|
ninnisky
28-12-2012, 13:46
Eva-Helene är du min tomte? jag har ställt fågan förrut - men har inte fått något svar!
Om det inte är Du så kanske någon annan har en ledtråd till mig?
Tråkigt att ni inte är med ? Ni har ju anmält er till att deltaga????
CITAT (Anma @ 27-12-2012, 16:44) 1602821[/url]'] Då bör alltså min tomte vara någon av dem som kanske är bortresta (utan dator  ) eller har vinterkräksjuka  . DragonLady Eva-Helene Jag får väl vänta och se om de dyker upp vid datorn. 
Myosotis
28-12-2012, 18:30
CITAT (Nostalgia @ 27-12-2012, 22:08)  [attachment=74154:DSCN6536.JPG]
Eva i Skåne
28-12-2012, 18:32
Jag har en FB-hälsning från Eva-Helene. Hennes dator är paj och hon kan inte komma på sitt lösenord till Odla, men kan just nu läsa som gäst. Ninnisky har gissat rätt. Eva-Helene är din tomte. Grattis  Sen har Eva-Helene en gissning att Anki på Öland är hennes tomte.
Så bra att Eva-Helene kunde meddela sig ändå. :-)
Då bör alltså Dragon Lady vara min tomte.
hattstugan fått av Monica, Norrbotten zon 5 Sylvia har fått av Eva i Skåne omk fått av DykUnderYtan anne-li i olofstorp fått av mojan Monica i Nässjö fått av Margith Biggan_ fått av hattstugan Eva i Skåne fått av Anma Ciczi fått av maramara Wilmer fått av Sylvia Monaxe fått av myosotis Myosotis fått av ninnisky Monica, Norrbotten zon 5 fått av Monaxe DykUnderYtan fått av Wilmer maramara fått av Skruttis Skruttis fått av omk Anki på Öland fått av anne-li i olofstorp Ninnisky fått av Eva-Helene
Anma DragonLady Eva-Helene Margith Mojan Nostalgia
CITAT (Nostalgia @ 27-12-2012, 22:08)  Hahahaaa Tomtar vet det mesta om en eller  Ja riktigt nyfiken är jag när det gäller julklappar så min Tomte träffade mitt i prick Är du min Tomte Biggan ? [attachment=74154:DSCN6536.JPG]  Bra att du uppdaterar Anma, inte alltid jag kommer åt virusdatorn
Anki på Öland
28-12-2012, 22:54
CITAT (Eva i Skåne @ 28-12-2012, 18:32)  Jag har en FB-hälsning från Eva-Helene. Hennes dator är paj och hon kan inte komma på sitt lösenord till Odla, men kan just nu läsa som gäst. Ninnisky har gissat rätt. Eva-Helene är din tomte. Grattis  Sen har Eva-Helene en gissning att Anki på Öland är hennes tomte. Helt rätt  Hoppas kryddorna kommer till användning!
hattstugan fått av Monica, Norrbotten zon 5 Sylvia har fått av Eva i Skåne omk fått av DykUnderYtan anne-li i olofstorp fått av mojan Monica i Nässjö fått av Margith Biggan_ fått av hattstugan Eva i Skåne fått av Anma Ciczi fått av maramara Wilmer fått av Sylvia Monaxe fått av myosotis Myosotis fått av ninnisky Monica, Norrbotten zon 5 fått av Monaxe DykUnderYtan fått av Wilmer maramara fått av Skruttis Skruttis fått av omk Anki på Öland fått av anne-li i olofstorp Ninnisky fått av Eva-Helene Eva-Helene fått av Anki på Öland Anma DragonLady Margith Mojan Nostalgia CITAT (Sylvia @ 27-12-2012, 20:05)  Wilmer, det går alldeles utmärkt att göra såna armband själv, den är lätt! Roligt om du gillar grejerna, det är jättesvårt att hitta på ngt till en som man inte känner så väl! Visst är det, man får chansa! Begriper ändå inte att du kunde göra det men vissa har talang
DragonLady
29-12-2012, 02:51
CITAT (Anma @ 26-12-2012, 10:45)  Jag tyckte det var supersöta vingar på min glasängel som kan anses sydda. Hela ängeln är sydd på sätt och vis. Är du min tomte, dragonlady? Japp det stämmer
DragonLady
29-12-2012, 03:00
CITAT (Margith @ 25-12-2012, 11:11)  Jag fick en burk äkta vaniljpulver. Tack snälla tomten Skulle kanske Anki på Öland kunna vara min tomta?? Sylvias ledtråd passar bra på min också: Hemmagjord, åtminstone delvis. E Du min tomta då
CITAT (DragonLady @ 29-12-2012, 02:51)  Japp det stämmer  Tack så jättemycket! Ska hänga den på min träningsväska som en skyddsängel till gymmet.  Har inte vant mig vid att använda halsband ännu, kunde ju inte ha det på 10 år.
Monica i Nässjö
29-12-2012, 10:05
Nä nu.... Dra åt pepparn!
hattstugan fått av Monica, Norrbotten zon 5 Sylvia har fått av Eva i Skåne omk fått av DykUnderYtan anne-li i olofstorp fått av mojan Monica i Nässjö fått av Margith Biggan_ fått av hattstugan Eva i Skåne fått av Anma Ciczi fått av maramara Wilmer fått av Sylvia Monaxe fått av myosotis Myosotis fått av ninnisky Monica, Norrbotten zon 5 fått av Monaxe DykUnderYtan fått av Wilmer maramara fått av Skruttis Skruttis fått av omk Anki på Öland fått av anne-li i olofstorp Ninnisky fått av Eva-Helene Eva-Helene fått av Anki på Öland Anma fått av DragonLady DragonLady Margith Mojan Nostalgia CITAT (Monica i Nässjö @ 29-12-2012, 10:05)  Nä nu.... Dra åt pepparn! Vem ska dra åt pepparn och varför?
Monica i Nässjö
29-12-2012, 12:23
CITAT (Anma @ 29-12-2012, 12:10)  Vem ska dra åt pepparn och varför? Det skulle du bra gärna vilja veta va
Margith
29-12-2012, 12:42
Kan det vara du Ciczi som är min tomta?
CITAT (Monica i Nässjö @ 29-12-2012, 12:23)  Det skulle du bra gärna vilja veta va  Ja faktiskt!
Monica i Nässjö
29-12-2012, 13:12
CITAT (Anma @ 29-12-2012, 13:05)  Ja faktiskt!  Fast du borde veta. Kanske inte varför men vem
Biggan_
29-12-2012, 13:19
CITAT (Nostalgia @ 27-12-2012, 22:08)  Hahahaaa Tomtar vet det mesta om en eller  Ja riktigt nyfiken är jag när det gäller julklappar så min Tomte träffade mitt i prick Är du min Tomte Biggan ? [attachment=74154:DSCN6536.JPG] Jadå, det är jag som är din tomta! [attachment=74181:SantaSmileyHI.gif]
Monica i Nässjö
29-12-2012, 13:56
Okej, jag tar mina ledtrådar igen. Stark Söt Värme Dra Peppar Nu borde det vara tydligt nog för min mottagare
Nostalgia: Är du min tomte ?
ninnisky
29-12-2012, 14:52
Min tomte lär enligt Anma var Eva Helene.Men jag har inte sett att hon akzepterat mig?Någåt är skumt här?
Jag vill veta vem som är min tomte oavsett vem det är som svarar. OJUST??
Anki på Öland
29-12-2012, 15:18
CITAT (ninnisky @ 29-12-2012, 14:52)  Min tomte lär enligt Anma var Eva Helene.Men jag har inte sett att hon akzepterat mig?Någåt är skumt här?
Jag vill veta vem som är min tomte oavsett vem det är som svarar. OJUST?? Jodå det har hon! CITAT (Eva i Skåne @ 28-12-2012, 18:32)  Jag har en FB-hälsning från Eva-Helene. Hennes dator är paj och hon kan inte komma på sitt lösenord till Odla, men kan just nu läsa som gäst. Ninnisky har gissat rätt. Eva-Helene är din tomte. Grattis  Sen har Eva-Helene en gissning att Anki på Öland är hennes tomte.
CITAT (Margith @ 29-12-2012, 12:42)  Kan det vara du Ciczi som är min tomta? Korrekt!  //Ciczi
Nostalgiaaa! Hallååå! Är du där? Någon som känner henne IRL?
CITAT (Monica i Nässjö @ 29-12-2012, 13:12)  Fast du borde veta. Kanske inte varför men vem  Aha, du menar så!  CITAT (ninnisky @ 29-12-2012, 14:52)  Min tomte lär enligt Anma var Eva Helene.Men jag har inte sett att hon akzepterat mig?Någåt är skumt här?
Jag vill veta vem som är min tomte oavsett vem det är som svarar. OJUST?? Jag skriver iknte vem som fått av vem om inte det bekräftats i tråden först... I år har jag inte facit kvar heller, råkade städa bort det. hattstugan fått av Monica, Norrbotten zon 5 Sylvia har fått av Eva i Skåne omk fått av DykUnderYtan anne-li i olofstorp fått av mojan Monica i Nässjö fått av Margith Biggan_ fått av hattstugan Eva i Skåne fått av Anma Ciczi fått av maramara Wilmer fått av Sylvia Monaxe fått av myosotis Myosotis fått av ninnisky Monica, Norrbotten zon 5 fått av Monaxe DykUnderYtan fått av Wilmer maramara fått av Skruttis Skruttis fått av omk Anki på Öland fått av anne-li i olofstorp Ninnisky fått av Eva-Helene Eva-Helene fått av Anki på Öland Anma fått av DragonLady Nostalgia fått av Biggan_ Margith fått av Ciczi DragonLady Mojan
Nostalgia
30-12-2012, 02:42
CITAT (Biggan_ @ 29-12-2012, 13:19)  Jadå, det är jag som är din tomta! [attachment=74181:SantaSmileyHI.gif] HJÄRTLIGT  Biggan för den jättefina julklappen  den gör sig jättefin på min dörr Anade direkt att du var min TOMTA när jag såg texten CITAT (mojan @ 29-12-2012, 16:45)  Nostalgiaaa! Hallååå! Är du där? Någon som känner henne IRL? HALLÅ där MOJAN ja jag är här  å jag är din
Tack snälla du! Blomsterpinnen var jättefin och godiset var så vackert att jah knappt kunde äta upp det. Men jag lyckades!
Det var säkert en kamp att få ner godiset...
DragonLady
30-12-2012, 16:10
CITAT (Monica i Nässjö @ 29-12-2012, 13:56)  Okej, jag tar mina ledtrådar igen. Stark Söt Värme Dra Peppar Nu borde det vara tydligt nog för min mottagare  inte så många kvar o gissa på nu  e det du som e min tomta då?
Monica i Nässjö
30-12-2012, 17:07
CITAT (DragonLady @ 30-12-2012, 16:10)  inte så många kvar o gissa på nu  e det du som e min tomta då?  Jajamen! Hoppas det smakar. Jag hade helst velat skicka en fyr men jag sprang runt hela stan utan att hitta någon, det är väl inte riktigt säsong för dem nu
Listan komplett då?! Alla nöjda och glada? Är det inte påskhare snart
Eva i Skåne
30-12-2012, 22:32
Tack själv Anma. Hoppas du orkar nästa jul igen
Tack!!!! Anma  och ni andra som gör hela grejen. Så här snabba har vi nog aldrig varit, har vi blivit smartare kanske
Tack för HT 2012 Anma !!! Och tack alla som varit med ! Det har varit jättekul att läsa alla ledtrådar och försöka att själv klura ut ! Och, som Wilmer skriver, snart är det dags för Påskharen ...
Margith
31-12-2012, 11:22
CITAT (Ciczi @ 29-12-2012, 16:15)  Korrekt!  //Ciczi Jasså, det var du ändå. Jag kom ihåg att jag skickat till dig nåt år, men din ledtråd ledde mig på avvägar. "Kan torka bort salt och sött", jag trodde du hade skickat en disktrasa Tack snälla! Det ska bli spännande att prova vaniljen. Jag har aldrig använt äkta vanilj förut. Gott Nytt År till er alla och tack Anma för att du håller i det här varje år.
DragonLady
31-12-2012, 11:22
CITAT (Monica i Nässjö @ 30-12-2012, 17:07)  Jajamen! Hoppas det smakar. Jag hade helst velat skicka en fyr men jag sprang runt hela stan utan att hitta någon, det är väl inte riktigt säsong för dem nu  Tackar o bock, ja det var jättegott En fyr Gott nytt år på er alla
Biggan_
31-12-2012, 12:03
CITAT (Nostalgia @ 30-12-2012, 02:42)  HJÄRTLIGT  Biggan för den jättefina julklappen  den gör sig jättefin på min dörr Anade direkt att du var min TOMTA när jag såg texten  Jag ångrade att jag inte köpte en till mej själv också. Hade varit jättefin i mitt köksfönster!
Biggan_
31-12-2012, 12:08
CITAT (Anma @ 30-12-2012, 22:11)  Tack för den här gången! Tack själv Anma! Du är världens bästa tomteorganisatör!
CITAT (Margith @ 31-12-2012, 11:22)  Jasså, det var du ändå. Jag kom ihåg att jag skickat till dig nåt år, men din ledtråd ledde mig på avvägar. "Kan torka bort salt och sött", jag trodde du hade skickat en disktrasa Tack snälla! Det ska bli spännande att prova vaniljen. Jag har aldrig använt äkta vanilj förut. Gott Nytt År till er alla och tack Anma för att du håller i det här varje år. Det ska inte vara för lätt Margith. Jag fick jättefina handdukar av dig första året vi hade Secret Santa. Andra året skickade jag rosa salt till dig. Äkta vanilj är riktigt kul att baka och laga mat med. Den är jättedryg för man tar mycket mindre än med vaniljsocker. Det luktar också himmelskt gott! //Ciczi
Nostalgia
01-01-2013, 06:12
CITAT (Biggan_ @ 31-12-2012, 12:03)  Jag ångrade att jag inte köpte en till mej själv också. Hade varit jättefin i mitt köksfönster!  Kommer väl en Påskhare frampå får vi hoppas
Monica i Nässjö
01-01-2013, 11:15
CITAT (DragonLady @ 31-12-2012, 11:22)  Tackar o bock, ja det var jättegott En fyr Gott nytt år på er alla  Jag gjorde lite detektivarbete CITAT (DragonLady @ 05-01-2010, 19:22)  Samlar ju på drakar då..  och fyrar 
DragonLady
01-01-2013, 11:36
CITAT (Monica i Nässjö @ 01-01-2013, 11:15)  Jag gjorde lite detektivarbete  Ahaaa
Eva-Helene
01-01-2013, 22:37
Nu har jag (eller sonen, alltså) fått ordning på min dator så jag kommer in här! Det var ju typiskt att det skulle strula precis till jul också! Fast eg. var det lite tur eftersom "rätt" son var här....den av sönerna som kan mest av just den sortens dator-strul. Jag kunde logga in på "annat håll" där jag s.a.s. träffar en del Odla-folk (har "sparat lösenord" dit på gubens dator också), så jag vill säga ännu ett TACK till Eva i Skåne för hjälpen Så ninnisky, hoppas kedjan passar i längd. Säg till annars så skickar jag en i rätt längd (kan sätta på en annan typ av lås också ifall klo-lås är besvärligt för dig) Av Anki på Öland fick jag taco-kryddor och en örtblandning. Tacokryddan kom till pass i lördags och var hlet suverän! Tack så mycket!
Anki på Öland
01-01-2013, 23:51
CITAT (Eva-Helene @ 01-01-2013, 22:37)  .........Av Anki på Öland fick jag taco-kryddor och en örtblandning. Tacokryddan kom till pass i lördags och var hlet suverän! Tack så mycket!  Roligt att du gillade dom - har en örtagård nära som odlar och säljer hemmablandade kryddor som jag tycker är helt underbara..... mycket därför att man kan se innehållet och undvika tillsatser...
Tack alla!! Hur var det nu med den där Påskharen? Vem drar igång och när? Har inte varit med förr men vill gärna om jag upptäcker det i tid!!
Tack Anma! Tack ni andra också!
Skruttis
02-01-2013, 17:17
Stort tack till Anma för utmärkt "Tomtning" som alltid!!! Och till alla som var med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|