|
Lady Hamilton
03-01-2013, 22:22
Bra Maggan Fast jag vet inte hur jag hamnade i detta gäng  JAG anmälde aldrig mig....... det var det "någon annan" som tydligen gjorde
Jaaaa.......nu är vi på G igen /Anki
CITAT (Lady Hamilton @ 03-01-2013, 22:22)  Bra Maggan Fast jag vet inte hur jag hamnade i detta gäng  JAG anmälde aldrig mig....... det var det "någon annan" som tydligen gjorde  Fast jag tror att du är någon sorts "hedersmedlem" eller liknande. De brukar ha en given plats varje år..... ungefär som en Nobelpristagare alltid har en stående inbjudan till festligheterna /Anki
Margith
04-01-2013, 10:14
CITAT (Anki V @ 04-01-2013, 10:09)  Fast jag tror att du är någon sorts "hedersmedlem" eller liknande. De brukar ha en given plats varje år..... ungefär som en Nobelpristagare alltid har en stående inbjudan till festligheterna /Anki
Maggan H
04-01-2013, 10:49
Johodu, visst anmälde du dig, det läste jag med bestämdhet mellan raderna! CITAT (Lady Hamilton @ 03-01-2013, 22:22)  Bra Maggan Fast jag vet inte hur jag hamnade i detta gäng  JAG anmälde aldrig mig....... det var det "någon annan" som tydligen gjorde  CITAT (Anki V @ 04-01-2013, 10:09)  Fast jag tror att du är någon sorts "hedersmedlem" eller liknande. De brukar ha en given plats varje år..... ungefär som en Nobelpristagare alltid har en stående inbjudan till festligheterna /Anki Ja, precis så är det så du behöver inte skriva det alltför tydligt, du åker med av bara farten!
Margith
04-01-2013, 14:13
Nu har kuvertet landat i min brevlåda. Tack Vad det är har jag som vanligt inte en susning om  men jag sår de framåt kvällen för att sedan gräva ner de under snön i helgen. I kylskåpet ryms inga krukor längre. (Har ni en aning om hur mycket mindre nya kylskåp är  ) Förhoppningsvis hittar jag igen krukan under alla snö framåt den 15/3. Bonusfröet gav du ingen såanvisning till, men jag hittade ett gammalt inlägg från Helen i Piteå, hon sådde inne 20/1 och de grodde.. ja var det på en vecka eller 2? Jag litar stenhårt på Helen, det hon inte vet om frösådd är inte värt att veta Vilka himla praktiska små plaströr du hittat att skicka i! Var har du hittat dem? De verkar vara lösningen på bekymret med krossade fröer, som vi hade förra året. Vad roligt att vi är i gång igen med busfröerna. Nu finns det hopp om en vår i år igen!
hattstugan
04-01-2013, 14:34
Spännande Maggan! Men vad gör vi som inte har nån snö att gräv ner i då?
Räcker det med att ställe sådden ute och täckt med plast på ett skuggit ställe?
Maggan H
04-01-2013, 16:22
Kul dom är på G! Rören har jag fått av en vän....  men det verkar som om posten fortsätter sina försök till krosseri, Ladyns båda rör var öppna, tur hon tog det försiktigt när hon öppnade kuvertet! Hattstugan, håll sådden i +4 till -4, kylskåp går bra, det får det bli här, vi har 8+ ute.... Jag ska kolla mina anteckningar om Incarvillean när jag kommer upp vid datorn.
Maggan H
04-01-2013, 16:46
Och den förste att gissa hade fel....
CITAT (Maggan H @ 04-01-2013, 16:46)  Och den förste att gissa hade fel....  Jag som trodde att jag äntligen hittat nåt där fort och fel gav poäng /Åsa
Fröna har landat hos mig också…..och vad det är? Tycker nog att fröna känns bekanta men eftersom jag har ”bortamatch”  i helgen får jag ta tag i det till veckan. Så kommer jag att göra i morgon och det finns gott om snö att begrava sådden i. Jättekul att vi är på gång igen! /Anki
Maggan H
04-01-2013, 19:46
Gissning två lika fel....
Rosmarin
04-01-2013, 21:53
Tack för fröerna! Oh så roligt!  Fröerna kom fram hit hela idag.  De små rören är ju verkligen helt perfekta till detta.
hattstugan
05-01-2013, 07:19
Här landade det 2 hela fina rör med fröer i går!
Maggan H
05-01-2013, 10:50
Och gissning tre var också fel.....
Och jag har inte ens varit nere vid brevlådan än! Hann inte med det igår!
EmmBurt
06-01-2013, 13:49
Åh hit har det inte kommit något än.. väntar!
Margith
06-01-2013, 14:07
NU har den lilla krukan försvunnit under snön. Jag hoppas att jag hittar igen den, den 15/3
Maggan H
06-01-2013, 16:33
CITAT (EmmBurt @ 06-01-2013, 13:49)  Åh hit har det inte kommit något än.. väntar! Oj, säg inte att posten har schabblat igen??  Kommer dom inte i morgon så hojta till, då skickar jag nya!
Lady Hamilton
06-01-2013, 16:55
CITAT (Maggan H @ 04-01-2013, 16:22)  Kul dom är på G! Rören har jag fått av en vän....  men det verkar som om posten fortsätter sina försök till krosseri, Ladyns båda rör var öppna, tur hon tog det försiktigt när hon öppnade kuvertet! Hattstugan, håll sådden i +4 till -4, kylskåp går bra, det får det bli här, vi har 8+ ute.... Jag ska kolla mina anteckningar om Incarvillean när jag kommer upp vid datorn. Så här såg det ut när jag öppnade kuvertet [attachment=74306:2013_01_...4_58_303.jpg]
Maggan H
06-01-2013, 17:09
Jag tycker det ser ut som om fröna är blandade?  Det är dom större, platta som är Incarvillean.
Asch... kan ju meddela att Maggan härmed har eliminerat ett av mina Busfrö-förslag!  Förbenat! Men å andra sidan så tänkte jag att rosenincarvillean skulle vara lite för lätt... Om det är någon som vill ha frö av den med så hojta till! Kan ju skicka med när mina Busfröer går ut till er - bara jag kan komma på något nu!
EmmBurt
06-01-2013, 22:53
Håller tummarna på att de kommer imorgon  Men posten har en tendens att inte nå fram hit ibland :/
hattstugan
07-01-2013, 16:24
Idag har fröerna äntligen kommit i jorden och förpassats till kylen!
Men vad det kan vara för nåt det vete katten!!!
Lady Hamilton
07-01-2013, 17:55
CITAT (Maggan H @ 06-01-2013, 17:09)  Jag tycker det ser ut som om fröna är blandade?  Det är dom större, platta som är Incarvillean. Som tur var fanns det några enstaka fröer som snällt låg kvar i rören. Och jag har svårt att tro att det funnits plats inuti kuvertet för fröerna att "sammanblanda" sig och sedan snällt "krypa ner i fel rör"
Maggan H
07-01-2013, 18:19
Och EmmBurt har inte fått några frö alls, posten får en chans till annars skickar jag dig nya i morgon. Trist början, hoppas verkligen inte att det ska fortsätta strula! CITAT (Lady Hamilton @ 07-01-2013, 17:55)  Som tur var fanns det några enstaka fröer som snällt låg kvar i rören. Och jag har svårt att tro att det funnits plats inuti kuvertet för fröerna att "sammanblanda" sig och sedan snällt "krypa ner i fel rör" I och med att båda rören var öppna är jag säker på att brevet varit i en sorteringsmaskin. Men chi fick dom, hela kom dom fram! Går däremot kuvertet sönder så är det kört om man inte har avsändare, vilket jag har så då borde brevet komma i retur.
EmmBurt
07-01-2013, 23:48
Nä tråkigt blir nästan förbannad jag som sett fram jätte mycket sen jag skrev upp mig. Håller tummarna på imorgon.
Maggan H
08-01-2013, 17:55
Nu är nya frön på väg till dig EmmBurt!  Hoppas dessa kommer fram annars jädrar i min lilla låda ska jag jaga postmästaren personligen! Men jag tycker ni är alldeles för dåliga på att gissa, ni hade väl vett nog att inte så ALLA fröna så ni hade något kvar att gissa på?? Kom igen nu, gissa på!
Japp, vett att behålla två i röret men inte vett att luska ut! Du får väl skicka något enklare om du vill att vi ska gissa rätt!
.....och jag funderar och funderar. Tycker mig känna igen fröna men kan inte komma på var. Jag får nog vänta på ev. groddar /Anki
EmmBurt
09-01-2013, 00:03
Ja nu måste de komma. Ringde till och med posten och frågade varför minna brev jämt försvinner men hon så att män har aldrig garantier på att de ska komma fram om de är ett vanligt brev. Men co/ brukar de inte vara problem med för mig.. skumt när de är samma adress
Maggan H
09-01-2013, 15:53
CITAT (EmmBurt @ 09-01-2013, 00:03)  Ja nu måste de komma. Ringde till och med posten och frågade varför minna brev jämt försvinner men hon så att män har aldrig garantier på att de ska komma fram om de är ett vanligt brev. Men co/ brukar de inte vara problem med för mig.. skumt när de är samma adress  Ja, de skyller på allt men aldrig har de ersatt något av mina brev som försvunnit, då måste man skicka rek! Tycker man kunde fått tillbaka portot åtminstone. Men nu ska alla ha fått det nya tillägget i EmmBurts adress via PM. Hoppas brevet kommer fram nu då, i morgon ska du ha det.
Lady Hamilton
09-01-2013, 22:43
CITAT (Maggan H @ 08-01-2013, 17:55)  Men jag tycker ni är alldeles för dåliga på att gissa, ni hade väl vett nog att inte så ALLA fröna så ni hade något kvar att gissa på?? Kom igen nu, gissa på!  Men snälla-söta-rara-Maggan?... VAD?? skall vi gissa på  inga ledtrådar vi har inte fått veta varken -Längd -Bredd -Höjd -Djup -Färg -Form -Ålder -Kön -Perenn -Ett årig -Intressen -Ev. önskemål för bättre trivsel PM:a mig svaren på dessa frågor DÅ! kan jag börja gissa
Maggan H
10-01-2013, 08:37
Johoedå, jag skrev ca 1 meter men kan bli både lägre o högre  och att det är en perenn...  Kön är riktigt svårt, tror faktiskt det kan vara en hermafrodit....  färgen på blomman är i regel vit....  ålder= nyfödd, snart hoppas jag....  den är intresserad av skuggiga lägen med en solglimt då o då....  trivs i lite fuktiga jordar...  tja, är du nöjd nu?? CITAT (Lady Hamilton @ 09-01-2013, 22:43)  Men snälla-söta-rara-Maggan?... VAD?? skall vi gissa på  inga ledtrådar vi har inte fått veta varken -Längd -Bredd -Höjd -Djup -Färg -Form -Ålder -Kön -Perenn -Ett årig -Intressen -Ev. önskemål för bättre trivsel PM:a mig svaren på dessa frågor DÅ! kan jag börja gissa
Lady Hamilton
10-01-2013, 11:07
CITAT (Maggan H @ 10-01-2013, 08:37)  Johoedå, jag skrev ca 1 meter men kan bli både lägre o högre  och att det är en perenn...  Kön är riktigt svårt, tror faktiskt det kan vara en hermafrodit....  färgen på blomman är i regel vit....  ålder= nyfödd, snart hoppas jag....  den är intresserad av skuggiga lägen med en solglimt då o då....  trivs i lite fuktiga jordar...  tja, är du nöjd nu??  Hm..  vad kan det vara? .....  ingen aning
Duktigt Lady att suga ut så mycket info! Tack så mycket! Om det hjälpte? Näpp...
EmmBurt
10-01-2013, 20:33
Så nu har jag äntligen fått fröerna hit
maramara
18-01-2013, 13:30
Idag ska busarna i jorden i bytta och bäddas ner i nysnön.
Maggan H
18-01-2013, 19:19
Bra, ut med dom!
Maggan H
04-02-2013, 19:02
Grattis till hattstugan som nu har gissat rött!  Oj, jag menar rätt...!
hattstugan
04-02-2013, 19:05
 på 3:e försöket bidde rätt!
Oj, det var de där vi slängde in i kylskåpet eller ut i snön, ja...
Maggan H
18-02-2013, 08:22
Och Grattis till Åsa som också gissat rätt!
Grattis alla ni som gissat rätt! Men hur i hela friden kommer ni ihåg hur fröet såg ut........ /Anki
hattstugan
18-02-2013, 09:45
Tja för min del så sådde jag annat som påminde om detta och började gissa! På 3.e försöket så.........
Grattis till Åsa som därmed har tagit ledningen med tre rätta!
Kul att vi har fyra Busfröer ute och alla hanteras olika.
EmmBurt
18-02-2013, 21:01
CITAT (Anki V @ 18-02-2013, 09:12)  Grattis alla ni som gissat rätt! Men hur i hela friden kommer ni ihåg hur fröet såg ut........ /Anki Jag sparade ett frö så att jag skulle kunna se
CITAT (EmmBurt @ 18-02-2013, 21:01)  Jag sparade ett frö så att jag skulle kunna se  Du skulle inte kunna fota det och sicka en bild till mig? Snälla! /Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|