|
Hallååååå....ledtrådare???? Eller är det bara jag som inte fattar som vanligt?
CITAT (maramara @ 25-12-2012, 22:04)  Javisst är det så, meen hur klurade du ut det så fort. De andra åren jag har varit med så har det varit så svårt att klura ut vem som varit tomte så i år tänkte jag...nu jäklar.... Så jag kollade alla deltagarna om det fanns någon info var de bodde och på din sida stod där en ort. Dessutom såg jag att den låg nära Uppsala vilket poststämpeln avslöjade. Dessutom hade du varit inne på min sida och kollat så det avgjorde gissningen. Tack ännu en gång för det fina syetuiet. Det passar utmärkt! /Ciczi CITAT (maramara @ 25-12-2012, 22:16)  Jag fick en fin skål med rosa handmålade cyklamen på locket. Den kommer från Cypern. Tack snälla tomten, den ska jag ha godis i.
Ciczi jag tror att du är min hemliga Tomte !! Nej jag är inte din hemliga tomte. //Ciczi
[quote name='Wilmer' date='26-12-2012, 00:13' post='1602554']
Jag gissar, Sylvia, är du min tomte?
Aj då det blev visst en för lätt ledtråd då.... ja, jag är din tomte!
Ja, Wilmer, jag är din tomta. Blev visst en alldeles för lätt ledtråd...
anne-li i olofstorp
26-12-2012, 09:53
Ledtråd!: Suta slinta!,,,
DragonLady
26-12-2012, 10:20
Ledtråd nr;2 Sydd  hmm hemmagjort fast inte här... Är du min tomte, Skruttis?
CITAT (DragonLady @ 26-12-2012, 10:20)  Ledtråd nr;2 Sydd  hmm hemmagjort fast inte här... Är du min tomte, Skruttis? Jag tyckte det var supersöta vingar på min glasängel som kan anses sydda. Hela ängeln är sydd på sätt och vis. Är du min tomte, dragonlady?
Monica i Nässjö
26-12-2012, 11:19
Ledtråd nr 3. Med värme
Anki på Öland
26-12-2012, 11:32
Av alla ledtrådar som kommit kan jag bara hitta 2 som skulle passa på min, och antagligen flera andras också. "Är inte hemmagjord" är dom enda ledtrådarna Ninnisky och Myo gett och det är ju inte min musmatta..... Måste ju börja med någon så jag gissar på Ninnisky - är du min tomte??
Myosotis
26-12-2012, 11:34
Så meningslöst med julmigrän  stackars min mottagare, jag förstår att du efterlyser ledtrådar. Du öppnade tidigt, det hann jag läsa innan jag blev dålig. Undrar om du har blivit klar än. Själv fick jag en platt ängel, nämligen en reflex, så anmas ledtråd var verkligen inte snäll, jag blev alldeles förvirrad  Dessutom ett blomblock. Tack snälla tomten för de fina klapparna, de passar mig utmärkt!  Någon gissning har jag inte än, har bara precis läst ikapp och måste sortera mina tankar lite först.
ninnisky
26-12-2012, 11:34
Nej, Anki på Öland, jag är inte din tomte!
Anki på Öland
26-12-2012, 11:37
CITAT (Myosotis @ 26-12-2012, 11:34)  Så meningslöst med julmigrän  stackars min mottagare, jag förstår att du efterlyser ledtrådar. Du öppnade tidigt, det hann jag läsa innan jag blev dålig. Undrar om du har blivit klar än.......... Då går vi till nästa som inte skickat hemmagjort - och efterlyst ledtrådar har jag ju gjort också..... Myosotis är du min tomte??
Myosotis
26-12-2012, 11:37
CITAT (mojan @ 24-12-2012, 18:02)  Myosotis: Är du min tomte? Nej
ninnisky
26-12-2012, 11:39
Kan ge en liten ledtråd till: med mitt paket följer något hemmagjort??? Alldeles för lätt!!!
Myosotis
26-12-2012, 11:41
Titta så fint  [attachment=74137:oht.jpg] CITAT (Anki på Öland @ 26-12-2012, 11:37)  Myosotis är du min tomte?? Nej
CITAT (Myosotis @ 26-12-2012, 11:34)  Så meningslöst med julmigrän  stackars min mottagare, jag förstår att du efterlyser ledtrådar. Du öppnade tidigt, det hann jag läsa innan jag blev dålig. Undrar om du har blivit klar än. En julgranskula tar tid att pussla ihop...Är det du som är min tomte Myo?
Myosotis
26-12-2012, 11:43
CITAT (ninnisky @ 26-12-2012, 11:39)  Kan ge en liten ledtråd till: med mitt paket följer något hemmagjort??? Alldeles för lätt!!! Är du min tomte? Nu har jag inte dubbelkollat de andra ledtrådarna, men de fina banden kan säkert vara hemmagjorda av någon som är så skicklig som du. Kanske även hjärtanen? CITAT (Monaxe @ 26-12-2012, 11:41)  En julgranskula tar tid att pussla ihop...Är det du som är min tomte Myo? Jaaa
anne-li i olofstorp
26-12-2012, 11:44
Min ledtråd nr två har jag omvärderat.... Klappen lyser alltså INTE!!
ninnisky
26-12-2012, 11:49
Ja, Myo, jag är din tomte! Banden är inte hemmagjorda men däremot har jag tovat de två hjärtanen som hängde på dina paket!
CITAT (Myosotis @ 26-12-2012, 11:43)  Jaaa  Tack snälla Myo! En jätterolig och finurlig gåva! Nu har jag ett fint minne av dig både till jul och till påsk (ett av din underbara ägg) Tack igen! (Ja den är ihoppusslad, av min klåfingriga son, han erbjöd sig att plocka isär den igen för att jag skulle få pussla själv  , men nu hänger den så fint i granen)
Myosotis
26-12-2012, 12:03
CITAT (ninnisky @ 26-12-2012, 11:49)  Ja, Myo, jag är din tomte! Banden är inte hemmagjorda men däremot har jag tovat de två hjärtanen som hängde på dina paket!  Tack  Band och hjärtan ligger här bredvid mig för det var här jag packade upp. Otroligt, hur kan man göra så fina hjärtan. Jag vill också lära mig att tova! Får se om jag flyttar dem till julgranen eller om jag hänger dem någon annanstans.
anne-li i olofstorp
26-12-2012, 12:03
Snälla Monaxe, en liten bild kanske???
Myosotis
26-12-2012, 12:12
CITAT (Monaxe @ 26-12-2012, 11:58)  ...Ja den är ihoppusslad, av min klåfingriga son, han erbjöd sig att plocka isär den igen för att jag skulle få pussla själv... Var sista biten svår att få på plats? Jag måste säga att jag blev lite förvånad när jag fick pm av dig den 19. med rubriken "Tack!" (för grattishälsningen visade det sig). Är hon synsk? tänkte jag. Inte kan hon väl ha klurat ut det redan?
CITAT (anne-li i olofstorp @ 26-12-2012, 12:03)  Snälla Monaxe, en liten bild kanske??? Bild kommer!
Här kommer bildbevis! Jätterolig julklapp, både vackert och pyssligt! Än en gång, tack Myo!  Här är pusslandet i full gång! Så här fint blev det färdiga resultatet.
Anki på Öland
26-12-2012, 15:17
Nu har jag kollat igenom allt en gång till.... Nostalgia och Eva-Helen är dom enda som inte lämnat några ledtrådar så jag får väl fortsätta med att gissa Nostalgia då - är du min tomte??
Skruttis
26-12-2012, 15:27
CITAT (DragonLady @ 26-12-2012, 10:20)  Ledtråd nr;2 Sydd  hmm hemmagjort fast inte här... Är du min tomte, Skruttis? Nej, jag är oskyldig.
Skruttis
26-12-2012, 15:33
Här kommer en liten ledtråd till:
Nicosia
maramara
26-12-2012, 17:54
CITAT (Skruttis @ 26-12-2012, 15:33)  Här kommer en liten ledtråd till:
Nicosia Skruttis ! Du är min Tomte! Handgjord, men inte av dig?
DykUnderYtan
26-12-2012, 19:20
CITAT (Wilmer @ 26-12-2012, 00:13)  misstänkte det så jag har nu kopierat över hit så finns det här med, jag lovar uppdatera när jag kan. Går bara in på Odla med skruttdatorn pga virusrisken, därför blir det sent på kvällen här. Jag gissar, Sylvia, är du min tomte?
Mina ledtrådar..
Fulpapper Blommar året om Kulturarvs växter Åhh, Wilmer det måste ju vara du som är min tomte?
Ja, Dyk Under Ytan, jag är din tomte. Köpte åt mig själv också att sätta upp i uthuset som är blomsterrummet. Tyckte de var så fina, kul att du tycker det också  god jul
Sylvia, nej det var inte för lätt egentligen, men jag hade liksom ingen annan som passade in  Trode inte man kunde göra sådana armband själv, för det har du gjort alltså  Impad! Svar är alltid rätt, jag necessären är ju svart (med vita prickar). Så jag slog till med en gissning  Tack så mycket tomtan Sylvia  Ps. lovar fota...
DykUnderYtan
27-12-2012, 07:54
CITAT (Wilmer @ 26-12-2012, 23:42)  Ja, Dyk Under Ytan, jag är din tomte. Köpte åt mig själv också att sätta upp i uthuset som är blomsterrummet. Tyckte de var så fina, kul att du tycker det också  god jul  Hihi, tack snälla. Ja dem kommer jag verkligen njuta av året runt. God fortsättning fina tomten och alla andra förstås!
Skruttis
27-12-2012, 09:00
CITAT (maramara @ 26-12-2012, 17:54)  Skruttis ! Du är min Tomte! Handgjord, men inte av dig?  Javisst är det jag! Lite för enkel ledtråd med Nicosia kanske.... Hoppas du får någon glädje av den. Ha en fortsatt God Helg Maramara!
anne-li i olofstorp
27-12-2012, 10:01
Får väl ge ifrån mig lite till ledtrådar.... Fulpapper Ej hemmagjord Lyser upp tillvaron (lyser dock inte) Hindrar halka
Biggan_
27-12-2012, 12:03
Ledtråd: ömhet
Tycker att det går lite trögt med gissningarna. Jag är fortfarande inte avslöjad som någons tomte. Här kommer mina ledtrådar
1: Salt och sött kan torkas bort med en handduk
2: Vem skickade du paket till första året?
//Ciczi
p.s fler ledtrådar kommer när det frågas efter det.
Anki på Öland
27-12-2012, 14:37
Jag har gissat på Nostalgia fast h*n inte lämnat några ledtrådar och verkar inte ha varit inne och läst heller.
Om jag fått allt rätt ser det ut så här just nu:
hattstugan fått av Monica, Norrbotten zon 5 Sylvia har fått av Eva i Skåne omk fått av DykUnderYtan anne-li i olofstorp fått av mojan Monica i Nässjö fått av Margith Biggan_ fått av hattstugan Eva i Skåne fått av Anma Ciczi fått av maramara Wilmer fått av Sylvia Monaxe fått av myosotis Myosotis fått av ninnisky Monica, Norrbotten zon 5 fått av Monaxe DykUnderYtan fått av Wilmer maramara fått av Skruttis
Dessa har ännu inte funnit/fått bekräftat sin tomte: Anma Ninnisky Skruttis Anki på Öland DragonLady Eva-Helene Margith Mojan Nostalgia
Skruttis
27-12-2012, 16:17
Anma, omk är min Tomta.
Allrajt!  hattstugan fått av Monica, Norrbotten zon 5 Sylvia har fått av Eva i Skåne omk fått av DykUnderYtan anne-li i olofstorp fått av mojan Monica i Nässjö fått av Margith Biggan_ fått av hattstugan Eva i Skåne fått av Anma Ciczi fått av maramara Wilmer fått av Sylvia Monaxe fått av myosotis Myosotis fått av ninnisky Monica, Norrbotten zon 5 fått av Monaxe DykUnderYtan fått av Wilmer maramara fått av Skruttis Skruttis fått av omk Dessa har ännu inte funnit/fått bekräftat sin tomte: Anma Ninnisky Anki på Öland DragonLady Eva-Helene Margith Mojan Nostalgia
Wilmer, det går alldeles utmärkt att göra såna armband själv, den är lätt! Roligt om du gillar grejerna, det är jättesvårt att hitta på ngt till en som man inte känner så väl!
Jag har inte lyckats hitta min tomte med hjälp av ledtrådar. Nu gör jag tvärtom och gissar hej vilt. Anki på Öland: Är du min tomte?
anne-li i olofstorp
27-12-2012, 21:08
Och jag som försökeroch försöker.... Men min mottagare ser mig inte ens,,,, fast jag varit här hela tiden... Det jag gett är ett hjälpmedel, inte ett sätt att hålla rent bara!
Nostalgia
27-12-2012, 22:08
Hahahaaa Tomtar vet det mesta om en eller  Ja riktigt nyfiken är jag när det gäller julklappar så min Tomte träffade mitt i prick Är du min Tomte Biggan ? [attachment=74154:DSCN6536.JPG]
Nostalgia
27-12-2012, 22:18
MIN LEDTRÅD : Höst och vinter
Anki på Öland
27-12-2012, 23:55
CITAT (mojan @ 27-12-2012, 20:28)  Jag har inte lyckats hitta min tomte med hjälp av ledtrådar. Nu gör jag tvärtom och gissar hej vilt. Anki på Öland: Är du min tomte? Nej Mojan, det är jag inte! CITAT (Nostalgia @ 27-12-2012, 22:18)  MIN LEDTRÅD : Höst och vinter Ledtråden stämmer inte men jag gissade förut på dig Nostalgia - det är inte du va?? CITAT (anne-li i olofstorp @ 27-12-2012, 21:08)  Och jag som försökeroch försöker.... Men min mottagare ser mig inte ens,,,, fast jag varit här hela tiden... Det jag gett är ett hjälpmedel, inte ett sätt att hålla rent bara!  Är det jag som har missat dig..... Är du min tomte??
anne-li i olofstorp
28-12-2012, 08:54
ÄNTLIGEN!!!!!! Japp Anki det är jag! Blev så full i skratt när du skrev att det är lättare att få bort småskräp från musmattan än bordet! Håller han inte tätt din mus????
Anki på Öland
28-12-2012, 09:02
CITAT (anne-li i olofstorp @ 28-12-2012, 08:54)  ÄNTLIGEN!!!!!! Japp Anki det är jag! Blev så full i skratt när du skrev att det är lättare att få bort småskräp från musmattan än bordet! Håller han inte tätt din mus????  Nejmen oj - tack snälla Anne-li i olofstorp!! Hehe.... nej det är nog mera jag som "läcker" när jag sitter här och snaskar samtidigt som jag surfar...  Kommer inte ihåg vilken ledtråd det var som gjorde att jag i ett ganska tidigt läge strök dig.....
Nostalgia
28-12-2012, 10:02
Ledtråden stämmer inte men jag gissade förut på dig Nostalgia - det är inte du va?? Nej det var inte jag Anki på Öland och ser att du hittat din Tomte nu Har haft huset fullt med gäster under hela julhelgen så datorn har fått vila , försöker nu läsa ikapp och få ihop ledtrådarna, tror fortfarande på att min  är Biggan ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|