappt 15 rum tror jag. Låg lugnt men ändå nära stranden. Till varje rum hörde en gigantisk balkong el terass där det fanns hängmattor. Underbart att ligga i hängmattan med en bra bok efter att ha varit ute hela dagen.

Det bästa av allt var en ljuvlig trädgård runt om hotellet, massor av växter som man kunde beundra. Att sedan strömmen kom och gick fick man bara acceptera, levande ljus/ficklampa var ett måste och kunde hämtas i receptionen. Ett ställe jag mer än gärna åker tillbaka till smile.gif
Tapio
Halaj!

Jo, Franska rivieran.
Förra sommaren bestämde sig bekanstkapskretsen för att hyra ett hus där.
-ska du med?
-ähh, jag vet inte. Jag är som jag är, kan aldrig bestämma mig.
Så åkte de. De flesta i bil, några med flyg, och skulle sammanstråla där.

Ähh, jag åker också! ensam, utan att anmäla mig, en halv vecka efter de andra.
Packade sidoväskorna på hojen, och drog.
Körde 70 mil första dagen. Campade på jättemysig camping.
Körde 90 mil andra dagen. Kom till en campingplats sent, utanför Mulhouse, på den tyska sidan.
Allt stängt.
Ingen mat.
Hungrig.
Kallt.
Frös.
Det regnade.
Mitt tält läckte.
Sovsäcken blev blöt.
Packade ihop tältet 4 på morgonen (kunde inte sova) och körde vidare. Fy F-n vad det var synd om mig just då! Hade jag där fattat att det var 90 mil till att köra hade jag nog vänt hem där och då.
Sen vände det. Blev varmare och varmare. På ett par timmar bara, där nånstans mellan Lyon och Marseille. Olidligt varmt. Sen kom jag till medelhavet.
Tog mobilen: nu är jag här, var är ni, hur hittar jag er?
-kör bara längs kusten norrut, så är vi där.
Körde snabbare och snabbare på kustvägen där. Trött. Hungrig. Svettig. Så hör jag ett VRÅÅL från mina polare som har spanat efter mig där på vägen, uppifrån balkongen.
Stannar och vänder upp igen.
Håkan tar min hoj, och kör den till parkeringen. Andreas tar och bär upp mina sidoväskor. Cina trycker en iskall öl i handen på mig. Helt plötsligt är det som jag är från eländet till himmelen! Ack! Mitt bästa semesterminne nånsin, tror jag!

//T
omk
Drömhotell ...

Det får mig att tänka på en tågresa till Prag för nästan 20 år sen. Vi hyrde rum på ett vandrarhem som låg i järnvägsarbetarnas gamla hyreskasern från kommunist-tiden. På själva järnvägsstationen, så det var väldigt centralt !

Rummen var så långsmala att man fick gå sidledes mellan sängarna. Slitet, men rent och relativt fräscht. Toa och dusch i korridoren.

Frukosten åts i "Kulturnji-sali". En jättelik sal, säkert 6-7 meter i takhöjd och med podie/scen mot ena kortsidan och med en ridå i sant kommunistisk stil. Även väggmålningar fanns; mest på atletiska män inom järnvägsbranschen. Vi satt vid ett litet, litet bord i ena hörnet och drack lankigt kaffe med pulvermjölk och åt frallor med knepig leverpastej på burk.

Otroligt vacker stad, dock. Prag skulle jag väldigt gärna vilja åka tillbaka till !
Tapio
Halaj!

OT, men jag måste berätta:
Alltså, jag har undrat i flera år, sen jag såg Pulp fiction, om det verkligen är sant, som de sa att Quarter pounder heter Royal i Frankrike?
http://www.youtube.com/watch?v=NS_ROi0iiZw

Och det är det!
Jag rusade fram till första bästa McDonalds när jag kom till Frankrike och tog bildbevis!

//T
malcolm
Minns ett hotell eller snarare ett pensionat i Paris på sjuttiotalet, det var bara ett endaste rum med en alkov med tvättställ och bidé. min dåvarande fästmö och jag var ute och tågluffade och vi hade inte så mycket pengar så i valde att bo billigt. min fästmö var inne i alkoven och tvättade sig när jag hörde ett skvalande på det lilla snedtaket under vårt fönster, jag blev förvånad eftersom vädret såg soligt ut strax innan, tittade ut och det visade sig att avloppsvattnet från bidén och handfatet rann rakt ut på taket nedanför.

Nere vid frukostrummet kom det in ett par minst sagt storvuxna svarta män, typ basketspelare som talade engelska (amerikanska) varav den ena hade en tröja som det stod New York Giant på och jag hade en T-shirt som det stod Sweden Giant på. Gissa om jag försökte dölja texten på min och efter frukosten bytta jag snabbt T-shirt till något annat och under resten av tågluffningen bar jag inte den tröjan mera. coolgleam.gif
Ugglemormor
Håller på att boka om rummet till vårens resa ........pga min operation, så vill jag ha mitt nära hissen. världens mysigaste hotell!

(Faasen va svårt att ladda ner bilder, men ......
Piccante
CITAT (Ugglemormor @ 31-10-2012, 11:39) *
Håller på att boka om rummet till vårens resa ........pga min operation, så vill jag ha mitt nära hissen. världens mysigaste hotell!

(Faasen va svårt att ladda ner bilder, men ......

Ser väldigt genuint och mysigt ut! Är fet i England???
Ugglemormor
Ja, det är Stansted Hall, nära standsteds flygplats, så det bir bekvämt att ta en taxi, endast en kvarts resa.

Nu när min operation blir nästa vecka, så får vara stilla/rehab. under de 4 första månaderna innan man kan resa. Bokade ett rum där förra våren, men den är nästan en halvmil bortom de lokalerna vi håller till och den enda hissen i denna del av slottet.
Innebilden är från den stora salongen med sådana mindre rum vid sidan om, tror att det var ca. 5 på ena sidan, och den manifika trappan finns ju där också........

Det finns massor av gammal historia om detta redan fr. romarrikets tider. ........ tummenupp.gif
möblerna är delvis fr. 1700 - 1800, det finns privata del, o de är kalas att få se, men inga foton.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon