|
Tycker det varit så mycket tråkigheter här ett bra tagoch så mycket negativt !så jag tänkte att man kanske kan ge vänligheten och respecket en chans !Kan vi inte försöka köra "Vänliga veckan" vem vet det kan bli riktigt bra
Vilken bra idé! Mer kärlek till folket!  ♥♥♥
Alexander-VG-zon3
25-10-2012, 22:28
Kan vi inte försöka vara vänliga hela tiden ?
Visst vore det bra  kanske att försöka se det som är bra hos medlemarna och annama det :)istället för att se allt negativt hos varandra !
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 25-10-2012, 23:28)  Kan vi inte försöka vara vänliga hela tiden ? En vecka är en bra början till en god vana.
hattstugan
25-10-2012, 22:50
Ett första steg är början på en lång resa!!  till er alla
Min mormor sa alltid att vänlighet varar längst !och tänk hon hade rätt !hon lärde mig allt bra i livet  Hon var min Mentor .
Alexander-VG-zon3
25-10-2012, 23:09
CITAT (Anma @ 25-10-2012, 23:44)  En vecka är en bra början till en god vana.  japp visst är det så
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 25-10-2012, 23:28)  Kan vi inte försöka vara vänliga hela tiden ?  orkar vi det???
CITAT (Wilmer @ 26-10-2012, 00:14)   orkar vi det???
Personligen tycker jag det är mycket roligare att vara vänlig än tvärt om !att vara vänlig ger såå mycket mer och man blir glad av att göra andra glada eller hur ? Och det är klart vi klarar av att ge andra vänlighet !vi får väl spänna våra muskler lite  I make you happy you make me happy Har hafft det så jobbigt ett tag så jag behöver lite "happy" nu
vassego, här kommer lite happy har haft en bra dag
Älskar Marsvin så jag blev jätteglad av att se bilden på den lille gosegrisen Wilmer  Vår egen katt Helge fick somna in förra fredagen nästan 13 år gammal saknar en liten pälsboll att krama nu !
hattstugan
26-10-2012, 22:26
 som tröst Motti! Har mist fler älskade djur så jag vet hur du känner dig!
Jag har också misst många djur genom åren !hamstrar fiskar dansmöss Marsvin katter hundar ,men det är lika hemskt varje gång ,Helge är första katten som vi haft så länge som 12 år han var min ständiga följeslagare här ute på landet och han var väldigt reserverad utom mot mig ,han och jag har gått här ute och "lullat" tillsamans kärleken med varandra har varit speciell i alla år ,hämtade han på ett katthem då var han bara en mager trasa och jättesjuk .Personligen tycker jag det är jobbigare ju äldre man blir när en av ens älskade husdjur måste gå bort ,känner mig väldigt ensam just nu och tom .Önskade att ens älskade husdjur blev lika gammla som vi
 till alla som behöver!!!
Ja puss o kram
Massor av kramar till allihoppa!
Vilken bra ide Motti.
Ja men visst har det varit lugnare på sistone!  Eller om det är lugnet före stormen som gäller vet jag inte
Myosotis
27-10-2012, 12:34
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 25-10-2012, 23:28)  Kan vi inte försöka vara vänliga hela tiden ?
Elisabeth-Västkustkolonisten
27-10-2012, 12:42
CITAT (Myosotis @ 27-10-2012, 13:34)  tycker samma sak. Jag försöker att alltid vara vänligt. Det konstar inget och gör inte ont heller
Myosotis
27-10-2012, 12:55
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-10-2012, 13:42)  tycker samma sak. Jag försöker att alltid vara vänligt. Det konstar inget och gör inte ont heller  precis! Fast jag säger vad jag tycker också, man ska inte vara falsk eller låtsas-vänlig eller vad tycker ni? Om någon säger något vänligt vill jag kunna utgå ifrån att det är ärligt menat.
ninnisky
27-10-2012, 13:24
CITAT (Myosotis @ 27-10-2012, 11:55)   precis! Fast jag säger vad jag tycker också, man ska inte vara falsk eller låtsas-vänlig eller vad tycker ni? Om någon säger något vänligt vill jag kunna utgå ifrån att det är ärligt menat. Håller med dig! Det måste vara äkta och ärligt menat. Som nyss hemkommen från Asien, ja, vet inte vilken tur i ordning det är, har jag tänkt extra mycket på det där med vänlighet igen och tyckt att vi "här hemma" borde kunna lära av dem. Åtminstone bara ta efter lite. lite. Var bl a några dagar i Bangkok, denna jättestad med trängsel, trafikkaos, köer men också med ett motto att ta det för vad det är. Man ler, ser varandra i ögonen, säger sorry ofta...tar hänsyn till varandra i trafiken. Kom tillbaka via Frankfurt igår - och det första jag hör är en kvinna vid säkerhetskontrollen, som grinigt ber mig skynda på ! Idag när jag handlade såg jag alltför många sura ansikten. Jag tänker fortsätta att vara äkta vänlig och möta människor med ett leende - inte bara denna veckan - utan så länge jag förmår.  på er
Myosotis
27-10-2012, 13:26
CITAT (ninnisky @ 27-10-2012, 14:24)  Jag tänker fortsätta att vara äkta vänlig och möta människor med ett leende - inte bara denna veckan - utan så länge jag förmår.  på er
27-10-2012, 13:51
CITAT (Myosotis @ 27-10-2012, 13:55)   precis! Fast jag säger vad jag tycker också, man ska inte vara falsk eller låtsas-vänlig eller vad tycker ni? Om någon säger något vänligt vill jag kunna utgå ifrån att det är ärligt menat. Jag säger också vad jag tycker och falsk vänlighet avskyr jag. Ett sådant sött och falskt leende kann jag vara utan. Jag bor ju i ett bostadsrättshus med 72 lägenheter och det är klart att då finns det allt möjligt. Men vår halva är relativt trevligt. Vi träffas nere på gården, våra ljugarebänkar sitter alltid någon. Folk som promenerar förbi stannar upp och tycker att vi är alltid trevliga. För några veckor sedan var en sen kväll några ungdomar här och förstörde vår bästa bänl och kastade ner den från 5. eller 6. våning. Igår fick vi äntligen en ny bänk. Ingen ny, var från en annan gård för där sitter ingen, där träffas inte folk som här. Många gånger delar jag min tvättstugetid med någon annan här som också har bara lite. Vänlighet är för mig så mycket och ja<g måste säga tt min sambo är mycket vänligt mot våra andra här men är någon dum mot mig eller förstör då blir han rasande, då är vänligheten borta. För en vecka sedan kom en snurrig dam här ( hon hittar alltid vår dörrklocka), hon hittade inte sin dörrnyckel och bad oss att hjälpa henne ( som så många gånger förut) Även om då hans son med familje hade kommit så försökte sambon att hjälpa henne. Han ringde låssmeden men han hade ingen tid att komma men skulle be en kollega att hjälpa oss, eller bättre sagd damen i fråga. Precis när telefonen ringde såg sambon att tanten hade ett band runt halsen.... javisst där hängde nyckeln Men när hon ringer på 5 eller 6 gånger när man försker laga mat eller äta ja då är man säkert inte lika vänligt. Elller Kl. 6 på morgonen...... Elisabeth
Varför blir det alltid diskutioner bredvid i en tråd ! klart man ska vara äkta .Vi behöver inte tala om alltid hur vi är själva det handlar ,mest om respeckt mot varandra och ha glimten i ögat
27-10-2012, 19:57
CITAT (Motti @ 27-10-2012, 20:48)  Varför blir det alltid diskutioner bredvid i en tråd ! klart man ska vara äkta .Vi behöver inte tala om alltid hur vi är själva det handlar ,mest om respeckt mot varandra och ha glimten i ögat  Nu fattar jag inte vad du vill säga egentligen
27-10-2012, 20:12
CITAT (Motti @ 27-10-2012, 21:01)  Just det ! Det hela låter lite kinesiska.......
CITAT (Motti @ 25-10-2012, 23:44)  Visst vore det bra  kanske att försöka se det som är bra hos medlemarna och annama det :)istället för att se allt negativt hos varandra ! Fin tanke Motti. Värt att hålla fast vid och försöka komma ihåg i alla lägen
Precis det jag tyckte va viktigt Rihane men alla är inte med men sådant får man räkna med !
Att vara vänlig är mycket viktigt!!!Men visst faller jag i ovänlighet då och då
Vänliga veckan? bla. Har aldrig varit "snäll" Tänker inte bli det heller, så det så. Vänlighet slår bara tillbaka och man blir sårad. Fram med ilskan bara...
Pejori ! hade du asvalterad sandlåda när du var liten?  hur kan man tycka det är okej att vara elak och otrevlig och vad vinner man på det ?inget bra i alla fall .
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:02)  Pejori ! hade du asvalterad sandlåda när du var liten?  hur kan man tycka det är okej att vara elak och otrevlig och vad vinner man på det ?inget bra i alla fall . Vänliga veckan var det ju...eller är den redan slut? Bemöter man någon som är arg med vänlighet, gör det ju dubbel nytta! (Dessutom får jag en känsla av att Pejori den lurifaxen skämtar lite med oss. Vore hon så arg och ovänlig hade hon nog inte bjudit oss på så många härliga skratt som hon gjort genom åren...)
sqrulan
29-10-2012, 08:16
 Jag är gärna med på en vänlig vecka!
CITAT (Cacki @ 29-10-2012, 06:20)  Vänliga veckan var det ju...eller är den redan slut? Bemöter man någon som är arg med vänlighet, gör det ju dubbel nytta! (Dessutom får jag en känsla av att Pejori den lurifaxen skämtar lite med oss. Vore hon så arg och ovänlig hade hon nog inte bjudit oss på så många härliga skratt som hon gjort genom åren...) Helt rätt Cacki Denna veckan går jag under namnet "djävulens advokat" (bråkar med Telia om taskigt internet)
Tur att veckan snart är över då Pejori
Kommer väl fler veckor, hoppas jag...
hattstugan
31-10-2012, 17:24
Det börjar en ny vecka varje måndag!!
.... Gör varje dag till en fest och förtröttas icke - apropå vänliga veckan ....
CITAT (hattstugan @ 31-10-2012, 17:24)  Det börjar en ny vecka varje måndag!!  Sant...
Jag vill att ALLA mina dagar är vänliga....eller att jag alltid är vänlig,men tyvärr så lyckas jag inte vara vänlig hela tiden utan jag kan rentav vara för djävlig av och till:(....jag är ju bara en människa!
Men vänlighet kan vara ett bra vapen också. Med ett överlägset iskallt leende kan man vinna de flesta strider. Gita
CITAT (Gita @ 31-10-2012, 18:56)  Men vänlighet kan vara ett bra vapen också. Med ett överlägset iskallt leende kan man vinna de flesta strider. Gita Fast då är du väl inne på härskarfasoner och det har ju inget med vänlighet att göra.
Tycker inte att det ska behövas "vänlig vecka" alls. Vänlig,artig,hjälpsam kan man väl försöka vara årets alla veckor.
CITAT (Cacki @ 31-10-2012, 19:01)  Fast då är du väl inne på härskarfasoner och det har ju inget med vänlighet att göra. Javisst, men det kan oftast vara nästintill omöjligt att avgöra vad som är vad. gita
CITAT (Gita @ 31-10-2012, 19:29)  Javisst, men det kan oftast vara nästintill omöjligt att avgöra vad som är vad. gita Ofta är det mycket lättare än den som kör med metoden tror.
Jösses på småländska !men all sin da kan man inte sluta att tjaffsa eller ? En del verkar inte gilla att sluta bråka !en del verkar föda sig på att bråka med allt och alla av någon anledning .Lägg ner allt bråk och börja om !hur svårt kan det vara all sin da  Man blir ju lite småchockad av att en del nu ger sig på våra Moderatorer !Det säger en del om medlemarna här tycker jag !Som jag skrivit innan !dom som vill ha en bråktråd starta ett eget Foum där ni kan skälla på varandra och mobba och hålla på en tråd för dom som gillar att bråka med allt och alla .Fy säger jag om ni som håller på att trycka ner Moderatorerna också ,vad är det för fel på er ?vilka är era problem och vad vill ni få ut av det att sänka Moderatorerna ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|