Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Skruttis
Jag har fått paket från en otroligt snäll Tomta! smiley_small_hug.gif
Dessutom ett urgulligt kort med jättefin vers på.
Till min rara Tomta, vem du än är: Hälsningen till Stella är utförd och mottagen med ett ljudligt ffffrrrrrrr. Hon hälsar tillbaka med blöt nos.
Anki på Öland
Har aldrig riktigt trott på att tomten kunde veta vem som varit snäll och vem som inte varit det..... men tydligen gör den det... -cry-.gif
Skruttis
CITAT (Anki på Öland @ 13-12-2012, 15:47) *
Har aldrig riktigt trott på att tomten kunde veta vem som varit snäll och vem som inte varit det..... men tydligen gör den det... -cry-.gif

Joho, det är klart att Tomten vet det! Det kan bara hända att han är lite försenad ibland. Mycket att göra, du vet!!!! smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 13-12-2012, 13:03) *
Torpor, det står ju med stora bokstäver i din länk SLÖHETSTILLSTÅND!

Va? I min länk står det inga svenska ord alls för den var på engelska. Slöhetstillstånd var ett konstigt ord, du var ju inte slö utan mer som en sån där padda i öknen som gräver ner sig för att överleva torrperioden. Hur som helst, här kommer bilderna:

[attachment=73899:OHT1.jpg]

[attachment=73898:fulpapper.jpg]

så då gjorde jag det:

[attachment=73900:OHT.jpg]

Fint va? wub.gif

thanks.gif
mojan
CITAT (Biggan_ @ 13-12-2012, 13:03)
1599049[/url]']
Torpor, det står ju med stora bokstäver i din länk SLÖHETSTILLSTÅND! Det är ju så Eva brukar beskriva sej själv! Undrar om hon dricker för lite?
Neej, inget regn vad jag minns! [attachment=73893:luesnurrhva.gif]

Är inte det rätta ordet dvala eller finns det en särskild zoologisk term?
Myosotis
CITAT (mojan @ 13-12-2012, 17:38) *
Är inte det rätta ordet dvala eller finns det en särskild zoologisk term?

Dvala heter det ju på vintern i alla fall, vet inte om man brukar använda det om nedsatt ämnesomsättning pga torka, matbrist, långa nätter etc. också? Trodde det allmäna begreppet var torpor på alla språk men där hade jag tydligen fel unsure.gif Det här är väldigt OT, snart får jag väl stryk av någon moderator igen... rolleyes.gif
maramara
Inte minsta lilla Nisse har hittat min brevlåda ännu! Nu börjar jag oroa mig för att Tomten tror att jag är som mitt nicknamn fear.gif
Margith
En liten nisse har hittat till min brevlåda idag.
Jag måste ha varit snäll i år yahoo.gif
mojan
CITAT (Myosotis @ 13-12-2012, 17:45)
1599103[/url]']
Dvala heter det ju på vintern i alla fall, vet inte om man brukar använda det om nedsatt ämnesomsättning pga torka, matbrist, långa nätter etc. också? Trodde det allmäna begreppet var torpor på alla språk men där hade jag tydligen fel unsure.gif Det här är väldigt OT, snart får jag väl stryk av någon moderator igen... rolleyes.gif

Det var nog jag som ledde ut dig i utmarkerna. Nu får vi ta varandra i handen och återvända till tomtesnack. (Har det blivit så upprätat på Odla nu att man vid minsta snedsteg blir tagen i örat? giggle.gif )
Monaxe
Idag har tomten varit här! santa.gif Ett fyrkantigt paket, ganska stort har lämnats i brevlådan.

Luktar inget, men man känner att något ligger inuti när man skakar försiktigt...

Brunt fulpapper som inte är fulpapper eftersom det är de mest bedårande tomtar på, vågar inte öppna detta före julafton.

Bara kika lite lätt

Tack snälla tomten, din skoter måste vara väldigt tyst, för jag hörde ingenting!

Myosotis
CITAT (mojan @ 13-12-2012, 21:34) *
...Nu får vi ta varandra i handen och återvända till tomtesnack...

Nej nu vet jag! Det var inte OT! För vad tror ni att tomten gör på sommaren? Någon som har sett honom? Nej just det. Han torpederar, hm, torporerar, alltså, vad heter det, går i sommardvala. Förmodligen lånar han ett björnide.

Detta var ingen ledtråd.
Wilmer
CITAT (Anki på Öland @ 13-12-2012, 15:47) *

giggle.gif förlåt att jag skrattar men...
omk
Hu, har jobbat "slaven" de sista 2 dgr ... angry.gif Ursäkta !

MEN, jag kan meddela att mitt paket kommit fram, dvs hit !! biggrin.gif TACK TOMTEN !!! kiss.gif Knepig form ... Har klämt, som en burk med en pinne ovanpå. Har skakat, det skramlar bara i vissa lägen. Har sniffat, jo, något slags tvål-doft kanske. Hmmm ... confused.gif

Och efter vad jag läser här, så har mitt, förlåt Hemliga Tomtens, paket också kommit fram ! sweatingbullets.gif
Anma
omk är inte min tomte, för jag har inte fått nåt paket ännu!
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 13-12-2012, 23:35) *
Nej nu vet jag! Det var inte OT! För vad tror ni att tomten gör på sommaren? Någon som har sett honom? Nej just det. Han torpederar, hm, torporerar, alltså, vad heter det, går i sommardvala. Förmodligen lånar han ett björnide.

Detta var ingen ledtråd.

Hmmm.........kallar du det här för björnide?

Anki på Öland
CITAT (Biggan_ @ 14-12-2012, 11:14) *
Hmmm.........kallar du det här för björnide?

Är det där han ligger nu och slöar istället för att dela ut våra paket... ??
Anma
CITAT (Anki på Öland @ 14-12-2012, 11:36) *

Precis! Den lata jäkeln...
ninnisky
CITAT (Anki på Öland @ 14-12-2012, 11:36) *

Undrar om han tänkt ligga där länge???
Anki på Öland
Jippi! Jag hade visst varit snäll i alla fall! Idag fick jag paket från jultomten smile.gif och inte heller här fick jag någon hjälp av någon poststämpel för det var inte stämplat alls - så förutom julklapp fick jag också 4 oanvända frimärken wink.gif
ninnisky
Jag har inte varit snäll, den saken är klar -cry-.gif det blir jag nog nästa vecka, vem vet? biggrin.gif
Sylvia
Min tomte hittade mig idag. Spännande... det stod Fulpapper fast inte var det fult, det var blommigt! Och inuti var det hela 2 st spännande röda paket!! Hur ska ja orka vänta till julafton!! Sååå spännande!!
Tack till min rara Hemliga Tomte!! blomma.gif santa.gif
Ciczi
Ciczi har också fått paket! smiley_small_hug.gif Tack tomten! Stod fulpapper på så jag öppnade det och fann en fin ledtråd och en fyrkantigt paket. Spännande.

//Ciczi
Monica i Nässjö
Även jag har tydligen varit snäll i år, det trodde jag inte rolleyes.gif Ett spännande platt paket med en liten gåta smile.gif
hattstugan

På mitt paket står det fulpapper!! Men hur 17 tar man bort det då?
Är så vältejpat att jag ännu inte klurat ut hur det fula pappret ska tagas väck!!
Anki på Öland
På mitt stod inget men jag tjyvkikade ner i ena hörnet av kuvertet och det var inslaget... så nu ligger ett platt lite buktigt paket och stirrar på mig från hyllan bredvid smile.gif
hattstugan

Mitt är så tejpat att de är svårt att ens glutta ju! Frusterande!!!!!!!!!!!
anne-li i olofstorp
Jag har fått paket!!! Jipppie! thanks.gif 000.gif
mojan
Inget paket här! sad.gif
Skruttis
CITAT (mojan @ 15-12-2012, 17:44) *
Inget paket här! sad.gif

Det är nog bara renarna som är lite långsamma i snövädret ska du se. trostar.gif Eller så har skotern inte startat....
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och jag, som inte är med, väntar med spänning på att ni börjar att gissa...

Elisabeth
ninnisky
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-12-2012, 18:38) *

Elisabeth

tummenupp.gif jag vet i alla fall att mitt kommit fram och att mitt inte kommit fram!
Anma

Elisabeth

Kom med nästa år vettja! smile.gif

CITAT (ninnisky @ 15-12-2012, 19:16) *
tummenupp.gif jag vet i alla fall att mitt kommit fram och att mitt inte kommit fram!

Det där blev lite för komplicerat! biggrin.gif

Eller jo, antingen har du fått ett men ditt inte kommit fram till mottagaren eller tvärtom!

(jag är så smaaaart! biggrin.gif )

Mitt har fortfarande inte kommit Dumma tomte som inte hittar hit på helgen...
maramara
dunno.gif no.gif
ninnisky
CITAT (Anma @ 15-12-2012, 21:16) *
Kom med nästa år vettja! smile.gif
Det där blev lite för komplicerat! biggrin.gif

Eller jo, antingen har du fått ett men ditt inte kommit fram till mottagaren eller tvärtom!

det kan vara tvärtom, hi hi

(jag är så smaaaart! biggrin.gif )
Mitt har fortfarande inte kommit Dumma tomte som inte hittar hit på helgen...

nu bröt jag mig in i ditt inlägg!!! kunde inte låta bli smile.gif
Eva-Helene
Jag har fått ett spännande paket! wub.gif

Det låter lite (när jag skakar det), ungefär som en triljon pyttesmå frön. Undras om det kan vara palettblads-frön? g.gif Skulle behöva ett gäng...nu när vi fått ordning på värmen i huset. Det är nog något annat i paketet också, det är något platt och ganska hårt i...hmmm...

Tomten har varit förbi och hämtat paketet jag skulle skicka iaf. Det blev ändå lite...ut.o-in....liksom. rolleyes.gif
Myosotis

Elisabeth

Men stämpeln gick ju inte att läsa dunno.gif
DykUnderYtan
Fulpapper dök upp i brevlådan en dag, ska vi inte ta och tala om vart vi bor också? Jag fick en fin poststämpel på hihi..men vad hjälper det när jag har så dålig koll på er tomtar. smile.gif

Är ganska säker...eller förresten helt säker på att mitt paket nått sin avsändare. biggrin.gif
Wilmer
Mitt paket har levererats av tomten.. Det ser jag i allafall tummenupp.gif
Monica i Nässjö
Eftersom jag har den avatar jag har så åkte jag 11 mil bort för att posta mitt paket så att inte poststämpeln skulle avslöja mig giggle.gif
Biggan_
Någon som vet vad som ligger 11 mil från Nässjö? [attachment=73965:impatience.gif]
Anma
Mitt paket ligger säkert 11 mil från nässjö, för inte tusan är det här i alla fall ..
ninnisky
Har fortfarande inte varit snäll....
Biggan_
CITAT (Anma @ 17-12-2012, 20:33) *
Mitt paket ligger säkert 11 mil från nässjö, för inte tusan är det här i alla fall ..

Då ligger mitt kanske också där! [attachment=73968:smiley_e...ketliebe.gif]
maramara
CITAT (ninnisky @ 17-12-2012, 20:43) *

Inte jag heller, wacko.gif .
Biggan_
CITAT (ninnisky @ 17-12-2012, 20:43) *

trostar.gif
Har du glömt att äta pepparkakor?

CITAT (maramara @ 17-12-2012, 20:48) *
Inte jag heller, wacko.gif .

trostar.gif
Det är säkert jättestora paket som tar tid att leverera!
ninnisky
CITAT (Biggan_ @ 17-12-2012, 20:51) *
trostar.gif

trostar.gif

Jösses, det har jag ju glömt! Har bara ingen hemma, har inte bakat och inte köpt - vad ska jag göraaa sweatingbullets.gif
Biggan_
Undrar om det finns någon pepparkaksakut? unsure.gif
Anma
CITAT (Biggan_ @ 17-12-2012, 20:51) *
trostar.gif

trostar.gif

Vilka underbara Muminkakor! Man blir snäll bara av att titta på dem biggrin.gif
Biggan_
Ja precis! Så titta noga ninninsky och maramara, så kommer det säkert ett paket endera dagen! kompiskram.gif
Wilmer
trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon