Sidor: 1, 2
Mollis
CITAT (pejori @ 02-11-2012, 19:09) *
Snarare att man får tolerera att alla inte köper en ursäkt, så länge dom inte ger sig på TS verbalt.
Nu idisslas det mest att dom som inte köper ursäkten gnäller.
Jag ser bara att dom, precis som den som godtar ursäkten, enbart uttrycker sin åsikt.

Varför börja hoppa på den, som inte vill ta emot ursäkten?

Om man inte godtar ursäkten så får man tala om exakt vad man vill istället. Ha en personlig ursäkt, stänga av direkt eller vad??
Detta kommer ju aldrig att sluta förrän de som inte godtar ursäkten talar om vad de vill ha istället.
Cacki
CITAT (pejori @ 02-11-2012, 19:09) *
Snarare att man får tolerera att alla inte köper en ursäkt, så länge dom inte ger sig på TS verbalt.
Nu idisslas det mest att dom som inte köper ursäkten gnäller.
Jag ser bara att dom, precis som den som godtar ursäkten, enbart uttrycker sin åsikt.

Varför börja hoppa på den, som inte vill ta emot ursäkten?

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Har de som inte godtar ursäkten blivit påhoppade?
Jag har i alla fall enbart uttryckt min åsikt i (obs!) sakfrågan, jag har inte gett mej på någon person. Det har väl vi allla rätt till?

Näe, det här blir bara en enda röra om man ska hålla på att vända och vrida på minsta lilla grej...
pejori
CITAT (Mollis @ 02-11-2012, 19:17) *
Om man inte godtar ursäkten så får man tala om exakt vad man vill istället. Ha en personlig ursäkt, stänga av direkt eller vad??
Detta kommer ju aldrig att sluta förrän de som inte godtar ursäkten talar om vad de vill ha istället.

Vad säger att "dom vill ha något" alls?
Mer än att ha rätten att inte godta en ursäkt, utan att bli påhoppade.? dunno.gif
*Stintan*

Ja har man den inställningen så tar det kanske aldrig slut. Det där förstår jag uppriktigt inte alls.
Mollis
CITAT (*Stintan* @ 02-11-2012, 19:16) *
Nej då inte alls bara senaste dagarna, det har alltid varit så att det ploppar upp en massa folk som ofta inte ens deltar i diskussionerna och gnäller och på så vis förlänger tjafsandet.

Jaha, så de som inte deltar i allt tjafsande är gnälliga om dom nån gång säger nåt och på så vis förlänger tjafsandet? Intressant.
*Stintan*
CITAT (Mollis @ 02-11-2012, 19:23) *
Jaha, så de som inte deltar i allt tjafsande är gnälliga om dom nån gång säger nåt och på så vis förlänger tjafsandet? Intressant.

Nej det skulle inte bli så mycket tjafs om folk lät bli att tjafsa om det. Det är väl ganska självklart.
Suz
Nu kommer jag få en massa skäll men jag kan bara inte låta bli att fundera.
Hur kommer det sig att man drabbas av minnesförlust (tragiskt verkligen, om det är så) och inte minns vad man skriver, MEN man minns vilket forum man är i och man minns också bakåt under tiden vad personer/medlemmar sagt??
Man skriver också varje dag om saker som händer och som har hänt...vad forummedlemmar säger och har sagt.
Sänder PM med otrevligheter även efter lååång tid.

Kan en sådan förgiftning bidra till att man lever i en egen liten bubbla i ett par månader och är fullt medveten om vad som händer under dessa månader för att sedan glömma allt när man blivit frisk??

Jag vart "drabbad" och vill inget hellre än att lägga det hela bakom mig.
Även om jag inte glömmer så kan jag låta det hela vara kvar i garderoben om det inte fortsätter.
sqrulan
slap.gif Ha ha ha..... herre gud vilket tjafsande!
Mollis
CITAT (*Stintan* @ 02-11-2012, 19:26) *
Nej det skulle inte bli så mycket tjafs om folk lät bli att tjafsa om det. Det är väl ganska självklart.

Nä, det är väl bättre att du tjafsar för jag orkar verkligen inte.
*Stintan*
CITAT (Mollis @ 02-11-2012, 19:30) *
Nä, det är väl bättre att du tjafsar för jag orkar verkligen inte.

Jag märker det giggle.gif

Gokväll!
Mollis
CITAT (*Stintan* @ 02-11-2012, 19:35) *
Jag märker det giggle.gif

Gokväll!

Sure, you´re the master, gokväll!
hattstugan

Har en undring om hur och vad är sanning?

Flera skriver att man ska hålla sig till sanningen! Men vem ska kontrollera vad som är sant eller inte?

Vem har rätten att döma någon annan här på forumet?

Ja inte är det jag och gör det inte heller!

/hattstugan
pejori
CITAT (Suz @ 02-11-2012, 19:29) *
/****/

Jag vart "drabbad" och vill inget hellre än att lägga det hela bakom mig.
Även om jag inte glömmer så kan jag låta det hela vara kvar i garderoben om det inte fortsätter.

Hoppas verkligen det blir så... tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
Suz
CITAT (pejori @ 02-11-2012, 19:52) *
Hoppas verkligen det blir så... tummenupp.gif smiley_small_hug.gif

För min del blir det så!
Cacki
CITAT (hattstugan @ 02-11-2012, 19:47) *
Har en undring om hur och vad är sanning?

Flera skriver att man ska hålla sig till sanningen! Men vem ska kontrollera vad som är sant eller inte?

Vem har rätten att döma någon annan här på forumet?

Ja inte är det jag och gör det inte heller!

/hattstugan

tummenupp.gif
ninnisky
Ursäkten ser jag personligen som ett nytt inlägg för att röra om i grytan och sanningen i den betvivlar jag starkt!! precis som jag alltid gjort!
Piccante
CITAT (ninnisky @ 02-11-2012, 19:57) *
Ursäkten ser jag personligen som ett nytt inlägg för att röra om i grytan och sanningen i den betvivlar jag starkt!! precis som jag alltid gjort!

tummenupp.gif
Rihane

Hur vet du det? Jag godtar inte ursäkten.( I vanlig ordning stämmer den inte. ) Jag har vare sig direkt eller indirekt kommenterat vare sig henne eller det hon skrivit sedan långt innan hon blev avstängd. Det här är första och kommer bli sista gången.

Förstår ni inte att en ursäkt enbart är äkta om man ges möjlighet att neka den?
Annars blir det ju dubbel kränkning om man nekas det.

Jag vet ju inte om ältandet kommer fortsätta men varför utgå från det?
Anma
CITAT (Rihane @ 02-11-2012, 20:07) *
Förstår ni inte att en ursäkt enbart är äkta om man ges möjlighet att neka den?
Annars blir det ju dubbel kränkning om man nekas det.

Ugglemormor har sagt här att hon inte kan nå alla, med andra ord att hennes ursäkt inte godtas av alla. Att det är ok.

Det är väl ändå viktigast om hon förstår att alla inte kan förlåta? Och hon är ok med det. Räcker inte det?
Cacki
CITAT (Rihane @ 02-11-2012, 20:07) *
Hur vet du det? Jag godtar inte ursäkten.( I vanlig ordning stämmer den inte. ) Jag har vare sig direkt eller indirekt kommenterat vare sig henne eller det hon skrivit sedan långt innan hon blev avstängd. Det här är första och kommer bli sista gången.
Förstår ni inte att en ursäkt enbart är äkta om man ges möjlighet att neka den?Annars blir det ju dubbel kränkning om man nekas det.

Jag vet ju inte om ältandet kommer fortsätta men varför utgå från det?

Fast nu rör du väl ihop det lite. Menar du verkligen att det är andra medlemmars åsikter som avgör äktheten i Ugglis ursäkt? Hon har väl själv inte sagt något om att alla måste godta den...eller har jag missat något?? confused.gif

Gita
CITAT (Piccante @ 02-11-2012, 20:04) *
tummenupp.gif

Jag brukar inte svära, men den här tråden är ta mig f*n "all time low", förfärligt osmaklig. Är det verkligen OK att helt dissekera en annan forummedlem oavsett vad denne skriver eller hur denne uttrycker sig.?
Om Ugglemor är sann eller inte vet jag inte men hur som helst finns det en människa bakom, en människa som uppenbarligen inte mår särskilt bra.
Och strider det inte mot alla regler att diskutera/bedöma en enskild medlem? Även om denne startade tråden??Vad säger moderatorerna?

Fick från sign "Kryddan nånting" veta att jag inte passar in i forumvärlden och att jag borde hålla mig härifrån eftersom jag inte riktigt hade samma åsikt om hur ett "bra forum"skall vara och moderator hakade mer eller mindre på. Jag kan bara säga tack och lov för att jag inte passar in här, tack och lov att jag har integritet och kan stå för vem jag är och vad jag tycker. Och just nu tycker jag att många av er (undantag finns förstås) har nått bottennivå och att forumet har blivit både intolerant, bedrövligt och osmakligt.
Tack för mig/Gita
Anma
Det får bli slutordet i den här debatten. I alla fall för stunden.

Skälet är att det Gita skrev i inlägget ovan,
CITAT
Och strider det inte mot alla regler att diskutera/bedöma en enskild medlem? Även om denne startade tråden??Vad säger moderatorerna?

fick mig att haja till.

Tråden kommer att fortsätta att vara stängd åtminstone över helgen.

Väl mött!

/Moderator
Ugglemormor
Några ord från mig och mitt handlande.

Först; --- gör inte våra moderatorer illa, de sköter sig bättre och bättre för varje dag, alla tre....

Har tänkt en hel del under natten,
- jag har bestämt detta själv att be om ursäkt när pikarna har fortsatt att komma och jag har bett om råd för min del i forumsteknik.

- Jag hade svårt att göra mitt inlägg helomtäckande, att ta med alla de faktorer som var i rörelse när jag blev för sjuk, men jag tyckte att be om ursäkt räckte än att dra upp fler orsaker till det än nödvändigt.

- Det största felet jag gjorde, var att ha tillit till en enda person, min kiropraktor, som lovade bot för min rygg, och när vi här hemma började tro att det finns fler orsaker till mitt konstiga beteende, så startade min egen läkare med remiss för att skicka mig vidare. Han ville inte skriva mer piller utan sade att nu tänker han prata med min kiropraktor och fråga vad/hur ser han det hela.
- Kiropraktorn valde att inte prata med min läkare....... confused.gif
- kiropraktorn lovade att det hela skulle bli bra och ändå bättre om jag släpte taget av min disfunktionella familj (mor o syskon) som han ansåg som att det hindrade mig att bli bra.
- Kiropraktorn var totalt emot sjukvård och ändå mer för ev. operationer. Jag gav mina misstankar om att allt stämde inte i min kropp, men han hjälpte mig inte el. bad att söka hjälp.

- När han fick reda på att jag blivit kört till sjukhus och opererats och att jag hade även urinförgiftning, så blev han riktigt" piss of" och han kan även bota en urinförgiftning ...... hör på maken!? tänkte jag efter min operation när läkarna ville ha fler svar varför jag hade väntat så här länge och har jag skadat mig i ryggen som barn?.Det var det värsta kothärva han varit med om ......och han är spec. i området.

(Det blev många och mycket bittra tårar när jag insåg vidden av det hela)

- Om jag hade lämnat kiropraktorns behandlingar ett par år tidigare, hade läget för mig varit bättre genom sjukvården, men jag var inte i stånd att ta egna beslut när allt var så svårt och inte enbart ryggen.....
Jag minns vissa bitar, men inget regält sammanhang till dem utan det hela flöt som ebb o flod i knoppen.....

Jag kommer inte ta upp detta mer, men vet med er att ingen ryggbesvär är inte lika, det går inte att jämföras som Elisabeth ville ha sagt.

Nu är jag bara så tacksam att detta kom ut, har funderat detta ett bra tag när det var så knepigt, men känner nu att jag har gått vidare från det förflutnas "hjärnspöken" och hoppas att kunna komma på benen igen och få umgås med er i forumet då jag får tid.

Så om någon inte kan/vill ta emot min ursäkt, så låt livet gå vidare här i forumet och alla ni som vet vad smärta vill säga, fattar nog att enbart den biten är tung att bära .....det behövs inte mer pålastningar på den....
Vänliga Hälsningar Ugglemormor
Anma
Inlägg flyttat från support hit.
Denna tråd kommer att fortsätta att vara stängd tills på måndag.
/mod

Då tråden inte fått inlägg på flera dagar trots att den varit öppen bedömer jag att ämnet är uttömt och inte längre behöver diskuteras.
Tack för ert engagemang.

/mod
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon