Full version: För kännedom
Sidor: 1, 2, 3
*Stintan*
talar jag nu om att jag högst frivilligt avlägsnar mig från forumet på obestämd tid eftersom det känns meningslöst att vara bland människor som istället för att godta inte bara en utan två ursäkter fortsätter att klaga och gnälla på förstörda trådar. Att man dessutom inte kan vara rak och samtala med mig direkt utan skriver i mindre snälla förtäckta ordalag gör mig illamående. sick.gif

Ha det så gulligt med varandra! 000.gif
silos
NEJ NEJ NEJ!!!
Stanna kvar Stintan! smiley_small_hug.gif
abbbe
Hejdå smile.gif
Anma
CITAT (*Stintan* @ 20-10-2012, 16:20) *
talar jag nu om att jag högst frivilligt avlägsnar mig från forumet på obestämd tid eftersom det känns meningslöst att vara bland människor som istället för att godta inte bara en utan två ursäkter fortsätter att klaga och gnälla på förstörda trådar. Att man dessutom inte kan vara rak och samtala med mig direkt utan skriver i mindre snälla förtäckta ordalag gör mig illamående. sick.gif

Tråkigt att du tog det så.
Du är välkommen tillbaka när du känner att du är mogen för det.
Jag hoppades att den tråden skulle gå tillbaka till vad den skulle vara efter mitt inlägg, men jag kan inte styra andra. Bara tala om vad jag själv tycker. Och i det här fallet ska gudarna veta hur länge jag suttit på händerna, för egentligen anser jag mig inte ha rätten att gnälla på andras sätt i forumet.
mamamaggan
Stintan , jag såg att du citerade mig i den andra tråden.

Då har du alltså dragit slutsatsen att det var dig jag menade med mitt inlägg. Nu var det inte så , iaf inte i varken första eller andra hand .

Tråkigt att du tog åt dig av mitt inlägg som du förstår då.
pejori

Så du låter " Dom" vinna alltså...
Ja ja, jag förstår dig.
Annars kan man göra som jag gjort fr. o. m. idag, nämligen blockera...
Fungerar utmärkt.. rolleyes.gif
Ingela i Segersberg
Jag tycker att det är trist att du lämnar forumet, Stintan. Jag hoppas att du snart är tillbaks igen!
Aqvakul
Odla utan Stintan? Är det Odla mer?
Kom tillbaka snart! kompiskram.gif

pejori
CITAT (Aqvakul @ 20-10-2012, 17:34) *
Odla utan Stintan? Är det Odla mer?
Kom tillbaka snart! kompiskram.gif

Suck ja. crying.gif
Kanske lika bra att avregistrera sig med en gång.. ranting.gif
Ugglemormor
Hej då, Stintan ........ hoppas att du har vilat upp dig sedan och har en annan inställning till oss som du inte gillar...... kanske välbehövligt för din del --- ett klokt beslut till slut......

Hoppas att du har tänkt igenom sasker och ting ... så är du välkommen, vill ingen illa ........ kompiskram.gif
gnon49
Nej Odlas forum utan Stintan skulle allt bli bra mycket fattigare. Våra olikheter gör ju forumet. Ibland blir det mindre lyckade inlägg som man/jag kanske borde avstått från. Men gå på tå är inte alltid bästa lösningen. Så gör en kort paus om du känner för det Stintan.
Aqvakul
CITAT (Ugglemormor @ 20-10-2012, 17:45) *
Hej då, Stintan ........ hoppas att du har vilat upp dig sedan och har en annan inställning till oss som du inte gillar...... kanske välbehövligt för din del --- ett klokt beslut till slut......

Hoppas att du har tänkt igenom sasker och ting ... så är du välkommen, vill ingen illa ........ kompiskram.gif

Stintan har bidragit med massor med kloka synpunkter under många år. Hon är rak och säger vad hon tycker. Jättetråkigt att just hon väljer att hoppade av...
Ingela i Segersberg
CITAT (Ugglemormor @ 20-10-2012, 17:45) *

Och vad ska Stintan vila upp sig ifrån? Du menar att hon inte är välkommen tillbaks om hon inte gillar vad du skriver?
Ugglemormor
CITAT (Aqvakul @ 20-10-2012, 17:55) *
Stintan har bidragit med massor med kloka synpunkter under många år. Hon är rak och säger vad hon tycker. Jättetråkigt att just hon väljer att hoppade av...

Du får ha din åsikt, men sätt dig inte på min eller andras...... jag önskar inte Stintan något illa, men kanske är vila bättre när hon känner så.....
Du kan väl ha ett privat konversation med henne tills hon kommer tillbaka ..... allt är möjligt om man vill förutom gnället....
Anma
Ja, det är tråkigt, men jag kan inte låta bli att tycka att det också är lite förhastat.

Så här tänker jag.
Stintan är mycket duktig på att säga ifrån när något inte passar henne.
Nu har folk sagt ifrån till henne, och trots den, i mina ögon, ganska lama ursäkten så fortsätter några att "klaga och gnälla" i tråden.
Det klarar inte Stintan utan väljer att hoppa av forumet på obestämd tid.

Nåja, så kan det också bli.
Jag hoppas att Stintan väljer att komma tillbaka snart.
Dessutom hoppas jag att du, Stintan, (jag är säker på att du läser det här) inte tar åt dig allt för hårt på det jag säger, för jag menar inget illa.
Jag är bara ärlig med vad jag tycker.
Aqvakul
CITAT (Ugglemormor @ 20-10-2012, 18:14) *
Du får ha din åsikt, men sätt dig inte på min eller andras...... jag önskar inte Stintan något illa, men kanske är vila bättre när hon känner så.....
Du kan väl ha ett privat konversation med henne tills hon kommer tillbaka ..... allt är möjligt om man vill förutom gnället....

Efter allt du hittat på här på forumet har du banne mig inte rätt att sätta dig till doms över någon annan...
Alba
Nää Stintan det kan inte vara sant. Det finns andra som för länge sedan borde tagit sitt förnuft till fånga.
Det är bara synd att du låter dom vinna.
Jag hoppas pausen inte blir långvarig.
smiley_small_hug.gif
Anma
Jag visste inte att Odla var en tvälingssite?

Nu ska jag inte lägga mig i längre.

Alba
CITAT (pejori @ 20-10-2012, 17:39) *
Suck ja. crying.gif
Kanske lika bra att avregistrera sig med en gång.. ranting.gif

Det här känns inte bra. Jag har samma tankar som du.
Varför ska vi stå ut med en del och sen försvinner de som tillför forumet något.
Jag kan inte med ord beskriva hur upprörd jag är ranting.gif

De ord jag sagt när jag läste att Stintan försvinner lämpar sig inte i forumet.
Anma
Nu ändrar jag mig igen då. Angående att inte lägga mig i.

Så flera av er gamla odlaiter funderar på att lämna odla på grund av att det en enda medlem skriver stör er?
Fattar ni hur knäppt det låter i mina öron?
Hur svårt kan det vara att bara ignorera?
Eller att åtminstone ibland försöka läsa Ugglemormors inlägg utan de där svarta glasögonen som lägger på allt gammalt groll och all gammal irritation?
Jag vet precis hur det känns att ha en antagonist på ett forum.
Det går att komma över det. Jag lovar. Jag har gjort det. Kan jag, kan ni.

Jag borde väl sitta på händerna, men samtidigt måste vi också prata öppet om det här tydligen, för det är som en böld i röven på cykelsemester på Gotland. Hur man än försöker ignorera skiten så ligger den där och skaver och gör ont.

Ugglemormor
CITAT (Ingela i Segersberg @ 20-10-2012, 18:13) *
Och vad ska Stintan vila upp sig ifrån? Du menar att hon inte är välkommen tillbaks om hon inte gillar vad du skriver?

Ingela,

Nu tar du i! Jag menar inget ont eller illa mot Stintan, våra motsättningar har vi klarat av med tiden och jag ser henne med andra ögon sedan en bra tid tillbaka.
Du ska inte tala om till mig vad jag skriver, ingen ska göra detta och samma gäller mig själv mot er andra i forumet.
Vill Stinta ta det ledigt ett tag så är det hennes beslut och ingen annans. Respekterar det gör jag, även att även jag är på väg ut härifrån, alla fall nu när jag blivit sämre.......dock återkommer jag kanske lite senare om jag orkar.
Jag är för sjuk att befatta med alla "missförstånd" av det jag skrivit, detta gör ingen glad.....
Elisabeth-Västkustkolonisten
Nej men Uggle du måste väl in och fördärva varje tråd
Gita
CITAT (Aqvakul @ 20-10-2012, 18:20) *
Efter allt du hittat på här på forumet har du banne mig inte rätt att sätta dig till doms över någon annan...

Varför tänker jag omedelbart på det där med sten i glashus?
Gita
Ingela i Segersberg
CITAT (Ugglemormor @ 20-10-2012, 18:41) *
Ingela,

Nu tar du i! Jag menar inget ont eller illa mot Stintan, våra motsättningar har vi klarat av med tiden och jag ser henne med andra ögon sedan en bra tid tillbaka.
Du ska inte tala om till mig vad jag skriver, ingen ska göra detta och samma gäller mig själv mot er andra i forumet.
Vill Stinta ta det ledigt ett tag så är det hennes beslut och ingen annans. Respekterar det gör jag, även att även jag är på väg ut härifrån, alla fall nu när jag blivit sämre.......dock återkommer jag kanske lite senare om jag orkar.
Jag är för sjuk att befatta med alla "missförstånd" av det jag skrivit, detta gör ingen glad.....

Om du tyckte jag missförstod ditt tidigare inlägg, så kan du väl uttrycka dig lite klarare med vad du menar egentligen.
Aqvakul
CITAT (Gita @ 20-10-2012, 19:20) *
Varför tänker jag omedelbart på det där med sten i glashus?
Gita

Hur ska jag veta det?
Cacki
NEEEJ!

Snälla Stintan, fundera i alla fall ett varv till innan du drar.
Ta det inte personligt för det är egentligen inte mot dej vi protesterar, det är mot själva tjafset som så ofta uppstår runt Ugglis. Det är banne mej inte bara du ensam som står för den saken, det är inte minst Ugglis själv.
Det är bara det att nu känner i alla fall jag att det har blivit lite för många inblandade (antingen de har blivit "tilltalade" eller ej)....och det sker lite för ofta....och pågått lite för länge....och det får en att bli lite less.

Dessutom har du ju bett om ursäkt och det är väl klart att vi godtar den. Skit vore det väl annars!

Monaxe
Glad att du finns på fb iaf Stintan!
Gita

Nejmen vad är det här? Ännu en "snälla be mig komma tillbaka tråd", högst oväntat från dig Stintan!
Du är ju oftast väldigt bitsk, emellanåt rejält elak mot andra på forumet. Att få igen med samma mynt trodde jag absolut var något du kunde ta. Jag är verkligen förvånad.
Gita
Piccante
Tråkigt Stintan att du väljer att lämna odla no.gif
Jag fattade inte först vad som hade hänt men efter att ha läst tråden där de hettade till så förstår jag dig mycket väl. Jag har själv mer eller mindre bojkottat odla i perioder då det aldrig verkar bli någon upprensning i troll-träsket...
Anma
CITAT (Piccante @ 20-10-2012, 20:49) *
Tråkigt Stintan att du väljer att lämna odla no.gif
Jag fattade inte först vad som hade hänt men efter att ha läst tråden där de hettade till så förstår jag dig mycket väl. Jag har själv mer eller mindre bojkottat odla i perioder då det aldrig verkar bli någon upprensning i troll-träsket...

Det kan vara så att det du uppfattar som troll faktiskt är en riktig människa.
Piccante
CITAT (Anma @ 20-10-2012, 20:56) *
Det kan vara så att det du uppfattar som troll faktiskt är en riktig människa.

Nog är det en människa bakom men de PM jag har fått under åren visar att de inte har andra syften än att provocera.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 20-10-2012, 20:00) *
Hur ska jag veta det?

Fast det borde du ju rimligen kunna räkna ut magistern.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 20-10-2012, 21:29) *
Fast det borde du ju rimligen kunna räkna ut magistern.
Gita

Kanske det, vännen min...
Motti
Märkligt en del får vara hur raka som helst ! en del får inte ens nysa . Om nu Stintan inte vill mer så är det så !jag kan inte påstå att hennes så kallat rakhet har imponerat på mig tycker hon kan vara lite för "rak" och hetsig för min del.Men om hon är här eller inte kvittar mig .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 20-10-2012, 22:57) *
Märkligt en del får vara hur raka som helst ! en del får inte ens nysa . Om nu Stintan inte vill mer så är det så !jag kan inte påstå att hennes så kallat rakhet har imponerat på mig tycker hon kan vara lite för "rak" och hetsig för min del.Men om hon är här eller inte kvittar mig .

Tuff, bestämd men nästan alltid korrekt och ett klart förstånd. Allt det går nu förlorat..
Motti
Du menar väl ändå inte Aqvakul att hela Småprat skulle hänga på Stintans så kallat "smarta" inlägg !Finns massor av smarta människor här som både är trevliga och roliga med en positiv inställning till livet .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 20-10-2012, 23:04) *
Du menar väl ändå inte Aqvakul att hela Småprat skulle hänga på Stintans så kallat "smarta" inlägg !Finns massor av smarta människor här som både är trevliga och roliga med en positiv inställning till livet .

Klart att småprat överlever. Varken du eller jag kan påverka vilka som lämnar och vilka som blir kvar, men jag kommer att sakna henne mycket!
silos
CITAT (Aqvakul @ 20-10-2012, 23:08) *
Klart att småprat överlever. Varken du eller jag kan påverka vilka som lämnar och vilka som blir kvar, men jag kommer att sakna henne mycket!

Jag med kommer sakna Stintan fastän vi inte oftast kommit överens!
Alba
CITAT (Motti @ 20-10-2012, 23:04) *

Fy så elak du är - stintans så kallat smarta inlägg. thumbdown.gif
cikkoria
Vanligtvis brukar många skriva att man inte behöver avisera sin "bortgång" men nu ser man många gulligullinlägg. Så pinsamt! Stintan är en av de värsta vad gäller att trampa på , tillrättavisa och låtsas vara överhuvud. Bara skönt om hon lämnar forumet för då tillkommer säkert många nya som avstått bara pga henne.
Piccante
CITAT (cikkoria @ 20-10-2012, 23:37) *
Vanligtvis brukar många skriva att man inte behöver avisera sin "bortgång" men nu ser man många gulligullinlägg. Så pinsamt! Stintan är en av de värsta vad gäller att trampa på , tillrättavisa och låtsas vara överhuvud. Bara skönt om hon lämnar forumet för då tillkommer säkert många nya som avstått bara pga henne.

Det är ju skönt att vi kan vara ärliga och uppriktiga mot varandra som du är. Men om du har hängt med i trådarna som fick det att rinna över för Stintan så skulle du kanske förstå varför folk tycker det är tråkigt...
herkules
ibland blir det för mycket och man vill ta en paus. väl mött igen stintan, odla är som det är och vi har alla en plats här, skit vore det väl annars.
Motti
Måste nog stötta Cikkoria i det hon skriver !tycker inte Stintan upplevs som någon vänlig stjäl inte och jag är lite förvånad över att en del tycks tro att hela småprat skulle rasa saman utan henne ,förstår inte mig på hur en del tänker .Det är väl ingen hemlighet att jag har blivit ständigt påhoppad av Stintan så varför skulle jag tycka hon är en tillgång här ?Som jag ser det så är vi alla gemensamt en tillgång vi alla här gör småprat det är upp till alla att göra tråden trevlig och rolig det hänger inte bara på en person ,en person som i mina ögon och öron inte är så trevlig ,en person som mest bråkar med dom som inte tycker som hon och som inte drar sig för att trycka ner folk här !Nä jag kommer inte sakna Stintan ett dugg .
Piccante
CITAT (Motti @ 21-10-2012, 00:37) *
Måste nog stötta Cikkoria i det hon skriver !tycker inte Stintan upplevs som någon vänlig stjäl inte och jag är lite förvånad över att en del tycks tro att hela småprat skulle rasa saman utan henne ,förstår inte mig på hur en del tänker .Det är väl ingen hemlighet att jag har blivit ständigt påhoppad av Stintan så varför skulle jag tycka hon är en tillgång här ?Som jag ser det så är vi alla gemensamt en tillgång vi alla här gör småprat det är upp till alla att göra tråden trevlig och rolig det hänger inte bara på en person ,en person som i mina ögon och öron inte är så trevlig ,en person som mest bråkar med dom som inte tycker som hon och som inte drar sig för att trycka ner folk här !Nä jag kommer inte sakna Stintan ett dugg .

Om du nu känner så för Stintan, kan du då inte föregå med gott exempel och låta bli och kritisera henne? Det har stormat en del på småprat och ibland förstår man inte bakgrunden till allt som blossar upp...
Motti
Om hon ge sig på andra så får hon väl tåla att ta kritik själv ! hon skräder inte sina ord precis varför ska hon nu behandlas med bomullsvantar ?Alla här borde försöka samsas istället för att dela upp sig i läger typ gilla gillar inte ,det är som mobbgängen i skolan en del bestämde vilka som skulle tryckas ner och vilka som skulle beundras .Det finns helt klart Mobbing här vissa är poppis vissa ska veta sin plats ,den attityden gillar inte jag bland vuxna .Vi borde veta bättre vi som är vuxna .Visa varandra respekt svårare än så är det inte .
Piccante
CITAT (Motti @ 21-10-2012, 01:01) *
Om hon ge sig på andra så får hon väl tåla att ta kritik själv ! hon skräder inte sina ord precis varför ska hon nu behandlas med bomullsvantar ?Alla här borde försöka samsas istället för att dela upp sig i läger typ gilla gillar inte ,det är som mobbgängen i skolan en del bestämde vilka som skulle tryckas ner och vilka som skulle beundras .Det finns helt klart Mobbing här vissa är poppis vissa ska veta sin plats ,den attityden gillar inte jag bland vuxna .Vi borde veta bättre vi som är vuxna .Visa varandra respekt svårare än så är det inte .

Nu har hon inte direkt gett sig på någon i denna tråden utan bara konstaterat som jag ser det att det inte går att diskutera i vissa lägen. Sen är du ganska motsägelsefull själv när du i ena stunden säger att en person som är kontroversiell behöver man inte behandla med bomullsvantar och sen avslutar du med en uppmaning om att respektera alla... unsure.gif

CITAT (Motti @ 21-10-2012, 01:01) *

Nu har hon inte direkt gett sig på någon i denna tråden utan bara konstaterat som jag ser det att det inte går att diskutera i vissa lägen. Sen är du ganska motsägelsefull själv när du i ena stunden säger att en person som är kontroversiell behöver man inte behandla med bomullsvantar och sen avslutar du med en uppmaning om att respektera alla... unsure.gif
Motti
Som man bemöter andra blir man själv bemöt .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 21-10-2012, 01:20) *
Som man bemöter andra blir man själv bemöt .

Ja, sug på den du!
Krolliljan
Jag tycker att det är bra när personer som du Stintan , som har varit med länge och varit så aktiv som du, faktiskt talar om att du lämnar Odla ( om så för ett tag)
Man undrar ju annars vart folk tar vägen.
Den dagen någon gör det önskar jag dock att ingen skriver en massa negativa saker om personen. ( eller varandra)
Respekt för ditt beslut Stintan. Respekt för dig.

stavfel
Aqvakul
Särskilt tråkigt med påhopp mot icke-närvarande.. Om jag har förstått Stintans besvikelse rätt, handlade den inte i om kritiken i sig utan att den kom i förtäckta ordalag och i andra trådar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon