|
Piccante
29-10-2012, 20:27
Sylvia betedde sig som en diva när hon gjorde entré och utsåg Darin till piccolo. Men oavsett hur hon är så bidrar hon till bredden. Jag tyckte det var kul att Pugh och Darin som jag trodde skulle ha minst gemensamt fann varandra så bra i första programmet. Kul att se att intresset för musik överbryggar olika stilar, kön och ålder. Utan "udda inslag" vore ju programmet mycket tråkigare.
Mitt motstånd mot Sylvia var nog mer för hennes person, som hon framstod än hur hon framförde låten. Men som sagt, jag ska ge henne en chans. Man kanske får en helt annan uppfattning om henne när det är hennes dag.
CITAT (Anma @ 29-10-2012, 21:33)  Mitt motstånd mot Sylvia var nog mer för hennes person, som hon framstod än hur hon framförde låten. Men som sagt, jag ska ge henne en chans. Man kanske får en helt annan uppfattning om henne när det är hennes dag.  Samma här. Är inte helt nöjd med hennes divalater. Gillade henne på den tiden "det begav sig" här i Sverige. Men hon kanske lyfter sig, vem vet..  CITAT (Piccante @ 29-10-2012, 20:27)  Sylvia betedde sig som en diva när hon gjorde entré och utsåg Darin till piccolo. Men oavsett hur hon är så bidrar hon till bredden. Jag tyckte det var kul att Pugh och Darin som jag trodde skulle ha minst gemensamt fann varandra så bra i första programmet. Kul att se att intresset för musik överbryggar olika stilar, kön och ålder. Utan "udda inslag" vore ju programmet mycket tråkigare.  Precis..
mamamaggan
30-10-2012, 12:04
CITAT (Piccante @ 29-10-2012, 20:27)  Sylvia betedde sig som en diva när hon gjorde entré och utsåg Darin till piccolo. Men oavsett hur hon är så bidrar hon till bredden. Jag tyckte det var kul att Pugh och Darin som jag trodde skulle ha minst gemensamt fann varandra så bra i första programmet. Kul att se att intresset för musik överbryggar olika stilar, kön och ålder. Utan "udda inslag" vore ju programmet mycket tråkigare. Det är i de oväntade mötena som den ljuvaste musiken kan uppstå .
Helt ärligt visste jag inte vem hon var innan jag såg Så mycket bättre. Visst känner jag till de gamla låtarna Eviva España och Hasta la vista, men har aldrig reflekterat över vem artisten var. Men mitt okunnande kan förklaras med att jag flyttade till Sverige 1976 som sexåring och då hade hon redan flyttat ut. Dessutom tillhör inte gammal musik som jag inte gillar en av mina största intresseområden precis.
Kan ärligt säga att jag inte har/hade en susning om vem "Maja" och "Olle Ljungström" är.. Kan inte associera dom till någon låt eller text direkt. Ska bli intressant att höra Olles musik på lördag.
Kände igen Maja utseendemässigt och The Sounds visste jag vilka de var. Men bara namnet Maja Ivarsson sa mig ingenting. Olle Ljungström kände jag till, vet bara inte varför!  Men ajg visste att han alltid haft så där sjaskig klädstil. Lite som att han hittat kläderna i en uff-låda.
sqrulan
30-10-2012, 16:26
CITAT (pejori @ 30-10-2012, 12:17)  Kan ärligt säga att jag inte har/hade en susning om vem "Maja" och "Olle Ljungström" är.. Kan inte associera dom till någon låt eller text direkt. Ska bli intressant att höra Olles musik på lördag. Samma här! Inte en aning?
CITAT (Anma @ 29-10-2012, 12:59)  Maja har flickvän så hon är nog inte ute efter att få nån karl i säng i alla fall.  Nej du Anma där har du fel! Hon är singel, såg henne hos Alex Schulman igår,och jo hon kan tänka sej en man. Nu är det inte min åsikt att det var det hon var ute efter i programmet absolut inte, det är hennes stil något som inte stör mej det minsta! Kunde bara inte hålla mej från att kommentera!
Jag tyckte förstås att Pugh som vanligt var outstanding, Uggla och Miss Li var riktigt bra, övriga väldigt slätstrukna. Ja, Darin har ju förstås en fantastisk röst men är väldigt opersonlig och Maja mördade/totalförstörde en egentligen fantastisk låt., riktigt dålig m.a.o. Gita
CITAT (Klint @ 30-10-2012, 18:14)  Nej du Anma där har du fel! Hon är singel, såg henne hos Alex Schulman igår,och jo hon kan tänka sej en man.
Nu är det inte min åsikt att det var det hon var ute efter i programmet absolut inte, det är hennes stil något som inte stör mej det minsta!
Kunde bara inte hålla mej från att kommentera! Jag hänger inte med! Hon hade en flickvän förut i alla fall.
Som Sylvia betede sig när de var i smedjan och skulle smida en fågel tllsamans ,hon gick och satte sig i bilen människan  men jag tror filmteamet sa till henne för efter en stund kom hon lomanes tillbaks ,man beter sig inte så i en grupp men hon tyckte väl det var för skitit för henne och inte värdigt för en diva .Har aldrig gillat henne måste jag säga ,men det ska bli intressant att se hur det blir när hennes dag kommer  Och jag ser väldigt fram emot Ugglas dag
Piccante
30-10-2012, 23:14
CITAT (Motti @ 30-10-2012, 22:48)  Som Sylvia betede sig när de var i smedjan och skulle smida en fågel tllsamans ,hon gick och satte sig i bilen människan  men jag tror filmteamet sa till henne för efter en stund kom hon lomanes tillbaks ,man beter sig inte så i en grupp men hon tyckte väl det var för skitit för henne och inte värdigt för en diva .Har aldrig gillat henne måste jag säga ,men det ska bli intressant att se hur det blir när hennes dag kommer  Och jag ser väldigt fram emot Ugglas dag  Tänkte just på Uggla idag. förutom vid sitt genombrott då han var lite mer punkig så har han egentligen skrivit låtar i 30 år som nästan låter likadant och går i samma takt. Han är inte omusikalisk men jag ser honom som en föregångare till Markoolio ungf när det gäller avtrycket. Jag hoppas att Magnus Uggla får göra Eviva Espana! Den låten hade nog passat han bäst då den är ganska svängig och lite gapig som hans musik ofta är. Ska bli kul att se Sylvias dag. CITAT (Gita @ 30-10-2012, 18:25)  Jag tyckte förstås att Pugh som vanligt var outstanding, Uggla och Miss Li var riktigt bra, övriga väldigt slätstrukna. Ja, Darin har ju förstås en fantastisk röst men är väldigt opersonlig och Maja mördade/totalförstörde en egentligen fantastisk låt., riktigt dålig m.a.o. Gita Undrar om inte Darin alltid har lidit av blyghet? Under idol-tiden var han nog lite generad för tandställningen och var ganska fåordig. Men han verkar alltid sympatisk även om han inte säger mycket. Tråkigast tyckte jag Olle Ljungström verkade i första programmet.
Det bästa med "Så ska det låta "är att man blir nästan tagen på sängen av alla tolkningarna för en del av dom har varit mycket bättre än orginalet ! Tror det här gänget får svårt att leva upp till förra omgången !
Blev helt nockad av Magnus Uggla i kväll:) all sin da vad den lille mannen kan både att tolka känslor och ge röst jösses vilken röst han har ,han skakade om mig ordentligt i kväll i min Far !  Och Darrin dom var klart bäst !Sylvia Vrethammar gick och gömde sig igen när det inte passade !
Magnus Uggla var helt fantasisk i sin tolkning av "jag och min far" Miss Li var också bra, sen tyckte jag inte de andra stack ut speciellt mycket...
mamamaggan
04-11-2012, 02:26
Såg tyvärr bara slutet där Magnus Uggla sjöng . Oj så bra tolkat men tänk också på texten , vilken oerhört gripande text !!!
Olle är ganska ny bekantskap för mig men vilken text han skrivit om detta svåra ämne , otroligt bra !
Natur liv
04-11-2012, 09:04
Kvällens höjdpunkt var helt klart Magnus Uggla, så gripande tolkning! Tänkte också på hur pigg Sylvia är, att hon orkar, hon är ändå 16 år äldre än dagens huvudperson. Jag uppfattade dem nästan som jämngamla tidigare.
CITAT (Motti @ 04-11-2012, 01:30)  Blev helt nockad av Magnus Uggla i kväll:) all sin da vad den lille mannen kan både att tolka känslor och ge röst jösses vilken röst han har ,han skakade om mig ordentligt i kväll i min Far !  Och Darrin dom var klart bäst !Sylvia Vrethammar gick och gömde sig igen när det inte passade ! Jag med. Så bra tolkat.
Flyttat inlägg som hamnat i fel tråd till arg-tråden. /mod
Som många andra så tycker jag att Uggla var bäst även den här gången, tätt följd av Pugh och Miss Li. Om Olle visste jag inte mycket innan men han är ju en fantastisk låtskrivare (gillar dock inte hans röst) och en spännande människa som räcker ut tungan åt det politiskt korrekta och går sin egen väg. Gita
sqrulan
04-11-2012, 13:48
Olle var mer intressant än vad jag visste och Ugglas tolkning var bäst tycker jag, tårarna flödade! Sylvias tolkning tyckte jag var menlöst och även Miss Li var en besvikelse men man kan ju inte ligga på topp jämt! Jag som inte är en Uggla idol får faktiskt en  ros av mej. Edit/ skrev fär då jag skulle skriva får!
Jag har visserligen alltid sett på Magnus Uggla som en kul prick med underfundiga låttexter, men nu fick man även se en helt annan sida av honom. Jag tyckte att hans låttolkning var kvällens höjdpunkt. Bara så underbart naket och känsloladdat.
CITAT (Cacki @ 04-11-2012, 20:19)  Jag har visserligen alltid sett på Magnus Uggla som en kul prick med underfundiga låttexter, men nu fick man även se en helt annan sida av honom. Jag tyckte att hans låttolkning var kvällens höjdpunkt. Bara så underbart naket och känsloladdat. Ja, mig grep sången djupt. Min pappa gick bort för sju år sedan och jag saknar honom så. Han var en stor, stark, bullrig och framfusig livsnjutare, som älskade vin , kvinnor och sång men mest älskade han oss, mig, mina bröder och vår mamma. Det han givit mig och mina bröder är en obändig tro på oss själva, att vi duger precis som vi är. Precis som Uggla hann jag inte ta farväl av pappa, han gick bort en lördagkväll, nästan 90 år gammal efter att intagit en god middag och sin sedvanliga lördagswiskey. Gita
Lady Hamilton
05-11-2012, 17:20
Även jag kollar på programmet  i Lördags var som ni andra också skrivit Uggla helt out standing men jag gillade även Darins låt
Tror det var många som blev starkt berörda av Ugglas låt av många orsaker .Själv har jag en far som inte bryr sig och har slutat höra av sig både till mig och barnen ,så det berör när någon har en så stark relation till sin far något som jag inte fick uppleva !jag och många andra med mig tyvär .
Biggan_
06-11-2012, 00:22
Jag får nog sätta mej en kväll och kika på programmet. Ser nästan aldrig på TV.
Gör det Biggan  det är ett himmla fint program med mycket känslor men ta fram en näsduk också för säkerhets skull
Piccante
06-11-2012, 10:34
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2012, 17:20)  Även jag kollar på programmet  i Lördags var som ni andra också skrivit Uggla helt out standing men jag gillade även Darins låt Tyckte förra avsnittet var lite sådär. inte många låtar som gjorde större intryck på mig. Jag har inte lyssnat så mycket på Olle men visst kände jag igen många av hans hits. Uggla gjorde ju en helt egen version som blev väldigt känslosam. klart den som gjorde störst intryck. Sen gillade jag även Miss Li och Darins version av Apan som liknar dig lät som en perfekt dans-version för 2000-talet. De andra var bleka. Syliva minns jag inte ens vilken låt hon gjorde och Pugh var lite besvikelse med.
I dag knep Darrin mitt hjärta men Miss Li slog nock out på mig ! jäkla i min låda vad hon gjorde den låten bra  otroligt !
Piccante
17-11-2012, 22:13
CITAT (Motti @ 17-11-2012, 21:23)  I dag knep Darrin mitt hjärta men Miss Li slog nock out på mig ! jäkla i min låda vad hon gjorde den låten bra  otroligt ! Så utrycksfull röst Darin har när han sjunger på svenska, det borde han fortsätta med. Miss Li gjorde den svängigaste versionen!
Natur liv
18-11-2012, 08:43
Har jag missat programmet med Uggla som huvudperson!!! Hur är det möjligt? Han är ju min favorit i det här gänget. Jag måste fixa det här med antenn och teve i torpet, men kanske kan man se programmet på internet-teve ...
CITAT (Natur liv @ 18-11-2012, 08:43)  Har jag missat programmet med Uggla som huvudperson!!! Hur är det möjligt? Han är ju min favorit i det här gänget. Jag måste fixa det här med antenn och teve i torpet, men kanske kan man se programmet på internet-teve ... tv4.play.se i en vecka.
sqrulan
18-11-2012, 10:23
Darin var bäst igår tyckte jag, Sylvia och Olle sämst.
Halva Darins låt var inte bra tycker jag, han använde alldeles för mycket vibrato i början för min smak. Men slutet. WOW vilken röst den pojken har!
andersen
18-11-2012, 12:40
Sylvia var bäst som vanligt, gillar så mycket bättre, det var dock tråkigt att inte Olle hadde orken att vara med i hela programet.
Natur liv
18-11-2012, 15:04
Jag lyssnar just nu på "Så mycket bättre", halvvägs nu. Helt klart bra version som Sylvia gjorde. Starkt när de vågar göra om låtarna något. Pughs version av "Varning på stan" kändes lite som originalet.
Jag tyckte att Darin var bäst, de andra gjorde också bra ifrån sig. Pugh var kanske inte så kul, det lät för lika orginalet men det svängde bra. Ska bli kul att höra hur de tar sig an Sylvias låtar på lördag.
Är inte så förtjust i Sylvia i vanliga fall men ikväll blev jag imponerad!
Missade programet i kväll då vi varit iväg och ätit Julbord( enbart tillagat på vilt och inhemskt ;)Jag ska se reprisen i morgon !
Natur liv
02-12-2012, 07:13
CITAT (Cacki @ 01-12-2012, 21:54)  Är inte så förtjust i Sylvia i vanliga fall men ikväll blev jag imponerad! Ja, det var oväntat bra och kul att hon hittade en låt hos Maja som hon kunde göra en bra version av. Jag hade förresten ingen aning om att Maja låg bakom den låten. Att Magnus Uggla sjöng på svenska lyfte den låten högre än vad jag tyckte att den var i Majas egen version.
Tyckte nog att Olle Ljungström var den bästa i detta avsnittet. Vilken tolkning.
Jag tyckte Pugh var bäst igår.
Jag tyckte inte detta avsnitt var så bra, det beror på att jag inte gillar the sounds musik nåt vidare. Annars överlag så är jag besviken på Pugh, tycker att han ger ett ganska trist intryck, lite överlägsen och arrogant på nåt sätt. Det ska bli spännande att höra Darins låtar nästa gång, han är den som imponerat mest på mig denna säsong.
Inte förvånad över Sylvia !Wreshammars" låtval" Hej Monicka "den texten var ju ursvår  Resten var skyssta låtar utom Puhgs den var skitdålig
CITAT (Motti @ 04-12-2012, 00:51)  Inte förvånad över Sylvia !Wreshammars" låtval" Hej Monicka "den texten var ju ursvår  Resten var skyssta låtar utom Puhgs den var skitdålig  Egentligen är jag förvånad över mej själv...här sitter jag och försvarar både, en i sitt orginal, ovanlig fjantig låt OCH Sylvia Vrethammar som jag egentligen aldrig har tyckt om och därför inte heller hade några större förväntningar på i Så mycket bättre. Det är inte så att jag tycker hon var bäst (vilket jag hade svårt att utse någon till i just det här programmet), men det som imponerade på mej var hur hon verkligen lyckades lyfta en så dålig låt som Hej Monika. (Däremot är jag fullt övertygad om att hon klarar av att lära sej betydligt svårare texter än den här utantill.)
Piccante
04-12-2012, 09:40
CITAT (Cacki @ 04-12-2012, 08:44)  Egentligen är jag förvånad över mej själv...här sitter jag och försvarar både, en i sitt orginal, ovanlig fjantig låt OCH Sylvia Vrethammar som jag egentligen aldrig har tyckt om och därför inte heller hade några större förväntningar på i Så mycket bättre. Det är inte så att jag tycker hon var bäst (vilket jag hade svårt att utse någon till i just det här programmet), men det som imponerade på mej var hur hon verkligen lyckades lyfta en så dålig låt som Hej Monika. (Däremot är jag fullt övertygad om att hon klarar av att lära sej betydligt svårare texter än den här utantill.) Håller med dig! Jag vill kräkas när jag hör hej hej Monika, så uttjatad och usel låt. Men hon tolkade den faktiskt riktigt bra.
skogstroll
04-12-2012, 10:24
jag tycker Magnus Uggla och Olle Adolphson är bäst ...
*Stintan*
04-12-2012, 10:32
CITAT (skogstroll @ 04-12-2012, 10:24)  jag tycker Magnus Uggla och Olle Adolphson är bäst ... Olle Adolphson? Har skrivit många bra låtar visst... men han dog tyvärr 2004.
ryss_борис
04-12-2012, 22:35
Urusel smörja.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|