Full version: För kännedom
Sidor: 1, 2, 3
silos
Skitprat om en person som inte är närvarande Ä DÅLIGT!!!
Samma sak var det då jag krachlandade och hamnade på sjukhus våren 2006,men den låååååånga tråden blev borttagen som väl är!

Jag hoppas innerligt att Stintan kommer tillbaka! smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Motti @ 21-10-2012, 01:01) *
Om hon ge sig på andra så får hon väl tåla att ta kritik själv ! hon skräder inte sina ord precis varför ska hon nu behandlas med bomullsvantar ?Alla här borde försöka samsas istället för att dela upp sig i läger typ gilla gillar inte ,det är som mobbgängen i skolan en del bestämde vilka som skulle tryckas ner och vilka som skulle beundras .Det finns helt klart Mobbing här vissa är poppis vissa ska veta sin plats ,den attityden gillar inte jag bland vuxna .Vi borde veta bättre vi som är vuxna .Visa varandra respekt svårare än så är det inte .

Synd att du inte tog upp den kritiken, när hon var här och kunde svara för sig.

Det hade väl varit att visa respekt om något, att inte komma med den kritiken nu.
Ugglemormor
Håller med dig Silos,

Vill någon ta en paus så är det väl inte jordens undergång heller...... vad vet man om beslutet? Det få nog vara en privat angelägenhet.... kompiskram.gif

Det som jag inte tål är ALL SKITSNACK BAKOM RYGGEN på andra personer som inte är just då med i forumet..... mycket FEGT att göra så......
Ingen vet HUR DEN MOBBADE PERSONEN MÅR, ELLER VAD SOM HÄNDER i irl. HA RESPEKT TILL VARANDRA,
eller låt bli med spydigheter ....... thumbdown.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2012, 09:50) *
Särskilt tråkigt med påhopp mot icke-närvarande.. Om jag har förstått Stintans besvikelse rätt, handlade den inte i om kritiken i sig utan att den kom i förtäckta ordalag och i andra trådar...

Sant.
Det tråkiga är att, "vissa" får försvara och "hjälpa" någon som blir ansatt.
Andra får inte samma förmån, då blir det "för många inblandade"
Ingen protesterar mot, att "någon" genast slår ned på en medlems inlägg, med hänsyftning till medlemmens akademiska examen, när det blir en diskussion.
Andra kan komma med rena lögner, utan protest.
Protesterar några mot det, kallas det "drev"

Mycket kan man säga om *stintan* men hon varken hycklade eller kom med rena lögner.
Det kommer jag att sakna mycket.
herkules
jisses så enögt det blev här då. många av oss har varit med om värre saker inne på det här forumet, antingen svarar man för sig eller så tar man en paus. håll inte på å tramsa.
pejori
CITAT (herkules @ 21-10-2012, 11:19) *
jisses så enögt det blev här då. många av oss har varit med om värre saker inne på det här forumet, antingen svarar man för sig eller så tar man en paus. håll inte på å tramsa.

Håller med dig i sak, men så fort "vissa" svarar för sig, blir det ett dj**la liv om mobbning eller annan skit....
silos
CITAT (pejori @ 21-10-2012, 11:38) *
Håller med dig i sak, men så fort "vissa" svarar för sig, blir det ett dj**la liv om mobbning eller annan skit....

Men det är ju likadant från båda håll!Och dessutom det har varit mobbning här är ett som är säkert!Gå du bara tillbaka till 2006 så borde du kunna ser det väldigt tydligt!
Anma
...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Låter nästan som vid en begravning......

Jag är säker att Stintan läser här även nu. Och hon vet säkert med sig själv att hon hackar oft men jag förstår också att ibland är det svårt att sitta på händerna när en viss person håller på här på forumet.

Monaxe
CITAT (Motti @ 21-10-2012, 00:37) *
Måste nog stötta Cikkoria i det hon skriver !tycker inte Stintan upplevs som någon vänlig stjäl inte och jag är lite förvånad över att en del tycks tro att hela småprat skulle rasa saman utan henne ,förstår inte mig på hur en del tänker .Det är väl ingen hemlighet att jag har blivit ständigt påhoppad av Stintan så varför skulle jag tycka hon är en tillgång här ?Som jag ser det så är vi alla gemensamt en tillgång vi alla här gör småprat det är upp till alla att göra tråden trevlig och rolig det hänger inte bara på en person ,en person som i mina ögon och öron inte är så trevlig ,en person som mest bråkar med dom som inte tycker som hon och som inte drar sig för att trycka ner folk här !Nä jag kommer inte sakna Stintan ett dugg .

Det där med att hoppa på och mer eller mindre mobba, det kan ju du också Motti, har du kollat din egna inlägg? Du har då sannerligen hackat och tjatat på Stintan i tid och otid, oftast för att hon velat ha en förklaring ell bevis till dina påståenden (vilket man oftast inte får) och till dina ibland udda åsikter.´

odla
odla

Ovanstående länkar är bara ett par av alla de exempel som finn på att du Motti inte är den trevligaste här på detta forum.

Så, kasta inte sten när du sitter i glashus!

Förresten så var det ju någon som för att tag sedan ville ha uträde ur Odla, DU om jag inte minns fel, kul det hade varit för dig om det var klang och jubelspel när du lämnade???

Fast nu gjorde du ju aldrig det, det var tydligen mest hot..

Tack och lov finns Stintan på FB, där hon är en uppskattad vän till väldigt många av oss odlaiter som fått nog av tjat, svammel, kapade trådar, ilskna utbrått, påhoppande inlägg av personer som troligtvis inte är nyktra osv osv.
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 21-10-2012, 12:25) *
Det där med att hoppa på och mer eller mindre mobba, det kan ju du också Motti, har du kollat din egna inlägg? Du har då sannerligen hackat och tjatat på Stintan i tid och otid, oftast för att hon velat ha en förklaring ell bevis till dina påståenden (vilket man oftast inte får) och till dina ibland udda åsikter.´

odla
odla

Ovanstående länkar är bara ett par av alla de exempel som finn på att du Motti inte är den trevligaste här på detta forum.

Förresten så var det ju någon som för att tag sedan ville ha uträde ur Odla, DU om jag inte minns fel, kul det hade varit för dig om det var klang och jubelspel när du lämnade???

Tack och lov finns Stintan på FB, där hon är en uppskattad vän till väldigt många av oss odlaiter som fått nog av tjat, svammel, kapade trådar, ilskna utbrått, påhoppande inlägg av personer som troligtvis inte är nyktra osv osv.

Bra skrivet! tummenupp.gif
pejori
CITAT (Monaxe @ 21-10-2012, 12:25) *

odla
odla

Tack och lov finns Stintan på FB, där hon är en uppskattad vän till väldigt många av oss odlaiter
som fått nog av tjat, svammel, kapade trådar, ilskna utbrått, påhoppande inlägg av personer som troligtvis inte är nyktra osv osv.

Ja tack och lov, finns FB. tummenupp.gif
silos
CITAT (pejori @ 21-10-2012, 13:06) *
Ja tack och lov, finns FB. tummenupp.gif

Ja det håller jag med om!
Gita
CITAT (Monaxe @ 21-10-2012, 12:25)

odla
odla

CITAT (Aqvakul @ 21-10-2012, 12:29) *
Bra skrivet! tummenupp.gif

Jag har väl ingen anledning att försvara Motti, hon som alla andra står väl för både bra och mindre bra inlägg.

Men ditt inlägg Monaxe var bara lågt och genuint elakt.
Och sen så klart, som ett brev på posten, Aqvakul förstås!
Gita
silos
Forumvärd kommer att ha mycket att göra på måndag!
Krolliljan
sos.gif
Monaxe
CITAT (Gita @ 21-10-2012, 17:28) *
CITAT (Monaxe @ 21-10-2012, 12:25)
Jag har väl ingen anledning att försvara Motti, hon som alla andra står väl för både bra och mindre bra inlägg.

Men ditt inlägg Monaxe var bara lågt och genuint elakt.
Och sen så klart, som ett brev på posten, Aqvakul förstås!
Gita

Och varför är mitt inlägg Gita, mer elakt än alla andra elaka inlägg som Motti skrivit om Stintan??

En del får alltså skriva elaka påhopp men andra får inte kommentera dem? Underlig syn på tingens ordning du har då...

Ja säkert får Forumvärdarna eller vad det nu heter massor att göra på Måndag.

Tillägg; förresten Gita, läste du länkarna jag la in? Om det inte var tydligt nog kan jag utan vidare länka till fler lika trevliga uttalanden.
Aqvakul
CITAT (silos @ 21-10-2012, 17:31) *
Forumvärd kommer att ha mycket att göra på måndag!

Tror jag med! kompiskram.gif

Men ibland är känns det som att man bara måste ventilera sina åsikter...
pejori
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2012, 20:50) *
Tror jag med! kompiskram.gif

Men ibland är känns det som att man bara måste ventilera sina åsikter...

Håller med.
Annars är risken att det ligger och pyr, för att blossa upp i tid och otid. tummenupp.gif
Minns en annan diskussion för några år sedan, som låstes för att sedan låsas upp igen.
Då fick vi ventilera klart, sedan var det ur världen. yes.gif
Det kommer sällan eller aldrig upp mer efter det. tummenupp.gif
Blomstertanten
.
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 23-10-2012, 09:12) *
Att inte ha samma åsikt, vare sig det handlar om politik eller annat, är INTE mobbning!!!!!!!
Blir så jävla trött på att somliga kan bära sig åt hur fan som helst, men om nån eller några säger ifrån så ropas det genast om mobbning!!!

Men att vissa, som bara hoppar in med sina små gliringar, elakheter och överlägsenhet sen har mage att kritisera andra för deras uppträdande, då går fan skam på torra land!!!!
Nu har jag suttit på fingrarna så länge och näst intill slutat vara här på grund av detta, men nu måste jag få det sagt!

Kunde inte sagt det bättre själv! Åsikter måste brytas och upprördhet är ofta uttryck för engagemang. Det är inte kränkande att ha olika åsikter. det hehöver inte heller vara kränkande att säga sin uppriktiga mening till den det berör. Men att flyta ovanpå och vara medvetet elak, det är kränkande.
silos
CITAT (Aqvakul @ 23-10-2012, 09:28) *
Kunde inte sagt det bättre själv! Åsikter måste brytas och upprördhet är ofta uttryck för engagemang. Det är inte kränkande att ha olika åsikter. det hehöver inte heller vara kränkande att säga sin uppriktiga mening till den det berör. Men att flyta ovanpå och vara medvetet elak, det är kränkande.

Jag håller med!
Anki på Öland
Att inte ha samma åsikt, vare sig det handlar om politik eller annat, är INTE mobbning!!!!!!!
Blir så jävla trött på att somliga kan bära sig åt hur fan som helst, men om nån eller några säger ifrån så ropas det genast om mobbning!!!

Men att vissa, som bara hoppar in med sina små gliringar, elakheter och överlägsenhet sen har mage att kritisera andra för deras uppträdande, då går fan skam på torra land!!!!
Nu har jag suttit på fingrarna så länge och näst intill slutat vara här på grund av detta, men nu måste jag få det sagt!

CITAT (Aqvakul @ 23-10-2012, 09:28) *

Så sant!
Alba

Du uttrycker det så klart och du har så rätt.
Ingela i Segersberg
Bra skrivet, Blomstertanten och Aqvakul!
Pia L
Jag kommer i alla fall sakna stintan här för jag är inte på den sidan på fb :-( Jag är inte inne så ofta så jag har missat tråden som tydligen spårat ur, men jag har läst alla inlägg i den här och förstår nog ganska bra varför hon väljer att lämna, det är nog samma orsak till varför jag själv inte är här så ofta för fingrarna blir vita av att jag suttit med mitt feta arsle på dom såååå många gånger och då väljer jag hellre att vara på fb eller någon annan sida istället för att läsa samma dravel om och om igen och bara bli irriterad.
Anma
Förhoppningsvis blir det lite ordning här nu när vi är 3 moderatorer här. Hoppas också att Stintan kommer tillbaka.
I egenskap av moderator önskar jag att alla på nåt sätt kan glömma allt gammalt groll och försöka se även medlemmar man inte är så förjust i med nya glasögon istället för dem som är svärtade med allt som varit.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Anma @ 23-10-2012, 16:21) *
Förhoppningsvis blir det lite ordning här nu när vi är 3 moderatorer här. Hoppas också att Stintan kommer tillbaka.
I egenskap av moderator önskar jag att alla på nåt sätt kan glömma allt gammalt groll och försöka se även medlemmar man inte är så förjust i med nya glasögon istället för dem som är svärtade med allt som varit.

Och jag hoppas Anma att du inte svär och har dig i egenskap av moderator och att inte alla här måste ha din politiska inställning. Det är jag rädd för
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-10-2012, 16:29) *
Och jag hoppas Anma att du inte svär och har dig i egenskap av moderator och att inte alla här måste ha din politiska inställning. Det är jag rädd för

Jag har aldrig krävt att alla ska ha samma politiska uppfattning som jag. I så kan man vända på det och säga att varför försöker alla som inte delar min uppfattning att ändra på mig och mina åsikter?

Jag sa redan när jag tackade ja till uppdraget att om jag hamnar i hetsiga diskussioner så kommer jag inte att agera moderator i de fallen. Då är det upp till Huggorm och Hattstugan att styra upp.
Ni får inte glömma bort att jag även i fortsättningsvis kommer att vara helt vanlig medlem också, med rätt till mina personliga åsikter och tankar.
Jag kommer att göra mitt yttersta för att hålla isär mig som privatperson och min roll som moderator.
Och jag är övertygad om att både Huggorm och Hattstugan tänker likadant.

Alltså, när jag skriver i egenskap som moderator kommer jag alltid att underteckna med moderator.

Så här:

/moderator.

Om det inte finns med i mitt inlägg har jag skrivit i egenskap av privatperson.

/moderator. smile.gif
gnon49
Gott att det är klart med moderatorer. Det måste trots allt finnas på ett forum av Odlas storlek.
Nu kör vi yes.gif
Gita
CITAT (Anma @ 23-10-2012, 16:35) *
Jag har aldrig krävt att alla ska ha samma politiska uppfattning som jag. I så kan man vända på det och säga att varför försöker alla som inte delar min uppfattning att ändra på mig och mina åsikter?

Jag sa redan när jag tackade ja till uppdraget att om jag hamnar i hetsiga diskussioner så kommer jag inte att agera moderator i de fallen. Då är det upp till Huggorm och Hattstugan att styra upp.
Ni får inte glömma bort att jag även i fortsättningsvis kommer att vara helt vanlig medlem också, med rätt till mina personliga åsikter och tankar.
Jag kommer att göra mitt yttersta för att hålla isär mig som privatperson och min roll som moderator.
Och jag är övertygad om att både Huggorm och Hattstugan tänker likadant.

Alltså, när jag skriver i egenskap som moderator kommer jag alltid att underteckna med moderator.

Så här:

/moderator.

Om det inte finns med i mitt inlägg har jag skrivit i egenskap av privatperson.

/moderator. smile.gif

Ja, Anma, det kan kanske bli bra förutsatt att du kan bortse från dina starka egna åsikter om saker och ting
Jag tror att de flesta vet var du står politiskt och är väl lite rädd att du kommer att döma de som tycker lika som du en aning mildare. Klara du t.ex en hetsig debatt om sjukförsäkringssystemet utan att missbruka din ställning som moderator? Det återstår väl att se.
Hur som helst, lycka till!
gita
Anma
CITAT (Gita @ 23-10-2012, 18:07) *
Ja, Anma, det kan kanske bli bra förutsatt att du kan bortse från dina starka egna åsikter om saker och ting
Jag tror att de flesta vet var du står politiskt och är väl lite rädd att du kommer att döma de som tycker lika som du en aning mildare. Klara du t.ex en hetsig debatt om sjukförsäkringssystemet utan att missbruka din ställning som moderator? Det återstår väl att se.
Hur som helst, lycka till!
gita

Som sagt, jag kommer aldrig att gå in i en diskussion om sjukförsäkringen i egenskap av moderator och jag kommer aldrig att moderera hetsiga diskussioner som jag själv deltar i, om det inte sker ett solklart personangrepp av typen "du är helt dum i huvudet". Och även då kommer jag att kolla om någon av de andra moderatorerna är online och kan ingripa.
Om jag är involverad i en diskussion kommer jag att delta i egenskap av privatperson.
Det kan du lita på.

Jag hoppas också att om jag känner att förtroendeuppdraget moderator är mig övermäktigt så avsäger jag mig det. Men jag tror att jag har såpass mycket självkännedom att jag klarar av att skilja på mig och min roll som moderator.

/moderator
/anma
andersen
CITAT (Anma @ 23-10-2012, 18:17) *
Som sagt, jag kommer aldrig att gå in i en diskussion om sjukförsäkringen i egenskap av moderator och jag kommer aldrig att moderera hetsiga diskussioner som jag själv deltar i, om det inte sker ett solklart personangrepp av typen "du är helt dum i huvudet". Och även då kommer jag att kolla om någon av de andra moderatorerna är online och kan ingripa.
Om jag är involverad i en diskussion kommer jag att delta i egenskap av privatperson.
Det kan du lita på.

Jag hoppas också att om jag känner att förtroendeuppdraget moderator är mig övermäktigt så avsäger jag mig det. Men jag tror att jag har såpass mycket självkännedom att jag klarar av att skilja på mig och min roll som moderator.

/moderator
/anma

Tror att det blir bra, och lycka till. Jag hoppas på en nystart för forumet och att dom som har blivit arga och lessna hittar tillbaka till forumet, tror att kl är fem i tolv och att det här är sista chansen för forumet.
Cacki
Det är ju jättebra att Anma har fått en chans att visa vad hon går för innan hon börjar ifrågasättas.... whistling.gif
Anma
CITAT (Cacki @ 23-10-2012, 18:49) *
Det är ju jättebra att Anma har fått en chans att visa vad hon går för innan hon börjar ifrågasättas.... whistling.gif

Jag förstod att jag skulle ifrågasättas från början, det är ok. smile.gif
Det är sånt man får ta när man haft och har starka åsikter.
Lika bra att lufta allt nu istället för att ta det om ett halvår eller mitt i en het diskussion.

Men nu flyttar vi denna diskussion hit: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=118060&hl= tycker jag.

/moderator
herkules
CITAT (Anma @ 23-10-2012, 19:25)
1585284[/url]']
Jag förstod att jag skulle ifrågasättas från början, det är ok. smile.gif
Det är sånt man får ta när man haft och har starka åsikter.
Lika bra att lufta allt nu istället för att ta det om ett halvår eller mitt i en het diskussion.

Men nu flyttar vi denna diskussion hit: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=118060&hl= tycker jag.

/moderator

du kan väl inte flytta den här tråden till modavd,modpratet är ot. eller hur menar du?
Aqvakul
CITAT (herkules @ 23-10-2012, 19:44) *
du kan väl inte flytta den här tråden till modavd,modpratet är ot. eller hur menar du?

Uppfattade det som att moderatorn anser att modereringsdiskussionen fortsättningsvis bör föras i den särskilda tråden under support... (inte att hela denna tråden skulle flyttas)
herkules
CITAT (Aqvakul @ 23-10-2012, 19:57)
1585300[/url]']
Uppfattade det som att moderatorn anser att modereringsdiskussionen fortsättningsvis bör föras i den särskilda tråden under support... (inte att hela denna tråden skulle flyttas)

jo, jag läste nog snett, har så inihelskotta ont i skallen så jag får skylla på det wink.gif
Aqvakul
CITAT (herkules @ 23-10-2012, 19:59) *
jo, jag läste nog snett, har så inihelskotta ont i skallen så jag får skylla på det wink.gif

trostar.gif smiley_small_hug.gif
Anma
CITAT (Aqvakul @ 23-10-2012, 19:57) *

Så menade jag smile.gif
Monaxe
Hoppas att Stintan kommer tillbaka snart, nu när vi har moderatorer kan vi kanske slippa de skällsord och diverse påhopp som gjorde att Stintan tog "time-out"
Gita
CITAT (Monaxe @ 25-10-2012, 18:17) *
Hoppas att Stintan kommer tillbaka snart, nu när vi har moderatorer kan vi kanske slippa de skällsord och diverse påhopp som gjorde att Stintan tog "time-out"

Fast inte har väl Stintat fått särskilt mycket skäll eller påhopp jämfört med många andra? Är man så pass bitsk som hon varit måste man väl ändå räkna med lite svar på tal, eller hur?
Men det är väl klart att hon är välkommen tillbaka.
Gita
andersen
CITAT (Gita @ 25-10-2012, 18:42) *
Fast inte har väl Stintat fått särskilt mycket skäll eller påhopp jämfört med många andra? Är man så pass bitsk som hon varit måste man väl ändå räkna med lite svar på tal, eller hur?
Men det är väl klart att hon är välkommen tillbaka.
Gita

Är av samma uppfattning som dej, och önskar att många äldre medlemmar hittar tillbaka.
Motti
Önskar också att gammla medlemar kom tillbaks igen som har blivit bortskrämda av den hårda tonen här.Tycker man märker skillnad redan nu sedan Moderatorer har kommit in i bilden fast en del verkar vilja älta gammla oförätter och åsikter än .Tror det vore bra om alla tog ett djupt andetag och började om utan stingslighet och långsinthet och annat . Skippa" älta trådarna" om det som varit och börja om på nytt med en annan attityd.
Monaxe
CITAT (Motti @ 25-10-2012, 18:57) *
Önskar också att gammla medlemar kom tillbaks igen som har blivit bortskrämda av den hårda tonen här.Tycker man märker skillnad redan nu sedan Moderatorer har kommit in i bilden fast en del verkar vilja älta gammla oförätter och åsikter än .Tror det vore bra om alla tog ett djupt andetag och började om utan stingslighet och långsinthet och annat . Skippa" älta trådarna" om det som varit och börja om på nytt med en annan attityd.

Vad är det som du tycker ältas?
Motti
Har du inte märkt att gammal skit ältas hit och dit ?jag tycker att man släpper allt det där och börjar om på nytt !men du kanske tycker man ska älta ?synd i så fall för det här ältandet med vem som sa vilket och inte gör inte den här delen av odla något bra intryck för nya eventuella medlemar .>Kan vi inte bara dra en gardin över allt och börja om genom att bemöta varandra hyffsat ?
Gossen Ruda
CITAT (Motti @ 25-10-2012, 21:42) *
Har du inte märkt att gammal skit ältas hit och dit ?jag tycker att man släpper allt det där och börjar om på nytt !men du kanske tycker man ska älta ?synd i så fall för det här ältandet med vem som sa vilket och inte gör inte den här delen av odla något bra intryck för nya eventuella medlemar .>Kan vi inte bara dra en gardin över allt och börja om genom att bemöta varandra hyffsat ?

Du kanske skulle föregå med gott exempel? rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2012, 22:16) *
Du kanske skulle föregå med gott exempel? rolleyes.gif

Monaxe
CITAT (Motti @ 25-10-2012, 21:42) *

Jag tror inte att jag någonstans har förslagit att man skall fortsätta älta, jag undrade vad du menade.

Motti
Men snälla Monax !hela den här tråden ältar ju gammal skit vem som sa vad och inte osv !kan vi inte glömma gammalt groll och börja om på nytt ! och försöka göra den här tråden till något Positivt i stället smile.gif för ett par ¨r sedan så hade vi skitkul här tex till Påsk och till All Helgona !alla hade kul och skrattade och vi busade tillsamans ,vart tog den andan vägen ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon