|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Odlas Secret Santa 2012! Tänk att vi hållit på i hela fem år nu! Det här är Secret Santa: Den som vill vara med skickar en anmälan via PM med sin adress till Tomtemor - Anma. När anmälningstiden är ute lottar Tomtemor om vem som ska få vems adress och PM:ar sedan en adress till var och en som anmält sig. Sedan skickar alla Secret Santas sin julklapp med avsändare: Secret Santa. Naturligtvis får inte julklappen öppnas förrän julafton! På juldagen kan alla sedan berätta vad de fått och vem de tror att deras Secret Santa är... Anmälan: Du anmäler din medverkan genom att skicka ett PM med namn och adress till Tomtemor - Anma Sista anmälningsdatum: 30 november 2012Tomtemor skickar ut namn och adress: senast den 2 december 2012Sista datum att posta julklappen: 12 december 2012Pris på julklappen: 0-30:- plus porto. Julklappen får kosta max 30 kronor. Det måste inte vara något som du har köpt i affären, det går lika bra med något hemmagjort eller fröer från trädgården. Det är tanken som räknas! Regler: - inget minsta antal anmälda - Secret Santa är lika kul på 5 som på 50 personer!
- Om du inte gillar din julklappsmottagare så försök bortse från det och gör det bästa av situationen, du får inte byta.
- Anmälan är bindande, du kan inte ångra dej för då blir någon utan julklapp.
- Var noga med att posta julklappen SENAST den 12 december för att den säkert ska hinna fram innan julafton.
- När Tomtemor har fått din anmälan bekräftas detta genom att ditt Odla-namn syns på en lista här i trådstarten.
- Är du helt nybliven medlem, har skrivit mycket få inlägg och har en anonym presentation har Tomtemor rätt att neka din anmälan på grund av säkerhetsskäl. Du blir i så fall kontaktad av Tomtemor. Sekretess: Jag garanterar att jag inte kommer att sprida eller avslöja din identitet för någon annan än din scecret santa.  Så, nu är det bara att anmäla ditt deltagande! Ju fler desto roligare!!  Tomtemor är alltså jag, Anma, och det är till mig ni anmäler er genom att skicka PM med din adress! Kom också ihåg att Secret Santa inte är slut med julafton. Alla som deltar ska också vara med och ge ledtrådar och gissa på sin tomte efter jul.
* Om du anmält dig och ditt namn inte dyker upp på listan i detta inlägg inom rimlig tid så påminn tomtemor.*Anmälda: hattstugan fått av Monica, Norrbotten zon 5 Sylvia har fått av Eva i Skåne omk fått av DykUnderYtan anne-li i olofstorp fått av mojan Monica i Nässjö fått av Margith Biggan_ fått av hattstugan Eva i Skåne fått av Anma Ciczi fått av maramara Wilmer fått av Sylvia Monaxe fått av myosotis Myosotis fått av ninnisky Monica, Norrbotten zon 5 fått av Monaxe DykUnderYtan fått av Wilmer maramara fått av Skruttis Skruttis fått av omk Anki på Öland fått av anne-li i olofstorp Ninnisky fått av Eva-Helene Anma DragonLady Eva-Helene Margith Mojan Nostalgia
2 anmälda på 20 minuter. Börjar bra det här!
Ja, jag är gärna med i år också!! :-) Det är hur kul som helst, bara man får många deltagare!
Skruttis
29-10-2012, 16:46
Jag vill också vara med!
Biggan_
29-10-2012, 19:51
Hmmm...Senast den 10/12 eller 12/12 som paketen skall vara postade?
CITAT (Biggan_ @ 29-10-2012, 19:51)  Hmmm...Senast den 10/12 eller 12/12 som paketen skall vara postade?  Oj, glömde ändra där! 12/12 ska det va. Tack!
Jag vill vara med !! Det är SÅÅÅ kul att gissa på sin egen  !!
Kan bara hålla med, det är så kul!!! Oavsett vad man får så är hela grejjen toppenkul.
Myosotis
31-10-2012, 09:51
CITAT (Anma @ 29-10-2012, 15:56)  Secret Santa Secret Santa?  Jag vill bara vara med när det heter Hemliga Tomten [attachment=73144:beleidgt.gif]
CITAT (Myosotis @ 31-10-2012, 09:51)  Secret Santa?  Jag vill bara vara med när det heter Hemliga Tomten [attachment=73144:beleidgt.gif] Ååååh... tänk om man kunde göra alla nöjda...
Myosotis
31-10-2012, 10:32
Jaså finns det folk som tycker bättre om secret santa? Men visst hette det väl hemliga tomten förra gången? Menar du att folk protesterade då?
CITAT (Myosotis @ 31-10-2012, 10:32)  Jaså finns det folk som tycker bättre om secret santa? Men visst hette det väl hemliga tomten förra gången? Menar du att folk protesterade då? Det hette Secret santa i 3 år. Sen bytte jag förra året och då hade vissa synpunkter på att de ville ha secret santa kvar. Nu är det kom upp fråga om detta så kallades det Secret Santa och då använde jag mig av det av bara farten. Men för min del spelar det ingen roll vad det heter, bara det är lika roligt som det brukar.
Myosotis
31-10-2012, 10:44
CITAT (Anma @ 31-10-2012, 10:34)  ...då hade vissa synpunkter på att de ville ha secret santa kvar... Aha okej. Men det är ju lätt att lösa det problemet, bara förvägra dem rätten att vara med så tar de nog sitt förnuft till fånga till nästa gång. Alternativt kunde vi ju ha en omröstning inför nästa upplaga (dvs. påsk, fast det blir kanske lite konstigt att kalla påskharen för tomte?). Jag bara tycker att allting är tillräckligt amerikaniserat, varför inte helt enkelt kalla jultomten för tomte... [attachment=73164:b_se.gif]
Myosotis
31-10-2012, 11:28
Åh har du ändrat rubriken
CITAT (Myosotis @ 31-10-2012, 11:28)  Åh har du ändrat rubriken  Only for you... Nää! Förlåt! Bara för dig menar jag!
ninnisky
31-10-2012, 12:47
Vilken makt du har Myo Själv hängde jag på utan att fundera (som så ofta) jag ville vara först och jag lyckades. Till vilken nytta vet jag inte. Men vid närmare eftertanke tycker jag nog att hemliga tomten passar bäst
Undrar var smileysen finns som tillber... Allsmäktige Myo   vad heter smiley på svenska, smilfink?
CITAT (Wilmer @ 01-11-2012, 01:10)   vad heter smiley på svenska, smilfink? Maj-Lis, naturligtvis !!
OK, hittar inte en tillbedjande Maj-Lis för att tillbedja Myo...
Myosotis
02-11-2012, 22:50
CITAT (omk @ 02-11-2012, 22:29)  *puff*  Vad hände?! Var det tomten som gick upp i rök?!
CITAT (Myosotis @ 02-11-2012, 22:50)   Vad hände?! Var det tomten som gick upp i rök?!  VA !? Nä, vad har jag gjort !!!!???? Jag tyckte att 9 anmälda var ett lite lågt antal, jämfört med förra året ...  Edit; Hallå, Tomten ?! Finns du kvar ?? *håller tummarna*
Myosotis
02-11-2012, 23:13
Jag ligger lågt ett tag till tror jag, jag tror att jag vill vara med men jag får se hur forumet utvecklar sig. Och jag saknar Meriona. Det blir inte detsamma som förr...
CITAT (Myosotis @ 02-11-2012, 23:13)  Och jag saknar Meriona. Det blir inte detsamma som förr... Jag med ... Men Wilmer är iaf tillbaka, den tid h*n nu har att hänga här, med en liten skrutt ...
ninnisky
02-11-2012, 23:31
CITAT (Myosotis @ 02-11-2012, 23:13)  Jag ligger lågt ett tag till tror jag, jag tror att jag vill vara med men jag får se hur forumet utvecklar sig. Och jag saknar Meriona. Det blir inte detsamma som förr... Saknar också henne väldigt mycket här på odla men finns ju på FB - tack och lov! Tycker nästan att hon kan få vara med på hemliga tomten undantagsvis ändå! Vad tycker tomtemor och vad tycker Meriona (kan meddela henne isåfall) Det finns ju medaljer för lång och trogen tjänst i andra sammanhang och hon borde få en sådan CITAT (Myosotis @ 02-11-2012, 23:13)  Jag ligger lågt ett tag till tror jag, jag tror att jag vill vara med men jag får se hur forumet utvecklar sig. Och jag saknar Meriona. Det blir inte detsamma som förr... Saknar också henne väldigt mycket här på odla men finns ju på FB - tack och lov! Tycker nästan att hon kan få vara med på hemliga tomten undantagsvis ändå! Vad tycker tomtemor och vad tycker Meriona (kan meddela henne isåfall) Det finns ju medaljer för lång och trogen tjänst i andra sammanhang och hon borde få en sådan
Meriona är självklart med om hon vill. Det är ju inte så att hon är någon okändis direkt.  Saknar henne också. Det är bråda tider nu, hinner inte med FB... /Tomtemor
Myosotis
02-11-2012, 23:40
CITAT (ninnisky @ 02-11-2012, 23:31)  Saknar också henne väldigt mycket här på odla men finns ju på FB - tack och lov! Tycker nästan att hon kan få vara med på hemliga tomten undantagsvis ändå! Vad tycker tomtemor och vad tycker Meriona (kan meddela henne isåfall) Det finns ju medaljer för lång och trogen tjänst i andra sammanhang och hon borde få en sådan JAAA  vilken bra idé!!! Jag kan gissa åt henne osv om hon vill.
ninnisky
02-11-2012, 23:41
Tar det via FB med henne
Myosotis
02-11-2012, 23:44
mailat henne!
Gick och sökte upp förra årets tomtetråd. Det var 12 på två dagar då om jag räknade rätt. Nu är vi nio, så vi ligger inte så långt efter i alla fall!  /Tomtemor
Myosotis
03-11-2012, 13:13
CITAT (ninnisky @ 02-11-2012, 23:31)  vad tycker Meriona  Hon vill inte.
Har efter en stunds funderande bestämt mej för att vara med i år också. Odla är ju ett kanonforum med många härliga människor (och tomtar)  edit: Stavfel, tomtar såg ut som tomater
Nu är vi elva anmälda! Det tar sig.
Putt
Nu är vi 12 styckna! Så klart, jag också! Med mig är vi tretton.
hattstugan
05-11-2012, 17:58
Fler som vill vara med?
maramara
06-11-2012, 00:37
Jag är med igen, ska bli roligt.
DykUnderYtan
07-11-2012, 06:53
Tur att jag hittade anmälningstråden, när jag nu efterlyst "spektaklet".
CITAT (DykUnderYtan @ 07-11-2012, 06:53)  Tur att jag hittade anmälningstråden, när jag nu efterlyst "spektaklet".   Nu är vi 16!
Wilmer, smileys heter egentligen något så stelt som uttryckssymbol på svenska, ibland sägs också smilis. Men smilfink är klart så mycket roligare!
CITAT (Sylvia @ 07-11-2012, 14:23)  Wilmer, smileys heter egentligen något så stelt som uttryckssymbol på svenska, ibland sägs också smilis. Men smilfink är klart så mycket roligare! Haha, det var bättre med smileys eller, ja, smilfinkar då Jooo, jag hinner lite Odla och lite FB än så länge. Trots bebis. I kväll var det high life, men nu sover skrottan så jag ska däcka jag med. Omk, jag är en avslöjad hon, du slipper stjärna mig. Signerar med namn emellanåt också...
Några till ska vi väl bli? Eller? Smilfinken
Snart har halva anmälningstiden gått! Klart vi ska bli fler va?
Skruttis
14-11-2012, 08:52
Buff!
DykUnderYtan
14-11-2012, 17:16
Vart har alla tomtar tagit vägen? Är vi inte fler än 16? Kom igen nu alla odliater, hänh med på lite julkul!
Nu har julen börjat hos farmor! Gårdagens enkla lördagsfika:  Nu är det mindre än två veckor kvar tills anmälningstiden går ut för Hemliga Tomten. Visst ska väl vi bli fler än så här? Sprid ordet till de som inte läser på småprat. Hälsningar Tomtemor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|