Sidor: 1, 2
Maggan H
...att få dem att gro... naughty.gif De här busfröna är en utmaning för alla och envar. -fear-.gif (Ja Anki, för dig med! happy.gif ) Jag köpte frö för några år sedan och sådde efter konstens alla regler help.gif och de var många! Men icke en enda grodd, tyvärr, så i våras köpte jag en planta och det är efter den som årets frö kommer. Jag har nyss plockat dem och vill att de sås genast rtfm.gif för de ska ut i kylan 6-8 veckor. duh.gif Vi tar in dem i värme och ljus 15 mars och håller sen alla tummar o tår för att någon ska lyckas! wub.gif

Jag postade Rosmarins brev igår och er andras idag så hoppas ni får dem i morgon. innocent.gif

Jag plockar upp tråden och påminner innan den 15 mars. Hoppas dock att det ramlar in fler kuvert innan dess för det är ju läääänge dit!
flirting.gif
Peztis
JAAAA!
Lady Hamilton
Bra Maggan tummenupp.gif

Fast jag vet inte hur jag hamnade i detta gäng confused.gif JAG anmälde aldrig mig....... det var det "någon annan" som tydligen gjorde coolgleam.gif
Anki V
Jaaaa.......nu är vi på G igen yahoo.gif

/Anki
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 03-01-2013, 22:22) *
Bra Maggan tummenupp.gif

Fast jag vet inte hur jag hamnade i detta gäng confused.gif JAG anmälde aldrig mig....... det var det "någon annan" som tydligen gjorde coolgleam.gif

Fast jag tror att du är någon sorts "hedersmedlem" eller liknande.
De brukar ha en given plats varje år..... ungefär som en Nobelpristagare alltid har en stående inbjudan till festligheterna kompiskram.gif

/Anki
Margith
CITAT (Anki V @ 04-01-2013, 10:09) *
De brukar ha en given plats varje år..... ungefär som en Nobelpristagare alltid har en stående inbjudan till festligheterna kompiskram.gif

/Anki

tummenupp.gif
Maggan H
Johodu, visst anmälde du dig, det läste jag med bestämdhet mellan raderna! smiley_small_hug.gif
CITAT (Lady Hamilton @ 03-01-2013, 22:22) *
Bra Maggan tummenupp.gif

CITAT (Anki V @ 04-01-2013, 10:09) *

/Anki

Ja, precis så är det så du behöver inte skriva det alltför tydligt, du åker med av bara farten!
Margith
Nu har kuvertet landat i min brevlåda.
Tack smiley_small_hug.gif
Vad det är har jag som vanligt inte en susning om rotfl.gif men jag sår de framåt kvällen för att sedan gräva ner de under snön i helgen. I kylskåpet ryms inga krukor längre. (Har ni en aning om hur mycket mindre nya kylskåp är mad.gif )
Förhoppningsvis hittar jag igen krukan under alla snö framåt den 15/3.

Bonusfröet gav du ingen såanvisning till, men jag hittade ett gammalt inlägg från Helen i Piteå, hon sådde inne 20/1 och de grodde.. ja var det på en vecka eller 2? Jag litar stenhårt på Helen, det hon inte vet om frösådd är inte värt att veta smile.gif

Vilka himla praktiska små plaströr du hittat att skicka i! Var har du hittat dem? De verkar vara lösningen på bekymret med krossade fröer, som vi hade förra året.

Vad roligt att vi är i gång igen med busfröerna. Nu finns det hopp om en vår i år igen!
hattstugan

Spännande Maggan! Men vad gör vi som inte har nån snö att gräv ner i då?

Räcker det med att ställe sådden ute och täckt med plast på ett skuggit ställe?
Maggan H
Kul dom är på G! bravo.gif
Rören har jag fått av en vän.... kram1.gif men det verkar som om posten fortsätter sina försök till krosseri, Ladyns båda rör var öppna, tur hon tog det försiktigt när hon öppnade kuvertet!

Hattstugan, håll sådden i +4 till -4, kylskåp går bra, det får det bli här, vi har 8+ ute.... crazy.gif
Jag ska kolla mina anteckningar om Incarvillean när jag kommer upp vid datorn.
Maggan H
Och den förste att gissa hade fel.... naughty.gif
Gåsis
CITAT (Maggan H @ 04-01-2013, 16:46) *
Och den förste att gissa hade fel.... naughty.gif

Jag som trodde att jag äntligen hittat nåt där fort och fel gav poäng whist.gif
/Åsa
Anki V
Fröna har landat hos mig också…..och vad det är?

Tycker nog att fröna känns bekanta men eftersom jag har ”bortamatch” naughty.gif i helgen får jag ta tag i det till veckan.

Så kommer jag att göra i morgon och det finns gott om snö att begrava sådden i.

Jättekul att vi är på gång igen! yahoo.gif

/Anki
Maggan H
Gissning två lika fel.... crazy.gif
Rosmarin
Tack för fröerna! Oh så roligt! yahoo.gif Fröerna kom fram hit hela idag. yes.gif De små rören är ju verkligen helt perfekta till detta.
hattstugan

Här landade det 2 hela fina rör med fröer i går!
Maggan H
Och gissning tre var också fel..... biggrin.gif
Peztis
Och jag har inte ens varit nere vid brevlådan än! Hann inte med det igår!
EmmBurt
Åh hit har det inte kommit något än.. väntar!
Margith
NU har den lilla krukan försvunnit under snön.
Jag hoppas att jag hittar igen den, den 15/3 crying.gif
Maggan H
CITAT (EmmBurt @ 06-01-2013, 13:49) *
Åh hit har det inte kommit något än.. väntar!

Oj, säg inte att posten har schabblat igen?? rtfm.gif Kommer dom inte i morgon så hojta till, då skickar jag nya! yes.gif
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 04-01-2013, 16:22) *
Kul dom är på G! bravo.gif
Rören har jag fått av en vän.... kram1.gif men det verkar som om posten fortsätter sina försök till krosseri, Ladyns båda rör var öppna, tur hon tog det försiktigt när hon öppnade kuvertet!

Hattstugan, håll sådden i +4 till -4, kylskåp går bra, det får det bli här, vi har 8+ ute.... crazy.gif
Jag ska kolla mina anteckningar om Incarvillean när jag kommer upp vid datorn.

Så här såg det ut när jag öppnade kuvertet

[attachment=74306:2013_01_...4_58_303.jpg]
Maggan H
Jag tycker det ser ut som om fröna är blandade? wacko.gif Det är dom större, platta som är Incarvillean.
Peztis
Asch... kan ju meddela att Maggan härmed har eliminerat ett av mina Busfrö-förslag! rtfm.gif Förbenat!

Men å andra sidan så tänkte jag att rosenincarvillean skulle vara lite för lätt... Om det är någon som vill ha frö av den med så hojta till! Kan ju skicka med när mina Busfröer går ut till er - bara jag kan komma på något nu! g.gif

EmmBurt
Håller tummarna på att de kommer imorgon smile.gif
Men posten har en tendens att inte nå fram hit ibland :/
hattstugan

Idag har fröerna äntligen kommit i jorden och förpassats till kylen!

Men vad det kan vara för nåt det vete katten!!!
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 06-01-2013, 17:09) *
Jag tycker det ser ut som om fröna är blandade? wacko.gif Det är dom större, platta som är Incarvillean.

Som tur var fanns det några enstaka fröer som snällt låg kvar i rören. Och jag har svårt att tro att det funnits plats inuti kuvertet för fröerna att "sammanblanda" sig och sedan snällt "krypa ner i fel rör"
Maggan H
Och EmmBurt har inte fått några frö alls, posten får en chans till annars skickar jag dig nya i morgon. Trist början, hoppas verkligen inte att det ska fortsätta strula!

CITAT (Lady Hamilton @ 07-01-2013, 17:55) *
Som tur var fanns det några enstaka fröer som snällt låg kvar i rören. Och jag har svårt att tro att det funnits plats inuti kuvertet för fröerna att "sammanblanda" sig och sedan snällt "krypa ner i fel rör"

I och med att båda rören var öppna är jag säker på att brevet varit i en sorteringsmaskin. Men chi fick dom, hela kom dom fram! Går däremot kuvertet sönder så är det kört om man inte har avsändare, vilket jag har så då borde brevet komma i retur.
EmmBurt
Nä tråkigt blir nästan förbannad jag som sett fram jätte mycket sen jag skrev upp mig. Håller tummarna på imorgon.
Maggan H
Nu är nya frön på väg till dig EmmBurt! yes.gif Hoppas dessa kommer fram annars jädrar i min lilla låda ska jag jaga postmästaren personligen! rtfm.gif

Men jag tycker ni är alldeles för dåliga på att gissa, ni hade väl vett nog att inte så ALLA fröna så ni hade något kvar att gissa på?? sick.gif
Kom igen nu, gissa på! yaay.gif
Peztis
Japp, vett att behålla två i röret men inte vett att luska ut!

Du får väl skicka något enklare om du vill att vi ska gissa rätt! giggle.gif
Anki V
.....och jag funderar och funderar.
Tycker mig känna igen fröna men kan inte komma på var.

Jag får nog vänta på ev. groddar laugh.gif

/Anki
EmmBurt
Ja nu måste de komma. Ringde till och med posten och frågade varför minna brev jämt försvinner men hon så att män har aldrig garantier på att de ska komma fram om de är ett vanligt brev.
Men co/ brukar de inte vara problem med för mig.. skumt när de är samma adress tongue.gif
Maggan H
CITAT (EmmBurt @ 09-01-2013, 00:03) *
Ja nu måste de komma. Ringde till och med posten och frågade varför minna brev jämt försvinner men hon så att män har aldrig garantier på att de ska komma fram om de är ett vanligt brev.
Men co/ brukar de inte vara problem med för mig.. skumt när de är samma adress tongue.gif

Ja, de skyller på allt men aldrig har de ersatt något av mina brev som försvunnit, då måste man skicka rek! Tycker man kunde fått tillbaka portot åtminstone. Men nu ska alla ha fått det nya tillägget i EmmBurts adress via PM. Hoppas brevet kommer fram nu då, i morgon ska du ha det.
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 08-01-2013, 17:55) *
Men jag tycker ni är alldeles för dåliga på att gissa, ni hade väl vett nog att inte så ALLA fröna så ni hade något kvar att gissa på?? sick.gif
Kom igen nu, gissa på! yaay.gif

Men snälla-söta-rara-Maggan?... VAD?? skall vi gissa på confused.gif inga ledtrådar vi har inte fått veta varken
-Längd
-Bredd
-Höjd
-Djup
-Färg
-Form
-Ålder
-Kön
-Perenn
-Ett årig
-Intressen
-Ev. önskemål för bättre trivsel

PM:a mig svaren på dessa frågor DÅ! kan jag börja gissa
Maggan H
Johoedå, jag skrev ca 1 meter men kan bli både lägre o högre angel_not.gif och att det är en perenn... coolgleam.gif Kön är riktigt svårt, tror faktiskt det kan vara en hermafrodit.... blink.gif färgen på blomman är i regel vit.... whistling.gif ålder= nyfödd, snart hoppas jag.... flirting.gif den är intresserad av skuggiga lägen med en solglimt då o då.... -fear-.gif trivs i lite fuktiga jordar... whist.gif tja, är du nöjd nu?? naughty.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 09-01-2013, 22:43) *
Men snälla-söta-rara-Maggan?... VAD?? skall vi gissa på confused.gif inga ledtrådar vi har inte fått veta varken
-Längd
-Bredd
-Höjd
-Djup
-Färg
-Form
-Ålder
-Kön
-Perenn
-Ett årig
-Intressen
-Ev. önskemål för bättre trivsel

PM:a mig svaren på dessa frågor DÅ! kan jag börja gissa
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 10-01-2013, 08:37) *
Johoedå, jag skrev ca 1 meter men kan bli både lägre o högre angel_not.gif och att det är en perenn... coolgleam.gif Kön är riktigt svårt, tror faktiskt det kan vara en hermafrodit.... blink.gif färgen på blomman är i regel vit.... whistling.gif ålder= nyfödd, snart hoppas jag.... flirting.gif den är intresserad av skuggiga lägen med en solglimt då o då.... -fear-.gif trivs i lite fuktiga jordar... whist.gif tja, är du nöjd nu?? naughty.gif

Hm.. g.gif vad kan det vara? ..... dunno.gif ingen aning
Peztis
Duktigt Lady att suga ut så mycket info!
Tack så mycket! Om det hjälpte? Näpp...
EmmBurt
Så nu har jag äntligen fått fröerna hit smile.gif
maramara
Idag ska busarna i jorden i bytta och bäddas ner i nysnön.
Maggan H
Bra, ut med dom! tummenupp.gif
Maggan H
Grattis till hattstugan som nu har gissat rött! blomma.gif Oj, jag menar rätt...! giggle.gif
hattstugan

yahoo.gif yahoo.gif på 3:e försöket bidde rätt!
Peztis
Oj, det var de där vi slängde in i kylskåpet eller ut i snön, ja...
Maggan H
Och Grattis till Åsa som också gissat rätt! blomma.gif
Anki V
Grattis alla ni som gissat rätt! blomma.gif

Men hur i hela friden kommer ni ihåg hur fröet såg ut........ blink.gif

/Anki
hattstugan

Tja för min del så sådde jag annat som påminde om detta och började gissa! På 3.e försöket så.........
Peztis
Grattis till Åsa som därmed har tagit ledningen med tre rätta!

Kul att vi har fyra Busfröer ute och alla hanteras olika.
EmmBurt
CITAT (Anki V @ 18-02-2013, 09:12) *
Grattis alla ni som gissat rätt! blomma.gif

Men hur i hela friden kommer ni ihåg hur fröet såg ut........ blink.gif

/Anki

Jag sparade ett frö så att jag skulle kunna se tongue.gif
Anki V
CITAT (EmmBurt @ 18-02-2013, 21:01) *
Jag sparade ett frö så att jag skulle kunna se tongue.gif

Du skulle inte kunna fota det och sicka en bild till mig?

Snälla! kompiskram.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon