Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Biggan_
Då är jag med! tummenupp.gif ...tror jag g.gif
Biggan_
Himla smart förklädnad faktiskt! tummenupp.gif
Hoppas bara att du kan hålla jämna steg med de andra renarna! biggrin.gif
mojan
Nu blev ni så där härligt tramsiga igen. crazy.gif
ninnisky
CITAT (mojan @ 06-12-2012, 12:25) *
Nu blev ni så där härligt tramsiga igen. crazy.gif

Trams är det bästa jag vet näst efter hemliga tomten santa.gif Mera trams, mera trams bravo.gif
Biggan_
CITAT (ninnisky @ 06-12-2012, 12:54) *
Trams är det bästa jag vet näst efter hemliga tomten santa.gif Mera trams, mera trams bravo.gif

yahoo.gif
Tramsebyttor är vi allihooopa, allihoooopa, allihoooopa ♪♫♦♪♫♪♪♫
Tramsebyttor är vi allihoooopa, ja meeee o du meeee ♫♫♪♫♪♪♪♫♫♪

Hmmm...man får ju leva upp till sin avatar! shy.gif

Biggan_
Dagens tomte!

Biggan_
Nu tänker jag ta en promenad i det fina vintervädret! Jag får se om jag orkar släpa paketet med mej till posten! sweatingbullets.gif
Jag får kanske ringa Monaxe, hon har ju starka, snabba ben! biggrin.gif
Eva i Skåne
Den där tomtemasken är ju för söt Biggan. T o m jag, som förknippar nästan allt med ormar, kan se på den utan att få rysningar.

Och tomten på tallriken ser riktigt mysig ut. Du råkar inte veta vad han är gjord av? Skulle vara kul att försöka sig på något liknande.
Monaxe
CITAT (Biggan_ @ 06-12-2012, 13:18) *
yahoo.gif
Tramsebyttor är vi allihooopa, allihoooopa, allihoooopa ♪♫♦♪♫♪♪♫
Tramsebyttor är vi allihoooopa, ja meeee o du meeee ♫♫♪♫♪♪♪♫♫♪

Hmmm...man får ju leva upp till sin avatar! shy.gif

Försöker du slingra dej Biggan? naughty.gif

Haha, jag använder mina ben så lite jag kan, man är väl en modern ren
Anma
Tramselitarms har jag skickat iväg ett litet paket?
omk
Här har funderats, klurats, och tänkts. Mycket, det mesta faktiskt, har blivit ratat redan vid första idén, så att säga, men NU ! NU tror jag att jag lyckats få ihop ett paket som verkligen passar mottagaren ! Jösse, vilket pill med att få själva paketet fint omslaget ... sweatingbullets.gif Kärt nöje !!

Om det är skickat ännu ?? Jag vet inte, faktiskt ...
Men make eller son är INTE inblandade ihop med Posten iaf, det är helt klart !
Monaxe
CITAT (omk @ 06-12-2012, 22:56) *
Här har funderats, klurats, och tänkts. Mycket, det mesta faktiskt, har blivit ratat redan vid första idén, så att säga, men NU ! NU tror jag att jag lyckats få ihop ett paket som verkligen passar mottagaren ! Jösse, vilket pill med att få själva paketet fint omslaget ... sweatingbullets.gif Kärt nöje !!

Om det är skickat ännu ?? Jag vet inte, faktiskt ...
Men make eller son är INTE inblandade ihop med Posten iaf, det är helt klart !

Jaja, det här lär jag få äta upp resten av min odlaittid, det förstår jag! giggle.gif
Jag lovar att alltid lämna alla paket själv i fortsättningen! blush.gif
Om jag postat ännu? tror jag inte...men maken åkte en sväng förut, till posten kanske? whistling.gif Sonen åkte en stund senare... slap.gif
omk
CITAT (Monaxe @ 06-12-2012, 23:15) *
Jaja, det här lär jag få äta upp resten av min odlaittid, det förstår jag! giggle.gif

Underbart kul "misstag" ! laugh.gif
Biggan_
CITAT (Monaxe @ 06-12-2012, 14:42) *
Försöker du slingra dej Biggan? naughty.gif
Haha, jag använder mina ben så lite jag kan, man är väl en modern ren

Klart jag slingrar mej, nån motion skall man ju ha! I motsats till dej då, och det där vidundret är väl inte ens miljövänligt!
Jag har nog tappat paketet för jag hade det inte med mej till posten! -cry-.gif

CITAT (omk @ 06-12-2012, 23:25) *
Underbart kul "misstag" ! laugh.gif

Tyckte jag också! ...fast inte för Monaxe då!
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 06-12-2012, 14:19) *
Och tomten på tallriken ser riktigt mysig ut. Du råkar inte veta vad han är gjord av? Skulle vara kul att försöka sig på något liknande.

Jag kopierar in!

Christmas Recipes - Make cute Santa Claus faces with your kids
Make these jolly, round faces with your kids on Christmas Eve. Then leave them out for Santa to enjoy while he delivers presents.

(Nutrition Information)

3 tablespoons butter or margarine
1 package (10 oz., about 40) regular marshmallows
- OR -
4 cups miniature marshmallows
6 cups Kellogg's® Rice Krispies® cereal
Canned frosting or decorating gel
Assorted candies
Why use Kellogg's® Rice Krispies®?

1. In large saucepan melt butter over low heat. Add marshmallows and stir until completely melted. Remove from heat.

2. Add KELLOGG'S RICE KRISPIES cereal. Stir until well coated.

3. Using buttered spatula or wax paper evenly press mixture into 15 x 10 x 1-inch pan coated with cooking spray. Cool slightly. Using 4-inch cookie cutter coated with cooking spray cut into Santa faces. Decorate wtih frosting and/or candies. Best if served the same day.

MICROWAVE DIRECTIONS:
In microwave-safe bowl heat butter and marshmallows on HIGH for 3 minutes, stirring after 2 minutes. Stir until smooth. Follow steps 2 and 3 above. Microwave cooking times may vary.

Note

For best results, use fresh marshmallows.
1 jar (7 oz.) marshmallow crème can be substituted for marshmallows.
Diet, reduced calorie or tub margarine is not recommended.
Store no more than two days at room temperature in airtight container. To freeze, place in layers separated by wax paper in airtight container. Freeze for up to 6 weeks. Let stand at room temperature for 15 minutes before serving.
Monaxe
CITAT (Biggan_ @ 07-12-2012, 00:29) *
Klart jag slingrar mej, nån motion skall man ju ha! I motsats till dej då, och det där vidundret är väl inte ens miljövänligt!

Om man är ute och kör som en dåre en natt om året måste man väl få ta till lite häsktrafter, annars hade man ju inte hunnit runt till alla!
Motion är tråkigt och överreklamerat för tomtar och renar. santa.gif
Biggan_
Dagens tomte tar flyget! smile.gif

Ciczi
Paketet är inslaget,förpackat och adresserat. Frimärken påklistrade. Nu ska tomten bara fara förbi här så jag kan skicka med det!

//Ciczi
Monaxe
CITAT (Ciczi @ 07-12-2012, 13:21) *
Paketet är inslaget,förpackat och adresserat. Frimärken påklistrade. Nu ska tomten bara fara förbi här så jag kan skicka med det!

//Ciczi

Ska bara starta scootern så har du strax en tomte nära dej
nisse.gif

Nostalgia
Packat å klart å hänger på dörrn i väntan på att inte bli bortglömd biggrin.gif

[attachment=73823:imagesCAT88S1I.jpg]
Ciczi
Och jag har även ledtråden klar till senare. Det här blir kul naughty.gif

//Ciczi
Eva i Skåne
Tack Biggan för receptet. Började läsa, men insåg snabbt att nån tomte efter det receptet kommer det inte bli här, men fin var han
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 07-12-2012, 13:30) *
Tack Biggan för receptet. Började läsa, men insåg snabbt att nån tomte efter det receptet kommer det inte bli här, men fin var han

Man kan säkert improvisera. Idén är ju kul.
Biggan_
Nattens tomte!

Monica i Nässjö
Idag ska jag ner på stan och leta efter en klapp. Jag tror jag har kommit på något som skulle passa min mottagare perfekt men det kan vara problem eftersom det är fel årstid nu whist.gif
hattstugan

Kanske postade jag idag eller??
Monica, Norrbotten zon 5
Postade ett paket för ett par dagar sedan. Idag upptäckte jag ett till paket som behövde postas! Nu är båda i alla fall på väg, men inte till samma mottagare, tror jag i alla fall. Har för mig att en var till någon jag känner g.gif
Biggan_
Nattens tomte är jättehemlig!
Biggan_
Puttar upp så att vi inte glömmer att skicka paket.
Jag vill ju inte bli utan! angel_not.gif
ninnisky
Måste till IKEA och köpa fler rullar julpapper innan jag kan skicka santa.gif det/dom
Margith
Igår var jag till stan. Jag hade en låååång lista med saker som skulle fixas.
Tro det eller ej, men jag kom faktiskt ihåg att ta med mig listan laugh.gif .

När jag kom hem insåg jag att jag inte hade köpt nya långkalsonger till mig, trots att det stod på listan... Nu undrar jag om det var nåt mer jag glömde g.gif
mojan
CITAT (Biggan_ @ 09-12-2012, 14:06) *

Inte jag heller! Putt! flirting.gif
Skruttis
Bump!
Idag så har jag kanske, kanske inte skickat en liten julklapp. Jag minns inte..... eller till vem. g.gif
Men papperet var fint i a f , tror jag, kanske....
DragonLady
CITAT (Biggan_ @ 09-12-2012, 14:06) *

fear.gif visste det var nåt jag skulle göra.. o nu hittar jag inte paketet sos.gif eller har jag redan skickat det kanske unsure.gif jaja.. ni får hojta om det e nån som inte fått nåt från tomten så får jag leta igen.. santa.gif
Biggan_
Haha! Jag har fått pakeeeet! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Eva i Skåne
Det kan inte vara från mig... för jag har väl inte köpt något än... eller hur var det nu????
Anki på Öland
Undras om man skulle ta sig ut till brevlådan och se om det är något där - om jag kommer ut.... wink.gif
mojan
CITAT (Biggan_ @ 10-12-2012, 14:57)
1598244[/url]']
Haha! Jag har fått pakeeeet! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Redan!? smile.gif
Men jag då? ranting.gif
Wilmer
jag skickade ett paket med snön också till min mottagare naughty.gif
Skruttis
Mitt har fastnat i snön, tror jag. Skulle anlitat en tomte med skoter kanske.
Eller har jag inte skickat än. g.gif Oj vad glömsk jag är.
Monaxe
Skotertomte är nog på väg, renarna var på spa behandling över helgen santa.gif

Har införskaffat (tror jag) paket som skall (eller har) skickas/skickats. Är lite osäker på detta...

Är däremot HELT säker på att även mitt paket i år kommer att komma från secret santa/hemliga tomten!!!

Inga ledtrådar ges på kuvertet detta året, ingen avsändaradress kommer att delas ut, inga lösa tåtar någonstans

(iså fall får man knyta ihop dem eller hänga dem nånstans)
Anma
Jag har skrivit upp 4 ledtrådar som jag ska portionera ut.

Ciczi
JAg och sonen har insjuknat i feber och dunderförkylning. Ska försöka masa mig ut så att paketet blir postat i tid men jag har ju till på onsdag på mig väl?

/SnörvelCiczi
mojan
Oj, ledtrådar! Det måste jag klura på. Om jag bara kunde komma ihåg vad som finns i paketet. innocent.gif
Myosotis
CITAT (Ciczi @ 10-12-2012, 21:12) *
JAg och sonen har insjuknat i feber och dunderförkylning. Ska försöka masa mig ut så att paketet blir postat i tid men jag har ju till på onsdag på mig väl?

/SnörvelCiczi

Det är ju så gott om tid, inte ska du behöva gå ut med feber. Det kommer fram före jul även om du inte postar på onsdag. Krya på dig! trostar.gif
Biggan_
CITAT (Ciczi @ 10-12-2012, 21:12) *

/SnörvelCiczi

trostar.gif Krya på dej Ciczi! smiley_small_hug.gif

CITAT (Monaxe @ 10-12-2012, 18:17) *
Skotertomte är nog på väg, renarna var på spa behandling över helgen santa.gif

Bortskämda renar! crazy.gif
Biggan_
Eftersom man inte får öppna förrän julafton och jag är nyfiket lagd, så tänkte jag att man kan åka till Sturup och få en röntgenbild på paketet! ninja.gif
Monaxe
CITAT (Biggan_ @ 11-12-2012, 01:41) *
Eftersom man inte får öppna förrän julafton och jag är nyfiket lagd, så tänkte jag att man kan åka till Sturup och få en röntgenbild på paketet! ninja.gif

giggle.gif Bra ide!

Om du ser en skoter på vägen, ta med den också så kan du kanske avslöja en förklädd ren

Biggan_
CITAT (Monaxe @ 11-12-2012, 05:38) *
giggle.gif Bra ide!

Om du ser en skoter på vägen, ta med den också så kan du kanske avslöja en förklädd ren

Eller så är det en helt vanlig gubbe eller käring! fear.gif
Biggan_
Får jag bjuda på en julbakelse idag?

[attachment=73868:santa_ha...24440189.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon